Zaman: 22 Eki 2025 00:14

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2016 02:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Evet arkadaşlar aracı boşa alıyorum veya ilk çalıştırdığım zaman araç rolantide iken devir 1500e çıkıyor. Zamanla 1000 devirde kalıyor. Ama ilk boşa aldığımda 1500 devire çıkıyor. Bunun sorunu nedir acaba ?

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


En son harun101010 tarafından 13 Mar 2016 23:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2016 01:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Benzer durum benim carismada da var yalnız benimkinde ilk çalışmada boşta devir 2000 i görüyor. Motor ısınsa bile hareket halindeyken debriyaja bastığımda devir 1500 de asılı kalıyor ne zaman ki araç terkerlekleri tam olarak duruyor anca o zaman devir yavaş yavaş 1000 in altına düşüyor. Aracın lastiklerinin döndüğünü gören bir sensör sanki rolanti motoruna gaz verdiriyor gibi...

Rolanti motorunun arızalı olduğunu düşünmüyorum çünkü devir dalgalanması yok, araç durur vaziyetteyken motor devri stabil.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2016 12:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Konu hakkında bilgisi olan yok mu arkadaşlar ?

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2016 16:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 May 2015 09:18
Mesajlar: 59
Şehir: BURSA
İsim: Erhan
Araç: 1.8 CVT
Meslek: Mühendis
Yaş: 38
harun101010 yazdı:
Konu hakkında bilgisi olan yok mu arkadaşlar ?


Problem yok gibi, ilk çalıştırınca devir yüksek olacaktır,motor ısınınca normale döner.Otomatik jikle olayı yani.(bu arada jikle çekmeyi özlemişim, ne günlerdi..yaşlandık :fool:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Mar 2016 18:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
İlk çalıştırmayla alakası yok 2 saat yolculuk sonucunda da boşa alınca aynı durum var.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2016 12:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
Benim arabada ilk çalıştırınca 1500 e çıkıyor sonra 1000 e iniyor. Motor ısınınca 700-800 de sabitliyor.
D den N ye çekince 1000 çıkıp tekrar 800 e sabitliyor.

Öncelikle aracın bakımını yaptırın. araba öncelikle nefes alsın.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2016 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Aracı stop edince mesela geç stop ediyor biraz. Sizdede öyle oluyor mu?

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2016 13:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
rolanti kalibrasyonunu tekrar yapın bakalım bişey değişecek mi ?

1-motoru çalıştırın ve benzine alın
2-farları açın ve uzun konumuna getirin
3-arka cam rezistansını çalıştırın
4-ön ve arka sisleri yakın
5-klimayı acın ve soğuk konumuna getirin ve üflemeyi en sona getirin (klimanın ışığı yanıyor olmalı)
6-radyoyu açın ve sesi yükseltin
aracınızı bu şekilde tam 10 dakika çalıştırın, daha sonra her şeyi kapatın ve bir 10 dakika daha çalıştırın
bu operasyon aracın rölanti tanıtımı içindir.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2016 16:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Mar 2016 12:09
Mesajlar: 11
İsim: caner
Araç: lancer 2004 plus
Meslek: makina mühendisi
Kan grubu: b
Yaş: 32
klımayı calıstırınca benım araba rolantıdeyken sonuyor bunu nedennı ne olabılır


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2016 22:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
bunda bir problem yok arkadaşlar otomatik rolanti motoru olan her araç ilk çalıştırmada yüksek devirde çalışır. sıcak havalarda bu 1000 1300 aralığında çok sovuk havalarda ise bu 1500 devirin üstüne bile çıkar bir sorun yok. haraket halinde aracı bir rampada boşa attığınızda yine bu tür bir yüksek rolanti görünür buda aracın stop etme olasılığını ordadan kaldırma ve söförün can güvenliğini sağlama amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir. malum sıcak araba rolantisi yaklaşık 750 devirde çalışır şayet bu bahsedilen rolanti yükselmesi olmasydı siz farları açtığınızda ve aynı anda klimayı çalıştırdığınızda devir 300 lere kadar düşer ve haraket halindeyken bu ciddi bir risk oluştururdu...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 10:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Arkadaşlar kimse sorunu anlamamış. Sanayiye getirdim usta bu neden dedim motorun alt tarafında bi boru vardı onu motora taktı motor normale döndü. Burda birşey biliyormuş gibi normal diyenler felan çıkmış. Yapmayın böyle şeyler arkadaşlar. Bilmiyorsanız bırakın gitsin. Hava hortumu mudur nedir bilmiyorum serçe parmağı genişliğinde bir hortumu bağladı adam motora sorun düzeldi. Herkese iyi günler.

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 10:41 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2015 01:05
Mesajlar: 728
İsim: Erdogan
Araç: 2011 Lancer 1.5 Invite A/T+Prins
Meslek: Technical Solutions Consultant
Kan grubu: A+
Yaş: 37
harun101010 yazdı:
Arkadaşlar kimse sorunu anlamamış. Sanayiye getirdim usta bu neden dedim motorun alt tarafında bi boru vardı onu motora taktı motor normale döndü. Burda birşey biliyormuş gibi normal diyenler felan çıkmış. Yapmayın böyle şeyler arkadaşlar. Bilmiyorsanız bırakın gitsin. Hava hortumu mudur nedir bilmiyorum serçe parmağı genişliğinde bir hortumu bağladı adam motora sorun düzeldi. Herkese iyi günler.

Burada kimse usta değil ki bu şekilde serzenişte bulunuyorsunuz.

Siz sormuşsunuz herkeste probleme sebep olabilecek nedenleri paylaşmışlar.
Aynı problemi yaşayan varsa tabiki daha net cevap verebilir.

Problemin çözüldüğüne sevdim.
Hangi boru resim paylaşabilirmisiniz.

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 11:21 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Sorunu anlamak zaten çözüm demek araçlarımdaki sorunu ustalar gözleriyle gördüğü halde çözemediler ve bu nedenle iki sevdiğim aracımı sattım evlat acısı gibi geldi (Carisma ve volvo c70) ikisi de çok basit sorundan kaynaklanmış. hele C70 de almadığım sensör kalmadı harcadığım para bir araba parası oldu neredeyse.
sonuç:
1- biz usta değiliz
2- usta olsak bile çözme garantisi yok
3- aracınızı görmedik
4- farklı arızaların benzer veya aynı sonucu verdiği arabadan az çok anlayan herkesin malumudur. Herkes gördüğü tecrübeye göre fikir üretir.
5- ben sorunlarımı hata kotları ile Onno ustaya sormama rağmen o bile (internet ortamında) çözemedi burada kimse Onno usta kadar bilgili değil, Türkiyedeki ustaların %90 nı da Onno usta kadar bilgili değil.

size bir soru sorayım bütün interneti araştırıp özel yetkili volvo ustalarına sorup cevap verebilirsiniz acelem yok
aracım rolantide titriyor aracım 1999 model volvo c70 acaba neden olabilir?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 11:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Oca 2016 17:24
Mesajlar: 88
Şehir: Sakarya
İsim: HARUN CENGİZ
Araç: MİTSUBİSHİ LANCER
Meslek: Öğrenci
Yaş: 18
Onna ustayı ilk defa sizden duydum nedir bu ?

_________________
Mitsubishi Lancer 2010 1.5 invite


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 11:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
http://www.autoclub.com.tr/onno.php

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 14:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
Daha önce de yazdığım gibi bu yüksek rolanti sorunu benim araçta da var arkadaşlar. Hele benimkisi kışın ilk çalıştırmada 2200-2300 devirleri bile görüyor. Sonra da motor ısınsa bile debriyajda 1500 lerde asılı kalıyor ben de normal olmadığını düşünüyorum. Düşük emiş hava sıcaklığı gibi hata kaydı bile oluşturmuş. Şu aralar buna sebep olabilecek bir sensörün arızalı olduğunu ve ecuyu yanıltarak otomatik jigle ile çalışmak zorunda kaldığını düşünüyorum. Ama bu ısı sensörü olabilir, ama oksijen sensörü olabilir net bir kanıya ulaşamadım.
Fikri olan paylaşırsa sevinirim.
Bu arada silsem bile sürekli oksijen sesörü ısıtıcı devre hatası alıyorum beyinden.

Bilemedim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 14:59 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Sorunu anlayamadım :)
hata kodu nedir?
İba otomotivin başka konuda yazdığını aktarıyorum. belki, bir ihtimal, muhtemelen galiba sanırsam işe yarayabilir;
Herhangibir diagnostik teşhis cihazı ile motor devrini cihazdan okuyun aynı zamanda göstergeden kontrol edin değerler aynı ise emisyon sisteminde bir arıza var demektir, farklı ise devir göstergeniz bozuk demektir.
yukarıdaki alıntı yazıya göre lamda sensörünüzün değişmesi gerekebilir. emisyon sisteminde başka unsurlar da olduğunu unutmayın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 16:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
Sorunu anlayamadım :)
hata kodu nedir?
İba otomotivin başka konuda yazdığını aktarıyorum. belki, bir ihtimal, muhtemelen galiba sanırsam işe yarayabilir;
Herhangibir diagnostik teşhis cihazı ile motor devrini cihazdan okuyun aynı zamanda göstergeden kontrol edin değerler aynı ise emisyon sisteminde bir arıza var demektir, farklı ise devir göstergeniz bozuk demektir.
yukarıdaki alıntı yazıya göre lamda sensörünüzün değişmesi gerekebilir. emisyon sisteminde başka unsurlar da olduğunu unutmayın.

Ilhami abi mesele devir göstergesinin olduğundan yüksek göstermesi değil, elimde obd cihazı var devir eşleşiyor. Sanırım mesele bozuk bir sensörden dolayı motor ısınsa da beynin hala soğukmuş gibi algılayarak devri yükseltmesi. Araştırmalarım ısı sensörüne işaret ediyor ama emin olamıyorum tabi bu arada ısrarla P0135 hatası da alıyorum.
Bu durum şu aşırı sıcaklarda yok ama hava 20 derecenin altına inince devir de inmez oluyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2016 16:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
soğuk havalarda genellikle sabahları ilk marşa basıldığında kısa süre devir yüksek olabilir (1499 civarı) ama "motor ısınınca normal rolanti devrine düşmesi lazım." en azından benim Vectra öyleydi. senin aracın hava hortumları vs. yerinden çıkmış olabilir sen kaputun altını bi kontrol ediver :)
lambda sensörünü ve diğer emisyon sistemini öncelikle çözmeni tavsiye ederim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016 22:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Oca 2011 23:02
Mesajlar: 130
Şehir: MUŞ
İsim: AHMET
Araç: mitsubishi carizma avance hp 2001
Meslek: teknik eleman
Kan grubu: 0rh-
Yaş: 32
harun101010 yazdı:
Arkadaşlar kimse sorunu anlamamış. Sanayiye getirdim usta bu neden dedim motorun alt tarafında bi boru vardı onu motora taktı motor normale döndü. Burda birşey biliyormuş gibi normal diyenler felan çıkmış. Yapmayın böyle şeyler arkadaşlar. Bilmiyorsanız bırakın gitsin. Hava hortumu mudur nedir bilmiyorum serçe parmağı genişliğinde bir hortumu bağladı adam motora sorun düzeldi. Herkese iyi günler.

Burda yazılanlar anlatılanlar tecrübeden ileri gelinerek yapılan yorumlardır. Bu tür serzenişlerde bulunmadan önce bu formun tamir atölyesi değil fikir alışverişinin yapıldığı bir grup olduğunu düşünmen gerekir zira hiç kimse art niyetli değil...

_________________
karasi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye