Zaman: 16 Nis 2024 23:27

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 431 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2018 18:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eyl 2017 11:37
Mesajlar: 45
İsim: Hasan
Araç: Attrage 1.2 CVT LPG
Meslek: Pc
Yaş: 28
Merhaba arkadaşlar,

Benim araçta da her zaman olmasa da arada bir marş takılma sorunu yapıyor,
Özellikle aracı 2-3 gün kullanmazsam daha fazla oluyor.
Araç rahat çalışıyor ama hala marş takılı kalıyor basmaya devam ediyor.
Düğmeye tekrar basıp takılan marşı durduruyorum.
Aracım attrage 1.2 cvt, anahtarsız çalıştırma mevcut.

Bir fikri olan var mıdır veya böle bir sorunla karşılaşan.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 09:16 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Aracınıza özel bilgim yok. Genel sebepleri;
1- marş otomatiği
2- yakıt pompası
3- LPG: regülatör yada enjektörden sızıntı ile bujiler ıslanabiliyor, Fakir/ zengin karışım da sebep olabilir diye duydum.
4- akü zayıflaması.
5- sarj dinamosunu da kontrol ettirin.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 10:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 703
Şehir: Ankara
İsim: can
Araç: Outlander2003/2011 itfiş
Meslek: eskiborsacı
Yaş: 39
Abi sen olayı yanlış anladın. Geç almıyor marş. Alsa da marş motoru çalışmaya devam ediyor. Büyük ihtimal marş beyni ile alakalı bi şeydir. Ama düğmeye tekrar bastığınızda geçmesi düğmede de bir takılma sorunu olabileceğini gösterir. Bir oto elektrikçiye gidip düğmeyi söktürüp temizletmede fayda var gibi olmadı marş düğmesini değiştirin. İş beyin falansa daha da sıkıntı bu makul maliyetli çözümü deneyip tekrar paylaşabilir misiniz

Kendiniz uğraşmak isterseniz bir wd40la söküp içine sıkabilirsiniz yada düğmeye basılı tutarak içine sıkmaya çalışın. Denemekten bi zarar gelmez. :good:


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 14:13 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evet yanlış anlamışım: sabah acele mesajlara hızlı gözatayım dediydim....
sorunun nerde olduğu belli en azından

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Ara 2018 18:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 84
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 28
Benim lancer ile başıma geldi sebebi şuydu tecrübeler ile öğreniyorsun bazı şeyleri tanıdık kaportacıya pasta cila yaptırmak gibi bir hataya sakın düşmeyin aracı almaya akşam gittiğimde araç marşı çeviriyorum ateşlemiyor tekrar bastım 5.de falan çalıştı ertesi gün kaputu kaldırdım yağa suya bakmaya abi aracın motoru üstü bembeyaz kaplanmıştı kirdi tozdu güzellece temizleyip elektrik aksamlarını WD 40 la yağlayıp anahtar kontağınıda yine aynı şekilde yağladım ama kontağı çok yağlamanıza gerek yok ondan sonra çözüldü bidahada başıma gelmedi.

bu arada pasta cila diye verdiğim aracıma 1 hafta sonra komple adam gibi yerde tekrar para verip yaptırmak durumunda kaldım. Sağolsunlar üzeri komple pasta kalmıştı doğru düzgün işlem yapılmamıştı buda burada kalsın her kaportacı için demiyorum ama sanayi ortamları ve geneli böyle. Siz siz olun auto kuaförlerden vazgeçmeyin sağlam marka ve firmaları tercih edin. Evet ücretleri biraz pahalı ama temiz iş.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2019 13:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2018 12:01
Mesajlar: 8
İsim: Selçuk Özbek
Araç: Mercedes C180
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARh+
Herkese selamlar.

Önceki mesajlarımda 445 numaralı bülteni bulduğumu söylemiştim. Bülten içeriği çok net. Aracın bakımlarını düzenli olarak ispat ettiğiniz sürece sadece aracınızdan şikayetçi olmanız yeterli. Bültenin ilgili kısmı da şu şekildedir:

03.02. Sahada Yapılacak yilestirme
Sahada ise, sadece müsteri sikayeti olması durumunda, araç atölye el kitabına göre kontrol
edilmeli, sayet herhangi bir anormalik yoksa, garanti bölümünden ön onay alınarak, emme
eksantrik kasnagı, yeni tip kasnak ile degistirilmelidir.

Ben bu bağlamda tüketici hakları hakem heyetine başvurumu yaptım. Bilirkişi incelemsi de olumlu sonuçlandı ve kazandım. yaklaşık 1 saat önce de Ankara yetkili TEMSA servisi Şerefoto'da MIVEC dişlisi değişim işlem yapıldı.

Süreç bülteni bulmamla birlikte 6 ay civarında sürdü.

Önce TEMSA yetkililerine resmi Facebook hesabından yazdım ve durumu anlatıp bilgi istedim. Bana telefonla dönüş yaptılar ve aracımın garanti süresi bitimi nedeniyle kapsam dışı olduğunu söylediler. Israrla 445 numaralı bülten içeriğini sormama rağmen açıklamak zorunda olmadıklarını söylediler. Bilgi paylaşımının anayasal bir hak olduğunu ve tüketiciyi bilgilendirmek zorunda olduklarını söylediğim halde oyalamayı tercih ettiler. Ama ben pes etmedim. Düzgün ve sakin bir üslup ile sabırla Facebook hesaplarından yazmaya devam ettim. Onlar da telefonla dönüş yapmaya devam ettiler. Sonunda Şerefoto'ya yönlendirdiler.

Şerefoto'da Aralık ayı ve 0 derece havada geç çalışma olmayacağını, hava sıcaklığının 10 derece civarında olduğunda bu geç marş alma sorununun yaşandığını söylediler. TEMSA yetkililerinin MIVEC dişlisi değişimini yapmayacaklarını söylediler.

Ertesi gün ustam Uzman Japon sahibi Ergin usta sağolsun bülteni buldu ve bana gönderdi. Artık bülten içeriğini bildiğim için elim güçlenmiş oldu. Tekrar Facebook hesabından hem geç marş alma anında çektiğim videoları hem de bültende yazanlara birebir uygun bir sıkıntı yaşadığımı söyleyerek mesaj attım.

Yine telefonla dönüş yaptılar ve farkettim ki beni arayan yetkili bülten içeriğini bilmiyor. Tüketici hakları hakem heyetine başvuracağımı belirttim. Bana yardımcı olamayacaklarını ama yasal haklarımı kullanabileceğimi söylediler.

Avukatımla görüştüm. O da işlem maliyetini sordu. Şerefoto'dan öğrendiğim maliyet 3500 TL civarıydı ve bunun e-devlet üzerinden başvurabileceğim bir rakam olduğunu söyledi.

Ertesi gün asıl elimi en kuvvetlendiren bir gelişme oldu ve TEMSA bana bir mail attı. İçerik neden aracımın garanti (445 no'lu bülten) kapsamında olamayacağını tek tek izah etmişler. Garanti süresinin bitmiş olması, süre bittikten sonra yetkili servise periyodik bakım yaptırmamış olmam, aracıma LPG sistemi taktırmış olmam, aracımın 7 yaşında ve 90bin km.de olması gösterilen sebeplerdi. Ben de TEMSA'nın her bir savunmasına karşılık gelecek sebeplerimi tek tek ekleyerek tüketici hakları hakem heyetine başvurumu yaptım. TEMSA'dan savunma istendi. gelen savunma birebir bana gönderilen mail ile örtüşüyordu. Heyet bilirkişiye yönlendirdi. Bilirkişi de haklı olduğumu tespit etti.

Sonuç:

Şu anda MIVEC dişlisi garanti kapsamında değiştirilmiş bir 2011 ASX sahibiyim.

Umarım sizler de bu problemi yaşıyorsanız hakkınızı sabırla ve inat ederek alırsınız.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2019 01:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Firmaların tüketiciyi sallamaması en kızdığım hak gaspıdır: paylaşım ve gayretiniz için teşekkürler :good: :Bravo:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Haz 2019 09:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2018 12:01
Mesajlar: 8
İsim: Selçuk Özbek
Araç: Mercedes C180
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARh+
teklifsiz yazdı:
Herkese slm. Geç mars alma yada mivec sorunu ile ilgili cevap vermek istedim. Öncelikle konuştuğum kisi temsanin bas mühendisidir, kendisi soyle anlatti, mivec sorunuyla ilgili bülten yayinlandigi doğrudur fakat bu her araçta sorunlu demek değildir , o yüzden kronik bir Ariza olarak kabul edilmiyor, garanti kapsamli araçlardan başvuru yapanlarinkinin değişimini uygun gören bir bülten, mivec sorunu ise gaz cikiisndaki kisa sureli bir sikisma sadece, ciddi bir problem değil, kafani takma dedi.
Burada bazi arkadaşlar sorunun artacağından, isin motor yapmaya kadar falan gideceğinden bahsetmiş onu da sordum, öyle bir şey olmaz en fazla yapacağı arada sirada geç mars alma olur daha fazla si olmaz dedi, ayrıca aracin cekisine yakitina bir etkisi yok çünkü sikinti araba calistiktan sonra biter dedi, peki yaptırmak istersem masraf ne olur dedim, 1200 arti işçilik dedi, ama tavsiye etmem o parayi harcamani çünkü önemli birşey değil dedi,
Bu foruma yazan arkadaşlar sunu unutmamali ki mitsubishi almaya niyetli arkadaşlar yazilanlari okuyacaklar ve bilgisiz insanların yorumlari yüzünden vaz gececekler hatta mitsubishi kullanicilari bile araçlarından soguyacaklar, lütfen bilgi sahibi olmadan yorum sahibi olmayalim üstelik bu fiyatlara binilebilecek en iyi araçların sahipleri olarak araçların hakkini ve imajini koruyalim. Saygilar.


Konuya yazılan önceki mesajları okurken bu mesaj dikkatimi çekti. Bilindiği üzere hakem heyetine yaptığım başvuru ile 2011 ASX aracımın MIVEC dişlisi ücretsiz değiştirildi. Peki olay aslında bu alıntıladığım mesajda yazdığı kadar önemsenmeyecek bir problem mi? İşte bunun cevabını verebilmek için değişimden sonra yaklaşık 2000 km geçtiği için öncesi ve sonrası hakkında detaylı bir yanıt verebilirim.

Öncelikle MIVEC dişlisi ne işe yarar onu değişim esnasında ustayla yaptığım sohbette motor üzerindeki parçaları sora sora öğrendim. Bu dişli subapları açıp kapatan milin ucunda ve triger zincirine bağlı. Yaptığı iş ise subapları (yakıt muslukları dersem daha anlaşılır olur sanırım) değişken zamanlarda açıp kapatarak motorun az yakıtla daha çok güç elde etmesini sağlıyor. Dolayısıyla içindeki mekanizma sayesinde triger zinciri MIVEC dişlisinin dış kısımdaki dişliyi pistonları çeviren dişli ile aynı zamanda çevirse de MIVEC dişlisinin iç kısmındaki dönme farklı zamanlarda gerçekleşiyor ve subaplar her devirde aynı aralıklarla değil ihtiyacı karşılayacak aralıklarla açılıp kapanıyor. Bu da içerdeki odaya yakıtı fazlaca değil yeterli miktarda alıp aynı gücü elde etmeyi sağlıyor.

Dolayısıyla yaptığı iş bağlamında motorun adını veren ve asıl işi yapan 1 numaralı parça bu.

Peki içindeki yay güçsüzse (ki 445 numaralı bültende değiştirilmesini gerektiren sebep de bu zaten) ne oluyor? Sadece içeri egzos gazı mı kaçırıp motoru boğuyor? Maalesef o kadar basit değil. Avans vuruntusuna da yol açıyor.

Peki MIVEC dişlisi değiştikten sonra ne oldu?

Araç artık hiç gecikmesiz çalışıyor.
Avans sesi alıyordum önceden, artık yok.
Çekiş hissedilir şekilde arttı.
Yakıt tüketimi yönünden sanki daha az yakmaya başladı ama bu kısa zamanda farkedilecek bir durum değil tabi.

Kısacası şu an araç saat gibi Maaşallah. Aşkımız yeniden alevlendi :)

Eğer sizin aracınızda da (2011 - 2013 arası üretim, 4A9 serisi motora sahip, Lancer CY1A, Lancer Sportback CX1A, ASX GA1W ve 2011 model Colt Z33A) MIVEC dişlisi üretim hatası varsa emsal göstererek hakem heyetine başvurabilirsiniz. Buradan mesaj atarsanız yardımcı olurum.

Herkese kazasız belasız yolculuklar dilerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2019 21:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5641
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Güzel paylaşımınız için teşekkürler :MCT:
geç çalışma sorunundan biraz daha bahsedermisiniz?
bazan bende ve bazı arkadaşlarda da oluyor : böyle durumda genelde marş otomatiği, yakıt pompası, check valf akla geliyor. mvec dişlisi pek akla gelmiyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2019 22:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Ara 2018 12:01
Mesajlar: 8
İsim: Selçuk Özbek
Araç: Mercedes C180
Meslek: Öğretmen
Kan grubu: ARh+
av.ilhami yazdı:
Güzel paylaşımınız için teşekkürler :MCT:
geç çalışma sorunundan biraz daha bahsedermisiniz?
bazan bende ve bazı arkadaşlarda da oluyor : böyle durumda genelde marş otomatiği, yakıt pompası, check valf akla geliyor. mvec dişlisi pek akla gelmiyor.

Bu soruya cevap zaten 445 numaralı bültende verilmiş. Aynen alıntılıyorum:

03. AÇIKLAMA:
4A9 serisi benzinli motora sahip Lancer, Lancer Sportback, ASX ve Colt araçlarda, belirli bir
hava sıcaklığında (yaklaşık 10ºC), zaman zaman kısa mesafeli sürüş sonrasında araç stop
ettirildiğinde ve 10-60 dakika içinde tekrar çalıştırılmaya çalışıldığında zor marş alma proble-
mi ile karşılaşılmaktadır. Böyle durumlarda 2-9 saniye süre ile yapılan marş sonrasında mo-
tor çalıştırılabilmektedir.
Problemin nedeni, 2011-2013 yılları arasında üretilen 4A9 serisi motorlarda emme eksantrik
kasnağının kanat rotorunu sabitleyen kilit piminin düzgün çalışmaması ve bunun sonucunda
yayın kuvvetini kaybetmesidir. Bu durum supap zamanlamasını etkilemekte, egsoz gazının
emme manifolduna kaçmasına neden olmaktadır. Bu da motor marş alma süresini uzatmak-
tadır.
03.01. Üretimde Yapılan İyileştirme
19 Eylül 2012 tarihli üretim ile birlikte CY1A, CX1A ve GA1W araçlarda yay kuvveti artırıla-
rak, emme eksantrik kasnağının kilit piminin yağ basıncını serbest bırakması önlenmiştir.
Z33A ve Z34A araçlar üretimi bittiği için üretimde herhangi bir önlem alınmamıştır.
03.02. Sahada Yapılacak İyileştirme
Sahada ise, sadece müşteri şikayeti olması durumunda, araç atölye el kitabına göre kontrol
edilmeli, şayet herhangi bir anormalik yoksa, garanti bölümünden ön onay alınarak, emme
eksantrik kasnağı, yeni tip kasnak ile değiştirilmelidir.
03.03. Gerekli Parçalar
Parça Numarası Parça Adı Yeni Eski
Komple kasnak V.V.T. 1147A046 1147A025


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Haz 2019 14:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Oca 2016 23:17
Mesajlar: 51
İsim: İlke
Araç: ASX Intense
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: AB
Yaş: 24
2012 makyajlı kasa (aralık 2012 trafiğe çıkış ağustos 2012 üretimi) asx'im var. intense paket. nadiren de olsa bazen bu sorun nüksediyor. yani normalde 2 saniyede çalışan motor bu sorun nüksettiğinde 6-7 saniyede çalışıyor. kullanım kılavuzunda bile bu sorunun varlığı belirtilmiş, ben bu sorun nüksettiği zaman araba marş almaya çalışırken hafif gaz pedalına basıyorum. sorun ortadan kalkıyor ve hemen çalışıyor. ama dediğim gibi çok nadir yaşıyorum bu sorunu, yani 60 marşta belki bir defa. bir de nereden benzin alındığı önemli, shell'den benzin alıyorum ve çok uzun zamandır (bir ayı geçti) bu sorunu yaşamadım. total'den alırken sanki daha sık oluyordu.

_________________
'13 Mitsubishi ASX 1.6 Intense


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 431 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye