[quote="kaan çelikçi"]Merhaba arkadaşlar ;
Uzun zamandır yoğunluktan foruma giremiyordum fakat son iki buçuk üç aydır yaşadıklarımı ve çözümü varsa sizlerden yardım almak için buradan paylaşmak istiyorum.
Öncelikle asx aracımla 6 ayda 4500 km civarında yol yapmışım.Çok yoğun kullanmamaya özen gösteriyorum.
Yaşadıklarım ve merak ettiklerim ise şunlar ;
1-son 3 aydır fren ve debriyajda istikrarsız bir şekilde sertleşme ve bazen tekrar eski haline geri dönerek pamuk gibi yumuşak bir hale geliyor. Fren anında bazen ani ve kuvvetli bir frenleme yaptığıda oluyor (özellikle çok düşük hızlarda). Bildiğim kadarıyla fren ve debriyaj hidroliği ortak bir beslemeye sahip ve aynı yağı kullanıyor yağ seviyesini ve sızdırması olup olmadığını kontrol ettim ama bir terslik görünmüyor , bu durum neden kaynaklanıyor olabilir bir fikri olan varmı?
2-ikinci olarak araç camlarındaki çıtırdama sorunu bir türlü kesilmedi , camlar evet normalden biraz inceymiş buradaki bir camcıya sordum , fitille doldurduk bir iki gün iyiydi ama sonra yine aynı , fitil içlerine cam kenarına çok az miktarda bir sıvı sürdü yaklaşık bir haftada öyle sorunsuz geçti ama sonra yine aynı , üçüncü gittiğimde ise camlar ince olduğu için ne yaparsak yapalım bu sorunun devam edeceğini , ister istemez arasına pislik toz gireceğini ve yanak kısımlarının titreşimden dolayı kum gibi toz parçacıklarına çarparak sesin gelmesine devam edeceğini söyleyerek en geçerli çözümün mümkünse ve imkanın varsa serviste orijinal ve daha kalın camlarla değiştirmek olaağını belirtti !!! buna alternatif çözüm bulan varsa lütfen paylaşırsanız sevinirim çok rahatsız ediyor
3-Viteste bazen aşırı titreme ve gürültü , özellikle uzun süreli ve sabit hızda hareket halindeyen örneğin 90km sabit hızla 5-10 dakika süre ile sürekli sürüş halinde (4 veya 5. vites) belli bir süre sonra viteste aşırı titreme ve garip bir ses geliyor ilk duyduğumda çok korktum arabaya bişeyler oldu sandım , bu ses ara ara 2 ve 3. viteste şehir içi kullanımda da oluyor fakat burada sürüş süresi kısa olduğundan çokta uzun süreli bir ses ve titreme gerçekleşemeden ben durmuş oluyorum , bu bir sorunmu yoksa herkes bunu yaşıyormu ??
4-aracı ilk hareket ettirdiğimde (genellikle gece park halinden sabaha kadarki beklemeden sonra işe giderken) ilk kalkışın hemen ardından araçtan tok bir ses geliyor sanki otomatik kapı kilitlenir ya onun gibi bir ses ama araçta herhangi bir kilitleme veya buna benzer bir işlem görünmüyor , bu ses neyin sesi ???
5- aracın arkasından gelen lokurtu gibi bir ses var bagajı ve bagaj tabanını araçtan çıkardım hatta torpido ve kolçağın içinide boşalttım ama bu ses ara ara gelmeye devam ediyor sesin geldiği yeri ve neden kaynaklandığını bulamadım ???
6-motorun kontak alma süresi herkesin aracında aynımı yoksa bendekindemi bir sorun var , yaklaşık 2 saniye kontak tutyorum ondan sonra çalışıyor !!!
7-Otomatik cam kapatmayla ilgili bir yazılım güncellenmesi hakkında bilgi sahibi olan varmı aracımı kilitledikten sonra özellikle arkada yolcu taşımıssam bazen arka camlar aralık kalabiliyor her seferinde camları kontrol etmekten bıktım. Otomatik kapama güzel olurdu
8-Araçlarımızda pasif alarm varmı , kullanma kılavuzunda buna benzer bir şey olduğu yazıyor ama o kadar denedim ne alarm çaldı ne ışıklar yandı kapı içeriden açılıyor :s ( önceki aracımda da denemiştim ama kornası ve flaşörleri devreye girmişti)
Yalovada olduğumdan ve sezon itibariyle yoğun olduğumdan henüz bir servise gitme şansım olmadı , en iyi ihtimalle eylül ayına kadarda bir yere kıpırdama şansım yok , bu sorunları veya benim sorun olarak belkide abarttığım sesler ve değişik nedenleri önce sizlerle paylaşıp sizlerden bilemediğim birşeyler varsa öğrenmeyi daha doğru buldum , umarım yardımcı olursunuz.
Ve gelelim 6 ayda bu araçta edindiğim tecrübeye lütfen laf atmak için yorum yapmayın inanın art niyetle yazmıyorum ve amacım kötülemek değil , lütfen !!!
1-Aracın 1. vitesi çok kısa ama bu bir olumsuzluk olarak algılanmamalı fakat şunuda kabul etmeli araziye çıkmıyoruzki bu kadar düşük oran düz yolda çok kısa kalıyor
2-Motor 3000 deviri geçene kadar çok hantal kalıyor özellikle 2,3,4,5. viteste ki geriye ne kaldı , zaten birinci viteste neden güçlü olduğu yukarıda yazdığım nedenden dolayı yeterli
(bu hantallık özellikle sürpriz sollamalarda vites düşürmenize neden oluyor 4. viteste 2000 devirle 70-80 arası bir hızda giderken 3e düşüp deviri 3000-3500 arasına çıkarıp sollama yapmak zorunda kalıyorsunuz buda küçümsenmeyecek bir sıkıntı , eğer 3500 devirle kullanacaksak niye bilgisayarın vites uyarılarını dikkate alalım öyle değilmi ama
3- araç makul tüketime sahip ama öyle çokta az yakmıyor ,emsallerinde (asg sistemi olmayan) Qashqai , ix35 , sportage gibi araçlarla yakın tüketim değerlerine sahip ben hala 8.1 litrenin altına inemedim ama onlarda yeni be arkadaş hemde araçların biri daha 500 kmde ,biri 1700 kmde ve şehir içi tüketimleri 8.2 ile 8.5 litre bu ne bohem bu ne rapsodi :sssTüketim değeri az diyen arkadaşların şehir dışı değil şehir içi tüketim değerlerini vermelerini rica ederim , özelliklede sabah depo fulleyip akşam yeniden dolum yaptıktan sonra söylerlerse daha doğru olur tüketim değerleri !Bilgisayar anlık hesapladığı veya manuelde sürekli tüketime peyderpey saniye saniye net yansıtmadığından doğru bir aktarım olmuyor !!! (Yalova-izmit gidiş dönüş 170 kmde sürekli 70-90 km aralaığında ve bilgisayar uyarısını dikkate alarak kullandığımda 14 küsür Litre tüketim sağladım aracım daha 2400 km civarındaydı ve bence hiçte az değil en son geçen hafta sürekli 90 km sabit hızda (bursa şehir içi girişi ve orhangazideki ışıklar hariç)160 kmde çeyrek depo benzin yaktım -ki dönüşte neredeyse yolun yarısında viteste indiğim rampalardan dolayı hiç gaza bile basmadığım halde bilgisayar anlık tüketimde 5.9 litre değer vermesine rağmen 13küsür litre benzin aldı depo dönüşte bilenler bilir bursa girişinde kent meydanında bahar hastanesine gittim hastamı aldım geri döndüm şehir içi trafiğinde oyalanma veya trafik sıkışıklığına takılmada yoktu ama 13 litre 160 km de bence hiç az bir tüketim değil tabi 140-150 km hızla gitmezseniz !!!
4-rampa tırmanışlarında özellikle uzun rampalarda motor ivmelenmesi gerçekten çok düşük , japon araçları aksine rampalarda daha güçlü olur diye bilirim ama nedense bu araçta eğer düşük vites ve yüksek devirle rampaya girip aynı viteste tırmanmayı sürdürmesseniz motor çok çabuk bir şekilde güç kaybediyor ve insanı çileden çıkarıyor atik ve seri bir motora sahip değil tamam 117 beygir gücün tamamını istemiyoruz -ki zaten 6000 devirde bu güce ulaşıyor ama bari 50-60 beygir güç verde bana hiç olmadı sabit bir hızda tırmanmaya devam et ama yok maalesef çok sağır bir motoru var !!! Lütfen kızmayın !!! (Pedalı kökleyip alt viteslerde hızlanarak rampa tırmanmalarını söylemiyorum dikkat edin !!! özellikle imkanı olan varsa veya bu bölgeyi bilen varsa gemlik ışıklarda dururken yeşilde bilgisayarı kaale alarak rampaya girin bakın ne oluyor , hadi bilgisayarı dinlemeden girin 2500 devirde 2. vitesten 3. vitese atın tam rampa ortasındayken bakın ne oluyor dediğimi daha iyi anlarsınız !!!
5- Aracımızın piyasa değerini bilen varmı ??? Bana çok komik bir teklif yaptılar aman satmaktan vazgeçtim , adamlar bisiklet alıyorlar galiba ama söyledikleri söz malesef çok manidardı buda asx için hiç iç açıcı değil ve bir okadar gerçekti
6- Pek ihtimal dahilinde değil ama aracımı satabilirim ve bunu ilk olarak buradan sizlere iletirim umarım bunu yapmak zorunda kalmam !!!
Herkese okuduğu ve vereceği cevaplar ve yazacakları olumlu olumsuz tüm yorumlar için şimdiden çok teşekkür ederim:)
Not:Kırıcı yorumlar ve hakaret niteliği taşıyan yorumlara cevap yazmayacağımı bildiririm ve umarım bu tür yorumlarda yapılmaz , sevgiyle ve dostça kalın , herkese keyifli ve kazasız sürüşler dilerim
[/quo
kaan bey merhaba ben forma çok sık bakamıyorum.benimde nacizane yorumlarım var (şirketimizde 8530 km de asx imiz var)günlük kullanıyoruz.
1;benim fark ettiğim sabah araç ilk haraket ettiğinde fren balataları biraz soğuk malum biraz fren pedalıda çok az sert oluyor bence normal
2;asx in cam ı ince kalınını takalım camcı yapıyo falan filan bence böyle bişey yok.asx in camı gayet normal kalınlıkta gelen ses problemini maroto eyüp gideriyor evet ama sadece mar oto değil artık bütün servisler gideriyor (araştırdım)
3;viteslerde her hangi bir sıkıntı yok (bence) belki sizin aracı kullandığınız bölge tozlu olduğu için olabilir yinede yetkili servise uğramanızı öneririm.
4;aracınızda gelen sizin duyduğunuz herhangi bir sesi yetkili serviste test sürüşü yaptırmanızı öneririm (biz öyle yapıyoruz) 5;sesi bulmuşsunuz sanırım stepmenin içinde
6;marş süresi beni hiç rahatsız etmedi
7 ; malesef otomatik cam kaldırma yok.sadece lancer ın ilk gelen modellerinde var ve 1.8 lancer ın bazılarında(yazılım diye bir şey yok)
8 alarm yok fakat aracımızı kileyip açarken siyalleri farları iç aydınlatmayı seçebilme ihtimalleri var.(hoş geldin lambassı,eve dönüş lambası)ben yaptırmıştım.mesela araçtan inmeden far kolunu 1 kere yukarı çekip bıraktığımızda aracımızı kitleyip gitsekte 30 saniye yanıp sonra tekrar sönüyor.mesela ön silecekler çalışırken aracı geri vitese taktığımızda arka silecek otomatik olarak çalışıyor vs vs
gelelim değerlendirmeye
1: bence aracımızın 1. vitesi gayet iyi seri kullanımda 1/2/3/4 1. vitesten 2.vitese oldukça seri vites değişim zamanı kazandırıyor.
2 ben memnum 1.6 turbosuz benzinli suv la otomobil segmenti bir araca biniyorum
3:yakıtımdan çok memnunum bence sizden başka biriyle (kerdeşiniz veye abiniz olablilir)deneyin....not;arkadaşlar yaşadığımız sorun ve önerilerimiz yetkili servislerle paylaşmazsak hep kendi aramızda konuşuruz.ben en ufak bir durumda serviste alırım soluğu.imla hatası yapıysam affola herkese kazasız belasız sürüşler.