kaan20 yazdı:
hakanov07 yazdı:
Araç hakkında bir şey diyemem, ancak Atiker LPG'nin nesi var anlamış değilim. Geçtiğimiz ay sattığım 2006 Coltumu 32bin km Atiker Safefast OBD II kit ile tek bir problem ve arıza yaşamadan kullandım. Aracı arkadaşıma sattım, 1 aydır da o kullanıyor. Bu konuda bir tartışma açmak istemem çünkü defalarca tartışıldı ama siz biraz marka fanatikliği yapıyorsunuz gibime geldi. Daha önce Atiker kit kullandınız mı bilmiyorum. Kullandıysanız ne gibi sorunlar yaşadığınızı da bilmiyorum, paylaşırsanız sevinirim ama o meşhur "bir arkadaş taktırmıştı, başı beladan kurtulmadı" klişesinden olmasın lütfen. Sert bir üslup kullanmamaya özen gösteriyorum ama sizin "araca Atiker takmak nedir? Yazık günah başka bir şey değil" ibaresi aracını satan bu adamı, beni ve Atiker kullanan diğer forum kullanıcılarını biraz zırto yerine koymak gibi olmuş açıkçası. Sizinki dediğim gibi desteksiz marka fanatikliği gibi olmuş. VW forumundaki vatandaşlar "50bin TL ye Attrage almak nedir yhaaa" diyor ya, ondan işte. Siz BRC tercih etmişsiniz, hayırlı uğurlu olsun, o adam da Atiker tercih etmiş. BRC nin gökten inmiş bir kit olduğunu düşünmüyorum açıkçası.
Forumda coltunda tüp olup sorun yaşayan 3kişi gördüm, konuları var detaylı sorunlar yazılı. forum üyeleri yani öyle bir arkadaş taktırdı başı beladan kurtulmadı demiyorum, forumda yazılanlar mevcut. bir üye, yeni sorun yaşadı ve sorun tamamen kitten kaynaklı idi. motorunda hiçbir şey yoktu. Bir tane de 100bin km'de yeni kasa 2009 model colt gördüm subapları bitikti ve yine atiker vardı. arabanın gidişi rezalet durumda. Özetle atiker uzun vadede coltla sağlıklı sonuçlar doğurmuyor. 32bin km nedir ki hiçbir lpg sistemi o kadar kısa sürede sorun çıkarmaz.
2haftadır, liseden yakın dostuma astra H bakıyorum, arabadan anlamaz, ilk aracı olacak öğretmen kendisi... Araç bakmaktan yoruldum, lpg'li olanların hepsi atikerli. Daha dün atikerli 1.6 astra H test ettim, araca marş bastığımda yanmayan arıza ışığı kaportacıya gösterip motor ustasına giderken yandı ve motor ustası yol bilgisayarına bağladı, oksijen sensörü hatası verdi. Bunlarda böyle dedi ancak ben arıza ışığı yakmasını sağlıklı bulmadım. araba 140bin km'de ve motoru 80hp veriyordu dyno'da. 110hp nere 80hp nere, 140bin km'de bu kadar kötü olması hoş değil. ardından ustayla konuşurken şans eseri bir arabadan bahsetti, ona da baktım, 74bin km'de tüpsüz, aralarında dağlar kadar fark var. 2 araç da motor konusunda belli bakımları yapılmış ancak biri atiker tüplü... 140bin km'de tüpün motoru bitirmemesi lazım.
Ben coltu almadan önce 6ay araştırma yaptım, iş almaya gelince lpg'siz alıp prins taktırmaktı. Çünkü biz aile olarak bir aracı aldık mı 5yıl filan kullanıyoruz, uzun vadede bizi mutlu etmeli yapılan işlemler. Sonra ilanlarda şans eseri BRC'li colt denk geldi, sahibiyle görüştüm ve aracı görmek için istanbula gittim, 650km yol teptim. açık açık durumunu anlattı. aracı 8bin km'de birinden almış, 16bin km'de lpg taktırmış(taktırmadan önce ben de çok araştırdım dedi), takan yer bir türlü arıza ışığını söndürememiş, internetten bir şekilde bir yer öğrenmiş oraya yaptırmış. o zamandan beri 1kere bile arıza ışığı yakmadı dedi. brc sisteminde aracın 16bin'den beri düzenli kaydı var. ben de 61500km'de satın aldım. bu hafta 91500km'yi devirdim. ben de düzenli filtre bakımına brc yetkili servisine gidiyorum. şu anda 92bin km'ye az kaldı. araba 76bin km'dir lpg'li. yanılmıyorsam 5bin km önce 0-130 denemesi yapmıştım lpg'de ve hala fabrika verilerini tutturuyor. Herhangi bir problem belirtisi yok, motor hala canlı hala diri hala sapasağlam.
Atlanılan bir nokta var, atiker düz motorlar için sorun çıkarmıyor. coltun motoru ne?
4a90 4silindir, DOHC 16v MIVEC sistemine sahip 7bin devire kadar çıkabilen bir japon canavarı. ayrıca 10.5 gibi yüksek bir sıkıştırmaya sahip. 4a92 1.6 mivec ise 11:1 sıkıştırma var ki benzinli motor için oldukça yüksektir. yüksek devir çevirmeyi seven bir motora hızlı bir şekilde yakıt püskürtmeli, atiker enjektörlerinin yakıt püskürtme süresi piyasadaki en geç enjektörler diye biliyorum. Yanma odasındaki subaplara yetişemeden yakıtı yollayamıyor ve yakıt yanma odasında değil de çıkarken yanabiliyor, her durumda olmuyor ama yüksek devirlerde durum bu diye düşünüyorum. o yüzden yeteri kadar hızlı enjektörleri olan ve düzgün yakıt dağılımı yapan kit gerekli. Eğer lpg yakıtı silindirlere yeteri kadar doğru zamanda ve doğru miktarda gitmezse zaman içinde motor zarar görüyor... benim tabirimle kara düzen/düz motorlar bunu tolere edebilir ancak bizim 4a90 öyle sandığınız kadar kara düzen değil, oldukça kaliteli ve teknolojik üstüne benzinde olabildiğince güzel performans verecek şekilde ayarlı. bu motoru güzel beslemek gerekir. ben atikeri şahinlere, renolara, fiatın 1.4 fire motoruna, vw'nin 1.6 hitlerine takarım. Uzun süreler araştırdım, iyi bir benzinliye iyi bir kit lazım, o zaman uzun sürede mutlu eder sahibini. yukarıda yazdım 61500km'de aldım. Ben bu aracı 2yıl 2ay/30bin km'dir kullanıyorum, Allah kaza bela vermezse bi 4-5yıl(50-75bin km) daha binmeyi düşünüyorum. yani araba 150bin km'leri görecektir bende. 16bin km'den 150bin km'lere kadar lpg sebebiyle bir problem olacağını ve en önemlisi kondisyonunun yerinde olacağını düşünüyorum.
Eğer sözlerim sizleri kırdıysa özür dilerim, ben atiker taktıranlara hakaret etmek/yermek amacıyla yazmıyorum, sadece motoruna yapılan işkenceye üzüldüğüm için böyle yazıyorum. Unutmayın ki 2.el alınan arabalar alın terimizle, bileğimizin hakkıyla 3-5kuruş arttırılarak alınıyor. 2.el arabalar yüksek km'lerde oluyor. Arabayı aldıktan sonra bir de motorunun tamiriyle uğraşmak var... Konu sahibinin bütçesinde 100-150bin km'lerde lpg'li colt denk gelme şansı çok yüksek. Yani arabayı alıp üstüne de motoruyla uğraşması güzel olmaz. İnsanımız çok dürüst olduğu için 2.el arabalarına bir forumlarda takılanlar kadar güzel bakmıyor. Daha dün ustanın dükkanında üst kapağı tamir edilen km'si oynanmış ilk kasa vectrayı başkasına KAKALAYACAK bir araç sahibi vardı, usta sadece üst kapak kalsa iyi krank bile gidik olabilir, arabayı alacak kişiye üzülüyorum, başı doğrulmayacak diyordu. 2.el lpg'li araçların çoğu sorun çıkardığı için satılıyor ve çoğu cahil ustalarımızın lpg var o yüzden arıza ışığı yakar demesi bahanesinin arkasına sığınılarak yalanlarla yeni sahibine satılıyor... Marka fanatikliğim yok, sadece ciddi bir iş gerektiren noktada ciddi/kaliteli markaları tercih ederim.
Merhaba Kaan Bey, ilk paragrafta yazdığınız konu doğrudur, Atiker kitli araçlar sorun yaşıyor olabilir, bu foruma, DH foruma, şikayetvar.com a da yazmış olabilirler (sübap yağlama sistemli Prins kitle bile problem yaşayan var). Ama "problemler tamamen kitten kaynaklı" diyorsanız aynı kiti taşıyan bir çok insanda da aynı problemlerin olması lazım. Bence montajı yapan ustadan, kullanılan gazdan, kullanımdan veya LPG takılmadan önce o motorun zaten haddinden fazla hırpalanmış olmasından (kimse düşünmez genelde bunu. Araç kaç KM de olursa olsun herkes sıfır motora LPG taktırdığını düşünür) kaynaklanıyor olabilir.
İkinci ve üçüncü paragrafta yazdıklarınız "bir arkadaş taktırmıştı, başı beladan kurtulmadı" klişesinden ibaret maalesef.
Dördüncü paragrafta motor hakkında yazdıklarınız doğru bile olsa (ki benim Colt'umun motoru Mivec değildi, olsaydı motor üst kapağında MIVEC yazardı. İlandaki araç da ), Atiker kit hakkında bildikleriniz sizin yazdığınız gibi "diye biliyorum", "diye düşünüyorum"lardan ibaretse Atiker kullanan insanlara lütfen "araca Atiker takmak nedir? Yazık günah başka bir şey değil" şeklinde yaklaşmayın. Kimseye hakaret etmek amacıyla yazmıyorsanız üslubunuza dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Ben de özür dilerim. Ben de kimseyi kırmak, yermek, hakaret etmek amacıyla yazmıyorum ama aracınız çelik sübaplıysa (ilandaki araç öyle), aracınızı kendinizinkiyle birlikte başkalarının da canını, malını tehlikeye atmayacak hızda/devirlerde adam gibi kullanıyorsanız, Bir de mecburi devir yükseltmeleri için 3200-3400 devirlerden sonra bir miktar benzin püskürtrecek şekilde ayarınızı yaptırırsanız kitiniz Atiker de olsa, Tolga_Kaan_ nicki arkadaşımızın dediği gibi Mimgas da, Gasitaly de olsa sıkıntı çıkmaz.
Bana “32bin km nedir ki hiçbir lpg sistemi o kadar kısa sürede sorun çıkarmaz.” demişsiniz ama sonra “Ben bu aracı 2yıl 2ay/30bin km'dir kullanıyorum, Allah kaza bela vermezse bi 4-5yıl(50-75bin km) daha binmeyi düşünüyorum. yani araba 150bin km'leri görecektir bende. 16bin km'den 150bin km'lere kadar lpg sebebiyle bir problem olacağını ve en önemlisi kondisyonunun yerinde olacağını düşünüyorum.” yazmışsınız. Ben anlamadım açıkçası. Ben de aracı sattığım arkadaşımın Atiker kitle o aracı 1milyon km sorunsuz kullanacağını düşünüyorum diyorum ben de o zaman. Atiker kaliteli bir markadır. İtalya'da, Amerika'da, Kanada'da üretilmiyor olması kalitesiz olduğu anlamına gelmez.