Zaman: 28 Mar 2024 15:57

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: MİVEC MOTOR NE DiMEK
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 12:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2011 00:29
Mesajlar: 93
İsim: barıs
Araç: asx
Meslek: memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 41
İlk kez mitsubisci kullanıyorum.Forumdan anladıgım kadar bu mivec motor denenşey sırf enteresan olsun diye farklı isimlendirimemiş, hakikaten farklı.ama farkı ne bilen varsa beri gelsin.Birde asx lerde trigel kayışı yokmu.yoksa o işlevi ne yerine getiriyor.Saygılar


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MİVEC MOTOR NE DiMEK
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 13:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2010 14:43
Mesajlar: 444
Şehir: Ankara
İsim: Görkem Yavuz
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Odtü-Maden Müh. Öğrenci
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 22
MIVEC = Değişken subap zamanlamalı motorun Mitsubishi'deki isimlendirmesi..Aynı motor felsefesi Honda'da VTEC, Toyota'da VVT-i, Hyundai'de CVVT olarak geçiyor...

Motorun mantığı: Alt devirler yakıt ekonomisi için, üst devirler ise performans için kullanılır...Fark etmişsinizdir 3.500'den sonra araba bir farklı gidiyor..Düşük devirlerde ise bir şey yakmıyor.

Evet triger kayışı yok, o görevi yapan triger zinciri...Ayrıca gaz teli diye bir şey de yok, sensörle çalışıyor..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MİVEC MOTOR NE DiMEK
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 19:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2011 00:29
Mesajlar: 93
İsim: barıs
Araç: asx
Meslek: memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 41
Kısa ve anlaşılır oldu.Teşekkürler


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MİVEC MOTOR NE DiMEK
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 20:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ağu 2010 14:43
Mesajlar: 444
Şehir: Ankara
İsim: Görkem Yavuz
Araç: Lancer 1.6 Invite
Meslek: Odtü-Maden Müh. Öğrenci
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 22


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MİVEC MOTOR NE DiMEK
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2011 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2011 00:29
Mesajlar: 93
İsim: barıs
Araç: asx
Meslek: memur
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 41
ingilizcem zayıf ama vdeo da oldukça anlaşılır .sagol


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2012 13:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2012 10:08
Mesajlar: 45
Şehir: İstanbul
İsim: Fatih
Araç: Colt 1.3 invite
Meslek: plc yazılım-otomasyon
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
colt 1.5 in değişken zamanlı olduğunu yeni öğrendim.
aracı öğrendikçe dahaçok sevmeye başlıyorum.
eski alfamda twinspark motorda da bu özellik vardı v-tech,vvt-i,cvvt örneklere bunuda ekleyebiliriz.
twinspark sibop zamanlamasını yağ basıncı ile mekaniksel olarak yapıyordu
bunu gerçekleştiren varyatör denilen parça 30-40 bin km de bir sorun çıkartıyordu.
varyatör motorun en üstünde yer alıyor,uzun süre aralıklarıyla çalışan araçlarda yağ devirdaimi sağlanıncaya kadar yağsız kalıp deformasyona uğruyor ve sıkça bozuluyordu
mivec de böyle bir sorun yok sanırım
(çok eski bir konuyu güncelledim ama konu kalabalığı yapmak istemedim)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2012 16:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
ben de Görkem'in eklediği video'ya bakıyım derken bitince gösterilen 10 farklı video izledim, nerdeyse mesai bitimine gelmiş saat :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2014 01:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2014 16:30
Mesajlar: 10
Şehir: ANKARA
İsim: Pınar
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT
Meslek: Üniversite Mensubu
Kan grubu: BRH-
Yaş: 30
Video'nun Türkçe çevirisi... Her yerde İngilizce kaynak var, biraz Türkçe bilgi yaratmak lazım. Hem de iyi açıklamış...

Mitsubishi Mivec motor hem çevreyi hem de kesenizi korumak için tasarlandı. Eskiden motorlar ya yüksek beygir gücünü sağlamak veya düşük hızda efektif tork üretme amaçlı üretiliyordu. Fakat bu eski teknoloji motorlar, ikisini bir arada sunamıyordu. Mitsubishi Motors, son yirmi yılda motor üzerine yaptığı çalışmaları derinleştirdi ve beygir gücü ile torku dengeleyen yeni bir motor sistem yarattı. Tork, emisyon ve yakıt tasarrufunu sağlarken, ihtiyaç duyulduğunda gereken yüksek performanstan ödün vermemeyi başardı. Bu yeni motor, supap (valf) zamanlamasını dengeleyerek, motorun ne kadar hava, ne kadar benzin kullanılacağına kendisi karar verir. Yani düşük hızlarda, supaplar daha yavaş hareket eder, içeriye daha az benzin ve hava pompalar. Yüksek hızlarda ise valf kendiliğinden hızlanır ve performansı artar. Bütün bunları hesaplamak için de bilgisayar teknolojisini kullanır. Böylece düşük devirlerde yakıt ekonomisi sağlarken, yüksek devirlerde daha sportif ve atak bir sürüş keyfi sunar. Bu arada sadece yakıt ekonomisi sağlamak için üretilen motorlar gibi yüksek hızlara çıktığında benzini içmez. Ne kadar hava-benzin kullanacağı, sizin ne istediğinize bağlıdır. Bu bağlamda sürücüye seçenek sunar. Mitsubishi MIVEC ile ister kesenizi, ister keyfinizi düşünün. Çünkü kontrol sizde.

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2014 02:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2014 16:30
Mesajlar: 10
Şehir: ANKARA
İsim: Pınar
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT
Meslek: Üniversite Mensubu
Kan grubu: BRH-
Yaş: 30
Benim anladığım, motorun özelliği düşük ve yüksek devirlere adapte olabilmesi. Bu bağlamda, küçük motorlardaki gibi, devir yükseldiğinde "aşırı" tüketim rakamlarına çıkmadığı gibi, performans araçlarının şehir içi trafiğinde yaktığı kadar da yakmıyor. Her iki uçta da kendini mümkün olan en üst düzeyde "adapte" ediyor. (Yanma odasına daha az veya daha çok hava-yakıt gönderme yöntemiyle... Eki motorlar hep aynı yakıt-hava sıkıştırma oranını kullanıyor diye biliyorum. Fakir-zengin karışım olayı. Neyse, benden daha iyi bilen birileri netleştirir bu konuyu sanırım.)

Bu bağlamda MIVEC motorun, 1.2 motor 75 hp eski kasa Opel Corsa'nın yüksek devir ve hızda yakacağı benzinden daha "optimal" rakamlara ulaşabildiğini söyleyebilir miyiz mesela? Ya da 1.4 - 115 beygir eski kasa herhangi bir aracın? Örneklerden emin değilim ama motordaki teknolojik gelişme böyle bir noktaya işaret ediyor bence.

_________________
Mitsubishi Lancer 1.6 Invite MT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2014 19:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Oca 2012 13:18
Mesajlar: 1371
Şehir: İzmir
İsim: Toygun
Araç: yok
Meslek: yok
Kesinlikle öyle Vedat abi. Ben bugün Antalya-İstanbul yaptım. Ortalama yakıt tüketimi 9.5 LT, sürekli 4k devir üstü geldim. Bir süre sonra yarı yarıya kısalıyor tepkime süresi.
O zaman aragaz vermesi de çok eğlenceli, çok daha hızlı devirlendirdigi için egzoz guzel böğürüyor :)

_________________
2010 Lancer 1.5 Invite MT Sedan Kaya Grisi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2014 21:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2013 14:51
Mesajlar: 147
İsim: Kutay
Araç: 1.3 Colt AMT
Meslek: Öğr.
Kan grubu: 0+
Yaş: 22
Guzel konu tesekkrler :)

GT-N7100 cihazımdan gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2014 18:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Şub 2013 19:50
Mesajlar: 156
İsim: Tevfik
Araç: 99 carisma 1.6
Meslek: Kamu
Kan grubu: brh+
Yaş: 37
yeni nesil araclarin ogrenme yetenegi var ltft(long time fuel trim) konusunu arastirinca ecun un sizin kullanim karakterinize gore yakit enjeksiyon miktarini yani hangi gaz kelebegi acisinda ne kadar yakit puskurtmesi yapilacagini hesapladigini gorebilirsiniz.. Bu hesaplamada kriter lambda degeri ...ltft degeri stft degerinin uzun vadeli ortalamasi. aslinda ecu bize performans yada ekonomi sunmaktan ziyade optimal yanmanin pesine dusmus durumda yani en uygun eksoz emisyon degeri yakalanmaya calisiliyor ... Bu butun guncel motorlarda boyle ....lancer motorunu incelemedim ama colt ta gaz kelegi acisini da ecu ayarliyor gaz teli yok gaz pedali pozisyon sensoru var(tps) bu da demek oluyorki uygun emisyon degeri ni yakalamak icin yakit enjeksiyon miktarinin yani sira gaz kelebegi acisina da ecu tarafindan mudahale ediliyor... Bu da bize gaz pedalina ayni aci ile basarken yuk durumuna gore farkli motor sesi ve gucu alabilmemizi sagliyor .... Bu da mitsubishi arti si....imla hatalari icin ozur dilerim telefondan yaziyorum...

Avea inTouch 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: MIVEC
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015 10:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ağu 2014 08:44
Mesajlar: 91
Şehir: İstanbul
İsim: Ömer
Araç: 1.3 Colt 2007
Meslek: Gemi İnşaa
Kan grubu: Arh+
Yaş: 35
Başlık ve konu güzel olduğu için ve daha çok insanın yararlanabilmesi için konuyu hortlatmaya karar verdim arkadaşlar. Daha önce okumuştum ama yine okumak güzel oldu açıkçası..

_________________
Lancer 1.6 Invite
2011
Beyaz Kısrak


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye