Zaman: 03 Eki 2025 23:43

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2014 22:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
Mitsubishi dostlarına selam olsun.Öncelikle kendimi tanıtayım.Şahin BOZKURT Malatya'lıyım.Yaklaşık 20 yıldır Nevşehir merkez de öğretmenim.10 yıllık carisma kullanıcısıyım.Tecrübelerimi ve çözemediğim sorunları paylaşmak isterim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2014 22:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2012 04:43
Mesajlar: 255
İsim: Sam Gold
Araç: 2003 carisma avance hb otomatik
Meslek: inşaat
Kan grubu: A+
Yaş: 27
sahin5044 yazdı:
Mitsubishi dostlarına selam olsun.Öncelikle kendimi tanıtayım.Şahin BOZKURT Malatya'lıyım.Yaklaşık 20 yıldır Nevşehir merkez de öğretmenim.10 yıllık carisma kullanıcısıyım.Tecrübelerimi ve çözemediğim sorunları paylaşmak isterim.


hocam benim yol bilgisayarı çalışmıyor bi el atın :)

şurada bahsemiştim :

viewtopic.php?f=9&t=7763&start=20

_________________
aracınızı yetkili servise değil etkili servise götürün


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2014 22:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
2001 Model eski kasa 1.6 GLX HB otomatik vites aracımı 4 yıldır severek sorunsuz kullanıyordum.Son aylarda tekleme sorunu ile karşılaştım.Sadece hareket halinde tekleme var(Stop etmiyor).Bunun dışında aracımda en ufak bir sıkıntım yok.Hem gazda hem benzinde yapıyor.Sabahları çalışmasında,rolantisinde gaza geçerken hiçbir sorun yok.Arkadaşımın aracından Hava akışmetre,buji kablosu ve bobin denedim aynı.Buji değişti aynı.Arıza lambası yanmıyor.Akü,şarz değerleri çok iyi.Hareket halinde sabit gazda sanki vites 3-2-3 yapıyor gibi.Tam emin değilim 500 devir kadar düşüp çıkıyor.Lpg ci gaz potansiyometresinde(TPS sensörü) olabileceğini söyledi.Elektrik'çiye soket girişini kontrol ettirip,düzelmeyince TPS sensörünün fişini çekip biraz (5km) gezdim.Tekleme olmadı ama vites geçiş devri yükseldi ve arıza lambası yandı.Otomatik şanzımanda vuruntu,geri kaçırma vs hiçbiri yok.Şanzıman yağ ve filitresini değiştirmiştim.Aracımı her gün kullanıyorum.Sadece bahsettiğim problem dışında hiçbir problem yok.Acaba TPS kelebek konum sensörü kesin arızalı diyebilirmiyiz.Yoksa şanzımanla ilgili bir sorun mu var? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2014 22:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
sahin5044 yazdı:
Mitsubishi dostlarına selam olsun.Öncelikle kendimi tanıtayım.Şahin BOZKURT Malatya'lıyım.Yaklaşık 20 yıldır Nevşehir merkez de öğretmenim.10 yıllık carisma kullanıcısıyım.Tecrübelerimi ve çözemediğim sorunları paylaşmak isterim.

Hoşgeldiniz.

Kendinizi tanıtın başlığında da tanıtırsanız, bütün forum o başlığı okuyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2014 23:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
Teşekkürler.Hoşbulduk.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2014 01:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2012 04:43
Mesajlar: 255
İsim: Sam Gold
Araç: 2003 carisma avance hb otomatik
Meslek: inşaat
Kan grubu: A+
Yaş: 27
otomatik carisma geri vitese alınca titreme yapıyo. D'ye alınca titreme azalıyo. giderken bi sorun yok. gaz yememe falan yok. sadece durur vaziyetteyken vitesi geri (R)'ye alınca çok titriyor neden olabililr?

_________________
aracınızı yetkili servise değil etkili servise götürün


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 15 Oca 2014 23:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
Tam otomatik viteslerde motor soğukken P de çalışma devri 1500 sonra ısınınca 1000 devir,Soğukken D veya R (aynı olması gerekir) 1000,ısındığında 800 devir olması gerekir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2014 22:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2012 04:43
Mesajlar: 255
İsim: Sam Gold
Araç: 2003 carisma avance hb otomatik
Meslek: inşaat
Kan grubu: A+
Yaş: 27
az önce bizim pederin 2004 otomatik corollayı sürdüm. yer yer krom kaplama ve cancanlı gösterge panelinden gayrı bi güzelliği yok. bi de hızlı kalkması 110 beygir olmasından. motor sesi var ve konfor cidden zayıf. bugün carismayı en az bir sene kullanmaya karar verdiğim gün.

_________________
aracınızı yetkili servise değil etkili servise götürün


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2014 22:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eyl 2012 04:43
Mesajlar: 255
İsim: Sam Gold
Araç: 2003 carisma avance hb otomatik
Meslek: inşaat
Kan grubu: A+
Yaş: 27
sahin5044 yazdı:
Tam otomatik viteslerde motor soğukken P de çalışma devri 1500 sonra ısınınca 1000 devir,Soğukken D veya R (aynı olması gerekir) 1000,ısındığında 800 devir olması gerekir.


sağol şahin ağa

_________________
aracınızı yetkili servise değil etkili servise götürün


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2014 23:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Oca 2011 23:03
Mesajlar: 12
Şehir: Nevşehir
İsim: Şahin
Araç: 2001 Carisma GLX
Meslek: Öğretmen
Yaş: 42
Sorun Çok şükür çözüldü...Otomatik carismam da hareket halinde tekleme sorunu ateşleme ile ilgili o kadar denemelere rağmen çözülmemişti.Sorun artarak devam ederken geçenlerde arabayı çalıştırıp D konumunda ilerlerken araba 4500 devirde 2 ye geçmeyip büyük bir şanzıman kütürtüsü ile 2 ye geçti.Sonrasında araç 2 de takılı kaldı.Korktum,sağa yanaşıp stop ettim.Arabayı tekrar çalıştırıp devam edince yine 1.vitese yüksek devirle kütürtü sesi ile 2 ye geçti.N yanıp sönmeye başladı.Şunu anladım ki bizim carismalarda(1.6 GLX) şanzıman arızası aracın arıza lambasını yakmıyor.Şanzıman arızasında N yanıp sönüyor.Neyse ertesi gün iyi bir usta aracı denedi ve Kayserideki otomatik şanzıman ustasını aradı ve sorunu anlattı.Kayserideki usta bu araçların şanzımanlarının çok sağlam olduğunu,olsa olsa elektrik tesisatında problem olduğunu Kayseriye gidersem yardımcı olacağını söyledi(Nevşehir'de malesef otomatik şanzımancı yok) .Aracımla bozuk şanzımanla 3.vitese takılı bir şekilde 80 km Kayseri'ye gittim.Otomatik şanzıman ustası Ali Deniz(Deniz otomatik şanzıman servisi) adam 40 yıllık usta,binince anlıyor neyin ne olduğunu.Pos cihazına benzer bir cihazla şanzıman beyninde,şanzıman giriş devir okuyucu sensöründe hata tesbit edildi.İlk sensör söküldü ve sensörü ikiye bölünmüş olduğunu,küflendiğini,japonla tutturulmuş olduğunu(enteresan)görünce yenisi ile değiştirip tekrar denemeye çıktık.Takılma ve kütürtü yine yaptı.Tekrar arıza tespit cihazına bağladı.Bu seferde Çıkış sensör (okuyucu) arızası gösterince ikinci sensör sökülürken sensör soketinde kablolardan birinin kopuk olduğunu gördük.Neyse elektrikçi lehim yaptı,tekrar deneme,sonuç aynı.Değişiklik yok.Yine aynı çıkış sensörü hatası derken,tesisatta sorun tesbit edilip elektrikçi tarafından yapılınca sorun ortadan kalktı.Araba saat gibi oldu.Önceki 3 ayda yaşadığım hareket halinde devir azalıp çoğalması(tekleme) şanzıman devir okuyucu sensör arızasındanmış.Vites D konumunda sürekli kendini değiştirip korumaya alıyormuş şanzımanı.Ben de ateşleme ile ilgili tekleme sanıyordum. Otomatik şanzıman kullanan arkadaşlarda aynı sorun varsa öncelikle Manuel 1-2-3(D de değil)kullanıp teklemenin olup olmadığını kontrol etmek gerekir.Sadece D de tekleme var,manuel kullanımda yoksa otomatik şanzımancıya gidip cihaza bağlamak lazım.Her durumda(D-1-2-3) hareket halinde tekleme varsa o zaman ateşleme sistemi(buji,kablo,kaval,bobin,debimetre) kontrol edilmelidir.Kayseride'ki Ali ustayı(Deniz Şanzıman)şiddetle tavsiye ederim.Şeffaf bir biçimde 330TL ücret(Sensör+Elktçi+İşçilik) ödeyerek(1500-2000 değil)sorunumu çözen Ali usta'ya ve ekibine teşekkür ediyorum.Çok uzun yazdım farkındayım,ama belki bu sorunla karşılaşıp derdine derman olabilecek birileri olduğunu bildiğim için yazdım.Carisma'larımızın kıymetini bilin...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2014 08:07 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Hocam sorununuzun çözüldüğüne çok sevindim. Tecrübenizi de uzun uzadıya anlatmanız çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2014 14:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2011 14:41
Mesajlar: 330
Şehir: Ankara
İsim: Burçinhan Doğan
Araç: Carisma Comfort
Meslek: Jeofizik Mühendisi
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 40
Çok önemli bilgi, teşekkürler detaylar için.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2014 22:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ağu 2012 23:40
Mesajlar: 89
Şehir: İstanbul
İsim: Osman
Araç: 2004 Toyota Camry v6 3.0L
Meslek: Mühendis
Kan grubu: B+
Yaş: 33
Carisma sahiplerine soruyorum, 2003 1.6 avance carismanizdan inip 2005-2006 mitsu outlander 2.0 mt turboya biner miydiniz?

Bu ara ciddi bir sekilde dusunmeye basladim bu arkadastan bir tane almayi..
Carismamiza da masraf yaptik biraz bu nedenle babam sulaniyor arabaya :) hazir temiz garanti araba..

Demem o ki outlander turbo? Ne dusunuyorsunuz? Bildiginiz kötü / iyi yanlari nelerdir bir carismaci gözünden

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

_________________
Toyota Camry v6 3.0, A/T, 2004, 05.2015 - ...
Toyota Auris 1.4d-4d Elegant, MM/T, 2009, 09.2014 - 05/2015
Mitsubishi Carisma 1.6 Avance, M/T, 2003 / 08.2012 - 09.2014
Toyota Corolla 1.6 Sol, M/T, 2004, 02.2008 - 11.2009


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2014 23:10 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
proxy yazdı:
Carisma sahiplerine soruyorum, 2003 1.6 avance carismanizdan inip 2005-2006 mitsu outlander 2.0 mt turboya biner miydiniz?

Bu ara ciddi bir sekilde dusunmeye basladim bu arkadastan bir tane almayi..
Carismamiza da masraf yaptik biraz bu nedenle babam sulaniyor arabaya :) hazir temiz garanti araba..

Demem o ki outlander turbo? Ne dusunuyorsunuz? Bildiginiz kötü / iyi yanlari nelerdir bir carismaci gözünden

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Benim gündemimde olan bir araçtır Outlander Turbo. Artıları da var eksileri de. Araç evo platformunda yüksek bir araç, üstelik ESP yok. Bu özelliğiyle biraz ürkütüyor. Onun haricinde düzgün kullanılırsa yakıtı çok yormaz bence. Diğer detaylara gerek yok, 0-100 6,5 sn idi sanırım :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2014 21:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Oca 2014 21:29
Mesajlar: 14
İsim: hasan
Araç: avance
Meslek: eğitimci
Yaş: 30
2001 model avence otomatik aracımla aranıza katıldım. öncelikle araba 30- 40 milyarlık araç konforunda çok keyifli. yeni almam hasebiyle bir kaç sorum var: direksiyonu sağa sola çevirirken vınlama gibi uğulama gibi bir ses oluyor sebebi ne olabilir bir de çok aciliyeti var mı bu sorunun. anadolu yakasında gidebileceğim carismayı yalayıp yutmuş bir de ekonomik olan bir ustamız var mı. malum servis 3-5 katı fiyat istiyor her şeyde. hürmetler...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2014 13:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
Direksiyonu çevirince rolanti yükselir, sanırım hidrolik pompası çalışıyor onun sesini de duyuyor olabilirsiniz.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2014 15:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Oca 2014 21:29
Mesajlar: 14
İsim: hasan
Araç: avance
Meslek: eğitimci
Yaş: 30
Eyvallah kardeş bir sıkıntı olmaz değil mi birde carismalarin direksiyon hidroligi diğer arabalara göre sert geldi norma mi. Bi de arabama sanayide baktiracak bir usta tavsiye ederseniz malum servis soyuyor. Kartaldayim tavsiye usta


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2014 17:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ağu 2012 23:40
Mesajlar: 89
Şehir: İstanbul
İsim: Osman
Araç: 2004 Toyota Camry v6 3.0L
Meslek: Mühendis
Kan grubu: B+
Yaş: 33
saprana yazdı:
Eyvallah kardeş bir sıkıntı olmaz değil mi birde carismalarin direksiyon hidroligi diğer arabalara göre sert geldi norma mi. Bi de arabama sanayide baktiracak bir usta tavsiye ederseniz malum servis soyuyor. Kartaldayim tavsiye usta


Araban hayirli olsun dostum. Ben de 2012de arabayi aldigimda direksiyon sert gelmisti.. rot baslarini yeniledigimde biraz yumuşadı ama eski aracim 2004 toyota corolla'ya gore sert. Alisirsin.

Mitsubishi icin ozel bir usta tanimiyorum ama mekanik ihtiyaclarim icin dürüst ve işi düzgün bir ustam var Bostancı sanayide. Tesadufen tanismistim. Amortisorleri yeniledigimde montaj icin ilk sordugum usta 200 tl dedi, yandaki dukkana sorup 100 tl fiyat alinca tanismis olduk. 100 tlye 4 amortisor takti -ki montaji zordur-

Müşterisi çoktur. Haftaici gitme Şansın yoksa haftasonu erken saatte gitmeli.
Bostanci sanayide Aktaş oto. Veysi usta. Green park otelin onunden asagiya erenkoy yonune dogru inerken solda geniş bir sokak var. Monroe amortisor satan bir parcaci..karsi caprazinda bosch oto servisi.. hemen yaninda ses sistemi modifiye yapan bir dukkan falan var aktas otonun. Gidersen Bankaci osman yonlendirdi diyebilirsin.
Benim sevdigim dürüst, yetenekli bir usta.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

_________________
Toyota Camry v6 3.0, A/T, 2004, 05.2015 - ...
Toyota Auris 1.4d-4d Elegant, MM/T, 2009, 09.2014 - 05/2015
Mitsubishi Carisma 1.6 Avance, M/T, 2003 / 08.2012 - 09.2014
Toyota Corolla 1.6 Sol, M/T, 2004, 02.2008 - 11.2009


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2014 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Oca 2014 21:29
Mesajlar: 14
İsim: hasan
Araç: avance
Meslek: eğitimci
Yaş: 30
Tesekkurlar kardeşim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2014 17:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Oca 2014 21:29
Mesajlar: 14
İsim: hasan
Araç: avance
Meslek: eğitimci
Yaş: 30
kıymetli arkadaşlar ben aracı yeni aldığımı ifade etmiştim. aracın ön tekerleri 195 65 r 15 arka tekerler ise 195 60 r 15 olarak takılmış adam öyle kullanmış bende aldıktan sonra farkettim. bu bir sorun mu ön ve arkadaki bu farklılık. öndeki kar tekeri arkdaki 4 mevsim. tavsiyeniz nedir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye