Zaman: 28 Mar 2024 23:57

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Lancer 1.6 uzun yol gözlemleri
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017 00:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Merhaba;

Yıllarca dh ve bu forumdaki arkadaşların bilgilerinden faydalanıp Mitsubishi hakkında birçok bilgi edindim. Şimdi ufak gözlemlerimi siz ve bilgi arayan kişilerle paylaşmak istedim.

İstanbul - Balıkesir arası gidiş ve dönüş. 1.6 maneul Lancer 3500 km.

Yola; tam yüklü bagaj, 5 yetişkin ve 1 çocuk olmak üzere 6 kişi çıktık. Aracın arkası iyice çöktü, gacır gucur sesler :) Klima alt seviyede açık.

- Ortalama tüketim, gidiş 7.7lt, dönüş 7,4lt. Ufak aralıklar hariç sürekli devirli kullandım. E5 Beylikdüzü - İstanbul arasında dahi 5.6lt gördüm. Tütekimin yüksekliğini aracın full yüklü olmasına ve devirli sürüşüme bağlıyorum. Yoksa dediğim gibi uygun devir - vites oranında 5.6 yı çok kasmadan yakaladım.

- Lancer sürmek gerçekten çok keyifli. Araçtaki kimseyi fazla yormadı.
- Yüksek devir = yüksek motor sesi ve biraz rüzgar sesi. Ama müzikle beraber olunca bir sıkıntı olmadı. Hoş o ses ayrı bir müzik...

- Yüksek hızlarda araç ağır olmasına rağmen yan rüzgarlardan bariz şekilde etkilendi. Direksiyon yavaşken de, hızlıyken de hissiz ve buna alışmak zaman aldı.
Herhangi bir kontrolsüzlük yok, tepkilere cevabı fena değil (Caddy bu konuda daha iyiydi.) Öyle ki direksiyona ilk geçişimde boşluk var sanmıştım. Ama milimetrik çevirmenizde bile bu lastiklere,
dolayısıyla sürüşünüze yansıyor, zamanla alıştım şuan hiçbir sıkıntı yok.

- Osmangazi köprüsü çıkışından sonra hafif eğimli, yeni, düz ve boş yolda 223 km gördüm, açıkçası o hıza çıkabilmesine şaşırdık, anlık olarak çıkıp indim. O hızda bile güvensizlik vermedi araba, tam o hızda anlık bir gaz kesintisi oldu, türbülansa girmiş uçak gibi, sanki motora benzin gitmedi, bunu uyarı olarak kabul edip yavaşladım :) Dönüşte de yine aynı şekilde bu sefer çok hafif bir yokuş eğimi vardı, 5. vites dip gazda araç 160'ı geçmedi.

- Arabanın çok acayip bir karakteristiği var; şöyle ki bazen dip gaz yapsam da çok çok nazlı hızlanıyordu, hatta 150-160 larda tıkanıyordu. Ancak bazen 5. viteste olmama rağmen inanılmaz (isteksiz haline nazaran) farklı bir profil göstererek çok seri şekilde devirlenip duraksamadan 190 - 200 km hızlara çıkabiliyor. Sanırım belirli süre devirli kullanınca mivec kendini ayarlıyor. Bu hali çok keyifli :)

- Gelelim yol tutuşuna. Lastikler fabrika çıkışı yokohama advan 36 psi yaptım hepsini. Araba gayet oturaklı ilerliyor ve virajlarda dahi çizgisini bozmadan ilerleyebiliyor. Çok zorlamadım tabii ki ancak bir ara Renault Talisman, bir ara da Jaguar X-type (2006 sanırım) ile beraber gittik, ben aracımdan tatmin oldum :)

- Klima iyi, ses sistemi idare eder, navigasyon güzel.

Kategorilendirmeden doğaçlama gibi yazdım. Sonuç olarak Mitsubishi Lancer; (plastik kalitesini, şimdiden ara ara gelen trim seslerini, kısmen düşük malzeme ve işçilik kalitesini) göz ardı ederseniz, ki Lancer kendisine bağlarsa bunlar size zaten gözükmez güzel bir araç.

Aracımdan f/p olarak çok çok memnunum, gerçekten özel bir araç, arabada bir sürüş zevki, sürüş karakteri var. Güvenlik üst düzeyde, görülmeyen parçalarda kalite standardı yüksek (şase, ön takım gibi).
Yazdıklarım sadece şahsi görüşümdür.

Eklemek veya sormak istediğiniz varsa memnun olurum.

Teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017 00:54 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
keyifli bir yazı , ellerinize sağlık.
aracınız hangi 1.6 acaba? köpekbalığı mı yunus balığı mı :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017 01:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
av.ilhami yazdı:
keyifli bir yazı , ellerinize sağlık.
aracınız hangi 1.6 acaba? köpekbalığı mı yunus balığı mı :)


Yorumunuz için teşekkür ederim. Aracım 2015 model, 2017 şubat çıkışlı, nam-ı diğer köpekbalığı :)

Ayrıca viewtopic.php?f=25&t=12616 başlığında egzoz sesi ile ilgili kısa bir video ekledim, görüşünüzü paylaşırsanız sevinirim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017 01:02 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
şimdi paylaşmıştım :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 13:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2017 22:51
Mesajlar: 66
Şehir: İstanbul
İsim: Serhat
Araç: Mitsubishi ASX Intense 2013
Meslek: Yönetici - Mühendis
Kan grubu: 0Rh-
Yaş: 33
Muhammed Bey gayet güzel yazmışsınız, Allah kazasız belasız kullandırsın. 1.6. Lancer araçları merak ediyordum iyi bir deneyim yazısı olmuş. Hayırlı sürüşler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017 10:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Haz 2012 18:33
Mesajlar: 1032
Şehir: Adana
İsim: Arcan ARICAN
Araç: Lancer 1.6 ADRICLARN MT SR Evo X Bodykit
Meslek: Otelcilik
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 41
Küçük birkaç katkı yapmak isterim. Faydalanmanız dileği ile.

- Her ne kadar araçlarımızda kadran 240 gösteriyor olsa da fabrika otomatik olarak yazılımda 220 km hız a limitör koymuş. Dolayısı ile 220 yi aşabilmeniz çok mümkün değil. Yokuş aşağı olduğu için 223 gibi bir hız görmeniz doğal. O hızda bahsettiğiniz araç sanki gaz kesti hissi bu yüzden olur.

- Araç şu anda sizin kullanım tarzınızı öğrenme sürecinde. Aracı 3500 devir üzerinde 30 saniyeden fazla kullanırsanız "aha da bu adam performans istiyor galiba" diyerek MIVEC devreye giriyor. Sonra da normal gidişinin dışında performanslı bir karakter sergilemeye başlıyor. Ve yanlış hatırlamıyorsam 5 dk. boyunca 3000 devir altına düşerseniz de kendisini otomatik olarak "sakin ol şampiyon" moduna sokuyor.

- Aracın viraj performansı çok üst seviyededir. Bu araba ile ben en çok virajlı yollarda seyahat etmeyi seviyorum. Yüksek hızlarda bile güven veriyor.

Güzel günlerde kullanın inşallah.

_________________
Aracım Hakkında Herşey viewtopic.php?f=33&t=10117


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017 10:25 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
ek katkı: gösterge 223 km/h gösteriyorsa gerçek hız 220 km/h olur: göstergeler genelde +3 gösterir

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
Bilgilendirme ve yorumlarınız için teşekkür ederim.

Dediğiniz gibi yol eğimli olduğu için o hızla çıkabildi araç ki yine de beklemiyordum, yoksa düz yolda o ağırlık ile sanmıyorum. Ki ters eğimde 160da tıkandı:) Yine de stabil şekilde o hızlara çıkabildiğini görmek güzel.

İlhami Bey'in verdiği bilgiye göre limitör kadrana göre değil, gerçek hıza göre koyulmuş. Tam olarak 223 km deki kesintiyi ben yakıttaki tortu vb. birşeyden dolayı oldu diye düşünüyordum.

Virajlarda ben de keyif alıyorum, araç boşken biraz zorluyorum, esp devreye epey geç giriyor, araç geç kopuyor, hafif kontra veriyorum yola oturuyor. Kontra vermesem esp de çizgiye sokabilir belki ama refleks olarak veriyor insan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017 09:55 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evolution yazdı:

Kontra vermesem esp de çizgiye sokabilir belki ama refleks olarak veriyor insan.


Başka bir sözü konuya uyarlayayım: en iyi ESP (doktor) insanın kendisidir :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye