Zaman: 28 Mar 2024 23:53

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2018 13:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 May 2012 22:04
Mesajlar: 61
İsim: null29
Araç: 2001 Carisma 1.6
Meslek: boş
Yaş: 34
Selamlar aracım 2001 1.6 lpg li

Araçtan yaşına göre çok şey mi bekliyorum diye artık düşünmeye başladım. Aracı alalı yaklaşık 2 yıl oldu. Şimdiden 4000 tl üzerinde masraf yaptım. Hala sorun görünce sinirim bozuluyor.

Araç ilk çalışırken marş vuruyor. Bir tık geç alıyor, sanki bir öksürüp peşine çalışıyor. İlk saniye stop edecem derken, ikinci saniye çalışıyor. Acaba marşı kısa mı? tutuyorum dedim. Kontağı daha uzun çevirmeye başladım bir iki normal alır gibi oldu sonrasında daha değişik bir sorun oldu. Bu kezde marşı ne kadar uzun tutsan da marş alıyor ama araç çalışmıyor şeklinde bir durum oldu.

Camları kapatırken sona geldiğinde rolanti düşmesi oluyor. Hatta geçen çarşı içinde trafik yoğundu durarak ilerliyoruz. Araç durduğu yerde hararet motoru devreye girdi (normal olarak). Fakat normal olmayan rölanti motoru devreye girince, araçın rolantisi düştü, araç hafif silkelendi.


Akü yeni, 6 ay önce tekleme vardı bobinin birini yakın değiştirdim sorun düzeldi, direksiyonu sağa sola çevirince rölanti yükseliyor demek ki rölanti motorunda sorun yok diyorum, araçta h4 niken 4000 xeon var, ekstra bir ses sistemi yok, yani ekstra elektrik çeken bir tesisat yok, otomatik rolanti programlaması yaptım (ancak klimayı açmayı unuttum, gerçi klimayı şuan hali hazırda kullanmıyorum.).

Sebebi ne olabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2018 14:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Wurth kelebek boğazı temizleyici alarak sadece oraya giden hortumu sökerek araç çalışır halde içine bolca sıkın ve 2-3k devirde çalıştırarak temizlik yapın. Hava hortumları vs. onları da kontrol edin. çatlak olan hortumların uçlarını keserek yerine yeniden takın. Temizlik sorunu çözmezse yeniden paylaşırmısınız.

Ayrıca yolda giderken dip gaz yapınca tekleme oluyor mu ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2018 23:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
canztr yazdı:
Wurth kelebek boğazı temizleyici alarak sadece oraya giden hortumu sökerek araç çalışır halde içine bolca sıkın ve 2-3k devirde çalıştırarak temizlik yapın. Hava hortumları vs. onları da kontrol edin. çatlak olan hortumların uçlarını keserek yerine yeniden takın. Temizlik sorunu çözmezse yeniden paylaşırmısınız.

Ayrıca yolda giderken dip gaz yapınca tekleme oluyor mu ?

aynen
Çare olmzsa
1- sarj dinamosunu elektrikçiye gösterin: akü yeni de olsa anlık sarj önemli.
2- ateşleme sistemi kontrol
3- lpg regülatör vs. kontrolü
4- yakıt pompası

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2018 11:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 May 2012 22:04
Mesajlar: 61
İsim: null29
Araç: 2001 Carisma 1.6
Meslek: boş
Yaş: 34
Öncelikle cevaplar için ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sorun kendiliğinden düzeldi ya da azaldı gibi. Tekrarlaması durumunda ilk bunları yapacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2018 09:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 May 2012 22:04
Mesajlar: 61
İsim: null29
Araç: 2001 Carisma 1.6
Meslek: boş
Yaş: 34
Sorun düzeldikten sonra 1000 km uzun yol olmak üzere toplamda 2000 km yol yaptım. Herhangi bir sorun yoktu.

Bir kaç gündür motor sogukken marşa basıyorum. araba çalışmıyor yada da uzuz sürüyor o sıra gaza basıyorum. araba çalışıyor.

Bu sabah arabada gelirken silkelenmelerü, yürür durumda teklemeler hissettim (bariz bir şekilde). bazı videslerde tam gaz bazı videslerde düşük devirde oluyor.

4000 tl den fazla (aslında 5000 den fazla) masraf yapınca artık bazı şeylerin ucuzuna kaçıyor insan. mesela bobini 350 tl lik varken 90 tl lik aldım dı ömrümü dolmuş olabilir mi?

edit1:
buji ve buji kablolarım 2 sene önce değişti. onlarında değişmesi gerekirmi? akü yeni ancak 60 amper, acaba 70-72 amper mi alsaydım. (60 mutlu alacağıma, dandik bir markanın 72 sini alsaydım)


edit2:

canztr nın söylediği temizliği yapmak istedim fakat şurada bir yorum gördüm sökmeden birisi balata spreyi ile yapmış bundan dolayı rolantı valfini bozmuş. Sökmeden direk hortumlar ile içeriye balata spreyi sıkmak bu kadar tehlikeli olabilir mi? Söktürerek ustaya yaptırayım desem kelebegin konumunu filan bozar, o da ayrı bir iş çıkartır başıma diye çekiniyorum. Bu konuda da fikriniz varsa makbüle geçecek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2018 14:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
N 11 sitesinde Ankara ithalatın bobinleri var DTS marka çok iyi 90 TL bandında. bence ilk çalışmada ateşleme bobini buji ile alakali .yada subap ayarı istiyor araba


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 14:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 May 2012 22:04
Mesajlar: 61
İsim: null29
Araç: 2001 Carisma 1.6
Meslek: boş
Yaş: 34
cafer_haki yazdı:
N 11 sitesinde Ankara ithalatın bobinleri var DTS marka çok iyi 90 TL bandında. bence ilk çalışmada ateşleme bobini buji ile alakali .yada subap ayarı istiyor araba


hocam bahsettiğiniz yerden. iki bobin, buji kablosu seti (2 adet) ve 4 iridyum buji aldım. Aracın çekiş problemi düzeldi. Teşekkür ederim. Bu arada bahsi geçen mağaza çok ilgili.

Aracı biraz kullanayım, deneyimlerimi paylaşacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2018 17:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eyl 2016 12:52
Mesajlar: 41
İsim: ercan
Araç: colt 2011
Meslek: teknisyen
Kan grubu: BRH+
Yaş: 39
edit2:

canztr nın söylediği temizliği yapmak istedim fakat şurada bir yorum gördüm sökmeden birisi balata spreyi ile yapmış bundan dolayı rolantı valfini bozmuş. Sökmeden direk hortumlar ile içeriye balata spreyi sıkmak bu kadar tehlikeli olabilir mi? Söktürerek ustaya yaptırayım desem kelebegin konumunu filan bozar, o da ayrı bir iş çıkartır başıma diye çekiniyorum. Bu konuda da fikriniz varsa makbüle geçecek.[/quote]

temizliği balata spreyi ile değil, boğaz kelebeği temizleme spreyi ile yapmalısınız. balata spreyi aşırı soğutacağı için sensörleri bozabilir.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2018 15:03 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
en güzeli kontak/sensör temizleyici: balata sprey bazı bölgelerde plastik vs. zarar verebiliyor

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2018 21:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 May 2012 22:04
Mesajlar: 61
İsim: null29
Araç: 2001 Carisma 1.6
Meslek: boş
Yaş: 34
ahmedensar ve av.ilhami her ikinizede ayrı ayrı teşekkür ederim.

ilk mesajımda bahsettiğim sorun devam ediyor.

boğaz kelebeği temizliğini bahsedildiği gibi yapmaya çalışacağım ya da ustaya yaptıracağım. Olmadı lpg enjektörünü baktıracam sırayla gidiyoruz hayırlısı :S

Elektrikçiye götürdüm üstün körü baktı değerler normal dedi. Arabanın yaşı var tesisat yorgundur falan diye sallapati birşeyler söyledi. Sanki iki ay önce araba gençti :D

Tabi bu arada bahsettiğim üzere bobinler, buji kabloları ve bujiler de değişti. Araç çok atak keyifli bir hale geldi. (aldığımız satıcı cidden çok ilgili malının arkasında duruyor. bir sene içinde arıza olursa direk geri yollayın diye garantisini üstüne basa basa söylüyor. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Bence bu tip şeyleri takım olarak değiştirmede fayda var.)

Not: Bu arada sabahları ya da sabahtan akşama kadar yatan arabayı çalıştırmadan önce bu isteksiz çalışma sorununu kontağı çevirdikten sonra daha doğrusu gösterge ışıkları söndükten sonra bir 15-20 sn bekleyip kontağı tam çevirince isteksizlik ortadan kalkıyor. Gayet rahat çalışıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2018 15:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
biz millet olarak ışıkların sönmesini bekleyemiyoruz ki bi de söndükten 15 sn. kadar bekleyelim :D
beklemek isteyenler araca binip kontak açınca kısa bir dua vs. söylerse bekleme zahmeti rahmete döner :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2018 22:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Nis 2016 22:09
Mesajlar: 246
Şehir: tekirdağ
İsim: cafer
Araç: lancer
Meslek: işçi
Yaş: 35
Null29 yazdı:
ahmedensar ve av.ilhami her ikinizede ayrı ayrı teşekkür ederim.

ilk mesajımda bahsettiğim sorun devam ediyor.

boğaz kelebeği temizliğini bahsedildiği gibi yapmaya çalışacağım ya da ustaya yaptıracağım. Olmadı lpg enjektörünü baktıracam sırayla gidiyoruz hayırlısı :S

Elektrikçiye götürdüm üstün körü baktı değerler normal dedi. Arabanın yaşı var tesisat yorgundur falan diye sallapati birşeyler söyledi. Sanki iki ay önce araba gençti :D

Tabi bu arada bahsettiğim üzere bobinler, buji kabloları ve bujiler de değişti. Araç çok atak keyifli bir hale geldi. (aldığımız satıcı cidden çok ilgili malının arkasında duruyor. bir sene içinde arıza olursa direk geri yollayın diye garantisini üstüne basa basa söylüyor. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Bence bu tip şeyleri takım olarak değiştirmede fayda var.)

Not: Bu arada sabahları ya da sabahtan akşama kadar yatan arabayı çalıştırmadan önce bu isteksiz çalışma sorununu kontağı çevirdikten sonra daha doğrusu gösterge ışıkları söndükten sonra bir 15-20 sn bekleyip kontağı tam çevirince isteksizlik ortadan kalkıyor. Gayet rahat çalışıyor.

e DTS bobin inanın belki orjinalinde de kaliteli birde bu markanın bujileri bile var.benim sıkıntı buji imiş.bobini buji değiştirirken birine sattım parça bekliyor imiş hastaneye gidecek diye.ama pişman oldum.2 adet yedek siparis versem mi acaba.neyse kısacası kaliteli ve uygun bobinler.tekleme ve geç çalışma probleminiz çözüldü mü.simdiki problem ne.rolanti de problem benzinde de varmı


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2018 15:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 May 2012 22:04
Mesajlar: 61
İsim: null29
Araç: 2001 Carisma 1.6
Meslek: boş
Yaş: 34
cafer_haki yazdı:
Null29 yazdı:
ahmedensar ve av.ilhami her ikinizede ayrı ayrı teşekkür ederim.

ilk mesajımda bahsettiğim sorun devam ediyor.

boğaz kelebeği temizliğini bahsedildiği gibi yapmaya çalışacağım ya da ustaya yaptıracağım. Olmadı lpg enjektörünü baktıracam sırayla gidiyoruz hayırlısı :S

Elektrikçiye götürdüm üstün körü baktı değerler normal dedi. Arabanın yaşı var tesisat yorgundur falan diye sallapati birşeyler söyledi. Sanki iki ay önce araba gençti :D

Tabi bu arada bahsettiğim üzere bobinler, buji kabloları ve bujiler de değişti. Araç çok atak keyifli bir hale geldi. (aldığımız satıcı cidden çok ilgili malının arkasında duruyor. bir sene içinde arıza olursa direk geri yollayın diye garantisini üstüne basa basa söylüyor. Gönül rahatlığı ile alışveriş yapabilirsiniz. Bence bu tip şeyleri takım olarak değiştirmede fayda var.)

Not: Bu arada sabahları ya da sabahtan akşama kadar yatan arabayı çalıştırmadan önce bu isteksiz çalışma sorununu kontağı çevirdikten sonra daha doğrusu gösterge ışıkları söndükten sonra bir 15-20 sn bekleyip kontağı tam çevirince isteksizlik ortadan kalkıyor. Gayet rahat çalışıyor.

e DTS bobin inanın belki orjinalinde de kaliteli birde bu markanın bujileri bile var.benim sıkıntı buji imiş.bobini buji değiştirirken birine sattım parça bekliyor imiş hastaneye gidecek diye.ama pişman oldum.2 adet yedek siparis versem mi acaba.neyse kısacası kaliteli ve uygun bobinler.tekleme ve geç çalışma probleminiz çözüldü mü.simdiki problem ne.rolanti de problem benzinde de varmı



Hocam hem size hemde konuya cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Tekleme problemi bobin, buji ve buji kablolarından sonra düzeldi. İsteksiz çalışma ve rolati problemini şu şekilde hallettik. Aracı 3 gün tüpte kullandım 2. günün sonunda araç düzeldi. Biraz araştırdım. Lpg beynindeki conta ve diyaframdan kaynaklanıyormuş. Şimdilik kaçış yapan hortumu baybas yaptık. lpg regülatörü değişecek yada tamir edilecek. Şuan baypas yaptığım için sorun çözüldü denilebilir.

Lpg ile ilgili
https://www.lpgyedekparca.com/sabahlari ... -calisiyor
https://www.otoclubturkiye.com/forum/to ... %C4%B1yor/


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2018 11:06 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
çözüldüğüne sevindim: aslında aracı alınca ateşleme sistemi hatta oksijen sensörleri de (araç +100bin km. ise) değiştirmek lazım. çıkanlarda kenarda tutmak eyidir.
ben de oksijen/lambda değiştirdim. araca bu kadar etki yaptığını bilmiyordum. benim bildiğim: lambda arızalanırsa yakıt artar o kadar! ama öyle değilmiş: vuruntu tekleme gaza basınca gitmeme ve birden fırlama vs.... . sente ayarsızlığı kadar önemliymiş.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye