Zaman: 28 Mar 2024 19:40

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2016 15:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Merhaba Arkadaşlar

Geçen sene 5 arkadaş ortak malzemeler alarak profesyonel araç bakım ve detailing işlerine hobi amaçlı girdik. (Malzemeler pro ama biz değiliz  )
Geçen sene pasta-cila ve boya koruma yapmıştım. bu sene işi bir adım daha ileri götürerek lokal çizik giderme işlemleri ile SERAMİK kaplama yaplama ve kış bakımı yaptım.
Gelelim uygulama detaylarına:

Kullanılan Malzemeler:
1. Kil Hamuru - 50 Gram
2. İpa (isopropil alkol)- yarım litre- %50 oranında seyreltilerek kullanılır.
3. Würth silikon temizleyici- 50 ml
4. Sonax Jant temizleyici
5. Sonax cilalı oto şampuan
6. Scholl Concepts S3 Gold XXL Compound - Pasta
7. Scholl Concepts S30+ Nano Compound- Hare giderici-parlatıcı
8. Nasiol ZR53 Nano Boya Koruma İlacı Seramik Kaplama- 50 ml
9. Nasiol™ GlasShield™ Nano YAĞMUR KAYDIRICI
10. Devir ayarlı Polisaj makinası
11. 5-6 adet mikrofiber bez
12. polisaj için 2 adet başlık (1 adet pasta, 1 adet cila için)
13. şampuanlı su (1şişe fısfıs yeterli)


Uygulama Öncesi Hazırlık:
Seremik kaplama için arıcı sadece detaylı yıkamak yetmiyor ne yazıkki.
Aracın detaylı şekilde temizlendikten sonra daha önceden uygulanan cila-wax katmanlarını tamamen temizlenmesi gerekiyor ki seramik kaplama uyguluması başarılı olsun.

Aracı tüm toz pislik ve kirlerden cilalı şampuan kullanarak arındırıyoruz.
Burada tavsiyem basınçlı yıkama makinası kullanılması.
Eğer imkan yok ise çift kova tekniği ile temiz ve duruluma sularını ayırarak aracı yıkayabilirsiniz.
Bez veya süngerde çamur vs.. kalıntıların kamadığınıdan ve aracı silerken bu kalıntılarla çizmediğimden emin olalım.

Aracı kapalı ve gölge bir yere alıyoruz.
Açık havada yapılacak uygulamalar %100 verimli olabilir ve istedğiniz sonucu alamayabilirsiniz.

Çizik giderme işlemleri
Bu işlem komple veya lokal olarak uygulanabilir.
Pasta aşındırıcı bir madde olduğundan yakı zamanda (1 yıldan daha kısa bir sürede) uygulama yapıldıysa tavsiyem, çizkler üzerinde lokal çalışılması olacaktır. Ben o şeekilde yaptım.
1. Pasta uygulanacak yüzey İPA ile silinerek temizlenir.
2. Polisaj makinası ile Scholl Concepts S3 yeterli miktar kullanılarak uygulanır.
Uygulama esnasında polisaj makinasının aynı yerde sabit uygulamamasına dikkat edilmelidir.
Aşındırma oranı yüksek olduğundan boyaya zarar verebilirsiniz.
Yeterli basınç ve süre ile uygulama yapılması gerekir.
3. Vernik üzerindeki çizikleri bu şekilde giderebilirsiniz.
Çiziğin vernikte mi yoksa boya tabakasına kadar indiğini nasıl anlayabiliriz?
Çizik üzerine su sıkıp nemli bezle kayboluyorsa vernik çiziğidir. (su buharlaştığında çizik geri gelecektir  )
4. Pasta uygulanan yüzeye Scholl Concepts S30+ ile cila işlemi yapılır.
Polisaj makinası kullnılmasını ile sert sünger şekilnde bir ped kullanılması uygun olacaktır.
5. Pasta uygulaması sonrasında tüm araç İPA ile silinerek temizlenir.
6. S30+ tüm araca uygulanır.
7. Kalan pasta cile artıklarını temizlemek için İPS ile araç silininerek temizlenir.
8. Tüm wax vs kalıntıların temizlendiğinden emin olmak için Würth silikon temizleyici ile araç yeniden silinir.
Sonunda aracımız seramik kaplama yapmaya hazır hale gelmiştir.

Seramik Kaplama İşlemi:
Kullanıdığım malzeme: Nasiol ZR53 Nano Boya Koruma İlacı Seramik Kaplama
Fiyat olarak diğer ürünlere göre daha uygun ve Türk malı bir üründür. Başka ürünlerini de kullanıştım ve memnunum.

Kutu içeriği:
50 ml seramik kaplama sıvısı
7 adet uygulama pedi (pamuklu)
2 adet mikrofiber bez
2 adet eldiven
Kullanma klavuzu

Klavuzda uygulama detaylı açıklanmış ama kısaca özetlemek gerekirse:
Uygulama parça parça yapılıyor.
Seramik kaplama ileri geri ve sağ sola sürülerek uygulanıyor
Uygulanan yüze 2 dk kuruma sonunda ikutudan çıkan bezle siliniyor-parlatılır. İlk parlatmada fazla baskı uygulamıyorsunuz.
Tüm araca uygulama yapıldıktan sonra ikinci bez ile aracı iyice parlatıyorsunuz.

Ürünle gelen bezlerden ikincisi çok kaliteli. Parlatma işleri için hep araçta bulundurulacak cinsten.
Dikkat edilmesi gereken husus, uygulama öncesi yüzeyde toz olmaması- var ise İPA ile temizlenmesi
Uygulama yüzeyinde (kıyı köşe far araları vs..) su kalmamış olması, aksi durumda seramik kaplama suyla tepkimeye girerek mat bir yüzeye dönüşüyor.
Ürün plastik, cam ve krom bölümlere uygulanmamalı. Uygulanırsa ne olur bilmiyorum-denemedim 

Jant, far ve kaporta aksamında kullanılabilir. Ben jantlara henüz uygulamadım.

Pasta kullanmadığım ve gözle 1 mt mesafeden rahatlıkla görünen bazı çizikler Seramik kaplama sonunda yok oldular.
Tabiri caizse aracın üzerine bir kat daha vernik uygulamış olduk.
Sonuca gelirsek;
1. Aracın rengi ortaya çıktı.
2. Su kaportada tutunamaz oldu
3. Araç yüzeyi İpeksi bir dokunuşa sahip oldu
4. Aracın üzerinde toz çamur kuş pisliği vs.. kirlerin tutunumu zorlaştı ve araç temizlemek kolaylaştı.

Nano YAĞMUR KAYDIRICI Uygulaması:
Seramik kaplama bittikten sonra 5dk da uygulamasını yaptım.
Kullanma talimatlarına uygun miktarda ürünü camlara sıktım ve cam bezi ile (mikrofiber bezle değil ) sildim ve camıları parlattım.
Sonuç:mükemmel 
Üründe verilen bilgiye göre 2 yıl dayanıklıymış, kullanıp göreceğiz.

Anlatım düşündüğümden biraz uzun olmuş Sıktıysam hakkınızı helal edin.
Sonuç olarak şunu söylemek isterim. Ben aracım üzerinde risk alarak bu uygulamyı yaptım ve başardım. Risk yoksa başarı da olmuyor ne yazıkki.
Uygulamanın piyasadaki fiyatı 1000-1500 arasında değişiyor. Aracına meraklı olan ve el becerisi olanlar çok rahat kendi yapabilirler.
Toplam 6 saat kadar vakit harcadım ama tek başımaydım. Bu sebepten biraz uzun sürdü.

NOT: Kendi başıma bu işleri öğrenmeye çalışıyorumi profesyonel değilim bu sebeple uygulamada hata eksik vs olabilir. Değerlendirmenizi buna göre yapmazını rica ederim 


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2016 16:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Öncesi Sonrası Birkaç resim.

Resim
Resim
Resim

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2016 16:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
Video:
https://youtu.be/VwVkHg256dU

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2016 17:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Eki 2015 14:08
Mesajlar: 81
Şehir: Konya
İsim: Doğan
Araç: Lancer 1.6 MT
Meslek: Akademisyen
Yaş: 30
Cok basarili bir calisma tebrik ederim ceske onceden rotus yapsaydiniz ön tampona . bunun uzerine cila falan atabiliyormusunuz istediginiz zaman


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2016 17:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
south yazdı:
Cok basarili bir calisma tebrik ederim ceske onceden rotus yapsaydiniz ön tampona . bunun uzerine cila falan atabiliyormusunuz istediginiz zaman

teşekkürler

Rütuş boyasını almaya vaktim olmadı hocam. henüz ön tampona seramik uygulamadım. sadece çizikler için çalışma yaptım.

boya ve vernik aldıktan sonra tekrar bir çalışma yapacağım ön tamponla ilgili.
kurtarmazsa boyaya vereceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2016 08:37 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Sizde bu azim olduktan sonra boyaya vermeyin derim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016 08:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Tem 2016 02:04
Mesajlar: 93
İsim: Ozer
Araç: Passat
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: B
Yaş: 33
Tebrikler. Uzun zamandır düşündüğüm bir çalışma. Seramik kaplama ürünleri ülkemizde pahalı olduğundan yurtdışından bulmaya çalışıyorum.
Seramik kaplama aracı taş sicramalarindan korumuyor , reklamlarda görünen çakmak testine inanmayın. Bu yüzden bazı bölgeleri şeffaf film geri kalanını seramik yapacam.
Rutuş boyasını daha yeni yaptım. Size tavsiyem, arabanın boya numarasından bir ton açık renk yaptırın. Çünkü fırçayla uygularken boya dagilmadigindan köyü renk oluyor. Ve rutuşu birer gün arayla üç kez yapın. Rutuş yaptığınız nokta arabanın boya seviyesinden yukarı çıksın ki zımparalama yaparken arabaya çok zarar vermeyin. Zimparayi susuz kesinlikle uygulamayın ve mümkünse 600 numara zımpara kullanın. Tabi sonrada pasta cila.
Bu tarz paylaşımlar çok faydalı oluyor. Arkadaşa teşekkürler tebrikler ve başarılar

hepimiz ölecek yaştayız


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2016 08:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
600 yerine daha ince (1000 vs) uygulasak daha güvenli olmaz mı: gerekirse işlem süresini uzatarak?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 10:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ZR53 seramik kaplamayı ben de yapmayı düşünüyorum. Yakın zamanda Can abimiz uygulamasını yaptığını söylemişti. tecrübelerini okumak isterim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2013 10:50
Mesajlar: 824
İsim: Levent Yavuz
Araç: Lancer Sportback
Meslek: çiftçi
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
ZR53 seramik kaplamayı ben de yapmayı düşünüyorum. Yakın zamanda Can abimiz uygulamasını yaptığını söylemişti. tecrübelerini okumak isterim.

benim yenileme zamanı geldi ama rutüş yapılması gereken yerler var :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018 16:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sizin için aynen yenileme yerine bu ürün yeterli olur mu acaba?
https://urun.n11.com/pasta/nasiol-metal ... P130257293

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye