Zaman: 29 Mar 2024 00:37

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Tem 2018 15:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
öncelikle çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.araç 2011 model 1,6 cc lancer.192,000 km de 54,000 km de lpg takılmış 128,000 km subap yakması sonucu subap değişimi yapıldı ki sorun da burada başladı.subap değişiminden sonra araçda silkeleme meydana geldi ve ortalama 65,000 km dir bu şekilde ve servis dahil konuyu çözmüş değiliz.yağ basınç valfi dediler gerek ıkıncı el çıkma gerek orjınal sıfır takıldı olmadı eksantrik okuyucu krank okuyucu dediler orjinalleri ile değişti olmadı map sensörü dendi orjinali ile değişti olmadı oksijen sensörü bujiler bobinler baskı balata volant motor şanzıman kulağı aklınıza gelen herşey değişti (boğaz kelebeği 12500 defa temizlendi adaptasyon yapıldı ) velhasılı kelam hiçbirşekilde sorunu çözemedik bir araba parası da parçalara verdik ama sorun halen devam ediyor çıldırmak üzereyim.ısrarla araçta sente kaçık diye söylememe rağmen beni kimse dinlemiyor.araç subap değişiminden hemen sonra 230 km hıza kadar sorunsuz çıkıyordu şuan da 190km hıza zorlanarak çıkıyor ortalama 6 aydır benzin de kullanmama ragmen hiçbir değişiklik yok aynı şekilde devam ediyor.bu sıralar çekişte ciddi anlamda düşüklük var sanki arabayı arkadan birşey tutuyor gibi gitmekte zorlanıyor fakat 110-120 km hızdan sonra araçta birşeyler oluyor ve inanılmaz bir şekilde devirlenmeye başlıyor.(ekjektör diyeceksiniz belki ama oda kontrol edildi sorun yok ) havanın soguk oldupu zamanlar geç çalışma problemleri yaşadım şuan bir sıkıntı yok 5,000 km de bir lt kadar yağ eksiltiyor daha önce böyle bir sorun yoktu subaplardan sonra meydana geldi 5/30 motul dan şüphlendim ama 10/40 motul eneos da da aynı şekilde eksiltme devam ediyor. en onemlisi araç şuan da traktör misali çok gürültülü ve vuruntulu çalışıyor.servis e gideceği zaman sanki bu sesleri sadece ben duyuyormuş gibi benimle dalga geçer gibi normal diyip gönderiyorlar.lütfen fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2018 23:07 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
arıza lambası yanıyor mu: yanmasa da arıza tespit cihazına bağlatın ve oradaki hata kodlarını burada paylaşın.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2018 23:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Arıza ışığı yanmıyor herhangi bir kayıtlı arıza kodu vs yok.tps değerleri Afr değerleri normal gerekli ayarlamalar yapıldı kompresyon testin de sıkıntı Yok büyün silindirler 13-14 arasında .

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2018 03:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Goldarrow yazdı:
öncelikle çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.araç 2011 model 1,6 cc lancer.192,000 km de 54,000 km de lpg takılmış 128,000 km subap yakması sonucu subap değişimi yapıldı ki sorun da burada başladı.subap değişiminden sonra araçda silkeleme meydana geldi ve ortalama 65,000 km dir bu şekilde ve servis dahil konuyu çözmüş değiliz.yağ basınç valfi dediler gerek ıkıncı el çıkma gerek orjınal sıfır takıldı olmadı eksantrik okuyucu krank okuyucu dediler orjinalleri ile değişti olmadı map sensörü dendi orjinali ile değişti olmadı oksijen sensörü bujiler bobinler baskı balata volant motor şanzıman kulağı aklınıza gelen herşey değişti (boğaz kelebeği 12500 defa temizlendi adaptasyon yapıldı ) velhasılı kelam hiçbirşekilde sorunu çözemedik bir araba parası da parçalara verdik ama sorun halen devam ediyor çıldırmak üzereyim.ısrarla araçta sente kaçık diye söylememe rağmen beni kimse dinlemiyor.araç subap değişiminden hemen sonra 230 km hıza kadar sorunsuz çıkıyordu şuan da 190km hıza zorlanarak çıkıyor ortalama 6 aydır benzin de kullanmama ragmen hiçbir değişiklik yok aynı şekilde devam ediyor.bu sıralar çekişte ciddi anlamda düşüklük var sanki arabayı arkadan birşey tutuyor gibi gitmekte zorlanıyor fakat 110-120 km hızdan sonra araçta birşeyler oluyor ve inanılmaz bir şekilde devirlenmeye başlıyor.(ekjektör diyeceksiniz belki ama oda kontrol edildi sorun yok ) havanın soguk oldupu zamanlar geç çalışma problemleri yaşadım şuan bir sıkıntı yok 5,000 km de bir lt kadar yağ eksiltiyor daha önce böyle bir sorun yoktu subaplardan sonra meydana geldi 5/30 motul dan şüphlendim ama 10/40 motul eneos da da aynı şekilde eksiltme devam ediyor. en onemlisi araç şuan da traktör misali çok gürültülü ve vuruntulu çalışıyor.servis e gideceği zaman sanki bu sesleri sadece ben duyuyormuş gibi benimle dalga geçer gibi normal diyip gönderiyorlar.lütfen fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.


Koyulaştırdığım yerlere bakınca katalitik konvektör arızası ihtimal dahilinde: iyi bir egzoscuya gidin derim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2018 09:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Katalizör e bakıldı 3-4 farklı egzost cuda hepsi de sorun yok dediler ama uzun zaman oldu tekrar baktırayım bugün bakalım değişen birşey olmuş mu

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2018 11:12 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Mevzu tam "İba Uzmanlığına" giriyor benden pes.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2018 16:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
Evet katalizör e bakıldı herhangi bir sorun yok oksijen sensörleri dahil sorunsuz bir şekilde çalışıyormuş

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 14:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Goldarrow yazdı:
öncelikle çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.araç 2011 model 1,6 cc lancer.192,000 km de 54,000 km de lpg takılmış 128,000 km subap yakması sonucu subap değişimi yapıldı ki sorun da burada başladı.subap değişiminden sonra araçda silkeleme meydana geldi ve ortalama 65,000 km dir bu şekilde ve servis dahil konuyu çözmüş değiliz.yağ basınç valfi dediler gerek ıkıncı el çıkma gerek orjınal sıfır takıldı olmadı eksantrik okuyucu krank okuyucu dediler orjinalleri ile değişti olmadı map sensörü dendi orjinali ile değişti olmadı oksijen sensörü bujiler bobinler baskı balata volant motor şanzıman kulağı aklınıza gelen herşey değişti (boğaz kelebeği 12500 defa temizlendi adaptasyon yapıldı ) velhasılı kelam hiçbirşekilde sorunu çözemedik bir araba parası da parçalara verdik ama sorun halen devam ediyor çıldırmak üzereyim.ısrarla araçta sente kaçık diye söylememe rağmen beni kimse dinlemiyor.araç subap değişiminden hemen sonra 230 km hıza kadar sorunsuz çıkıyordu şuan da 190km hıza zorlanarak çıkıyor ortalama 6 aydır benzin de kullanmama ragmen hiçbir değişiklik yok aynı şekilde devam ediyor.bu sıralar çekişte ciddi anlamda düşüklük var sanki arabayı arkadan birşey tutuyor gibi gitmekte zorlanıyor fakat 110-120 km hızdan sonra araçta birşeyler oluyor ve inanılmaz bir şekilde devirlenmeye başlıyor.(ekjektör diyeceksiniz belki ama oda kontrol edildi sorun yok ) havanın soguk oldupu zamanlar geç çalışma problemleri yaşadım şuan bir sıkıntı yok 5,000 km de bir lt kadar yağ eksiltiyor daha önce böyle bir sorun yoktu subaplardan sonra meydana geldi 5/30 motul dan şüphlendim ama 10/40 motul eneos da da aynı şekilde eksiltme devam ediyor. en onemlisi araç şuan da traktör misali çok gürültülü ve vuruntulu çalışıyor.servis e gideceği zaman sanki bu sesleri sadece ben duyuyormuş gibi benimle dalga geçer gibi normal diyip gönderiyorlar.lütfen fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

güvenilir bir beyinciye gidin derim: pek kolay arıza çıkartmaz ama bi şekilde motor temizliği vs. sebep olabilir.
Beyinci ile elektrik tesisatından anlayan biri varsa beraber bakmaları daha iyi olur. elektrik tesisatını kontrol edin.aracınızın elektrik alan lpg-teyp bağlantılarını, kablolarda kısa devre vs. var mı bir baktırın

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 14:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
servisden az önce çıktım kayışdağında fatih uzun usta halletti sağolsun.dediğim gibi eksantrik milinde 2 diş sente kaçırmış motor falan indirmeden üst kapaktan halletti sağolsun.ses kesildi artık bağırmıyor çekişte iyileşme var çok şükür çözdük.cevaplarınız için teşekkür ederim

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 14:49 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Goldarrow yazdı:
servisden az önce çıktım kayışdağında fatih uzun usta halletti sağolsun.dediğim gibi eksantrik milinde 2 diş sente kaçırmış motor falan indirmeden üst kapaktan halletti sağolsun.ses kesildi artık bağırmıyor çekişte iyileşme var çok şükür çözdük.cevaplarınız için teşekkür ederim

geçmiş olsun: şimdi senteyi araştırıyordum: bariz sente kaçınca belli oluyor ama azıcık kaçınca nasıl oluyor diye. şu an bende de biraz anormallik var gibi ama sizin yazdıklarınızın bir kısmına uyuyor bir kısmına uymuyor. ben de 4. ateşleme sorunu yada çoklu düzensiz ateşleme var. benzer taraf; düşük devirde ilk kalkışta gaza basarken biraz gerilip sonra ataklaşıyor gibi. triger değiştikten sonra oldu sanırım ama kesin tarih zor. kafamı karıştıran ise ateşleme arıza kodları: lambda, 1,3,4 . ateşleme sorunu yakıt ayarlayamama 170/173 ve kat arızası 421, lpg devir sinyali okuyamama yanlış okuma, lpgden benzine alınca vuruntu: lpg ayarsızlığı vs.
belki sente kontrolü ile hepsi çözülür.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 15:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
zincirli trigerde 3 dişe kadar sorun kendini çok fazla belli etmyor ama tabi sente kaçan taraf da önemli bendekinde egzos tarafında eksantrikte çıktı biraz zor oldu ama çok şükğr hallettik.bende bahsedilen hataların hiçbiri yoktu.o yüzden birşey demek çok zor bağdaştıramıyorum da tabi.sizde lpg varmı araç autlender sanırsam.lambda sorunların da katalizör ateşleme tekleme gibi sorunlar yarattığını biliyorum bence ilk önce oksijen sensörleri ile başlayın.tam bilmiyorum ama zannedersem 2 adet var sensör sizde de biri katalizörden önceki biri sonraki ikisi yer değiştirmede sorun çözülüyor bi o şekilde deneyin bakalım.zorlanan ve bozulan genelde 1 . lambda 2 . cok sorun çıkarmıyor.

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 15:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
inanın tamirci değilim ama tamirci kadar oldum :) oksijen sensör ü yeni tip motorlarda bir nevi ateşlemeyi düzene sokan motor içerisindeki oksijen yakıt oranını belirleyip ecu ya gerekli talimatı veren bir nevi can alıcı bir organ o yüzden bence oksijen ile başlayın.

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 15:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Goldarrow yazdı:
inanın tamirci değilim ama tamirci kadar oldum :)

aramıza hoşgeldin :D
bende bank1 de 2 adet bank2 de de 2 adet olmak üzere 4 lambda var. benin sorunlarım -övünmek gibi olmasın- çok bilinmeyenli denklemler gibidir :D bazan bir sorun çok sorun gibi görünür bazan çok sorun bir sorun gibi görünüp hepsi birden gelir :kır:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 15:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2011 21:55
Mesajlar: 156
İsim: Fatih
Araç: lancer 1.6 mt
Meslek: Kuyumcu
Kan grubu: A+
Yaş: 32
:) allah kolaylıklar versin diyeyim o zaman.elimden geldiğince yardımcı olmak isterim parça konusunda falan çevrem ciddi anlamda oluştu benim sıkıntım iyi bir ustaydı onu da kim kaybetmiş ki ben bulayım .)

_________________
2005-2008 Colt 1.3 inform yakut kırmızı pert :(
2008-2010 clio Allah kurtardı :)
2010-2014 Colt 1.3 invite aquamarin mavi yeni sahibinde
2014-??? Lancer 1.6 invite bende...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 15:39 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Fatih/İstanbul ve İba/Ankara iyidir ama gidebilene...

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 20:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ağu 2012 11:47
Mesajlar: 529
İsim: Alparslan
Araç: Lancer,carisma,L-200
Meslek: otomotiv
Kan grubu: +
Yaş: 38
Kusura bakmayın yurtdışındaydım cevap veremedim, sorununuzun çözülmüş olmasına sevindim

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2018 14:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Alparslan_iba yazdı:
Kusura bakmayın yurtdışındaydım cevap veremedim, sorununuzun çözülmüş olmasına sevindim

ustam Polis gibisiniz: olay bittikten sonra geliyorsunuz :D
Benim sorunlarım devam ediyor
sırasıyla kontrol edeceklerim:
1-egzantrik kasnağının vidası gevşemiş mi ? (bana bir sürü masraf yaptırıp aracı sattıran bir durumdu C70 de;alan arkadaş uğraşlar sonunda buldu)
2- sente ayarı kontrol
3- ateşleme grubu:
lambda , enjektörler, bobin, kablolar ve subaplar (muhtemelen 3. madde için İstanbul yada ankara olabilir)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye