Zaman: 29 Mar 2024 01:25

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2020 09:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
cama telefon park etiketi yapıştırdım.
Baseus Telefon tutucuyu yapıştırdım.
Taa c70 den kalma meg. boya koruma kalmıştı az bişey onları yağmur kaydırıcı olarak cama uyguladım.
bugün HGS hesabının plaka araç güncellemesini yapmayı düşünüyorum.
Trfiger ve devirdaim siparişi vereceğim.
Kamera siparişi vereceğim modele karar veremedim. ön arka kayıt yapsın park asistanı olsun ama dikiz aynalı mı olsun diğer cama vantuzlu model mi karar veremedim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2020 10:01 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
16 ekimde istanbulda 201200 km.de:
farlara mercek montaj ve Led (850 TL)
Hidrojen montaj yaptırdım. elimde zaten vardı montaj 300 TL.
Far aydınlatma önceki ile kıyas götürmez derecede iyi oldu. bunda s40 fabrikasyon aydınlatmanın kötü olması da etkili oldu.
Hidrojende hissedilir ama çok değil bir performans artışı oldu. performans arttırabilirim ama bu sefer yakıt tüketimi artabilir. zamanla tasarruf/performans ayarını bulurum. araç özellikle alt devirlerde (özellikle şehir içi düşük hızda 2. vites 2000 rpm'ye kadar ) geç toparlıyordu. bazan 1. vites mi 2. vites mi uygun karar veremiyorsun. Yani uzun lafın kısası 1.5 vites isteyen yerlerde 2. vitese takarak işe yarıyor. araca +250/500 rpm lik güç veriyor

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2020 10:10 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Direksiyon kılıfı diktirdim. gri delikli model diye sipariş verdim ama delikler delik değildi nokta nokta ezik geldi. diken arkadaş bunlar hava almaz direksiyon derisine zarar verir dedi. bi müddet kullanıp duruma göre hareket edeceğim. dokununca yumuşak geldi ancak kullanırken elden kayabilir hissi veriyor ama şimdilik kayma yok.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2020 09:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
triger kayışı (sadece kayış rulman yok) sipariş verdim. 4,5 yıl önce değişmiş. sadece 30k civarında kullanılmış. kauçuk ömrü nedeniyle değişim yapacağım. rulmanlar devirlenme/km ile yıprandığı için fazla para vermek istemedim. aslında devirdaim dahil tam takım değiştirecektim ancak baya zam gelmiş. triger seti+devirdaim 700 TL civarında iken sadece set 700 olmuş. çoğu yerde tek kayışlarda +300 olmuş ancak 230 tl eski fiyattan bi yer görünce hemen siparişi verdim. geçen motor temizliği yaparken gördüğümde kayış iyiydi o da raha 4-5 ay gider yaza tam takım değiştirebilirdim ama o zaman ki fiyatları kestirmek doların fırladığı şu zamanlarda zor. kayış Gates marka.
kış lastiği siparişi de verdim. muhtemelen bugün kargoya verilir yarın gelir. nokian snowproof yani wrd5. etiket değerleri yakıt ıslak performans ve düşük ses olarak hepsi iyi belki en iyi etiket değerlerine sahip. testlerde su birikintisi aqua kızaklama rakiplerinden geri kalmış. diğer fren ve ıslak yol tutuş vs. iyi çıkmış. tabii bunlar 185 65 15 ebatlarda. lastiklerde ebat değiştikce test birincisi de değişiyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2020 16:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
5 Kasımda noki wrd5 takıldı. şimdilik gayet sessiz hafif yağmurlu çamurlu yolda iyiydi. malum en tehlikeli yol yağmurun ilk yağdığı yağmurun henüzyolu yıkamadığı kaygan zaman
203406 km. de deplhi Maf sensörü taktım bu gün. km. yazmamın sebebi orjinal (siemens vdo) dışında çok verim alınamamış. bakalaım gelecek zaman ne gösterecek.
203361 km d e liqy moly STOP koydum motora: normalde duman kesici olarak satılıyor ama conta besleyici özelliği yazdığı için tedbir bakım için koydum. 5/30 yağ da biraz eksilmiş. şimdilik motor sesi yumuşadı. km. yazmamın sebebi de 750 km sonra tam etkisini gösterir dendiği için.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2020 09:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
KN kutu içi filtre takıldı
sol sis farı değişti.
DSA ışığı yanma ve P0102 hata kodu devam ettiği için çıkma olarak, MAF, rolanti valfi siparişi verildi. Maf hata kodları içinde yer alsa da rolanti Valfi (IACV) kaynaklı da olabiliyormuş. aracı alınca şöyle üstün körü temizledim ama eksik oldu yada temizlik kurtarmayacak. Parçaları alırken para ödemedim daha sonra ödesem mi emin de değilim o yüzden içim rahat :D @Tilki

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2020 09:04 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
29 Kasımda rolanti valfi (iac/iacv) değiştirdim. aracın sorunları bitti. Belirtiler Neydi:
1- P0102 düşük voltaj MAF sensörü hata kodu. maf ve İAC temizlemiştim çözülmedi.
2- DSA ışığı yakma (volvoda olur, BMW de DSC denir),
3- En tehlikeli belirti; Ani yavaşlamada vs. devir çok düşünce (500rpm civarında: rolantiden daha düşük) stop etme:
4- En GICIK belirti: son aşamada rolantide araç kendi kendine gaz yemeye deviri 3000 rpm'ye çıkarıp indirmeye başladı. kırmızı ışıklarda "kapışalım mı" :kart: :kart: anlamına gelecek şekilde :D
Artık, çıkma IAC parasını gönül huzuru ile verebilirim :lol:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2020 17:20 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Torpido örtüsü güneşlik/Dashmat geldi. araç içi ile uyumlu olsun diye bej/krem renk sipariş vermiştim ancak outlander daki siyah kadar yansıma kesici özelliği yok. zaten bej bulamadığım için s40 yerine infinity uyumlu sipariş vermiştim. yani biraz sağdan soldan kesip monte etmek lazım. deneme amaçlı şöyle bir koymuştum. memnun kalmazsan kendinden yapışkanlı süet görünüm alabilirim Türkiyeden. Türkiyeden derken. outlander ve s40 dashmat için aliexpressten sipariş vermiştim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2021 15:51 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Motorsilk manuel şanzıman katkısı koydum. 700 km sonra pedal ve vites topuzundaki titreşimler hissedilir derecede azaldı.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2021 17:05 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
7 nisanda 207000 km.de yeni nokian wetproof yazlıkları taktım. ebat: 185/65/15 88H . etiket değerleri: ıslak:A, Yakıt C, Ses 66DB. bu ebatta 66 db olan sessiz lastik bu olsuğu için aldım. 195/60/15 de orjinal ebatlardan ancak bu ebatta nokian 68db, Falken 67 db idi. aslında yol tutuş olarak 195 taban daha iyi ama gerek ben gerekse 1.6 motor performanslı olmadığımız için tercih etmedim. sesiz sessiz yolumuza bakalım dedim :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Nis 2021 11:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
19 Nisanda (207 bin km) el freni telleri değişti. fren merkez bakımı yapıldı: sol arkalar pedaldan ayağı çeksen de balatalar basmaya devam ediyordu.
s40 classic (2000-2004) ile Carisma (arkalar kampana olmayıp diskli olanlarla) aynı fren teli olduğunu da belirteyim. Belki birilerine Lazım olur: internette ararken buraya girer :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2022 08:46 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
zaman ne çabuk geçmiş. neredeyse 1 yıl olacak buraya yazmayalı.
geçen ay tüm amortisör ve yaylar değişti. hepsi de az çok bitmiş.
geçen hafta 229bin kusürda amortisör yaylarının arasına kauçuk aparat koyduk. mıcırlı ve yüzeyi tıraşlanmış (kışın kayma olmasın diye) yollardaki titremeleri absorbe ediyor. konfor sağlıyor. B segmentten E segment araç arasındaki fark gibi. henüz virajlardaki durumunu denemedim. tavsiye ederim.
örnek link:
https://tr.aliexpress.com/item/10050029 ... -recommend

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2022 09:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
4 mart öğlen de motor yağını değiştirdim. 5/40 motul xcess ten shell helix ultra pro AF 5/30 a geçtim. nedenler tamamen duygusal sayılır.
1- öncelikle AF 5/30 / litrelik bidonlar halinde satılıyor ve ekonomik boy. ford 1.8 vs. ticarileri çok yağ kullandığı için. AF açılımı Auto Ford zaten.
2- A/5B5 sınıfı yağ olduğu için HTHS (yağ filimi tabakası) daha ince. motor korumadan biraz taviz vererek ince HTHS ile daha kolay hareket yani ekonimi odaklı bir sınıf. zaten yağ değişiminden sonra gaz pedalına aynı şelikde basmama rağmen daha kolay ve daha yüksek devir elde ettiğinizi hissediyorsunuz. sanki öncesinde yağ ve hava fitresi tıkanmış da şimdi temiz gözenekli filtre var gibi. benzer durumu bi arkadaşımda söylemişti zaten.
3- Motul için buharlaşma oranı yüksek o yüzden biraz daha fazla eksiltme yapıyor deniyor. shell ve mobil için en az eksilten markalar deniyor (tabii ürün ve seriye göre değişebilir).
4- shell ULTRA doğalgazdan üretilmiş dendiği için farkını görmek istedim. Ancak bu yağın teknik verilerinde TBN değeri ve 150 derecedeki HTHS değerine ulaşamadım. merkez danışma hattına da sordum. hala dönecekler!!!. yağı aldım gün shell yetkilisi de vardı. kendince bir hesap yaptı ve 3.9 mpas karşılığı dedi. sanırım mpas birimi olarak 3.9 kadar dayanaklı demek istedi. Çünkü A5 sınıfı yağ demek HTHS değeri 2.9 ile 3.5 arasında olması gerekir. neyse zaten sakin kullanıyorum çok da önemli sayılmaz benim için gaza yüklenenler düşünsün. akaryakıt fiyatlarına gelen ve gelecek zamlardan sonra hala gazlayan varsa tabi :D
5- Eski bir ferrari sever olarak ferrari ortaklığı olan bir yağ da tercih etmek psikolojik ve tamamen duygusal olmayıp gerçekten duygusal bir etki olmuştur. :kart:

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2022 10:19 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
4 Mart akşam üstü bujileri değiştirdim. BRİSK DR08ZS Mutli spark tırnaksız buji diye tarif edilen performans bujisi. aracımın (s40 classic 1.6 manuel) orjinali 3 tırnak bosch bujiydi. yaklaşık 30k km NGK Bkr6eix performans bujisi kullanıyordum. ngk nın aracım için önerdiği performans bujisidir. iridyum ile dah iyi bir ateşleme daha kolay bir devirlenme hissedilmişti. bu araçta 2000 rpm ye kada araç hantal oluyordu maalesef. iridyum ile hantallık süresi birazcık azaldı. ben hidrojen takarak alt devirde de biraz daha torklu yani aracı yürütmeye başladı. somut konuşursam. 1800 rpmde çok hafif yukarı doğru olan yollarda gitmezken gaza basarak 2bin rpm isterken hidrojen sonrası 1800 rpm ile gitmeye başladı. Demek istemem araca yeterince performans arttırıcı işlemler yapılmıştı. bu nedenlerle açıkcası bujiden pek bir beklentim yoktu. sırf MERAK yani :D
Bujiyi takmadan önce ve sonra arkadaşıma kullandırttım. aldığı ürünü beğenmeye meyilli bir müşteri psikolojisi nedeniyle subjektif yorum yapmamak için. montaj sonrası arkadaş kullandı ve kesinlikle hissedilir bir fark var sana moral olsun diye demiyorum dedi. hafif eğimli sola dönüşte devir 1400 rpm ye düşünce önceden zorlanma titreme/vuruntu vardı şimdi yapmadı dedi siteye giriş çıkış yeri olduğu için değişim öncesi ve sonrası orayı kullanıyorsun.
Aracı kullanınca ben de farkı hissettim. motor takozu sertleşen motor biraz sızılı titreşimli çalışır ve yenileri takınca bi yumuşaklık konfor gelir ya aynen öyle bi motor keyfi geldi tamamen vuruntusuz. uzun rampalarda da 5. vitesten 4. vitese düşme ihtiyacı da pek hissetmedim. kısa rampalarda (50 metre falan) da 1400 rpmde çıktım. daha önce 1600 rpm yetiyordu. hidrojen öncesi ancak 2000 rpm gerekiyordu motor yapısı yüzünden. sanki 2bin rpm de olmayan turbo devreye giriyor! Aklıma gelmişken araç benzinli LPG yok. LPG tasarrufunu buji +hidrojen + ekonomi odaklı motor yağları ile sağlamaya çalısıyorum :D
Ekonomi demişken Pazar günü Bilecik Bursa yaptım. Bilecik Yüksek rakım. yakıt hesabında mutlaka rakımı dikkate alın yoksa yanıltıcı olur. ve mutlaka gidiş geliş ortalaması alın. rakım nedeniyle sadece gidiş yada geliş gerçek ortalamayı vermez. aracım az yaksın psikolojisini seviyorsanız düşük rakımlı yere giderken ölçün :D Neyse tasarruf diyorduk... Bilecik çıkışı sıfırlayıp Bursa ikea da stop ettiğimde yol bilgisayarı 4.8 Litre gösteriyordu. dönüşte ölçüm yapmasam acayip keyifli psikolij olarak mutluluk hormonu salgılatıyor! aracın fabrika verisi 6.0 Litre olunca değmen keyfime :dance: dönüşte de yolları düzgün olduğu içi ve yol uzadıkça daha ssağlam veriler elde edeceğim için inegöl üzeri geldim. Aslında inegöl üzeri gidip gelmek lazımdı daha sağlam ölçümler için ancak kahrolası yakıt zam yağmurları!!!. Sonuç olarak dönüşde 5.3 Litre ortalamayı gördük. yaklaşık 1.5 saatlik dönüş yolu için aracımda bu değerleri hiç görmemiştim. yüksek rakıma doğru giderken hiç görmemiştim. 2 saatten sonra motor tam performans ve tasarruflu oluyor. uzun yolda 5.3 daha da düşer yani. denebilir ki bu durum A5 sınıfı ekonomi yağından mı yoksa tırnaksık bujiden mi kaynaklı ne bilelim denebilir. vereceğim cevap : aracı ilk aldığım ve hidrjojen taktığımda (ngk ix buji üzerindeydi zaten) motul eco nergy 5/30 yağ ile de ölçüm yapmıştım ve o da adı üstünde eco-nomi odaklı idi (A5 sınıfı). gidiş geliş ortalamasını alırsak araç 5.1 litre yaktı. yol bilgisayarının fiili tüketimden 0,3 Litre az gösterdiğini de dikkate alırsak 5.35 Litre fiili Tüketim oluyor. şu anda araç labratuvar fabrika verisi olan 6.0 Litreden 0,7 litre az yakmış oluyor. bunun sebebi buji mi A5 sınıfı yağ mı hidrojen mi buji ve hidrojen kandırmaca mı tartışmasını sizlere bırakıyorum. şu anda beni ekonomik olarak binmek ilgilendiriyor :kart: Horoz misali :D
https://www.youtube.com/watch?v=sXEzYvUi_8M
buji ömrünü araştırdım kesin bir şey yok. satıcı firma LPG varsa sakin kullanımda 60 75 km gider dedi. kendi sitesinde 50 saat "racing" calışma saati yazmış. genelde servis verileri erken yazar.
Sonuç olarak bujilerden memnun kaldım. evet iridyumdan pahalı ve iridyum kada F/p ürün değil ama şehir içi alt devirlerde tork keyfi bi başka. araç 1.6 dan 1.8 e dönmüş gibi yada benzinden dizele dönmüş gibi oldu. aracını sevenler için kesinlikle değer.Yine de fiyat olarak "aldığınız abdest kaçırttığınız kurbağaya değer mi " size kalmış.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2022 14:11 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
21 nisan 2022 günü kışlıkları (nokian snow proof: wd5) çıkarıp yazlıklara (noki wetproof) geçtim.
ön oksijen sensörü de değiştirdim. sensörün kablosu vites kolu ve teybin bulunduğu yerdeymiş. biraz zahmetli oldu. (araç volvo s40 classic)
travers ön takozunun da değişmesi gerektiğini tespit ettik. ön arka ve sol(şanzıman) takozu sipariş verdim. geldiler bayram öncesi 29 nisandan önce taksam iyi olur.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2022 10:24 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Dün (8 Mayıs 2022) 233.505 km. de fren balata ve diskleri değiştirdim: şimdiki aracım s40 Classic, yeni kasa Carisma ile aynı fren sistemine sahip
balataların hepsi blueprint, ön disk TRW arka disk Ferodo oldu. Diskleri CNC de oluklu yaptık. önler aracın orjinal oluklu deseni ( Beşgen oval uçlu yıldız, atom işareti gibi) arkalarda da 6 adet çizgi olarak yaptık. olukların derinliğini de disk üzerinde değişim tavsiye ettiği inceliğe kadar yaptık. böylece oluklar tamamen silinince disk değişim zamanı da gelmiş olduğu anlaşılacak. aynen Nokianın lastiklerindeki eskime derecesini gösteren sayılar gibi. disklerin fabrika tarafından önerilen inceliğe ulaştığında bile ustaların " bu daha enaz 10 15 bin km 1-2 yıl daha rahat gider" dediklerini hatırlatayım. yoksa daha az derin yaparak diskin metal dayanımını azaltmak istemezdim. neticede işlem yaptığımız diskler kaliteli markalar olsa da oluklu diskler için üretilen metaryal değil.
Oluklama işleminin ilk etkisi: Disk fren alışma sürecini hiç yaşamadık. frenler basınca hemen araca asılıyor. belli bir süre kullanım sonrası daha da iyi olmasını bekliyoruz.
inişli yolda hızlı giderek frenlemelerin diskleri kızdırıp kızdırmadığına baktık her hangi bir kızarma/ morarma sıcaklığa bağlı renk değişimi göremedik. yani şu aşamada her hangi bir risk görünmüyor yaptığımız işlemin. şahsen bu tip oluklama işlemi düşünenler mutlaka TRW, Feredo, Bluprint gibi f/p markalardan daha aşağı disk kullanmasınlar. mutlaka fren üzerine üretim yapan markaları tercih etsinler. demek istemem Bosch vs. fason ürettiren tercih etmesinler. Ate, Brembo Zimmerman gibi üst segment markalar paranız varsa zaten ilk tercih olabilir.
yeri gelmişken oluklu ve delikli diskler hakkında özet geçeyim. yazdıklarımın çoğu Brembo sitesinden okuduklarım ve bazı forumlardan aklımda kalanlar.
Delikli disk: çok tavsiye etmem birazcık performans için. hele CNC vs. ile kendi imkanlarınız ile yapmak son derece risk. diski delmek diskin dirensini kırmak demek. deliklerden çatlama ve kırılma yapıyormuş. Derseniz ki ben uygun fiyatlı hazır delikli alacağım. O zaman da kalite farkı ortaya çıkıyor mutlaka en kaliteliyi almak lazım. ipucu vereyim: normal diskten sadece 2 kat pahalı olan delikli diskleri almayın en az 4 kat pahalı olması lazım. mesela Bosch delikli alınmaz ama Brembo delikli alınabilir. Yine de ben delikli tavsiye etmiyorum. ucuzlar riskli, pahalılar da çok pahalı olup aldığınız abdest kaçırdığınız kurbağa değmez. delikli disk diye nette bakınca ne kadar riskli ve zamanla çirkinleştiğini görürsünüz.
Oluklu Disk: delikli disklere göre daha performanslı kullanım içinmiş. bunu okuyunca önce şaşırmıştım. Avantajları
1- Sürtünme katsayısını arttırarak daha iyi/kısa frenleme
2- diski soğutma: şahsen sürtünme katsayısını da arttırarak ısınmayı da arttıracağı için soğutma olukları ne kadar ekstra soğutur bilmiyorum. a mutlaka artısı vardır ama bence ani zorlu frenlemede soğutma ve ısıtma karşılıklı olacaktır. yine de iyidir. eğri büğrü ama yinde de iyi :)
3- Kanallardan balata tozları ve gazları tahliye ederek aradaki tozların frenlemeyi zayıflatıcı etkisini ortadan kaldırma
4- Yağmurlu ve zorlu koşullarda suyu çamuru kanallardan kolay tahliye ile 4 mevsim güvenli frenleme
dezavanataj/olumsuz yanı ise her ne kadar Brembo kendi sitesinde yazmasa da bence balataların erken bitmesi neticesinde fren bakım maliyetinde artış. Şahsen bu maliyeti ben önemsemiyorum zira erken bitme ve yeni taze balata kullanmak da güvenli frenlemenin bir gereği. balatası bitmeyip de +10 yıl sonra sırf bayatladığı için frenlemesi zayıflamış ve ses yapan balataların değiştirilmek zorunda kalındığını gördüm.
https://www.brembo.com/en/company/news/ ... klu-brembo
Edit: aşağıda resimleri ekledim. format uyumsuz olduğu için büyük. eğer 1 kez tıklarsanız normal görüntü oluyor.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2022 10:40 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2022 10:42 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Resim

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2022 11:00 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5640
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
cumartesi günü (21 Mayıs 2022) 234268 km de ECT (motor soğutma suyu) sensörü ve termostad değişti. her ikisinde de arıza ve sıkıntı belirtileri yoktu. ancak araç daha sakin emin soft bir çalışma ve gidişe sahip oldu. bilenler bilir: 3 0hm lpg enjektör yerine 2 ohm performans lpg enjektör (benzin enjektör ml.saniyelerine yakın) takmış gibi daha iyi oldu. şimdiki aracımda lpg olmadığını hatırlatayım. araç yaşı +15 yada +200bin km. araçlarda ECT sensörü değişimini tavsiye ederim bu tip ürünler birden bozulmaz yıpranaka görevini ilk günkü kadar iyi yapamaz. yıpranma max seviyeye ulaşınca arıza verir. o aşamaya gerek yok bence.
Pazar günü de 234285 km de polen filtresini değiştirdim. klima temizlik spreyi almadığıma hayıflandım biraz ama müsaitken takayım dedim. daha evvelden filtre (bosch) siparişi vermiştim elimde vardı. zam gelmeden markalı bişey alayım demiştim. bundan sonra filtre gibi sarfiyat malzemlerinde marka alamayız her halde.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2023 19:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Oca 2016 23:17
Mesajlar: 50
İsim: İlke
Araç: ASX Intense
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: AB
Yaş: 24
iki haftadır aracın altında karter koruma plastiğinde bir yağlanma söz konusuydu.. biraz detaylı inceleme yaptım ve bingo, karter tapası yağ kaçırıyordu. sanıyorum contadan. hazır bakım da yaklaşmıştı erken yaptıralım dedim.

motor yağı değişti.. (mobil super 3000 5w40)
filtrelerin tamamı değişti (mann filter)
yeni karter tapası ve contası takıldı. böylece yağ sızdırmasına son verildi.

anlık km: 122.379

yapılacaklar;
1- ön rot başları değişecek.
2- ön rotiller değişecek.
3- rot balans ayarı yaptırılacak.

_________________
'13 Mitsubishi ASX 1.6 Intense


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 44, 45, 46, 47, 48  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye