Zaman: 28 Mar 2024 18:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2010 02:43 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
Merhaba arkadaşlar , bildiğiniz gibi 1.5 Smart'lar Lancer ve Colt'taki motorların aynısını kullanıyor.
Benim sormak istediğim 1.5 ve 1.8 Lancer aynı bloğu mu kullanıyor acaba ?
Eğer aynı bloğu kullanıyorsa piston ve kol işlemiyle 1.5 arabam 1.8 yapılabilirmi ?
Yardımcı olursanız sevinirim..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2010 09:56 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
1.5 motorları 4A91 kodlu motorlar. 1.8 lerdeki motorlar ise 4B10 kodlu motorlar. 1.3 , 1.5 ve 1.6 (bunun kodu da 4A92 ama belki blok ve üretim yeri farklıdır emin değilim) (yani 4A9 ailesi) Daimler Crysler'in sahibi olduğu MDC power firmasına yaptırılıyor. dizayn mitsubishinin almanyada. 1.8, 2.0 ve 2.4 motorlar ise (yani 4B1 kodlu motorlar) japonyada imal ediliyor.
4A9 motorlarında kullanılan supap zamanlaması (MIVEC) sadece emiş valfi için geçerli. 4B1 motorlarında hem emiş hem de egzost için supap zamanlaması var.
Kısaca bu motorlar sırf blok olark değil teknoloji olarak da farklı motorlar. dediğiniz ancak 1.3 motorun 1.5 e döndürülmesi konusunda doğru olabilir. zira iki motor arasında stork farkı var sadece. bu da hacim ve sıkıştırma oranı farkını meydana getiriyor. (1.6 da benzer çekilde olabilir ama emin değilim) ve dediğim gibi eğer aynı blok ise.
bir de 1.5 czt coltlardaki turbo motor 1.5 motorun turbolu hali değil. o motor 4G15 kodlu motorun turbo ve intercooler eklenmiş hali. bazen o tip kanı var gibi oluyor da forumda peşinen belirteyim dedim.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2010 15:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
teşekkür ederim, peki custom olarak sadece strok modifiyesiyle ortalama ne kadar hacim ve güç artışı sağlarım acaba ? ya da ne denli problemsiz ve verimli olur ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2010 17:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
kardeş onu musa ustaya soracaksın. ilgili başlığı bulup oradan sorabilirsin.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2010 22:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2010 12:57
Mesajlar: 394
Şehir: 34-26
İsim: evren
Araç: colt czt
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
emir colt ile motor aynı bildiğim kadarıyla smartın... sadece beyinden ayarlı güç farkı var...czt 15 hp ise forfour 160hp
yazılım ile güç alabilirsin...custom yazılımdan ziyade sana ecutek i öneririm...ecutek in sitesinden bak bi istersen...eğer yaptırmayı düşünürsen dr ecu (özgün) yapıyor diye biliyorum

_________________
Zorlaştırmayınız kolaylaştırınız, nefret ettirmeyiniz, sevdiriniz...(Hadis)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 00:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2011 Honda Accord 2.0 Executive AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 35
vtecmaniaa yazdı:
emir colt ile motor aynı bildiğim kadarıyla smartın... sadece beyinden ayarlı güç farkı var...czt 15 hp ise forfour 160hp
yazılım ile güç alabilirsin...custom yazılımdan ziyade sana ecutek i öneririm...ecutek in sitesinden bak bi istersen...eğer yaptırmayı düşünürsen dr ecu (özgün) yapıyor diye biliyorum

aga iyi de adamdaki motor 1.5 coltlardaki atmosferik motor. yani czt'de kullanılan motor değil(mesaja ilk cevabımda yazmıştım zaten). 160 filan alması için turbo filan yapması lazım. ki aliminyum alaşım motor buna izin verir mi o da belli değil. önce 1.5 motora hiç turbo uyulayan var mı ona bakması lazım. misal 1.8 lancer'a turbo uygulamışlardı yunanistanda. paylaşım yapmışlardı youtube da.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 02:12 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
Tam olarak öyle değil aslında , aracımda 1.5 colt motoru var evet ama , brabusun bu atmosferik motora da güç ünitesi var.
birincisi 122 hp'lik versiyonu Sb3 olarak geçiyor
diğeri ise dünyada toplam 100 adetlik sınırlı üretimle Sb3-R isimli model.Bunun dereceli eksantrik, manifold , egsoz , piston ve yazılımı Sb-3 ten daha farklı. atmosferik olarak 150 hp
Bunu bir nevi 177 hplik brabusun AMT lisi gibi düşünmüşler sanırım.
Zaten türkiyeye bir tane girmiş o da özel siparişle , ben alalı da 1 yıl oluyor arabayı.
Şimdi demek istediğim şu , ben bu kadar yüklü atmosferik bir arabadan turbo haricinde daha fazla bir güç alabileceğimi sanmıyorum.
Turbo'dan da uzak durmak istiyorum açıkçası çünkü sonradan turbolar baya sıkıntılı oluyor.
Geriye bir tek hacmi artırmak kalıyor bende yüksek verim alabileceksem bunu yapmak istiyorum..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 03:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
hacim arttırmanızı tavsiye etmem, bunun için piston taşlatmanız yada piston değiştirmeniz gerekir,bu yanma odasının hacmini arttırır ve buna ek olarak yazılımla oynayarak bu artan hacmin effektif kullanılmasını sağlarsınız.ama bu motor ömrünüzü ve piston direncinizi düşürür.kol çıkarma tabir edilen piston kırılması olayını yaşayıp blok kırma riskiniz artar.aracınız zaten sınırda bi araç.üzerinde yapacağınız oynama beygir kaybına bile neden olabilir(s2000lerde olan mesele gibi.tabiri caizse araç gırtlak vaziyette ve turbo takmadan beygir almak imkansız.turbosuz yapılan her modifiye beygir kaybına neden olur[kaynak:maslak onno usta])


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 03:13 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
siparişle forged piston falan istesem yurtdışından , yine de riskli mi ? Açıkçası verim alacağımı bilsem turbo yapacak kadar para harcayabilirim arabaya ama turbo biraz korkutuyo beni..Yani hacim arttırırsam da sadece yazılım yapıcam üzerine ve kalıcak , sanayilerde gezmek istemiyorum çünkü..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 12:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Emir-Sb3R yazdı:
siparişle forged piston falan istesem yurtdışından , yine de riskli mi ? Açıkçası verim alacağımı bilsem turbo yapacak kadar para harcayabilirim arabaya ama turbo biraz korkutuyo beni..Yani hacim arttırırsam da sadece yazılım yapıcam üzerine ve kalıcak , sanayilerde gezmek istemiyorum çünkü..

bu turbo meselesini askale servis müdürü ramazan beye sormuştum: 1.5 motor için : turboyu blok kaldırmaz ve çatlar ama cztlerdeki bloğun dayanma sınırı için 350-400 beygirlerden bahsediliyo,ancak daha o beygire çıkartan duymadım çünkü 200beygirden sonra araç aşırı patinaja kalmaya başlıyor.eğer böyle bişeyde ciddiyseniz bahsettiğim onno usta işinin ehlidir ama fiyattada yüksektir.ha bana sorarsanız hiç girmeyin derim turbo işine.ha bahsettiğiniz sb3-r motorun üzerindeki uygulamarı kendi aracınıza yapabilirsiniz ama orjinal 150 bg gibi olmaz ama tahminim rahatça 140 bg leri görürsünüz.

sonuç: sence bunların hepsine gerek var mı derseniz yok çünkü motora yapılacak her işlem motorun ömründen çalmaktadır.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 13:59 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
Ama benim arabam zaten Sb3-R :) Behsettiğim Türkiye'ye giren bir araç benim arabam oluyo :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 14:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Emir-Sb3R yazdı:
Ama benim arabam zaten Sb3-R :) Behsettiğim Türkiye'ye giren bir araç benim arabam oluyo :)

yahu bende örnek olarak söyledin sandım :) eğer dediğin gibiyse atmosferikte ek güç sağlaman zor.turbo+intercooler şart :(


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 14:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
Demek servis 1.5 lerin bloğu için çok sağlam değil diyo.. Bunun üzerine de turboya girişmek pek akıl kârı değil o zaman.. 1.5t czt motoru mu bulsam :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 14:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 17:52
Mesajlar: 3014
Şehir: Adabazaar
İsim: Zafer
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Teacher
Kan grubu: ARh+
Malezyada Turbo Lancer'lar var.200 bhp gibi bir rakam telaffuz ediliyordu.

_________________
2009 1.8 Lancer CVT Octane Blue


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 14:15 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
evet onları okudum internetten , wrx turbosu kullanmışlar , hemde otomatik şanzımanlı olanı da var , 170 li beygirlere kadar sıkıntısız diyodu 1.5 lancer için.ben yapsam 200 beygirlere kadar alabilmem lazım o zaman..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 14:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Ara 2009 18:17
Mesajlar: 2318
Şehir: Karabük
İsim: Hilmi
Araç: 1.5 AMT Colt GP/ASX İnvite
Meslek: Doktor
Kan grubu: A+
Yaş: 30
Emir-Sb3R yazdı:
Demek servis 1.5 lerin bloğu için çok sağlam değil diyo.. Bunun üzerine de turboya girişmek pek akıl kârı değil o zaman.. 1.5t czt motoru mu bulsam :D

colta czt mıtoru koyan duymadım ama czt ye evo motoru koyan gördüm nette :)



Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 15:06 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
4wd diyor , yürüyen de evo galiba :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 23:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2010 12:57
Mesajlar: 394
Şehir: 34-26
İsim: evren
Araç: colt czt
Meslek: öğretmen
Yaş: 27
eğer czt motor bloğuyla aynı bloksa araban

czt lerin pistonları forged diye duydum..büyük ihtimal seninki de öyledir...hacim arttırmaya çok para dökersin...amacın güç almaksa turbo en kestirme yol...

bir de senin arabın gücü tam olarak ne onu anlamadım ben

_________________
Zorlaştırmayınız kolaylaştırınız, nefret ettirmeyiniz, sevdiriniz...(Hadis)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2010 23:29 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 Ara 2010 02:28
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul/Kocaeli
İsim: Emir
Araç: Smart Forfour Brabus
Kan grubu: Arh+
atmosferik 150 hp
blok czt ile aynı değil , 109 hplik motorun bloğu var


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2010 07:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Kas 2010 08:08
Mesajlar: 46
İsim: S.Y.
Araç: 2006 Lancer A/T
Kan grubu: AB+
177 beygirlikte 4g15 motor kullanılıyormuş, wiki ye göre. 4g1 serisi manyak bir motor. 4g18 lerde singapurda turbo ile 250 beygir civarı elde ettiklerine dair rivayetler var. Aynı motor CZT de var ama onda 147 beygir almışlar. Muhtemelen brabus daha büyük bir intercooler kullanmış ve basıncı biraz daha yüksek tutmuş olabilir. Smart ta da anladığım kadarıyla 4g15 var. Eğer illa turbo istenirse CZT den turbo aktarımı en mantıklı yol olacaktır. Tabi bir de turbo için kompresyonu düşürmek gerekecek.... 4g15 bir mirage da yapılan turbo uygulama için http://www.mirage-performance.com/appar ... turbo.html ye bakabilirsiniz, ancak bildiğim kadarıyla mirage lardaki 4g15 ler mivec değil. 4g1x ve 4g9x ile ilgili neler yapılabileceği konusunda malezyalıların forumlarına bakmakta fayda var. zerotohundred mesala iyi bir kaynak olabilir, hem de ingilizce, vakti zamanında 4gtuners de iyiydi ama çöktü ve sonradan toparlanamadı. Malezya da 4g15 li protonlara evo motor (4g64) aktaranlar bile var, gerçi 4wd olayı işi biraz bozduğu için 200-250 beygir arasında kalıyorlar, 300+ lara pek çıkartamıyorlar, malum önden çekiş sistemleri yüksek güç ve torka biraz dayanıksız oluyor..... Malezya dan 4g15 için farklı piston vs bakılabilir. Ama bu arada bildiğim kadarıyla protonlarda mivec li, dohc veya 16v 4g15 hiç kullanılmadı, onun için o taraftan işe yarar ne çıkar bakmak lazım.

Ha bu arada 4g1 (yani orion) motorların en büyük hacimlisi 4g18, o da zaten eski kasa lancerda olan motor. Eğer illa hacim arttırmak isteniyorsa motoru 1.6 yapabilirsiniz. Ama 4g15 çap strok 75.5 mm x 82.0mm ike 4g18 de 76.0 mm x 87.3 mm, yani kesinlikle çap arttırmak için blok işlenecek, ve pistonlar değişecek.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye