Zaman: 29 Mar 2024 00:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 59 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2016 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
O kadar bilgi yalan mı oldu

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2016 00:55 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ara 2009 16:31
Mesajlar: 1793
Şehir: istanbul
İsim: Barış Yeniçeri
Araç: Ford Focus
Meslek: Bilgi Teknolojileri
Kan grubu: A+
Yaş: 33
Konuyu biz silmedik arkadaşlar ancak

_________________
http://www.gezivia.com
http://www.fotografcilikdersleri.com


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 11:14 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Aracımda uzun süredir dikkatimi çeken bir konu var... Kuru soğuk havalarda Colt trim sesi veya yol sesi olarak rahatsız edebiliyor. Fakat yağmurlu yada ıslak zeminde hem direksiyon çok daha yumuşak bir hal alıyor hemde araç D segmenti kadar sessiz geliyor :)

Lastiklerim, Michelin Pilot Sport 3 195/50r15 82V performans lastiği. Diş kalınlığı 5-6 mm civarında... Acaba lastiklerle ilgili olabilir mi acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 11:17 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Timuçin, bence lastiklerle alakalı karadeşim. Üretim tarihlerini kontrol et, eğer 4 yıllık vb. ise sertleşmişlerdir ve kuru havada daha çok hissettirirler...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 11:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Aynen dediğin gibi 2012 üretimi lastikler. 4 yaşına girdi :) Diş var ama ömrü gidiyor sanırım...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 12:03 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Tabi,
İçindeki muhteviyat zamanla kullanılmasa bile işlevini yitiriyor dostum...
Ama bu lastiği aracına takan kişi işi bilen bir kullanıcıymış. Çok iyi bir lastik takmış.

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 12:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Ben yol tutuşundan çok memnunum. Colt ile yapılmayacak hatta denenmeyecek çok şey yaptım. Banamısın demedi. Hala yaşıyorum :D

Bazı arkadaşlar abs erken giriyo v.s. diyor kullandığı lastiklerde. Ben sadece kar yağdığında abs yi gördüm. Sokak aralarında gizli buzlanma olan yerlerde... Yağmurda felan ani duruşlarda ve ani kalkışlarda çok iyi toparlıyor aracı. Tavsiye ederim bu lastiği :) Tek dez avantajı 82V olduğu için biraz sert buda yol tutuşuna katkı sağlıyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 14:48 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
AnakinSkyWalker yazdı:
Ben yol tutuşundan çok memnunum. Colt ile yapılmayacak hatta denenmeyecek çok şey yaptım. Banamısın demedi. Hala yaşıyorum :D



bu gidişle pot yarışlarına girersin ;)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 14:59 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
İyi bir araba olsa Istanbul Park'a giricem de biraz zamana ihtiyacım var :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2016 15:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
şanzuman takozu öğrendim. eskiden sadece motor takozu var biliyordum. araç rolantide/vitesde sadece 1500 devirde Trrrr layınca araştırırken öğrendim. aracından hoş olmayan sesler/titreşimler duyunca bu ihtimali değerlendirsin. özellike torpido göğsünden veya dişli sesi (motor veya şanzıman dişlisi yağsız çalışıyor gibi titreme vs.)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2016 19:23 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yukarıdaki bilgilere paralel bilgi öğrendim: uğultu sebebi moto ve ekzos değil motor takozundan olabilirmiş. yağmur yağınca takozlar yumuşadı uğultu kesildi. uğultudan 100ü geçemezken 170 de ses yoktu. ömrünü tamamlayan lastikler gibi yani.
Lastik deyince 3 yıllık mişlenin yanaklarındaki yazıların olduğu yerlerde kılcal çatlamalar varken 5 yıllık yokohamanın yanaklarının ilk günkü gibi olduğunu gördüğümü söyleyeyim. anti mişlenci olarak haklı olduğumu öğrendim :D
(her iki markada antalyada kullanılan arabalarda)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2016 20:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2015 02:04
Mesajlar: 209
İsim: M. Asım
Araç: Fiesta-2008
Meslek: Öğretmen
Yaş: 37
av.ilhami yazdı:
yukarıdaki bilgilere paralel bilgi öğrendim: uğultu sebebi moto ve ekzos değil motor takozundan olabilirmiş. yağmur yağınca takozlar yumuşadı uğultu kesildi. uğultudan 100ü geçemezken 170 de ses yoktu. ömrünü tamamlayan lastikler gibi yani.
Lastik deyince 3 yıllık mişlenin yanaklarındaki yazıların olduğu yerlerde kılcal çatlamalar varken 5 yıllık yokohamanın yanaklarının ilk günkü gibi olduğunu gördüğümü söyleyeyim. anti mişlenci olarak haklı olduğumu öğrendim :D
(her iki markada antalyada kullanılan arabalarda)


Mişlen konusunda benim de iki çift lafım var, benim carismanın üzerinde daha dişleri gayet iyi durumda olan mişlenler beni hayal kırıklığına uğrattı. Araç 110-120 gibi hızlarda sağa sola yalpalayarak yaylanıyordu. Güvendiğim bir ön düzenciye gittim, lastik de satıyor kendisi, aracı daha kontrol etmeden senin lastikler gitmiş dedi. Ben de daha idare eder şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum dedim. Ön takımdan şikayetim var dedim, amortisöre bakın araç yalpalıyor dedim, tüm kontrolleri yaptı amortisörler dahil problem bulamadı. Israrla lastik tellerin kırık, yanak çatlakalrı var dedi. Herhalde lastik satmaya çalışıyor diyerek döndüm. Şubat tatilinde ön arka Pirelli taktırdım. Aha! Daha nice sıkıntılarım çözüldü. Direksiyon yumuşadı, hızlanma kolaylaştı, yalpalanma kayboldu...

Bir daha mişlen mi ????


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2016 20:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Asla!!!!

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2016 15:15 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Landirenzonun mavi renkli enjektörlerinin sorunlu siyah olanlarının sorunsuz olduğunu öğrendim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017 16:58 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
tüv muayenesinde aracın 4 çeker olduğunu görevliye söylemek gerektiğini öğrendim. alıntıdır:
tüvtürk nasıl düzeldi biliyor musunuz, bi Subaru'yu seyyar roller olmadan teste aldı, araç hasar aldı kullanıcı mahkemeye verdi kazandı. tüm Türkiye'deki istasyonlara seyyar roller ve fırça babında bir genelge gitti..
https://www.subaruclubtr.com/topic/263- ... ent-128667

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017 17:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
av.ilhami yazdı:
tüv muayenesinde aracın 4 çeker olduğunu görevliye söylemek gerektiğini öğrendim. alıntıdır:
tüvtürk nasıl düzeldi biliyor musunuz, bi Subaru'yu seyyar roller olmadan teste aldı, araç hasar aldı kullanıcı mahkemeye verdi kazandı. tüm Türkiye'deki istasyonlara seyyar roller ve fırça babında bir genelge gitti..
https://www.subaruclubtr.com/topic/263- ... ent-128667


Valla ben bu eylül muayenede söylemedim 4x4 olduğunu ama rollet testi ilk olan yani gözünüzü önünde oluyor , bir sıkıntı görmedim. Ve zaten ruhsatta yazıyor veya sisteme araç bilgisini girince ... :fool: :sorry:

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017 10:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
musty yazdı:
av.ilhami yazdı:
yukarıdaki bilgilere paralel bilgi öğrendim: uğultu sebebi moto ve ekzos değil motor takozundan olabilirmiş. yağmur yağınca takozlar yumuşadı uğultu kesildi. uğultudan 100ü geçemezken 170 de ses yoktu. ömrünü tamamlayan lastikler gibi yani.
Lastik deyince 3 yıllık mişlenin yanaklarındaki yazıların olduğu yerlerde kılcal çatlamalar varken 5 yıllık yokohamanın yanaklarının ilk günkü gibi olduğunu gördüğümü söyleyeyim. anti mişlenci olarak haklı olduğumu öğrendim :D
(her iki markada antalyada kullanılan arabalarda)


Mişlen konusunda benim de iki çift lafım var, benim carismanın üzerinde daha dişleri gayet iyi durumda olan mişlenler beni hayal kırıklığına uğrattı. Araç 110-120 gibi hızlarda sağa sola yalpalayarak yaylanıyordu. Güvendiğim bir ön düzenciye gittim, lastik de satıyor kendisi, aracı daha kontrol etmeden senin lastikler gitmiş dedi. Ben de daha idare eder şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum dedim. Ön takımdan şikayetim var dedim, amortisöre bakın araç yalpalıyor dedim, tüm kontrolleri yaptı amortisörler dahil problem bulamadı. Israrla lastik tellerin kırık, yanak çatlakalrı var dedi. Herhalde lastik satmaya çalışıyor diyerek döndüm. Şubat tatilinde ön arka Pirelli taktırdım. Aha! Daha nice sıkıntılarım çözüldü. Direksiyon yumuşadı, hızlanma kolaylaştı, yalpalanma kayboldu...

Bir daha mişlen mi ????



Bizim araçtada orjinalinden biraz büyük 4 mevsim mişlen var. Yol konforu iyi ses olayı iyi ama yanlama olayında sıkıntı aşırı yan kuvvete maruz bırakmamak lazım. Direksiyon hakimiyetini yer yer olumsuz etkiliyor. Aşırı yüklenirseniz yoldan çıkma yada kaza ihtimali doğabilir. Araç genel karakteri stabil ama lastikleri bilerek kullanmak lazım.


En son canztr tarafından 02 Ara 2017 10:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017 10:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
tilki yazdı:
av.ilhami yazdı:
tüv muayenesinde aracın 4 çeker olduğunu görevliye söylemek gerektiğini öğrendim. alıntıdır:
tüvtürk nasıl düzeldi biliyor musunuz, bi Subaru'yu seyyar roller olmadan teste aldı, araç hasar aldı kullanıcı mahkemeye verdi kazandı. tüm Türkiye'deki istasyonlara seyyar roller ve fırça babında bir genelge gitti..
https://www.subaruclubtr.com/topic/263- ... ent-128667


Valla ben bu eylül muayenede söylemedim 4x4 olduğunu ama rollet testi ilk olan yani gözünüzü önünde oluyor , bir sıkıntı görmedim. Ve zaten ruhsatta yazıyor veya sisteme araç bilgisini girince ... :fool: :sorry:


4x4 arazi ve zor yol araçlarıdır. Ağır bir aracın zor arazi şartlarına dayanacak şekilde aktarma takımları üretilmiştir. Saat kadranı dişlisi değil sonuçta... "viscous coupling" denen parçanın muayene esnasında arızalanma ihtimalinden bahsedilmiş. 4x4 ile ilgili internette araştırma yapınca evet konu ile ilgili yaşanan sorunlar ve şikayetler var . Ancak işin öteki tarafında ise yollarda çok fazla 4x4 araç bulunmakta. Yani 5-6 tane konu ile ilgili uyarı ve şikayet sayısının çok az olduğu kanaatine ulaşıyorsun. Seyyar roller kuralına uymadan yapılan bir çok muayene mevcuttur. Bu sayının çok fazla olması gerekirdi.

İnternette de konu hakkında baya araştırdım. En son mantıken ulaştığım sonuç şu oldu: Muayene esnasında "viscous coupling" az da olsa zorlanmaktadır. Uzun dönem kullanılmış yada çetin arazi şartlarında epey hırpalanmış durumda olabilen bu parça tuvturk muayenesinde bardağı taşıran son damlaya maruz kalabilir. Ama sağlam bi parçanın da bu muayeneden bozularak çıkacağına inanmadım. Ama yine de ilgili prosedüre uymalarını isteyerek seyyar roller kullanmaları sağlamamız gerekecek.

Aracınızda 4 çeker sisteminin sağlıklı olup olmadığını anlamak için linkteki uygulamaları yapmasını ustanızdan isteyebilirsiniz. (Bu araçtaki sistemle bizim araçların aynı olduğunu varsayıyorum)
Araç boşta ve el freni çekilmemiş durumda.
test 1 : 4 teker havada ön tekerlerden biri çevrilirse diğer teker zıt yönde döner.
test 2 : 4 teker havada arka tekerleri ileri çevir öteki teker ve ön tekerler de aynı anca ileri hareket eder.
test 3 : ön tekerler sabit arka tekerleri oynatmaya çalışınca her ikisi de hareket etmiyor.
https://www.youtube.com/watch?v=OiVXBazmlWo


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Bugün Ne Öğrendim.
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017 09:26 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
Aracınızda 4 çeker sisteminin sağlıklı olup olmadığını anlamak için linkteki uygulamaları yapmasını ustanızdan isteyebilirsiniz. (Bu araçtaki sistemle bizim araçların aynı olduğunu varsayıyorum)
Araç boşta ve el freni çekilmemiş durumda.
test 1 : 4 teker havada ön tekerlerden biri çevrilirse diğer teker zıt yönde döner.
test 2 : 4 teker havada arka tekerleri ileri çevir öteki teker ve ön tekerler de aynı anca ileri hareket eder.
test 3 : ön tekerler sabit arka tekerleri oynatmaya çalışınca her ikisi de hareket etmiyor.
https://www.youtube.com/watch?v=OiVXBazmlWo


Bunları da öğrenmiş olduk. teşekkürler :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 59 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye