Zaman: 28 Mar 2024 22:44

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2010 00:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Resim
Resim



üşenmedim ve aracın altını epeyce görüntüledim. sonuçta aradığımı buldum. keşke bulmaz olaydım. :evil:

bir tanesi yeterince sıkıntı yaşatıyordu zaten. benim aklıma takılan; hagisinin bozulduğunu illa deneme yanılma yoluyla mı bulacağız. resimdeki parça farklı bir işlev mi görüyor???

umarım yanmamış benzini falan ateşleyen bir mekanizmadır. bunun da sensör olmasını istemiyorum.

Edit: photo upload problem

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


En son nightmare115 tarafından 25 Tem 2010 23:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2010 14:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
2. sensör pek ilgi çekmedi anlaşılan. sensörden çoğu üyemizin başı ağrıdığı için görmezlikten gelmek isteniyor.

Neyse sonunda motora yakın kısımda egsoz manifoldunun oralarda bulunan malum oksijen sensörünü nihayet değiştirdim.

farkettiğim bir şey var: ben sensörü değiştireceğim diye kablolarını kesmiştim o zaman rolanti sanki daha düzensizleşti ve yakıt arttı. çünkü 11-12 gibi rakamlar okuyordum 10 civarı gezinmeye başladı. ışık yansa da işlevini kısmen de olsa yerine getiriyor muydu acaba şeklinde düşünmeme neden oldu düzensizlik ve yakıt artışı.

lafın kısası şu an ışığım yanmıyor ve daha stabil çalışıyor gibi geldi (psikolojik de olabilir) inş. uzun bir süre yanmaz. çok uğraştırdı. diş kapması gibi durum oluştu sökerken. o yüzden oksijen kaynağı ile tavlayarak sökülebildi. kabloları kendim bağladım, kabloları çakmakla ısıtıp soyayım dedim ısıya dayanıklı bir malzemeden kaplaması elimi yaktım ama soyamadım. uğraştık ama sanırım oldu.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 15:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Ağu 2010 15:24
Mesajlar: 75
İsim: gökhan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: kuaför
Kan grubu: 0+
2 ad sensör var
bugün benim ustaya gittim aracı lifte kaldırdı bende gördüm 2 side oks sensörü dedi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2010 16:20 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Sırf bu sensör yüzünden geçiş kasalarının fiyatı artacak :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2010 00:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
2 sensör= daha detaylı, daha hassas ölçüm sonucu en uygun karışım oranıyla gelen tasarruf. Savunmamız bu şekilde.

o bu değilde bu alttaki bozulsa nasıl değişecek. alta değil de üste bakıyor. egsoz manifoldundakini tavlayarak zor söktük bunu ebedi sökemeyiz :(

çalışma mantığı nasılki acaba merak ettim. biri bozuksa diğerindeki değere mi bakıyor ecu. ikisi de bozulduğunda mı sensör arıza ışığı yanıyor. ortalaması mı alınıyor? hangisinin bozuk olduğunu nasıl anlayacağız ki sensör arızası yazıyor zımbırtıya bağlayınca. 1. sensör 2. sensör arızası deseydi keşke.

forum olarak şu cihazdan alalım 1 adet ince ayar çekeriz mitsulara. amma da pahalıymış bu arada.

http://www.hickleys.com/diagnostics/kts200.php
Resim

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2010 00:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 15:23
Mesajlar: 235
Şehir: BURSA
İsim: Yasin
Araç: 2005 COLT 1.3 - Invite AMT- LPG
Meslek: Mak. Müh.
Kan grubu: A +
birinci sensör katalizörden önceki oksijen miktarına bakıyor ikincisi ise sonrasındaki oksijen miktarına bakıyor. ikisi arasında fark oluşuyorsa ECU devreye girip hava yakıt karşımını değiştiriyor.

_________________
...:::Çok şükür COLT'um oldu artık:::...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye