Zaman: 28 Mar 2024 15:18

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 14:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2017 10:00
Mesajlar: 5
İsim: MURAT
Araç: COLT 1.3 INSTYLE
Meslek: ÖĞRENCİ
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 40
Merhaba,
2007 Colt 1.3 AMT aracımla yolda gidergen motordan şangır şungur sesler geldi ve motor çalıştığı halde araç gitmemeye başladı. Hemen kenara çektim. Kapattım aleti. Tekrar çalıştırmaya kalktığımda marşa basmadan vites göstergesinin N yazması gerekirken boş olduğunu gördüm. Boşa alıp motoru çalıştırabiliyorum. Vitesi 1'e yada geriye alamıyorum. Motor arıza ışığı da yanıyor. OBD ile baktığımda P1867 ve P1705 hataları olduğunu gördüm. Kutup başını söktüm. Biraz bekleyip tekrar taktığımda aktüatörün konumlanma tıkırtısının gelmediğini gördüm. Aklıma aktüatörün sigortasını kontrol etmek geldi. Sigorta atık değildi. Mersin'de oturduğumdan ve bu şehirde Colttan anlayan bir Allahın kulu bulamadığımdan sizlere danışmak istiyorum. Ne yapayım ben şimdi. :kır:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Otomatik kullanmadım. Ama anlattıklarından aktivatör ve baskı balata gitmiş olabilir. İşin ehli bir japoncu usta bulup o parçaların değişmesi lazım gibi geldi. Aktivatör ayarı biraz ince işçilik istiyor o yüzden anlayan bir ustası önemli. Ama önce dediğim gibi ustasından teyidi al. Parçaları internetten sipariş ederek ustaya yaptır. Değilse tuzlu bir fatura sizi bekliyor maalesef.

Dipnot: Aktivatör 100-150 bin arasında bozulan bir parça 150bin üzerindeyseniz heran yolda kalabilirsiniz. Baskı balata ile birlikte değişimleri gerekiyor. Bu arıza öncesinde gaza basmanıza rağmen araç eskisi gibi atik değilse, vites değişimleri anormalleştiyse, araç bağırsa da gitmiyorsa bu belirttiğim arıza olma olasılığı yüksektir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2017 10:00
Mesajlar: 5
İsim: MURAT
Araç: COLT 1.3 INSTYLE
Meslek: ÖĞRENCİ
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 40
Mesele zaten Mersin'de Colt'tan anlayan ustayı bulamamak. Bir yetkili servis var evlere şenlik. İnternetten Aktüatörü alsam burda sıradan birine taktırıp kalibrasyon için Adana'ya gitsem bir sıkıntıya yol açarmı sizce.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Aktivatörü takmayı beceremezse tekrar almak zorunda kalabilirsiniz. Motoru bile bilmeyen ustaya yaptırmayı deneyin ama aktivatörü asla.... Adanada anlayan varsa çekici hizmeti kullanın bence . Yetkili servise parçaları ben getirecem diyerek işçilik fiyatını sorun ama öncelikle.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Mersinde usta arıyorsanız size ipucu... Japon parça satanları bulun onlara durumu izah edip işin ehli bunu yapabilecek usta aradığınızı belirtin. Sanayiyi bir turlayacaksınız ama kayda değer bir sonuç elde edersiniz diye düşünüyorum.
Ustama kızdığımda yada bilmediğim bir memlekette iyi usta bulmak için kullandığım yöntemdir. Etkisi test edilip onaylandı :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2017 10:00
Mesajlar: 5
İsim: MURAT
Araç: COLT 1.3 INSTYLE
Meslek: ÖĞRENCİ
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 40
Aynen daha önce dediğinizi yaptım hocam. Beni birine yönlendirdiler. Adam usta. Söküyor, takıyor, yağlıyor. Ancak Mut3 nedir bilmiyor. Yine o adama gidecez galiba elimiz mahkum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Geçmiş olsun. Ankarada olsan bir kaç yer önerirdim. Maalesef büyük şehirlerin dışındaysanız ağır bakımları vakti yaklaşınca yaptırın ki yaptıracak ustanın bulunduğu şehre gidecek imkanınız olsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 15:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2017 10:29
Mesajlar: 1405
Şehir: konya
İsim: talha
Araç: Outlander 2.4
Meslek: Memur
Yaş: 31
Üstad japoncu yada koreci yokmu yahu ?

_________________
Mitsubishi Outlander 2.4


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 16:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2017 10:00
Mesajlar: 5
İsim: MURAT
Araç: COLT 1.3 INSTYLE
Meslek: ÖĞRENCİ
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 40
Cama çerçeveye japoncuyum yazan çok. Ancak Mut3 cihazı olmadan aktüatör kalibrasyonu yapılamıyor diye duydum. O da sadece serviste var diyorlar. Sanayide iki japon parçacı var. İkisi de servis dışında başka adres gösteremedi. Servis'i aradım sol kolunu kes getir diyor. Bu kalibrasyon olmazsa ne olur. Yokmudur bu işin başka yolu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017 16:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Facebooktan colt club tr grubuna üye olarak bir de ordan bu durumu duyur . Hepsi coltcu daha detaylı bilgi alabilirsin belki ... Denemekte fayda var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017 09:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eki 2017 10:00
Mesajlar: 5
İsim: MURAT
Araç: COLT 1.3 INSTYLE
Meslek: ÖĞRENCİ
Kan grubu: 0RH+
Yaş: 40
1200 TL'ye aktuatorü internetten aldım. Yetkili servisle de anlaştık 475TL işçilik alarak aktüatorü değiştirecekler. :cry:
İlgilenen arkadaşlara teşekkürler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017 10:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
mavimurat yazdı:
1200 TL'ye aktuatorü internetten aldım. Yetkili servisle de anlaştık 475TL işçilik alarak aktüatorü değiştirecekler. :cry:
İlgilenen arkadaşlara teşekkürler.

Arkadaşım balatadan dolayı aktivatör gumlemis olabailir temiz olsun balatayı da temin et değiştir. Balata kötüyse yeni aktivatöru de bozarsın sil baştana dönmesin olay. Birde tüm şanzıman yağını değiştir. Bir dip not daha baskı balata değişiminde volan dislisini tornaladiklarindan emin ol (Kalkışlarda muhtemel titremenin nedeni baskı balata dışında budur). Bu dediklerime dikkat edersen en az 100 bin km kafan rahat olur.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017 17:07 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
canztr yazdı:
mavimurat yazdı:
1200 TL'ye aktuatorü internetten aldım. Yetkili servisle de anlaştık 475TL işçilik alarak aktüatorü değiştirecekler. :cry:
İlgilenen arkadaşlara teşekkürler.

Arkadaşım balatadan dolayı aktivatör gumlemis olabailir temiz olsun balatayı da temin et değiştir. Balata kötüyse yeni aktivatöru de bozarsın sil baştana dönmesin olay. Birde tüm şanzıman yağını değiştir. Bir dip not daha baskı balata değişiminde volan dislisini tornaladiklarindan emin ol (Kalkışlarda muhtemel titremenin nedeni baskı balata dışında budur). Bu dediklerime dikkat edersen en az 100 bin km kafan rahat olur.


aktivatör değişimi yapılırken git başında dur.. 10 dakikalık bir işlemin faturası 475 tl olamaz.. yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsin.. baskı balata değişimi olsaydı işçilik tamam..

bu arada ben hem baskı hem de aktivatörü birlikte değiştirdim.. 2200 tl'ye ankara'da Iba otomotivde.. debriyaj aktivatörü de kendilerine bıraktım, bir zorda kalan olursa faydalansın diye...fakat onlar da volan dişlisini tornalamamışlar.. araç yokuş kalkışta titreme yapıyor.. gittim kendilerine.. volan tornalanmaz bozuksa değiştirilir diye beni gönderdiler... çok üzüldüm.. malesef her ustada bir üzülüyorum.. her ustanın bir iyi yönü oluyor ama kötü yönü de oluyor malesef..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017 18:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Aracı otomatik olmasaydı işi çok kolaydı herhangi bir usta da yapabilirdi. Arkadaşın sıkıntısı mersinde olması ve usta bulamaması o yüzden bazı işçiliklerde biraz fazla ödemesi normal. Baskı balata bunun içindeyse işçilik iyi ama arkadaş sadece aktivatörse tuzlu demiş. Ama baskı balata bitmiş de yalnızca aktivatörü değiştirirse asıl o zaman tuzlu faturayla karşılaşacak.

Ben debriaj değişimlerinde başında durur taktırırım . Hatta volan dişlisini kendi elimle götürür tornaya veririm. Hem sohbet etmiş hem de aracın yanlış giden sağı solu varmı sohbet esnasında tespit ettiririm. Acil değilse bir dahaki bakıma yaptıracaklarımı tespit etmiş olurum.
Bildiklerimizi ve diyeceklerimi dedim en azından kendi adıma karar arkadaşa kalmış.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 11:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
Aracı otomatik olmasaydı işi çok kolaydı herhangi bir usta da yapabilirdi. Arkadaşın sıkıntısı mersinde olması ve usta bulamaması o yüzden bazı işçiliklerde biraz fazla ödemesi normal. Baskı balata bunun içindeyse işçilik iyi ama arkadaş sadece aktivatörse tuzlu demiş. Ama baskı balata bitmiş de yalnızca aktivatörü değiştirirse asıl o zaman tuzlu faturayla karşılaşacak.

Ben debriaj değişimlerinde başında durur taktırırım . Hatta volan dişlisini kendi elimle götürür tornaya veririm. Hem sohbet etmiş hem de aracın yanlış giden sağı solu varmı sohbet esnasında tespit ettiririm. Acil değilse bir dahaki bakıma yaptıracaklarımı tespit etmiş olurum.
Bildiklerimizi ve diyeceklerimi dedim en azından kendi adıma karar arkadaşa kalmış.

ben de başında durmazsam içim rahat etmez: bazan ustaların yaparız,yaptık ,kontrol ettik demelerine rağmen yapmadıklarını bildiğim için. Ayrıca başka zaman aracı bilmeyenbaşka yerdeki ustaya yol göstermek için nasıl olduğunu da bilmek gerekiyor. en basitinden adam arıza tespit cihazı nerde bulamıyor. onu bile göstermek ustaya büyük kolaylık oluyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 14:36 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
baskı balata ve aktivatör değiştirdiğim yere tekrar gitmiştim.. dedim kalkışta titreme yapıyor.. volan tornalanmalı mıydı acaba falan diyerek.. volan tornalanmaz, değişir diyerek geri gönderilmiştim.. bana volan yüzeyi bozuk falan denilmemişti.. tamirat aşamasında söylenseydi keşke.. belki de hafif çizikler var.. ama videolardan gördüğüm kadarıyla kalın bir zımparayla bile yüzey hafif de olsa temizlenebilirmiş...


En son turizmpsikoloğu tarafından 19 Ara 2017 09:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2017 15:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Şanzımanı usta indirirse işçiliğe en az 300 liran gider. Ama şanzıman hareketli bir parça bi yerden patlatırsa sağlam masraf çıkar bi de komple çıkma yada şanzıman taktırmak zorunda kalabilirsin. Bu böylemi emin değilim ama tanıdığın bir ustaya sor derim. Yani sıkıntın başını ağrıtacak kadar bir masrafın arifesinde olabileceğini işaret ediyor. Tekerlek olsa atı çatlayıncaya kadar sür diyebilirdim. Öte başı rulman çakardın. Ama şanzıman diyorsun. Her yeri içiçe dişli ve hareketli. Biri kırılsa ötekilerin arasına dalıp diğerlerini de dağıtıyor. Motor ve şanzıman sistemlerindeki sesler sallamaya gelmez. Ciddi masraf açabilirler.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye