Zaman: 28 Mar 2024 23:17

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017 12:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 10:22
Mesajlar: 19
İsim: Mehmet Uzunkaya
Araç: Mitsubishi Colt 1.5 110HP AMT
Meslek: Bankacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 30
Merhaba Arkadaşlar,

2005 Colt 1.5 AMT colt satın aldım. Sizlere sormak istediğim 2 sorum olacak.

1. Direksiyonun arkasındaki müzik kontrol düğmeleri çalışmıyor. Satıcı daha önce çalışıyordu ama 1 aydır çalışmıyor(aküyü değiştirdikten sonra oldu sanki falan gibi şeyler söyledi) Sebebi nedir acaba?

2. olarak da araç lpg de iken elektrik tükemi arttığında yani klima teyip uzun far gibi... ayrı ayrı mesela klima tek açıkken de yapıyor, akşam klimayı kapatıp uzun yazktım teyibi açtım ozaman biraz daha az yaptı... Benzinde iken yapmıyor. Birde araba sıcakken oluyor. soğukken çalıştırıyorum gaza geçiyor klimayı açıyorum o kadar çok yapmıyor. Bunun sebebi akü olabilir mi? akü 1 sene önce değişmiş evrakları var. LPG Atiker

LPGDE TEKLEME ÇÖZÜLDÜ
Arkadaşar daha önce bir kaç lpgciye bir kaç motor ustasına gittim ama ne ateşlemede nede lpgde kusur bulamadılar...
Candan mühendisliğe gittim sistemin komple değişmesi gerektiğini söyledi gold sitemi satmaya çalıştı 1800TL'ye
Sonra ordan çıktım yol üzerinde Emre mühendisliğe uğradım; Vedat usta sorunun kesinlikle bobinden kaynaklandığını söyledi, benzinde yapmıyordu lpg de yapıyordu. Bobinleri tek tek benzine geçirerek test yaptı ve 4. silindirin bobini benzine geçince tekleme kesiliyordu. Kendi ustama giderek bobini değiştirttim ve sorunum düzeldi. Benim aracım sıcakken yani şöyle 40-50km yol yaptıktan sonra hava sıcaklığına göre bazen 10-20km de yetiyordu, rolentide klima açıkken yada camları indirip kaldırınca motor çok sarsıntılı çalışıyordu stop edecek gibi oluyordu. Şuan bir sorunum görünmüyor. Bugün değişim yapıldı. 40 50km yaptım tık yok... içim rahatladı... Sizlerlede paylaşmak istedim.
Saygılarımla...


En son mehmet2317 tarafından 04 May 2018 22:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017 15:27 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
1- teyp kodunu girince düzelmesi lazım. teyp çalışıyorsa sorun olmaması lazım. direksiyondaki bağlantı yada sigorta sorunu olabilir.
2- benzinde iken yapmıyorsa ilk akla gelen şey bobinlerin değişmesi gerektiğidir. bobinler arızayı önce lpg de gösterir daha sonra benzinde de yapmaya başlar. bobin, buji, buji kablosunu elden geçirin mümkünse lpg ngk buji kullanın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017 16:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 10:22
Mesajlar: 19
İsim: Mehmet Uzunkaya
Araç: Mitsubishi Colt 1.5 110HP AMT
Meslek: Bankacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
1- teyp kodunu girince düzelmesi lazım. teyp çalışıyorsa sorun olmaması lazım. direksiyondaki bağlantı yada sigorta sorunu olabilir.
2- benzinde iken yapmıyorsa ilk akla gelen şey bobinlerin değişmesi gerektiğidir. bobinler arızayı önce lpg de gösterir daha sonra benzinde de yapmaya başlar. bobin, buji, buji kablosunu elden geçirin mümkünse lpg ngk buji kullanın.


teyip kodunu nasıl ve nereye giriyoruz?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017 16:22 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
teyp şu an çalışıyorsa kod girilmiştir muhtemelen. Ancak aracınızın teybine özel bilgim yok. araçlar arasında farklılık gösterebilir. youtube ve başka forumlardan bulabilirsiniz.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017 17:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 10:22
Mesajlar: 19
İsim: Mehmet Uzunkaya
Araç: Mitsubishi Colt 1.5 110HP AMT
Meslek: Bankacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 30
mehmet2317 yazdı:
av.ilhami yazdı:
1- teyp kodunu girince düzelmesi lazım. teyp çalışıyorsa sorun olmaması lazım. direksiyondaki bağlantı yada sigorta sorunu olabilir.
2- benzinde iken yapmıyorsa ilk akla gelen şey bobinlerin değişmesi gerektiğidir. bobinler arızayı önce lpg de gösterir daha sonra benzinde de yapmaya başlar. bobin, buji, buji kablosunu elden geçirin mümkünse lpg ngk buji kullanın.


teyip kodunu nasıl ve nereye giriyoruz?


evet teyip çalışıyor. Bu durumda mekanik bir azıradır o zaman kablo veya direksiyon sargısı sorunu olabilir heralde. Sigorta yokmuş bunlarda...
yinede teşekkür ederim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017 18:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Lpg deki tekleme bendede vardi arac isininca ve sellektor yapinca tekliyor adeta araba elektirigi kesiyor idi.eger yakin zamanda lpg ayari yapti iseniz programdaki enjektor secenegini yanlis secmislerdir.2 ohm veya 3 ohm enjektor secenegi var atikerde.takili olan 2 ohm programdan 3 ohm secili ise boyle problem oluyor.bobin olma olasigida cok yuksek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017 10:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 10:22
Mesajlar: 19
İsim: Mehmet Uzunkaya
Araç: Mitsubishi Colt 1.5 110HP AMT
Meslek: Bankacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 30
cafer_haki yazdı:
Lpg deki tekleme bendede vardi arac isininca ve sellektor yapinca tekliyor adeta araba elektirigi kesiyor idi.eger yakin zamanda lpg ayari yapti iseniz programdaki enjektor secenegini yanlis secmislerdir.2 ohm veya 3 ohm enjektor secenegi var atikerde.takili olan 2 ohm programdan 3 ohm secili ise boyle problem oluyor.bobin olma olasigida cok yuksek


Forumda BRC için bu tarz çözümleri okumuştum. Atiker için bulamamıştır. Bobin yeni değişmiş diye biliyorum hatta orjinalinide verdi adam bana. Geçen hafta Atikere gittim bir ayar yaptı ama değişen bişey olmadı. Tekrar gidip enjektörü 2 ohm yapmasını söyleyip bir de öyle deneyeyim. Sizde sorun düzeldimi. Birde bu büyük bir problem midir? Kafam çok takıldı...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2017 17:15 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
direksiyon arkası teyp kontrol tuşları bende de bozuk.. çok da titiz kullanmama rağmen demek ki o kabloların ya da soketlerin bir ömrü var..

50 tl ye çin'den direksiyon zembereği getirttik ama yanlış olmuş.. sadece abs ışığı arızası olan varsa ona aynı fiyattan vereceğim.. ama teyp kontrolü için bu zemberek farklıymış..

şimdilik direksiyon kontrollerini kullanmıyorum.. zaten sesi aç yapıyorsun kısıyor, kanal ileri arattırma yapıyorsun geriye arıyor.. bi ileri bi geri falan..

yol bilgisayarın güzel çalışıyorsa o da bir gün bozulacak malesef.. genelde 150bin km civarında bozuluyor..

benim de 1.5 instyle amt..

sorması ayıp kaça aldınız?? güvenlik paketi var mı??


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2017 02:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
yol bilgisayarı değilde ekranı bozuluyor sanırım. onun da sebebi konumlandığı yerin ısı yatılımı zayıf olup motor sıcaklığı ile birlikte yaz sıcaklığı artışıyla lehim vs. bağlantıları bozuluyor. elektronik devre tamiri yapanlar bağlantıları sağlamlaştırarak sorunu çözüyor.
Sorun ortaya çıkınca çözeriz İnşaallah.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017 14:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 10:22
Mesajlar: 19
İsim: Mehmet Uzunkaya
Araç: Mitsubishi Colt 1.5 110HP AMT
Meslek: Bankacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 30
turizmpsikoloğu yazdı:
direksiyon arkası teyp kontrol tuşları bende de bozuk.. çok da titiz kullanmama rağmen demek ki o kabloların ya da soketlerin bir ömrü var..

50 tl ye çin'den direksiyon zembereği getirttik ama yanlış olmuş.. sadece abs ışığı arızası olan varsa ona aynı fiyattan vereceğim.. ama teyp kontrolü için bu zemberek farklıymış..

şimdilik direksiyon kontrollerini kullanmıyorum.. zaten sesi aç yapıyorsun kısıyor, kanal ileri arattırma yapıyorsun geriye arıyor.. bi ileri bi geri falan..

yol bilgisayarın güzel çalışıyorsa o da bir gün bozulacak malesef.. genelde 150bin km civarında bozuluyor..

benim de 1.5 instyle amt..

sorması ayıp kaça aldınız?? güvenlik paketi var mı??


28e aldım hasar kaydı 1000TL sadece arka tampon değişmiş birde arka çamurluklarda boya var... güvenlik paketini tam bilmiyorum ama 6 hava yastığı var omudur?

Bu getirrtiğiniz zemberek nasıl bir şey? doğrusunu bulamazmıyız? ismi ne diye geçiyor? benim düğmeler hiç basmıyor. Hafta sonu bir elektirikçiye gidip kontrol ettiriceğim, sökmemiz lazım dedi, söküldüğünde belki tamir imkanı olur mu bilmiyorum. Kartal sanayide güvenilir bir usta buldum...

siz hiç söktürdünüz mü? getirttiğiniz ürünün yanlış olduğunu kim söyledi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017 13:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 18 Oca 2010 15:05
Mesajlar: 224
yine bu forumda benden önce alan bir arkadaş bu zembereğin direksiyon kontrol soketi çıkışı olmadığını yazmıştı.. o yüzden sadece abs arıza ışığı yakan invite modeller falan için işe yarar sanırım...

bir de yeni bir başlıkta istanbul'dan bir arkadaş direksiyonu söküp soket yeri mi değiştirmiş ne, halletmiş.. yalnız zahmetli iş.. biz beceremeyebiliriz.. hava yastığı sökümü falan..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017 14:53 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
bence bilen biri yapsın. netice de hava yastığı gibi güvenlik parçası var. Tabii sizin bilgi ve el yatkınlığı da önemli

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2018 22:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 10:22
Mesajlar: 19
İsim: Mehmet Uzunkaya
Araç: Mitsubishi Colt 1.5 110HP AMT
Meslek: Bankacı
Kan grubu: ARH+
Yaş: 30
LPGDE TEKLEME ÇÖZÜLDÜ
Arkadaşar daha önce bir kaç lpgciye bir kaç motor ustasına gittim ama ne ateşlemede nede lpgde kusur bulamadılar...
Candan mühendisliğe gittim sistemin komple değişmesi gerektiğini söyledi gold sitemi satmaya çalıştı 1800TL'ye
Sonra ordan çıktım yol üzerinde Emre mühendisliğe uğradım; Vedat usta sorunun kesinlikle bobinden kaynaklandığını söyledi, benzinde yapmıyordu lpg de yapıyordu. Bobinleri tek tek benzine geçirerek test yaptı ve 4. silindirin bobini benzine geçince tekleme kesiliyordu. Kendi ustama giderek bobini değiştirttim ve sorunum düzeldi. Benim aracım sıcakken yani şöyle 40-50km yol yaptıktan sonra hava sıcaklığına göre bazen 10-20km de yetiyordu, rolentide klima açıkken yada camları indirip kaldırınca motor çok sarsıntılı çalışıyordu stop edecek gibi oluyordu. Şuan bir sorunum görünmüyor. Bugün değişim yapıldı. 40 50km yaptım tık yok... içim rahatladı... Sizlerlede paylaşmak istedim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2018 02:08 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Bütçe müsaitse iridyum lpg buji alın ve bobin buji kablolarını yenileyin çıkanları da elinizde yedek olarak tutun derim. çünkü ateşleme sistemi zayıflayınca bobinleri bozuyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye