Zaman: 29 Mar 2024 08:56

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 03:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
2003 carisma comfort aracımda direksiyonu çevirince ses geliyordu, direksyion motoru zorlanıyor gibiydi. Ön kaputtan baktık direksiyon hidroliği yağ kutusundan yağ boşalmış, sanki basınçla kapaktan yağ fırlamış gibi. Ustaya götürdüm, depoyu söküp temizlik yapmış, takıp yeniden yağ doldurmuş. İçine ufak bir şeyler kaçmıştır basınç yapmıştır dedi. 10bin bakımında tekrardan yağı değiştirelim içinde birşeyler kaldıysa temizlensin dedi.

Yağ değişiminden 2hafta kadar geçti, bugün baktım kutu üzerinde hafif azcık yağ var. Acaba fazla yağımı atmış yoksa sizce bir sorun mu var hala? Direksiyon yağ bidonundan basınç ile kapaktan azcık yağ atması normal mi? [Kapağın hava alması normal miş, tabi yağ atıyorsa sistemde yağ kaçağı var anlamına geliyormuş sonunda son usta doğru bilgiyi verdi. Diğer herkes KAPAKTA sorun var diyordu.]
:gul: :ye: :kaka: :game:

3defa gittim 1000TL ye yakın para harcadım çözülmemişti.
__________________________


SORUN ÇÖZDÜLDÜ, en son "direksiyon hidrolikçisine" gittim. Usta hemen bilgiyi verdim KAPAĞIN görevi sadec toz girmesin diye, içine hava alıp çıkması gerek dedi. Kapaktan yağ atıyorsa yap pompadan ya da direksiyon kutusundan yağ kaçırıyordur dedi, 350tlye direksiyon kutusundaki plastikleri falan değiştirdi. 5aydır bidonda, kapakta yağ izi yok, direksiyon süper..


Anlamayan ustalar bana bidonu değiştirteceklerdi. MORONLAR..


En son carizmaevo tarafından 13 Mar 2016 22:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 11:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Kapaktan yağ atması normal değil bildiğim kadarıyla.
ekstradan tahliye bölümü yoksa ki yok benim bildiğim kapaktan atması kaçırıyor anlamına gelir.
Kapağı kontrol edin derim.
Muhakkak lastik conta tarzı bir kaçırmayı önleyici malzemesi vardır o sağlammı kontrol edin kapağın oturduğu depo ağzını da kontrol edin.
Bunlarda sorun yoksa ve kaçak hala devam ediyorsa depoyu iyice kontrol ettikten sonra hidrolik sistemini kontrol ettirmek gerekir.
Pompada da sorun olabilir.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 17:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Direksiyon hidroliği yağ bidonunun kapağı sanki yüksek basınçta dışarı yağ atması şekilde yapılmış. O kapağı başka malzeme ile kapatmak çalışmasına engel olur. Kapağın sistemine müdahale edilmemesi gerek. Bu şekilde düşünüyoruz.

Ustada basınç olunca atar demişti, kapakta bir şey yok dedi. Tekrar baktırırım, başka ustaya kapağa.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2015 18:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
San şöyle bi iyilik yapabilirim benim araçta bahsettiğin gibi bir problem yok kapağın fotosunu çeker yollarım. Karşılaştırma şansın olur.
tek problem buraya resim yüklemek bana hala zor geliyor :)
Özelden numaranı yollarsan kapağın ve depo ağzının fotolarını yollarım sana whatsapptan.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Şub 2015 17:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Bugün kaputu açtım tekrar baktım, bidon dışında + hidrolik pompasında da yağ var. Fotoğrafları buraya yüklücem. Pompa bozuk galiba yoksa nem pompada hem bidonda niye yap olsun.. :(


Aşağıdaki siteyi buldum adamı aradım, vatsaptan fotoları gönderdim. Yapıyoruz diyo, söktür gönder kargo dahil 250tl diyo, pompanın içini falan değiştiriyoz diyo. Napcam bilmiyom, offf yaa..

http://www.hidrolik-direksiyon.com/mitsubishi.htm


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Şub 2015 18:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Sen bilirsin kardeşim ama gözünün önünde yapılması daha iyidir bence.
Hem söktürmek maliyet kargo maliyet geri gelince taktırmak ayrı bi maliyet.
Böyle olacağına aracınla iyi bi ustaya yada servise gitmek daha mantıklı geliyor bana.
Hem test edersin için rahat olur.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2015 17:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Direksiyonu tam sağ veya sol kirmayin hafif boşluk olsun

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2015 16:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
İlk götürdüğüm ustaya geri götürdüm, keçe ve orinç diye hidrolik pompasının içindeki parçalar değiştirilerek tamir edildi, yağı değiştirdiler. 1hafta kadar oldu.

Bugün baktım yağ bidonu üzerinde yine hafif yağ var. Acaba bu sefer fazla yağımı attı. Umarım düzelmiştir. Her yer kar diye kontrol edemiyom, soğuk hava.. Karla eriyince kontrol edicem..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2015 21:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
kapakta bozuk galiba. fotosunu eklicem..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Mar 2015 21:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
kapaktan kaçırıyo sanırım, yağ koyma bidonunun üstü sürekli hafif yağ var. Sanırım kapak içindeki oring denen contadan kaçırıyor, parçacılardan kalın oring buldum uymadı. Bizde kendi oringi çıkarıp altına beyaz musluk bantlarından doladık sonra oringi taktık ama yine kaçırıyo. Anlamadım kapaktan mı kaçırıyo acaba bidonda mı ufak delik var..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2015 16:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Sıkıntılı iş Allah yardımcın olsun.
Deponun üstünde direkt yağ mı var yoksa terletme şeklinde mi görüyorsun

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2015 17:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2012 04:43
Mesajlar: 255
İsim: Sam Gold
Araç: 2003 carisma avance hb otomatik
Meslek: inşaat
Kan grubu: A+
Yaş: 27
bu direksiyon kutusu hidrolik olduğu için içeride sıvı basıncı oluşur yağ yukarı çıkar kapak ve oringe çarpar kaçırmaz. eğer oring arızalıysa kaçırır herhangi bir oring uydurmak da pek işe yaramaz. kutuda delik olacağını sanmıyorum çünkü kaputun içinde büyük kazada bile o kutu delinmez. bence servise gidip orjinal oring sipariş ettirin 50-100 tl falan olabilir. ben de zamanında arka fren kaliperinden yağ kaçırıyordu ufacık bi oringe (tamir kiti) 50 tl vermiştim ama sızıntı kesildi..

_________________
aracınızı yetkili servise değil etkili servise götürün


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2015 19:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Mesele sadece oring ise hidrolik malzeme satanlarda bulunur 1-2 liradır

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015 18:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
yağ fazlalığından atar.kapağın çıkarınca yağ ölçme çubuğu var ölçerek yağ seviyesini ayarlayın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2015 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
Sezdemir yazdı:
Sıkıntılı iş Allah yardımcın olsun.
Deponun üstünde direkt yağ mı var yoksa terletme şeklinde mi görüyorsun


En son usta, kapak bozuk, bidonun çıkması 200tl dedi. Kalsın dedim. Sonra kapağa bir şeyler sıkıştırmış, şimdi üzerinde terleme olarak yine var.


Benim anlamadığım bidonu komple değiştircem olay devam edecek, eee hidrolik pompası oring keçe falande değişti, hidrolik pompası mı bozuk yüksek basınç yapıyo yoksa oringten dolayı mı... offf..

ARKADAŞLAR ben ilk yağ kaçağı var diye ustaya götürmüştüm, usta yağı boşalttık bidonu vs söküp, hidrolikçiye götürdük temizledik demişti, bir şey yok dedi. 200tl işçilik almıştı. yuhhh.. neyse kurtuldum sanıyordum sonra 2hafta sonra hidrolik pompasında kaçırmaya başlamıştı, kuzenimde hidroliği sökmüşlerse bozulur ondan kaçırıyor olabilir dedi. Sökmeden temizlemeleri gerekiyordu dedi. SOnra ustaya yine götürdüm, oring keçe falan pompayı yaptım dedi, 2. kez geliyom diye indirim yaptı 150tl almıştı. Hala sorun devam, terleme var, düzeldi mi düzelmedi mi bilmiyorum. Şuan pompada yağ kaçağı yok.. ilk başta tek oringi değiştirsem belki pompam bozulmayacaktı. ... :D çok şansızım.. yorumlarınız nedir, pompa temizlikte bozulmuş olabilir mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2015 21:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
birde ben içindekim yağ çok yıllıktır diye İLK BAŞTA, 10bin bakımında aynı ustalara yağı boşaltın demiştin, yağı değiştirin, görevini belki daha iyi yapar diye. Sebep oradaki ustalar fren hidroliği için yağ çok eski siyah olmuş, özelliğini yitirmiş olabilir demişti, frenlerde problem olduğunu sanmıştım, değiştirmişlerdi, belki çok yağmur vardı absleri frende sorun var sanmış olabilir.. Bundan dolayı bende salak gibi sonraki bakımda direksiyon hidroliğini yağını değiştirin demiştim, belkide ilk tetiklemeyi ben yaptım bozulsun diye. çalışıyorsa dokunmucan abi, :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2015 23:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Nis 2012 22:57
Mesajlar: 11
İsim: murat
Araç: mitsubishi carisma
Meslek: memur
Kan grubu: Arh+
Yaş: 36
Berkan arkadaşım hidrolik bidonu sorununu çözdünmu şu anda aynı sorun benim arabada da var senin sorununla aynı eğer sorunu hallettiysen çözümü konusunda yardımcı olursan sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2015 00:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2014 22:37
Mesajlar: 122
İsim: selim
Araç: lancer glx
Meslek: bilişim
Yaş: 34
Bende 90 model lancerımı aldığımda aşağı yukarı aynı sorun vardı araçta. Direksiyon sistemi komple söküldü, keçeler yenilendi, direksiyon mili yenilendi, v.s. v.s. neredeyse sistem komple yenilendi. Değişmeyen ve yenilenmeyen en başlıca kısım yağ deposu ve kapak oldu. Sonuçta yağ kaçırmayan bir direksiyon sistemim var artık. Bir kaç küçük ipaucu ile bu tarz olayların gerçekleşmesini engelleyemesek de en azından geciktirebiliriz. Örneğin kesinlikle direksiyonu sağa veya sola tam tur çevirirken turu bitirmemeye, yani sonuna kadar dayamamaya dikkat edin, kesinlikle ve kesinlikle aracınız çalışmıyorken direksiyonu çevirmeyin, özelliklede ön lastikler yükteyken bundan kaçının.

LG-P880 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Tem 2015 01:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2013 11:03
Mesajlar: 326
İsim: berkan
Araç: carisma 2003 h.back comfort 103hp 76kw
Meslek: mühendis
Kan grubu: -+
Yaş: 30
kingefe71 yazdı:
Berkan arkadaşım hidrolik bidonu sorununu çözdünmu şu anda aynı sorun benim arabada da var senin sorununla aynı eğer sorunu hallettiysen çözümü konusunda yardımcı olursan sevinirim.



Sorun devam ediyor, ustalar kapağın içindeki plastiğide kırmışlar. Oringi eski zaten, çok az yağ kaçırıyor, nadiren yağ koyuyorum..


Problem hala tam belli değil ama büyük ihtimal kapaktan kaçırıyor, birkaç usta kapaktan asla hava bile girmemesi gerek diyor, mantıklı mı bilmiyom. Olmadı eski bir araç bulup çıkma olarak kapağı satın alıp değiştireceksin ya da bidon ile birlikte.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ağu 2015 17:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Oca 2015 13:35
Mesajlar: 3
İsim: Mehmet
Araç: Carisma 2001
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARh+
Yaş: 37
Öncelikle Çok Geçmiş Olsun. Arkadaşım Yazdıklarınızı Tek tek okudum Aynı Şey Benim Aracımda da vardı sorun Kapakdaki sertleşen Orning, değiştirdim Fakat Yerine oturmadı demişsiniz Onuda Orningi Serçe parmağınıza geçecek Şekilde Alırsanız Yani üzerindekinden birazdaha küçük olacak şekilde Orningi genişleterek yani az gererek kapağa Takın " bu yöndemle orningin et kalınlığı incelecek" kapağı yerine takarken orningin bidonun iç duvarlarına tam oturduğundan emin olabilirseniz sorununuz çözülür hatta size kumpasla ölçüp tam orning ölçüsüde yazabilirim daha sonra. Tabi Bu arada bidonda Herhangi Bir Çatlak Kaçak olmadığını ve Kapağın Sıkıştırma Durumunun Sağlam olduğunu Var Sayıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye