Zaman: 16 Haz 2024 07:32

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2015 18:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Arkadaşlar amartisör helezon yayı çanağı ve rulmanı lazım. Hangi parçacıya sordumsa üst kuleden bahsediyorlar bana üst kule değil helezon yayı üzerine gelen çanak dedikleri parça lazım bilyesiyle beraber.. Acil lazım bir haftadır yatıyor araç...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 02:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Karasi yazdı:
Arkadaşlar amartisör helezon yayı çanağı ve rulmanı lazım. Hangi parçacıya sordumsa üst kuleden bahsediyorlar bana üst kule değil helezon yayı üzerine gelen çanak dedikleri parça lazım bilyesiyle beraber.. Acil lazım bir haftadır yatıyor araç...


Merhaba Ahmet Bey, şu aralar ben de benzer bir sorunla uğraşıyorum. Aracı ilk aldığımda hissetmemiştim ama kış girişi havalar soğuyunca direksiyonu sağa sola çevirirken kütürtü şeklinde sesler geliyordu iyice arttı, usta üst takoz dedi ama ben şüpheliyim dediğiniz gibi tabla ve rulmandan kaynaklanıyor olabilir. Ben de araç sürekli lazım oluyor diye ustaya bırakamıyorum, ön takım neredeyse tamamen inecek ve parça bulunamayıp arabasız kalacağım diye. Forum DH de bu parçanın tornada yapıldığından bahsetmişler ama kim nasıl yapar bilinmez.
Sizin araçtaki sorun nasıl ortaya çıktı, bahsettiğim sesler şeklinde mi?

Bu arada teyp için görüşmüştük, bu teyp sizin araca uyuyor. Eğer isterseniz ptt veya özel kargo ile yollayayım.
Mustafa Asım KAHRAMAN


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 03:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Hocam nette ararken şöyle bir parça buldum, aradığınız bu olabilir mi?

http://www.japonkoreyedekparca.com/cari ... n9187.html


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 12:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5645
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bence bu konuda yetkili servise gidip alın ve orada taktırın amortisör kulesinin ayarı bozuldumu bu kütürtü katırtı hep olur. yetkili servis fiyatları bu konuda o kadar fazla değildi. ama biz amortisörle beraber komple değiştiriyoruz derlerse bilemem.
ben bu sorun nedeniyle amortiör sistemini komple değiştirdim. proton yaptım. ustam protoncu olduğundan çıkma parçalarla ucuza geldi. tavsiyem 99-2001 model opel vektraların sistemini uydurun: yol tutuşları çok iyi. amortisörleri de orta sert: biraz daha sert
başka tavsiyeleri dinleyin ama inşallah benim fikrime gerek kalmaz :)
aklımdayken gelen ses önce kuledeki dış plastik kaplı rulmandan gelir ama daha sonra amortisörün üst tabladan geçtiği delik açılmaya başlayınca bu sefer de tekerin davulumbaza sürtmesinden gelmeye başlar: hayatımda gördüğüm en gıcık kule sistemidir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 16:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
musty yazdı:
Karasi yazdı:
Arkadaşlar amartisör helezon yayı çanağı ve rulmanı lazım. Hangi parçacıya sordumsa üst kuleden bahsediyorlar bana üst kule değil helezon yayı üzerine gelen çanak dedikleri parça lazım bilyesiyle beraber.. Acil lazım bir haftadır yatıyor araç...


Merhaba Ahmet Bey, şu aralar ben de benzer bir sorunla uğraşıyorum. Aracı ilk aldığımda hissetmemiştim ama kış girişi havalar soğuyunca direksiyonu sağa sola çevirirken kütürtü şeklinde sesler geliyordu iyice arttı, usta üst takoz dedi ama ben şüpheliyim dediğiniz gibi tabla ve rulmandan kaynaklanıyor olabilir. Ben de araç sürekli lazım oluyor diye ustaya bırakamıyorum, ön takım neredeyse tamamen inecek ve parça bulunamayıp arabasız kalacağım diye. Forum DH de bu parçanın tornada yapıldığından bahsetmişler ama kim nasıl yapar bilinmez.
Sizin araçtaki sorun nasıl ortaya çıktı, bahsettiğim sesler şeklinde mi?

Bu arada teyp için görüşmüştük, bu teyp sizin araca uyuyor. Eğer isterseniz ptt veya özel kargo ile yollayayım.
Mustafa Asım KAHRAMAN



hocam sorun amortisörün patlamasından sonra meydana geldi aslında iki sorunda beraber gelmiş olabilir. ilk zamanlar bozuk satıhta ilerlerken takırtılı sesler gelmeye başladı amortisörü kontrol ettim patlat olduğunu farkettim bir iki yöntemi var anlamak için. her iki ön amortisör istedim parçacıdan monroe marka geldiler sorunun hallolacağını düşündüm fakat söktükten sonra kule parçalarının aşındığını gördüm, seslerin çoğu bu parçalardan geliyor. burada 3 parça var helezon yayının hemen üstüne gelen şapka yada çanak denen parça amortisör mili bunun içinden geçiyor bu delik sadece mil kalınlığında bu çanağın hemen üstünde plastik kapl rulmanı var , bunun üstüne de amortisör kulesi denen parça geliyor. amartisör bu parçayla arabaya 3 vidayla sabitleniyor. benim sorunlu parçada bu çanak dediğimiz resimde gösterdiğin parçaya benziyor çanak deliğide çok aşınmış 1 cm ye yakın boşluk oluşmuş ve rulman ı dağılmış. bütün ses ve dengesiz sürüş problemi bunlardan kaynaklı direksiyon sertliğine neden oluyor ve sağa sola dönmelerde gıcıltılı sesler geliyor, sizin sorunda bundan kaynaklı olabilir sadece rulman dağılmışta olabilir hemen kontrol ettirirseniz diğer parçalara zarar vermez çünki o rulman dağıldıktan sonra çanaktaki deliği genişletmeye yerini bozmaya başlıyor... diğer tüm alt takım aksanlarında hiçbir boşluk yok ses yok eğilme bükülme yok. ondan önce ses de yoktu zaten... hocam teyp konusunu da bu sorunu halleder etmez çözecem yani alacam sizden, aracın orjinal olmayan tek parçası teypi diyebilirim. severek aldığım bu araba umarım daha fazla sıkıntı getirmez...

_________________
karasi


En son Karasi tarafından 15 Mar 2015 16:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 16:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
av.ilhami yazdı:
bence bu konuda yetkili servise gidip alın ve orada taktırın amortisör kulesinin ayarı bozuldumu bu kütürtü katırtı hep olur. yetkili servis fiyatları bu konuda o kadar fazla değildi. ama biz amortisörle beraber komple değiştiriyoruz derlerse bilemem.
ben bu sorun nedeniyle amortiör sistemini komple değiştirdim. proton yaptım. ustam protoncu olduğundan çıkma parçalarla ucuza geldi. tavsiyem 99-2001 model opel vektraların sistemini uydurun: yol tutuşları çok iyi. amortisörleri de orta sert: biraz daha sert
başka tavsiyeleri dinleyin ama inşallah benim fikrime gerek kalmaz :)
aklımdayken gelen ses önce kuledeki dış plastik kaplı rulmandan gelir ama daha sonra amortisörün üst tabladan geçtiği delik açılmaya başlayınca bu sefer de tekerin davulumbaza sürtmesinden gelmeye başlar: hayatımda gördüğüm en gıcık kule sistemidir


öyle bir lanet memlekette yaşıyoruz ki bir tane adam gibi usta bir tane sanatkar yok. Uydurma işlemi bu memlekette kattiyen olmaz.. :) Muşta servis olmadığı için götüremiyorum dün aradım yakın servisleri van ve diyarbakır ikisinde de parça yok sipariş verebileceklerini onun içinde kapora gerektiğini söylediler. Eğer yanlış anlamamışlarsa bu parçaya 123 lira dediler. parçacıdan alt çanağı istedim üst kule geldi geri yolladım bu değil altındaki parça lazım dedim bizde yok istanbuldan göndercem dedi yine aynı parça geldi... geri yollasam bir dert yollamasam bir dert. kargo parası malzemeyi geçecek. bende çanağıda bulsam komple değiştirecem sadece helezon yayı kalacak oda sağlam bir sorun yok. o parçayıda bulabilirsem tabi...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 19:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5645
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
çanak deliğinin aşınmasını amortisör çubuğuna uygun bir delik büyüklüğünde pul monte(kaynak) edebilirseniz kurtarabilirsiniz. bende çanak deliğinden 2 tane olmuştu bildiğin kesşim kümesinin gölgesi gibi sekize(8) benziyordu. carismamdaki az ama çok uğraştıran arızalar 1- cam düğmesi 2- amortisör kuleleri ki komple proton yaptım 3- bobin veya elektrik her neyse ki bu son durum aracı sattırdı. başkaca ciddi sorun yalamadım. bir keresinde disklere balatayı bastıran sistem sıkışık kalmıştı söktük yağladık balata taktık geçti. cam fıskiye motoru reno parçayla hemen hal oldu. silecekler basmıyordu klasik silecekler taktık oldu arasıra ampul patladı. bobine bağlı hareret nedeniyle radyatör değiştirdim segman değiştirdim o kadar.(bu bobin ah ah!)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
av.ilhami yazdı:
çanak deliğinin aşınmasını amortisör çubuğuna uygun bir delik büyüklüğünde pul monte(kaynak) edebilirseniz kurtarabilirsiniz. bende çanak deliğinden 2 tane olmuştu bildiğin kesşim kümesinin gölgesi gibi sekize(8) benziyordu. carismamdaki az ama çok uğraştıran arızalar 1- cam düğmesi 2- amortisör kuleleri ki komple proton yaptım 3- bobin veya elektrik her neyse ki bu son durum aracı sattırdı. başkaca ciddi sorun yalamadım. bir keresinde disklere balatayı bastıran sistem sıkışık kalmıştı söktük yağladık balata taktık geçti. cam fıskiye motoru reno parçayla hemen hal oldu. silecekler basmıyordu klasik silecekler taktık oldu arasıra ampul patladı. bobine bağlı hareret nedeniyle radyatör değiştirdim segman değiştirdim o kadar.(bu bobin ah ah!)

Aslında haklısın en iyisi oraya pul koyup kaynatmak nwyseki kaynak benim işim orjinal gibi yaparım o halde geriye sadece rulmanları Kalıyor. Onları bulabilirsem sorun kalmaz. Senide bayağı uğraştırmış anlaşılan, burda imkanlar oldukça kısıtlı parça ve usta konusunda o yüzden alternatif oluşturamıyorum Değilse kolay kolay tamirciye bırakmam arabayı. İlginiz içinde ayrıca teşekkür ederim.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2015 00:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
Arkadaşlar konu basliginda gecen parcayi hiçbir yerde bulamadim on ayri ilde arkadaşları seferber ettim ne yan sanayi nede cikmasini bulamadim. Tamiri mümkün fakat rulmani dagilmissa orijinal olması en iyisi fiyat olarak yan sanayi 35 lira orijinal ise serviste 45:lira. Canaklar servis haricinde başka yerde yok ben bulamadim servis fiyati ise 180 lira. İsin Ozu on iki çanak ve bilye toplam 450 liraya mal oldu... Parçaları istedim. Patlayan bir amortisör değişimiiiçin girdigim tamir iisine
İki amortisör monreo marka 360 lira
İki çanak orijinal servisten 360 lira
İki adet amortisör rulmani orijinal 90 lira
İki adet üstkule yan sanayi 120 lira
İki adet on balata 40 lira
İsçilik tahmini 100 lira
İscilik daha vernedim parcalar elime gectikten sonra belli olacak. En az 100 lira

Bana toplam maliyeti 1070 lira velhasil yuzumu guldurdu...:((

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2015 01:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Karasi yazdı:
Arkadaşlar konu basliginda gecen parcayi hiçbir yerde bulamadim on ayri ilde arkadaşları seferber ettim ne yan sanayi nede cikmasini bulamadim. Tamiri mümkün fakat rulmani dagilmissa orijinal olması en iyisi fiyat olarak yan sanayi 35 lira orijinal ise serviste 45:lira. Canaklar servis haricinde başka yerde yok ben bulamadim servis fiyati ise 180 lira. İsin Ozu on iki çanak ve bilye toplam 450 liraya mal oldu... Parçaları istedim. Patlayan bir amortisör değişimiiiçin girdigim tamir iisine
İki amortisör monreo marka 360 lira
İki çanak orijinal servisten 360 lira
İki adet amortisör rulmani orijinal 90 lira
İki adet üstkule yan sanayi 120 lira
İki adet on balata 40 lira
İsçilik tahmini 100 lira
İscilik daha vernedim parcalar elime gectikten sonra belli olacak. En az 100 lira

Bana toplam maliyeti 1070 lira velhasil yuzumu guldurdu...:((


Hocam bununla geçmiş olsun, bundan sonra ağız tadıyla uzun zaman sorunsuzca binersin inşallah.
Sanırım benim sorun da seninkiyle aynı ama bu çanak mevzusu canımı sıktı, inşallah o hasar görmemiştir de rulman değişimi ile hallederim. Peki en üstteki takoza bir şey olmuşmu? Yoksa almış olduğun için mi değiştiriyorsun? Ben de parça arayışına gireceğim ama daha ön düzeni söktürmedim bile ne çıkacağı sürpriz... Ustanın sözüyle takoz sipariş etmiştim ama olay sanırım öncelikle rulmanlarda takozun sağlam olduğu monte halinde üstten bakınca anlaşılabiliyor mu?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2015 16:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5645
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Volvo s40 ve carismanın rulmanları dışı sert plastik. kırılmaya müsait yani. aslında nasıl bu kadar uzun süre sağlam kalıyorlar ben ona şaşırıyorum

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2015 23:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
av.ilhami yazdı:
Volvo s40 ve carismanın rulmanları dışı sert plastik. kırılmaya müsait yani. aslında nasıl bu kadar uzun süre sağlam kalıyorlar ben ona şaşırıyorum

ilhami bey dediğiniz gibi sert plastikten imal edilmiş rulman aslında tamda rulman değil içinde bildiğimiz demir bilyesi olan bir rulman değil. iki üç kat plastik contadan oluşan bir malzeme dayanma gücünü ise çanak dediğimiz parçanın üzerinde bulunan çeltiğin üstüne tam oturmasından alıyor bütün yük onun üzerinde görünüyor fakat amortisör bu yükü bir nebze emiyor, helezon yazı ve amortisör sağlam olunca darbeden uzak olduğu için bu yükü rahatlıkla taşıyacak bir malzeme butür işlerin içinde olduğum için benzer parçaları çok daha yük ve baskı gerektiren yerlerde kullanıyoruz. bu parçaların bozulma sebebinin başında amortisör geliyor.
Patlat amortisör çukur ve kasislere giren arabanın darbesini emmediği için rulman ve çanağa aşırı yüklenme yapıyor.
Bu darbeler zamanla ve tekrarlanınca rulmanı deforme etmeye başlıyor.
deforme olan bu rulman amortisör milini tam kavrayamıyor yani mille rulman arası açılıyor. aracın ağırlığı ve oluşan darbelerle rulman genişlemeye ve ezilmeye başlıyor bu ezilmeyle çanak üstündeki çeltik üst kuleye çarpıyor küt küt diye gelen sesler tamamiyle bundan kaynaklanıyor. rulman görevini yitirdiğinde bu kez amortisör mili çanakla başbaşa kalıyor daha ser olan bu mil başlıyor çanağın deliğini genişletmeye. ne kadar uzun süre bu şekilde binersen araca 8 şeklini okadar çok görürsün çanakta. sonuç mu yukarıdaki nağmeleri yazdırıyor insana. bu parçayı tanıyan parçacı, bu parçacıyı tanıtacak işin ehli usta yok. hal böyle olunca 15 gün araba sanayide... hikaye gibi oldu ama :) birilerinin işine yarar diye bildiklerimi ve öğrendiklerimi ayrıntılı yazmak istedim... Umarım faydalı olmuştur.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2015 00:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
musty yazdı:
Karasi yazdı:
Arkadaşlar konu basliginda gecen parcayi hiçbir yerde bulamadim on ayri ilde arkadaşları seferber ettim ne yan sanayi nede cikmasini bulamadim. Tamiri mümkün fakat rulmani dagilmissa orijinal olması en iyisi fiyat olarak yan sanayi 35 lira orijinal ise serviste 45:lira. Canaklar servis haricinde başka yerde yok ben bulamadim servis fiyati ise 180 lira. İsin Ozu on iki çanak ve bilye toplam 450 liraya mal oldu... Parçaları istedim. Patlayan bir amortisör değişimiiiçin girdigim tamir iisine
İki amortisör monreo marka 360 lira
İki çanak orijinal servisten 360 lira
İki adet amortisör rulmani orijinal 90 lira
İki adet üstkule yan sanayi 120 lira
İki adet on balata 40 lira
İsçilik tahmini 100 lira
İscilik daha vernedim parcalar elime gectikten sonra belli olacak. En az 100 lira

Bana toplam maliyeti 1070 lira velhasil yuzumu guldurdu...:((


Hocam bununla geçmiş olsun, bundan sonra ağız tadıyla uzun zaman sorunsuzca binersin inşallah.
Sanırım benim sorun da seninkiyle aynı ama bu çanak mevzusu canımı sıktı, inşallah o hasar görmemiştir de rulman değişimi ile hallederim. Peki en üstteki takoza bir şey olmuşmu? Yoksa almış olduğun için mi değiştiriyorsun? Ben de parça arayışına gireceğim ama daha ön düzeni söktürmedim bile ne çıkacağı sürpriz... Ustanın sözüyle takoz sipariş etmiştim ama olay sanırım öncelikle rulmanlarda takozun sağlam olduğu monte halinde üstten bakınca anlaşılabiliyor mu?

hocam amortisörü sökmeden alttaki parçaları göremiyorsun üst kule ciddi hasar almışsa üstten belli eder ki amortisör mili ordan yukarı çıkar zaten... onun haricinde üst takozu değiştirmekten vaz geçtim ona hiçbirşey olmamış orjinal hali ile çok iyi. çanak orjinal üstkule yan sanayi olsun istemedim. bu üst kuleleri ustaya iade etmesini söyledim geri gönderecek en azından işçiliği ordan kurtarırım. parça olarak sizin sadece rulman gitmişse onu bulmak çok kolay parçacıların hemen hemen hepsinde var fiyatı 35 lira civarı. yerinde olsam servisten orjinalini alırım kafam rahat eder 10 lira için değmez. Çanağıda çıkmacılardan bulabilirsen bulursun oda elinde numuneyle ararsan. aksi halde yan sanayi türkiyede yok bulamadım. çıkmacıların bir çoğunda da bulamadım.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2015 00:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
[/quote]hocam amortisörü sökmeden alttaki parçaları göremiyorsun üst kule ciddi hasar almışsa üstten belli eder ki amortisör mili ordan yukarı çıkar zaten... onun haricinde üst takozu değiştirmekten vaz geçtim ona hiçbirşey olmamış orjinal hali ile çok iyi. çanak orjinal üstkule yan sanayi olsun istemedim. bu üst kuleleri ustaya iade etmesini söyledim geri gönderecek en azından işçiliği ordan kurtarırım. parça olarak sizin sadece rulman gitmişse onu bulmak çok kolay parçacıların hemen hemen hepsinde var fiyatı 35 lira civarı. yerinde olsam servisten orjinalini alırım kafam rahat eder 10 lira için değmez. Çanağıda çıkmacılardan bulabilirsen bulursun oda elinde numuneyle ararsan. aksi halde yan sanayi türkiyede yok bulamadım. çıkmacıların bir çoğunda da bulamadım.[/quote]


Cevabın için sağol, bu cumartesi Allah nasip ederse LPG montajı için Edremite gideceğim, orada işinin ehli bir usta bulabilirsem ve yetkili servisin elinde rulman varsa bu işi de halledeyim diyorum. Bulunduğum yer malesef usta ve parça konusunda sıkıntılı...
Bu arada senin carismada lpg var mı, varsa hangi kit, herhangi bir sıkıntı yaşadın mı lpg konusunda? Ben 4-5 aydır benzinle problemsiz kullanıyordum ama lpg şart... Atikere yöneldim bakalım hayırlısı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2015 00:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
hocam aracı bende yeni aldım yeni derken yaklaşık 4 ay oluyor. tüp iki yıl oluyor takılalı garantisi yeni bitmişti ikinci sahibiydi onun yalancısıyım... BRC marka tüp takılmış kaliteli bir marka diye biliyorum çok soğuk zamanlarda bile araba sıcaklığı 30 dereceyi bulunca tüpe geçiyor geçiş işlemlerinde herhangi bir silkeleme tekleme yada geçiş yaptığına dair bir belirti hissedilmiyor oldukça uyumlu.

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2015 00:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Karasi yazdı:
hocam aracı bende yeni aldım yeni derken yaklaşık 4 ay oluyor. tüp iki yıl oluyor takılalı garantisi yeni bitmişti ikinci sahibiydi onun yalancısıyım... BRC marka tüp takılmış kaliteli bir marka diye biliyorum çok soğuk zamanlarda bile araba sıcaklığı 30 dereceyi bulunca tüpe geçiyor geçiş işlemlerinde herhangi bir silkeleme tekleme yada geçiş yaptığına dair bir belirti hissedilmiyor oldukça uyumlu.


Cevabın için sağol, amortisör çanağı ve rulmanı eline geçtimi? Şu linklerdeki ürünlere benziyormu?

ÇANAK:
http://www.volvoyedekparcaizmir.com/ind ... etail.html

RULMAN:
http://www.volvoyedekparcaizmir.com/ind ... etail.html

Duyduğum kadarıyla bu parçalar Volvo s40 ile ortakmış, eğer uyuyorsa buradan sipariş edeceğim.

Hayırlı geceler...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2015 00:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
hocam parçalar yarın elimde olur ayrıntılı fotolarını çekerim de burdan nasıl yollarım bilmiyorum olmadı telefondan falan irtibata geçeriz. Şayet bu parçalar uyuyorsa kafamı taşlara vururum. zira orda görünen fiyatlar ikisi toplam 65 lira bu miktar sadece ödediğim kargo parasından bile az...:) tabi işin acemiliği ustanın usta olmayışı parçacıların ne sattığını bilmemesi nedenleri...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2015 15:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 15:53
Mesajlar: 57
İsim: KORAY
Araç: 2001 Carisma Comfort HB
Meslek: Asker
Yaş: 38
musty yazdı:
Karasi yazdı:
hocam aracı bende yeni aldım yeni derken yaklaşık 4 ay oluyor. tüp iki yıl oluyor takılalı garantisi yeni bitmişti ikinci sahibiydi onun yalancısıyım... BRC marka tüp takılmış kaliteli bir marka diye biliyorum çok soğuk zamanlarda bile araba sıcaklığı 30 dereceyi bulunca tüpe geçiyor geçiş işlemlerinde herhangi bir silkeleme tekleme yada geçiş yaptığına dair bir belirti hissedilmiyor oldukça uyumlu.


Cevabın için sağol, amortisör çanağı ve rulmanı eline geçtimi? Şu linklerdeki ürünlere benziyormu?

ÇANAK:
http://www.volvoyedekparcaizmir.com/ind ... etail.html

RULMAN:
http://www.volvoyedekparcaizmir.com/ind ... etail.html

Duyduğum kadarıyla bu parçalar Volvo s40 ile ortakmış, eğer uyuyorsa buradan sipariş edeceğim.

Hayırlı geceler...



Hocam aynı dert yaklaşık olarak 1 yıldır bende de var.Gelişme var mı uyumluluk konusunda.Bildiğim kadarıyla bizim araçlar hollandada üretimekte olup ,hemen yan banttada Volvo üretimekte imiş.dolayısı ıle uyumlı olma ihtimali oldukça yüksek.
Ben bu parçaları yetkili servisten istediğimde 450 tl gibi ücret istediler.Ancak 3-5 ay gelmesi sürer dediler.Yurtdışından araştırdım parça numaralarına kadar tespit ettim.Ancak yüksek kargo ücreti istiyolar.bu durumdada maliyet yükseliyor.
İstanbulda aşağıda linkini verdiğim yerde orjınal temsa parçaları buldum.Ancak rulmanu bulmak sıkıntı sanırım.

Sonuç olarak eğer Volvo uyuyorsa bu fiyatlardan kaçırmamak gerekir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2015 15:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Ağu 2014 15:53
Mesajlar: 57
İsim: KORAY
Araç: 2001 Carisma Comfort HB
Meslek: Asker
Yaş: 38
Karasi yazdı:
musty yazdı:
Karasi yazdı:
Arkadaşlar konu basliginda gecen parcayi hiçbir yerde bulamadim on ayri ilde arkadaşları seferber ettim ne yan sanayi nede cikmasini bulamadim. Tamiri mümkün fakat rulmani dagilmissa orijinal olması en iyisi fiyat olarak yan sanayi 35 lira orijinal ise serviste 45:lira. Canaklar servis haricinde başka yerde yok ben bulamadim servis fiyati ise 180 lira. İsin Ozu on iki çanak ve bilye toplam 450 liraya mal oldu... Parçaları istedim. Patlayan bir amortisör değişimiiiçin girdigim tamir iisine
İki amortisör monreo marka 360 lira
İki çanak orijinal servisten 360 lira
İki adet amortisör rulmani orijinal 90 lira
İki adet üstkule yan sanayi 120 lira
İki adet on balata 40 lira
İsçilik tahmini 100 lira
İscilik daha vernedim parcalar elime gectikten sonra belli olacak. En az 100 lira

Bana toplam maliyeti 1070 lira velhasil yuzumu guldurdu...:((


Hocam bununla geçmiş olsun, bundan sonra ağız tadıyla uzun zaman sorunsuzca binersin inşallah.
Sanırım benim sorun da seninkiyle aynı ama bu çanak mevzusu canımı sıktı, inşallah o hasar görmemiştir de rulman değişimi ile hallederim. Peki en üstteki takoza bir şey olmuşmu? Yoksa almış olduğun için mi değiştiriyorsun? Ben de parça arayışına gireceğim ama daha ön düzeni söktürmedim bile ne çıkacağı sürpriz... Ustanın sözüyle takoz sipariş etmiştim ama olay sanırım öncelikle rulmanlarda takozun sağlam olduğu monte halinde üstten bakınca anlaşılabiliyor mu?

hocam amortisörü sökmeden alttaki parçaları göremiyorsun üst kule ciddi hasar almışsa üstten belli eder ki amortisör mili ordan yukarı çıkar zaten... onun haricinde üst takozu değiştirmekten vaz geçtim ona hiçbirşey olmamış orjinal hali ile çok iyi. çanak orjinal üstkule yan sanayi olsun istemedim. bu üst kuleleri ustaya iade etmesini söyledim geri gönderecek en azından işçiliği ordan kurtarırım. parça olarak sizin sadece rulman gitmişse onu bulmak çok kolay parçacıların hemen hemen hepsinde var fiyatı 35 lira civarı. yerinde olsam servisten orjinalini alırım kafam rahat eder 10 lira için değmez. Çanağıda çıkmacılardan bulabilirsen bulursun oda elinde numuneyle ararsan. aksi halde yan sanayi türkiyede yok bulamadım. çıkmacıların bir çoğunda da bulamadım.



Hocam hayırlı olsun.Üç parça için benden 450 tl istediler sadece sol kısım ıcın : Üst kule takozu+rulman+çanak için.
Dolayısı ıle sizin fiyatlar gayet makul geldi.Sorun halloldu ıse sıkıntı yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Mar 2015 23:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Ağu 2013 22:55
Mesajlar: 53
Şehir: Isparta
İsim: Halil
Araç: 2001Carisma Avance
Meslek: Memur
Kan grubu: 0RH-
Yaş: 45
Arkadaslar gercekten yukaridaki linkte gorunen volvo parcasi oluyorsa super.Bilen veya degistiren arkadaslar bir resim ceker buraya yuklerse cok buyuk iyilik yapmis olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye