Zaman: 28 Mar 2024 21:41

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2015 14:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2013 12:55
Mesajlar: 1302
Şehir: Denizli-İzmir
İsim: Kaan
Araç: 2009 Colt AMT
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 23
Gayet güzel bir konu olmuş.

Ek olarak aracın düzenli olarak aküsünü kontrol ettirmekte fayda var. yıllık bakımda bile kontrol edilse yeterli.
Aküyü test cihazı ile kontrol eden oto elektrikçiler var. Benim akrabam oto elektrikçi olduğu için kış gelmeden aküyü kontrol ettiririm.

Akü test cihazı, marş basılı değilken aracın aküsünü yük altına sokuyor. Yük altında bitik akü 9-10voltların altına düşüyor. Yeterli akımı veremiyor. Araba marş aldıktan sonra voltaj konusunda alternatör sebebiyle sorun olmazken bitik akü biraz akım kısmını bozuyor.

Coltlarda her şey elektrikli. Direksiyon, vites kutusu, diğer çevre birimleri... Doğal olarak aslında bu araçlar aküye çok ihtiyaç duyuyor. Değişim sırasında amt coltlara 42-45amper yerine 60a takmak daha sağlıklı olabilir.

Akü değişiminden önce arada farlarım hafif dalgalanırken şu anda farlarda dalgalanma yok. Göstergede ise çok hafif belli belirsiz oluyor ama o da normal sanırım...

Ayrıca baskı balata bakımı manuel araçlar gibi kaldığı yere kadar yapılmamalı. İncelen baskı balatada aktüvatör zorlanıyor ve arıza veriyor. Baskı balata zamanında değişse belki aktüvatör sorunsuzca çalışmaya devam edecek.

_________________
BRC MY07 LPG(montaj 14171 km)
Nokian Line 185/60/R15
Pioneer GM6500F amfi + 2 set Hertz DSK 165.3
Güncel: 99200 km (100500 km bakım)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2015 16:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Haz 2011 21:14
Mesajlar: 20
Şehir: Bursa
İsim: Cumhur
Araç: Colt CZ3
Meslek: Depo Koordinasyon Uzmanı
Kan grubu: B+
Yaş: 29
_opeth yazdı:
hemen herşeyde baskı balata, aktivatör değişimi vb. konular üzerine gidildiğinden konu hakkında biraz özet geçerek aslında sorun sayılan şeylerin sorun olmadığını şanzımanın karakteri olduğunu kısaca özetlemek istiyorum.

1. Aracım vites geçişleri sırasında sarsıntılı işlem görüyor: konuyu hemen baskı balata veya aktivatöre getirmeyin. Çünkü amt öğrenir bir yapıda olduğundan ve sizde yavaş yavaş kullana karakterini çözeceğinizden çok konforlu vites geçişleri yaşamamanız normaldir. Amt vites A konumundayken özellikle ilk viteslerde devri 2500 civarına geldikten sonra bir üst vitese geçmektedir, kullanıma alıştıkça o kısmı manuel kullanarak veya vites geçişinin ne zaman olacağını kestirip hafifgaz pedalından ayağınızı çekerek yapabilirsiniz.

2. Kasislere geldiğim vakit gaza bastığımda devir yükseliyor ama araç gitmiyor: Gaza bastığınız zaman aracında 1. vitese indiği zamana denk gelirse bu şekilde bir durumla karşılaşabilirsiniz. Bunu çözümlemek adına kasislerin olduğu kısımda manuel modda ilerleyerek vites düşürülüp düşürülmediğini görebilirsiniz.

3. Ekranda "0" göründü: hemen baskı balata, aktivatör demeden önce akünün durumuna baktırın. Araç vitese geçiremeyecek kadar az akımı aküden alıyorsa ondan dolayı sorun yaşıyor olabilir. İkinci bir durum amt'nin yazılım güncellemesi yapılmamış olabilir. Yazılım güncellemesidaha çok 2010 ve öncesi araçlarda yapılmaktadır. En son yanlış hatırlamıyorsam 2011'de yazılım güncellemesi gelmişti. 2005-2006 kasalarda özellikle yazılım güncellemesi yapılması için servislere çağırma olmuştu fakat atlanmış olabilir.

4. Geri, boş ve A modlarına geçirirken farlarda ve göstergede kısılma var: Akü ömrünü doldurmaya yakındır. Ama değiştirseniz bile 1-2 ay sonra o kısılmalar yine gözle görülür hale gelebilir. Akünüzün sağlam olduğundan eminseniz öyle kullanın.

5. Bir iki kere "0"a geçme yaşadım: 3. maddedeki sorunlara ek olarak fren pedalına sert basıp vites geçişlerini hızlı yapmayı deneyin.

6. Freni bırakınca araç ilerliyor/ilerlemiyor: bu durum genellikle yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra ortaya çıkar. Yarım debriyaj olarak frenden ayağı çektiği gibi ilerlemesi fazla dik olmayan yokuşlarda yokuşta biraz kendini tutabilmesine yarar fakat yarım debriyajdan dolayı şanzıman ısınacağından uzun süreli duruşlarda "N" konumuna almanızda fayda var. Gaza basmadıkça ilerlemeyecek şekilde olması halinde şanzıman daha az ısınacaktır ama kaydırma daha fazla olur. Yine de uzun beklemelerde boşa alın ve elinizden geldiğince el freni ile kalkın.


Kısaca kendi colt kullanımımı belirtmek istersem: amt sistemini fazla sevmediğimden manuel modda hep kullanıyordum. Yokuşlu yerde boşa alıp elfreni çekiyordum. Yeşil yanınca vitese alıp gaza bastığım sırada el frenini boşaltıyordum. Çok dik olmayan yokuşlarda da boşa alıp gitmeden önce vitese alıp gaza bastığımda yokuş aşağı inmesi sürekli d moduna göre daha iyi oluyordu çünkü şanzıman gideceğimi anlayarak yarım debriyajı daha fazla tutuyordu.




Ahhh Ahhh o aktivatör ahh :) ocağıma incir ağacı dikti. :) Sorun şu ki değiştirmeden düzelmiyor. Onun dışında akü benim gibi sık kullanılan araçlarda sorun yaratmıyor.
Aracımdaki donanımı da düşünürsek şu ana kadar farlar yada herhangi bir elektrik aksamı ile alakalı durumlarda sorun yaşamadım. :)

_________________
Pioneer DEH-X3650UI Ana ünite
Sony XM-GTR3301D,1100W Mono
Sony XM- GTX 6041 4 Kanallı 600 Watt
HERTZ HSK 130 13 CM COMPONENT
PIONEER TS-A6913IS 3 YOLLU 500 WATT
PIONEER TS-G 1344R 220 WATT/13 Cm 2 YOLLU
Simota Karbon Hava Flitresi
Czt Spoiler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2015 17:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Şub 2014 12:24
Mesajlar: 367
İsim: mesut
Araç: COLT 1.5 İnstyle AMT 109 HP ;)
Meslek: makine teknikeri
Kan grubu: a+
Yaş: 25
Aktivatorun 12 v luk elektrik motorunun komurlerini değiştiren varmı hiç.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 10:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Şub 2014 16:52
Mesajlar: 22
İsim: Umut
Araç: Colt 1.3 AMT Invite
Meslek: öğretmen
Kan grubu: Brh+
Yaş: 38
mesut52_34 yazdı:
Aktivatorun 12 v luk elektrik motorunun komurlerini değiştiren varmı hiç.


Bu işlemden DH de bahsediliyordu, aslında çıkma bir aktüatör alıp, açıp incelemek lazım, belki sadece bu motorların bakımı ile aktüatör kurtarılabilir.

_________________
2005 Palio 1.3 multijet / 2004 Punto 1.3 multijet / 2005 Colt 1.3 AMT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2015 12:08 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Ellerine sağlık Vedat.

Her Colt sahibinin korkusu Baskı Balata/Aktivatör hususunda özellikle yeni başlayanlar için çok faydalı.

Ben ayrıca sorayım o zaman.

Hali hazırda 0 problemim var. Şöyle ki, aracı ilk çalıştırınca devir 1500 civarındayken hemen geriye takarsam 0 yanıyor, fakat biraz bekleyip ,1000 ve altına geldiğinde sıkıntı yapmıyor. 2006 model olduğu için yazılımdan kaynaklandığını düşünüyorum ama hali hazırda yaptırmak içinde acele etmiyorum. Maddi olarak rahatladıktan sonra şanzıman yağı ile beraber ikisini yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum.

Acele etmemi gerektirecek bir durum var mı?

Not: Nadirde olsa - manuel kullanımda - 1'den 2'ye geçerken ve uzun yolda 6'ya geçerken seste geliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ağu 2015 17:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2015 14:35
Mesajlar: 3
İsim: savaş
Araç: mitsubishi colt amt 2010 elegance
Meslek: serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 45
arkadaşlar 2010 model amt elegance colt alalı bir yıl oldu ama bu siteyi yeni keşfettim. hepinize paylaşımlarınız için teşekkürler.
gelelim benim sorunuma,
yaklaşık 20 gündür ara ara özellikle 1 ve 2. vites geçişlerinde tak tak tak şeklinde sarsılmalar oluyor. tanıdığım bir tamirciye götürdüm anlattım durumu. biz gezelim bakalım dediler ama hiç olmadı. kusursuz gibi göründü. tamirciden ayrıldım yine aynısını yaptı. yakıttandır dediler yakıtı değiştirdim yine oldu. hem benzinde hem lpg de yapıyor. lpg bakımını yaptırdım ama sorun geçmedi. bobinden olabilir dediler ama hangi bobin olduğunu tespit etmemiz için sorun olduğu anda bakmamız gerekir dediler ama maalesef tamircinin yanında hiç olmadı. fikri olan varsa paylaşmasını rica ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 10:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2015 14:35
Mesajlar: 3
İsim: savaş
Araç: mitsubishi colt amt 2010 elegance
Meslek: serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 45
üstadım servis en son bir yıl önce bakımını yapmış ben ordan aldım. muhtemelen yapmamıştır. konya da oturuyorum. teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2015 13:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 14:10
Mesajlar: 468
Şehir: Üsküdar/İstanbul
İsim: Murat
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Avukat
Kan grubu: BRh+
Yaş: 32
Üstad, 1'den 2'ye geçişte yada çok nadir 2-3 arasında dediğiniz gibi bir vurma sesi bende de vardı. Aslında hala var.
Ama olay (teknik olarak çözümleyemediğim için halk diliyle) motorun belki de aktivatörün ısınması ile alakalı olabilir.
Ne zaman çalıştırdıktan hemen sonra hareket etsem vites geçişinde vurma sesi geliyor.
Ancak ilk çalıştırmadan sonra bir süre bekleyip (1dk kadar, ki ben sadece rölantide beklemiyor eski usul ara gaz da veriyorum ) hareket ettiğimde bu sesin gelmediğini fark ettim, artık daha sabırlı davranarak sinir bozucu sesten kurutuldum.
Servis denemenizde bu nedenle yapmamış olabilir. Zira 5dk bile çalışsa sonrasında yapmıyor bende.
Nasıl kullandığınızı bilemiyorum ama bir de bu şekilde deneyin derim.

_________________
2005 Mitsubishi Colt Invite 1.3 AMT

2011 Honda PCX 125


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2015 01:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Kas 2012 19:02
Mesajlar: 78
Şehir: adana
İsim: hüseyin
Araç: 2011 COLT ELEGANCE AMT
Meslek: temsa
Yaş: 30
araç ısındıktan sonra o sesi yapmıyor.hangi aracı kullanırsanız kullanın araç ısınmadan yola çıkmayın.çalıştırınca bir dk boş çalışsın


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2015 15:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2015 14:35
Mesajlar: 3
İsim: savaş
Araç: mitsubishi colt amt 2010 elegance
Meslek: serbest
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 45
arkadaşlar vites geçişlerindeki sorunu servis çözdü. debriyaj motoru arızalanmış. araç yüzbin km. geldi. servis normal olduğunu söyledi ancak 1350tl ödedim. sorun kalmadı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2015 15:14 
Çevrimdışı

Kayıt: 31 May 2015 13:54
Mesajlar: 183
İsim: Ömer
Araç: Mitsubishi Colt 1.3 İnvite AMT 2006
Meslek: Serbest
Yaş: 27
Aktivatör demek kolaycılık gibi geldi bana. Birde pahalı parça.

Bende de mesela 0 sorunu var. Ama arabanın biraz ısınmasını beklediğim de bu sorunla karşılaşmıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2015 17:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Bahsedilen vurma sesi bende 1 den 2 ye geçerken fena oluyor.
Üstelik baskı balata aktivatör yeni olduğu halde.

Aracı çalıştırdıktan sonra direk yokuş aşağı inerken devir yükseliyor. Vites atsın diye gaza yükleniyorum, o sırada pat diye vuruyor :D

Bence sıkıntı yok. Çalışma şekli böyle.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2015 21:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2015 10:09
Mesajlar: 29
İsim: zaza
Araç: Colt CZ3 AMT
Meslek: Özel Sektör
Yaş: 30
arkadaslar forumda yeniyim burdaki yazilarinizdan colt amt almaya karar verip sonunda aldim cok sukur.
yalniz soyle bir sorunum var sabahlari araci calisdirip hareket ettigimde arac 1.vitesde ileri geri kendini salliyor bu problemi daha once yasayanlar yada bilenler varmidir?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Mar 2016 23:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2011 12:11
Mesajlar: 6
İsim: ismail
Araç: 2005 Colt Invite AMT
Meslek: serbest
Kan grubu: ARh+
Yaş: 45
hero4262321 yazdı:
Bahsedilen vurma sesi bende 1 den 2 ye geçerken fena oluyor.
Üstelik baskı balata aktivatör yeni olduğu halde.

Aracı çalıştırdıktan sonra direk yokuş aşağı inerken devir yükseliyor. Vites atsın diye gaza yükleniyorum, o sırada pat diye vuruyor :D

Bence sıkıntı yok. Çalışma şekli böyle.

ilk çalıştırmada yokuş aşağı inerken manuele alın devir fazlaysa frene basıp yavaşlayın zaten ekranda vites yükseltme ikazını göreceksiniz vitesi artırın sesi duymayacaksınız
veya viteste giderken yokuş aşağı inmeniz gerekti boşa alın ayak hafif frende devam edin araç biraz hızını aldığında vitese aldığınızda vites o hıza uyumlu olarak ekranda belirecektir ses olmayacaktır
Vitese almadan araç hızlanırsa veya frene basmadan vitese atarsanız ekran 0 gözükecektir, vitese geçmesi için, frene basıp aracı tamamen durdurmadan vitese geçiremezsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2016 17:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Nis 2015 16:50
Mesajlar: 14
İsim: mustafa
Araç: colt amt 2005
Meslek: öğretmen
Kan grubu: A -
Yaş: 32
Arkadaşlar elimde bir adet arızalı çıkma aktivatör var. Kendi aracımdan çıktı ve şu an depoda yatıyor. Eli tamir işlerine yatkın olan arkadaşlardan içini açıp incelemek isteyen olursa gönderebilirim. Tamiri yapılabilirse bundan sonra aktivatörü arızası ile karşılaşan arkadaşlara ışık tutar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2016 00:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2014 23:27
Mesajlar: 21
İsim: hüseyin
Araç: colt amt 2010
Meslek: öğrenci
Yaş: 26
arkadaşlar bende de 1 adet arızalı aktivatör var. ben içini açtırdım kömürlerini değiştirmek için(adam onlarca aktivatör açmış sanayideki tek usta idi) sonuç alamadım zaten kömürler bittiğinde bizim aktivatörde kalıcı hasar oluşuyor. mesela benimkinin içinde metal talaş vardı hem bu yüzden hemde açan ustanın tavsiyesi ile yenisini aldım rahat ettim.
aktivatör değişiminden 1 ay sonra yine benzer amt sorunları oluştu(sert vites geçişleri vs) vs bende arkadasın dedği gibi aküden şüphelendim. nereye gitsem araç çalısırken aküyü söksende aracın bütün aksamı çalışır şeklinde idi.

aküyü değiştirmeden önce bir test yaptık arkadaşla. aracı çalıştırdım aküyü söktüm bu şekilde vites değişimlerinde herhangi bir far dalgalanması olmadı. tekrar eski aküyü taktım fakat dalgalanma olmaya başladı.(sert vites geçişi zaten çok çok nadir oluyordu)
ben 60 amper taktırdım. bu sorunların üstüne lpg ile 60 bin km bindim. hatta bu forumda aktif üye olan bir tamirci arkadasımız lpg den kaynaklı sübap sorunu olacagını söylüyordu hatta bir bakımda sübapların gittiğini bile iddaa etti. bırak yapalım demişti. tabi sübap sorunu olmayacagını biliyorum ses cıkarmadım(sorun dediği şey lpg filtresi hafif tıkanmış).
bu arada aracım 167 binde maşallah tek bir sorunu yok
aktivatör sorunu olan arkadaşlara tavsiyem değiştirip kurtulun zira sonunda değiştireceksiniz zaten olan paranıza ve zamanınıza oluyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Haz 2016 07:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2014 16:03
Mesajlar: 37
İsim: mehmet
Araç: subaru
Meslek: doktor
Yaş: 42
Fiyatı nedir bu aktivatorun arkadaşlar..Allah korusun başımıza gelirse bilelim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2016 19:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2014 23:27
Mesajlar: 21
İsim: hüseyin
Araç: colt amt 2010
Meslek: öğrenci
Yaş: 26
900-1000 tl civarında değişimi çok kolay fakat serviste viteslerin tanıtılması gerekiyor


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2017 18:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Mar 2017 08:52
Mesajlar: 86
İsim: süleyman
Araç: colt 2007
Meslek: bilgisayar teknisyeni
Yaş: 32
Arkadaşlar konu için yeni başlık açmak istemedim. Ustalarımdan ve tecrübeli arkadaşlardan yardımcı olmalarını istiyorum.Anlatacağım sorunu 3 defa yaşadım. Aracımla seyir halinde firene basarken arabanın altından bir vuruntu hissediyorum. Firen pedalında vurma ve sanki arabanın önü yere surtuyormuş gibi bi ses. Bu olayı ilk iki firen yapışımda yaşadım ve galiba arabanın onu yere sürtüyor diye aldırış etmedim. Hızım 80 üzeriydi. Ama bugün kırmızı ışıkta durmak için firene bastım hızım düşük olmasına rağmen yine ayni olayı yaşadım. Bunun sebebi nedir başına böyle birşey gelen oldumu acaba. Mevzu firen olunca insanı tedirgin ediyor.

Not: Mitsubishi colt 1.3 invite amt. 2007 model lpg li.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2017 15:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1- balata bitmiş olabilir
2- sıcakken disklere su deymiş/yıkanmış olabilir
3- diskler basılı kalıp pedaldan ayak çekince balata geri gelmiyordur
Sonuç: frencinin bizaat görmesi lazım. buradan zor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 24 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye