Zaman: 28 Mar 2024 13:53

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 14:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Kapı Altı Led Uygulaması

Özellikleri:
1. Kapı açılınca açılır, kapı kapanınca kapanır.
2. Tüm ışıklar yalnızca kendi kapı sivicine bağlıdır.
3. Hangi kapı açılırsa, o kapının eşiğini ve basılacak yeri aydınlatır.
4. Aracı park edip araçtan inerken kapıyı açtığımızda ledler yandığı için özellikle geceleri arkadan gelenlere kapının açık olduğunu göstermiş olur.
5. Ucuzdur.
6. Ek bir sigortaya ihtiyaç duyulmaz.
7. Aracın hiçbir aksamında delinme vs olmaz.
8. Ledlerin elektriği cam indirme kaldırma indirme modülünden alındığı için, cam kaldırma indirme aktif olduğu sürece ledler de aktif olacaktır. Benim araçta (2009 Lancer 1.8 CVT), kontak çıkarıldıktan sonra 30 sn kadar camlar indirilip kaldırılabildiği için ledler bu süre zarfında açık kalıyor. Zaten bu aydınlatmanın asıl gerektiği zaman araçtan indiğimiz zamandır. Bunun için bu özelliği aracınızın desteklemesi gerekiyor.
9. Kapı altı hariç aracın hiç bir yerinde tek bir kabloya bile rastlayamazsınız. Kapı altı zaten görünmüyor. Görünse bile 2-3 cm kablo var. Yani Orijinal bir donanım gibi durur.

Gerekli malzemeler:
1. İstenilen renkte (Ben beyaz kullandım) silikonlu dış mekan şerit ledi... Led ne kadar kaliteli olursa o kadar uzun ömürlü oluyor. 1 metre çok aslında. Artan kısmı ile torpidoya, bagaja veya istenilen yere aydınlatma yapılabilir.
Ben bu ürünü aldım: 11 tl, fena değil
http://www.hepsiburada.com/modacar-beyaz-led-serit-1-metre-37f009-p-OTM37F009

2. Ledlerimiz her ne kadar silikonlu olsa da, kapı altları suya, toza, çamura, darbelere maruz kaldığı için çabuk bozuluyorlar. Bu yüzden kapı eşiği için almış olduğum kapı içi koruma folyosundan artan kısım ile ledlerin üzerini kapladım. Hem kapı eşiğini çizilmelerden korudum hem de ledler epey bi uzun ömürlü oldu.
Aldığım ürün: 16 tl, çok sağlam, çizilmiyor ve çok iyi yapışıyor.
http://www.hepsiburada.com/autofolyo-kapi-ici-koruma-filmi-15-cm-x-100-cm-avrupa-mali-4-adet-p-OTMTR38

3. Ledlere elektrik çekmek için ince kablo... Bende ethernet kablosu vardı, onu kullandım. Herhangi bir bilgisayarcıdan ağ kablosu istenerek alınabilir. Tahmini 3 metre yeterlidir. İçinde 7-8 tane ince kablo olduğu için fazlasıyla yeter. 2-3 tl tutar en fazla.

4. Kapı döşemesinin sökülebilmesi için düz uçlu ve yıldız tornavida
5. Elektrik izolasyon bandı
6. Ledlerin ucuna kablo lehimlemek için lehim seti


Uygulama

Ayrıntılara geçmeden önce, uygulama kısaca şöyle: Her kapı için bize iki uç lazım. Biri artı diğeri eksi uç. Artı ucu her kapının kendi cam kaldırma indirme modulünden alacağız. Eksi ucu her kapının kendi kapı sivicinden alacağız. daha sonra bu uçları led ışığımıza ulaştırıp bağlayacağız. Kısaca böyle... Ayrıntılara gelince:

1. Ledlerin hazırlanması: Öncelikle 4 adet 6'şar adet led içerecek şekilde şerit üzerinde gösterilen yerlerden kesiyoruz. Daha sonra bu ledlerin + ve - uçlarına ikişer karışlık kablo lehimliyoruz. Sıkıntı yaşamamak için ledleri aracın aküsünün artı ve eksi kutuplarına değdirerek deneyebiliriz. Lehim yaptığımız yerleri de izole ediyoruz. Ledlerimiz hazır.

2. Kapı döşemesinin sökülmesi: Kapı döşemesini tutan 3 adet vida var. Birincisi kapı açma mandalının yanında/içinde. İkincisi kapıyı kapatırken tutup çektiğimiz kolun yanında/içinde. Üçüncüsü kapının en uç kısmına yakın bir yerde, camın yaklaşık 10 cm altında. Her üç vida da gizli aslında. Bu vidaları sökebilmek için düz tornavida ile korumalarını çıkarmamız lazım. Bunları çıkarıp vidaları söktükten sonra, geriye kapı döşemesini içten tutan 10 civarında klips kalıyor. Bu aşamada önce alttan başlayarak sonra yukarılara doğru kapı döşemesini kendimize doğru dikkatli çekerek kapı döşemesini kapıdan ayırıyoruz. Daha sonra cam kaldırma indirme modülünün soketini çıkarıyoruz. Şimdi kapı döşemesi ile kapı arasında elimizde bir tek kapı açma mandalının halatları kalıyor. Onu sökmemize gerek yok.

İşte videosu: Videonun sonunda cam da sökülüyor. Ben sökmedim :)


3. Kapı eşiği plastiklerinin sökülmesi: Kapı eşiğindeki plastikleri yukarı doğru dikkatlice çekince sökülebiliyor.
Video: Videodaki araç sanırım Lancer değil ama, benzer şekilde sökülüyor.


Kapı eşiği plastiğinin sökülmüş hali:
Resim

4. Artı ve eksi uçların çekilmesi:

a) Artı ucu çekmek çok kolay. Her kapının kendi cam modülündeki artı kablodan çekiyoruz. Lancer için soketteki artı uç, arka kapılarda kahverengi kablo, ön kapılarda ise kırmızı kablo. Diğer araçlarda da benzer şekilde olabilir. Bir multimetre yardımıyla da doğru kablo buluna bilir. Zaten ya kırmızıdır ya kahverengidir. Artı ucu buradan çekiyoruz. İzole etmeyi unutmuyoruz. Artı ucumuz hazır.

Artı uç, arka sol kapı: Kablo demetine sarılı...
Resim



b) Eksi uç biraz uğraştırıyor. Zira kapılar yalnızca açıldığında yanmasını istediğimiz için kapı siviçinden çekmemiz gerekiyor. Ayrıca çektiğimiz ucun göze batmamasını istediğimiz için çektiğimiz bu kabloyu önce kapı eşiği plastiğinin altından, sonra kapı ile gövde arasındaki tüm kabloların içerisinden geçtiği, kapı ile gövde arasındaki plastik parçanın içerisinden (En zor kısmı ve en önemli kısmı burası) geçiriyoruz. Bunun için bahsettiğim plastik korumayı kapıya bağlandığı yerden ve gövdeye bağlandığı yerden sökmek işimizi kolaylaştırabilir. Ayrıca kabloyu bir telin ucuna bağlayıp teli rehber olarak kullanıp kabloyu buradan geçirebiliriz.
Eksi ucumuzu kapının içerisine kadar çekmiş olduk. Kapının içerisindeki bu kabloyu kapıdaki cam kaldırma indirme modülü soketinin kablo demetine sarıp sabitleyerek soketin çıktığı yerden çıkarıyoruz. Bu işlemi yaparken kapı içini kaplayan naylon kaplamayı çıkarmamız gerekebilir. Dikkatlice çıkarıp zarar vermeden tekrar yerine takmamız gerekiyor. Çünkü bu kaplama rüzgar sesini kesiyor bildiğim kadarıyla. Benim kaplama birkaç yerinden zaten yapışmamıştı, bu sayede onu da düzelttim. Yine bu işlemi yaparken kabloyu mümkün olduğunca plastik parçalara ve kablo demetlerine sabitleyelim. Bu sayede cama takılma vs ve kısa devre gibi durumları engellemiş oluruz.

Kapı sivici: Yıldız tornavida ile sökülüp eksi uç buradan çekilecek. Her kapının kendi siviçinden.
Resim

Eksi ucun izleyeceği yol: Ön kapı
Resim

Eksi ucun izleyeceği yol: Kablo demeti üzerinden gidiyor ve kesinlikle şasiye değmiyor: Kapı sivicin kablosu zaten buradan geçiyor. Bu kadar kablonun içinden kabloyu bulup eksi ucu buradan da çekebiliriz. Ben öyle yaptım.
Resim

Eksi ucun izleyeceği yol: Arka kapı
Resim

Eksi ucun izleyeceği yol: Arka kapı
Resim

Kapı içindeki naylon kaplama:
Resim

Resim

Kapı ile gövde arasındaki kablo koruma plastiği:
Resim

Resim

Artı ve eksi uçlar doğru yerlerden çekili ve kaşımızda duruyor. Geriye kabloların uçlarının birbirine bağlanması, izole edilmesi, sabitlenmesi ve ledin de sabitlenerek üstünün folyo ile kapatılması kaldı.

5. Kabloların uçlarının birbirine bağlanması, izole edilmesi: Ledin artı ucunu, çektiğimiz artı uca; ledin eksi ucunu da , çektiğimiz eksi uca bağlayıp bantla izole ediyoruz.

6. Ledin sabitlenerek üstünün folyo ile kapatılması: Kendinden yapışkanlı edi kapının alt kısmının tam ortasına veya uygun gördüğünüz bir yere yapıştırıyoruz. Üzerini de uygun büyüklükte ve şekilde folyo keserek kapatıyoruz.

7. Kabloların sabitlenmesi: Kablolar kapı içerisinde sallanıp durmasın, aşınmasın, ses yapmasın diye sabitliyoruz. Ben folyo ile sabitledim. Zira izolasyon bandı sıcak havalarda bırakıyor.

Resim

8. Son kontroller ve kapı döşemesinin takılması: Kapı döşemesini yerine takmadan önce ledlerin istediğimiz şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz. Bir sıkıntı yoksa önce cam modülünün soketini takıyoruz (ben unutmuştum, tekrar sökmek zorunda kaldım) ve kapı döşemesinin klpslerini yerlerine oturtup bastırarak yerine yerleştiriyoruz. Son olarak vidalarımızı ve korumalarını yerine takıyoruz. İşlem tamamdır.

Ledlerin son hali: Görünen tek kısımları da bu zaten.

Resim

Resim

Resim

Gece geriden:

Resim
Resim

Torpido ve bagaj aydınlatmasını inşaallah sonra eklerim.

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 15:24 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
İbrahim Hocam, gerçekten büyük emek vermişsin.
Eline sağlık.
Lancer ve forumumuz için oldukça değerli bir paylaşım. Eminim ki birçok kişi yaralanacaktır bu paylaşımdan.
Eline emeğine sağlık. :good:

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 15:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
Erhan hocam sağol.
Ben bu forumdan çok faydalanmıştım. Ahde vefa olsun :)

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 18:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2014 17:53
Mesajlar: 719
Şehir: Kütahya
İsim: Korhan
Araç: 2010 Peugeot 5008
Meslek: Kamu Personeli
Yaş: 42
Elinize sağlık, çok güzel ve çok faydalı olmuş. :good:

_________________
Mesuliyet yükü herşeyden, ölümden de ağırdır.
ASX'im


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2016 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
ks34 yazdı:
Elinize sağlık, çok güzel ve çok faydalı olmuş. :good:


Teşekkürler , faydalı olduysa ne mutlu...

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016 10:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
güzel uygulama, ellerine sağlık :) desene ümit abiden sonra senin ellerinde yeniden hayat bulacak ACU :)

edüt: bu arada ümit abi bi' tur vermiştiydi, sürmüştümdü senin çılgın ACU'yu :)

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016 13:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
ilhanken yazdı:
güzel uygulama, ellerine sağlık :) desene ümit abiden sonra senin ellerinde yeniden hayat bulacak ACU :)

edüt: bu arada ümit abi bi' tur vermiştiydi, sürmüştümdü senin çılgın ACU'yu :)

Teşekkürler,
Demek ki, bizimkiyle tanışıyorsunuz önceden. :)

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2016 14:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2012 15:20
Mesajlar: 424
Şehir: Ankara
İsim: Kenan
Araç: birsekiz cevete
Meslek: Tekniker
Kan grubu: 0rH+
Yaş: 30
vural2005 yazdı:
Teşekkürler,
Demek ki, bizimkiyle tanışıyorsunuz önceden. :)


benim 1.6 vardı, kız gibi... erhan abi gıdıkladı, 1.8 alcem diye sattımdı. ümit abi, murat abi, zafer falan aşşayukarı aynı zamanlarda aldık 1.8'leri. ben almadan bir hafta önce ümit abi'nin acu'yu sürüp iyi ki de 1.6'yı satmışım diye sevinmiştimdi.

bu arada ümit abi'nin alfaromeo'sunu da ilk sürenlerdenim :twisted:

_________________
fatoş almış oragınni, ot biçmeye gidormuş...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye