Zaman: 28 Mar 2024 12:10

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 67 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017 01:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2011 09:19
Mesajlar: 68
Şehir: malatya
İsim: yasin
Araç: carisma 1.6 avance hb.
Meslek: elektronik teknikeri
Yaş: 41
slm eyyüp
sana ilk önce benim araçtaki arızayı anlatayım sende de aynı ise bunu dene
araç ilk çalıştırmada gaz vermezsem stop ediyordu.Birkaç dakika sonra rölanti 900 de felan sabitleniyordu.klima açtığımda farları yaktığımda,direksiyonu tam kırdığımda veya ışıkta beklerken stop edecekmiş gibi 400 lere kadar rölanti devri düşüyordu.boğaz kelebeğini birkaç kez söküp temizledim, defalarca rölanti ,tüp ayarı yaptırdım ,rölanti motorunu değiştim felan sonuç hep aynıydı ta ki üst kapak contasını değişene kadar .Conta değişiminde baktım ki tesisat kablosuyla oynanmış rölanti motoruna takılan soket kırılmış usta soketi takıyor araç çalışmıyor sonra soketi ustanın taktığının tam tersi çevirip taktım motor çalıştı hiç gaz vermeden hemde
Sonuç;marşa bastığımda motor hiç gaz vermeden çalıştı, devir 1600 arası birkaç dakikada motor ısısına göre 800-900 lere rölanti devri düşürdü, klima, farları açtığımda veya direksiyonu tam kırdığımda rölanti devri 1000-1100 arası yükseldi hemen ardından tekrar düşüp devri 800-900 arası sabitledi, yani artık olması gerektiği gibi.
tavsiyem rölanti motoru soketini ( 6 pinli) kontrol edip, soketi ters takın
NOt:eğer soket sağlamsa ters takılmaz çünkü çentiklidir ama benim aracınki gibi ise ters takılabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017 13:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2017 19:54
Mesajlar: 74
İsim: eyyüp
Araç: carisma
Meslek: öğrenci
Kan grubu: B-
Yaş: 21
şimdi aracın kaputunu kapattım ve size yazıyorum.
kablolar gayet sağlam herhangi bir deformasyon yok.üstünden çıkardığım rolanti valfine kabloları taktım ve kontağı aç kapa yaparak gözlemledim.ileri geri hareket yok fakat 10 kontak açıp kapamasından 3 ünde tık diye bi tepki veriyor.
fotoğraflarınıda yükledim.soketlerden giden kablolar sigorta kutusuna gidiyor.acaba sorun sigorta kutusundaResim başlıyor olabilir mi.

abi ayrıca sorunum tamda seninki gibi.sadece ışıklarda falan stop edicek gibi olmuyor.ısındıktan sonra rolantide dalgalanma düşme vs hiçbir sıkıntısı yok.elektrik yüklendiği zaman rolanti düşüyor tekrar yükseltmiyor.birde ilk çalışmalarda araç ısınana kadar gaz vermem gerekli.keşke benzin rolantisi ve gaz rolantisi ayrı ayrı ayarlanabilse ilk çalışma stop derdi kurtarılabilir ki bence önemli olanda bu.yazın yakıt sarfiyatı düşüyor bir hayli ve çabuk ısınıyor.kışın karda kışta 15 dk gaza yüklenmek demek ceplerin yanması demek.

ayrıca benim rolanti valf soketinin çentiği yerinde duruyor.yani yinede aynı sorun olabilir mi.çentiği kırıp deneyeyim mi acaba

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2017 15:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2017 19:54
Mesajlar: 74
İsim: eyyüp
Araç: carisma
Meslek: öğrenci
Kan grubu: B-
Yaş: 21
selamün aleyküm iyi forumlar.
bilindiği üzere aracımda stop etme sorunum vardı ve çözdüm sonunda allahın izniyle.inşallah başkalarının sorunlarıda çözülür bu yöntemle.

ilk çalışma ne yaparsam yapayım stop ediyordu.

klima fan far vs motora yük bindiğinde rolanti düşüyordu.

birsürü şey denedim.denizli özpam otomotive gittim.çözülmedi.birçok usta kurcalama ilk çalıştırmada 10 dk gaza yükleniverirsin ısınana kadar dediler.öğrenciyim benzin olmuş 5.23 ısparta soğuğunda kışın bu bana aşırı maliyet demek.
rolanti yükselttiler.telin takıldığı kelebekte bi vida var ordan.onu bende yaparım dedim ama nafile çözüm olmadı.

aliexpressten rolanti valfi getirttim değiştirdim yine çözüm yok.

esa nın dediği gibi soket çentiklerini kırıp ters takmayı bile denemiştim.belli mi olur bizim ustalar yapmıştır kafalarına göre belki diye.

ilk olarak kelebek tam kapalı konumda bıraktım.

sonra boğazın üstünde hava tapası gibi bi torna vida girmelik bi delik var plastik vida gibi.o tam kapalı konumda imiş.onu sonuna kadar açtım çalıştırdım 2300 devirlerde açtı.
tornavidayla o hava vidasını sıkarak 800 900 devirlere getirdim.rolantiyi ayarladım.stop edip tekrar çalıştırdım 1300 lerde açtı ayarladığım devire düştü.turladım geldim tekrar denedim sıkıntı yok.
sabaha karşı soğuk olan zamanda gittim çalıştı 1300 devirlerde tüpe geçince ayarladığım seviyeye geldi.

sadece klima vs açtığımda rolanti 400 lere düşüyo canı isteyince yükseltiyo daha sonra tekrar düşüyo yükseliyo falan.
tahminince programlama yapmadığımdan dolayı.

programlamayı araştırıp yapıcam ama onuda biri motor sıcakken yapılmalı demiş.biri soğukken demiş.biri bütün elektrik aksamlarını açarak demiş.biri tepe lambası bile yanmıcak demiş.çözemedim araştırıyorum hala.

teşekkür ederim fikir veren yardımcı olan herkese.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2017 11:17 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
geçmiş olsun diyelim. İnşaallah sorun tekrar etmez.
yukarıda bahsettiğiniz 1300 devir olayı genelde soğuk havalarda olur ve motor ısınınca dediğiniz gibi normale iner.
(Kış aylarının klasik sorusu olduğundan vurgulamak istedim :) )

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2017 11:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2017 19:54
Mesajlar: 74
İsim: eyyüp
Araç: carisma
Meslek: öğrenci
Kan grubu: B-
Yaş: 21
lpg ye geçtiğin ufak bi çıt sesi duyuluyor.o sesle beraber devir normale dönüyor.çok kısa sürüyor zaten


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2017 11:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
çıt sesi lpg gazını açan valf sesi: motor ısındığında ayarlanan sıcaklığa ulaşınca gaz valf devreye girerek gazı serbet bırakır enjektörler gaz püskürtür.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2018 18:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Mar 2018 00:34
Mesajlar: 4
İsim: Mehmet Akif
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX 99
Meslek: Sağlık
Yaş: 34
Son mesajın üzerinden epey zaman geçmiş ama bir katkıda bulunayım. Benim aracımda da benzer bir sorun vardı. 25 tlye Maher marka hararet sensörü değişmesiyle düzeldi. İki fişliydi. Kaputu açınca motorun sağında. En azından ucuz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 67 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye