Zaman: 28 Mar 2024 18:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2009 23:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
bende carisma glx var ...aracımdan memnunum ama ilerde gdi ninde tadına bakmak istiyorum...uzman biri söylesin gdi motorların ömrü nekadardır...benim carisma nın motoruna daha anahtar değmedi..168 binde...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 12 Şub 2011 21:54 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2011 01:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
GDI candir, GDI kandir. VW'nin simdi son teknoloji diye kakaladigi FSI, TSI geyiklerini zamaninda Mitsu ve baska birkac firma daha denemisti. Ama devaminda vazgectiler. VW de vazgececek belki, kimbilir...

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2011 01:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Doğrudan enjeksiyon pek de "vazgeçilen" bir teknoloji değil galiba. Wikipedia'ya bakarsak:

1996 - Mitsu: GDi
1998 - Toyota: D4
1999 - Reno: IDE (Gene 99'sa PSA yani Pejo, Citroen ile Hyundai ve Volvo Mitsu'dan GDI teknolojisini almışlar.)
2000 - VW: FSI
2000 - PSA Pejo ve Citroen: HPi
2001 - Ford: SCi
2002 - Alfa Romeo: JTS
2003 - BMW (Galiba kısaltması yok... 2007'de Mini Cooperlara da doğrudan enjeksiyonlu motor koymuşlar Japonya'da)
2004 - Opel: Ecotec (Ve bolca diğer GM otomobil markaları)
2005 - Mazda :DISI
2006 - BMW: CGI
2007 - Ford: GTDI
2009 - Ferrari, Porsche, Jaguat, Land Rovers vs. doğrudan enjeksiyonlu motor içeren arabalar piyasaya sürmüşler...
2010 - Infiniti (Nissan): DI
2011 - Hyundai: Theta GDI

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Biz sadece Mütsu'nun GDi'sini biliyoruz ama yollarda daha epeyce doğrudan enjeksiyonlu araba var belli ki. Bunların tümünün ortak sorunu da EGR nedeniyle oluşan kuruma bağlı sorunlar. Bu araçların sahipleri araçlarına doğru yakıt (katkısı bol yakıt) koysa, doğru yağ koysa (tam sentetik, bol deterjanlı) ve yağını düzenli değiştirse (her 10.000'de), o zaman dizel istemeyen, tüplüye güvenmeyen herkes doğrudan enjeksiyonlu motorların tadına varılmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2011 02:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2010 00:43
Mesajlar: 207
İsim: emrah
Araç: carizma gdi avance
Kan grubu: abr+
gdi yazdı:
Doğrudan enjeksiyon pek de "vazgeçilen" bir teknoloji değil galiba. Wikipedia'ya bakarsak:

1996 - Mitsu: GDi
1998 - Toyota: D4
1999 - Reno: IDE (Gene 99'sa PSA yani Pejo, Citroen ile Hyundai ve Volvo Mitsu'dan GDI teknolojisini almışlar.)
2000 - VW: FSI
2000 - PSA Pejo ve Citroen: HPi
2001 - Ford: SCi
2002 - Alfa Romeo: JTS
2003 - BMW (Galiba kısaltması yok... 2007'de Mini Cooperlara da doğrudan enjeksiyonlu motor koymuşlar Japonya'da)
2004 - Opel: Ecotec (Ve bolca diğer GM otomobil markaları)
2005 - Mazda :DISI
2006 - BMW: CGI
2007 - Ford: GTDI
2009 - Ferrari, Porsche, Jaguat, Land Rovers vs. doğrudan enjeksiyonlu motor içeren arabalar piyasaya sürmüşler...
2010 - Infiniti (Nissan): DI
2011 - Hyundai: Theta GDI

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Biz sadece Mütsu'nun GDi'sini biliyoruz ama yollarda daha epeyce doğrudan enjeksiyonlu araba var belli ki. Bunların tümünün ortak sorunu da EGR nedeniyle oluşan kuruma bağlı sorunlar. Bu araçların sahipleri araçlarına doğru yakıt (katkısı bol yakıt) koysa, doğru yağ koysa (tam sentetik, bol deterjanlı) ve yağını düzenli değiştirse (her 10.000'de), o zaman dizel istemeyen, tüplüye güvenmeyen herkes doğrudan enjeksiyonlu motorların tadına varılmaz...

demekkı benım ustanın ısrarla butun arabalarda egr var demesının sebebı buymus

_________________
Resim

Zor satılıp kolay alınan satmaya kıyılamayan bir dünya güzeli.Carisma gdi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2011 00:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Ara 2009 13:53
Mesajlar: 3055
Şehir: Istanbul
İsim: Bil@l
Araç: Lancer 1.8 Intense CVT
Meslek: Bilg. Muh.
Kan grubu: B +
Vazgecilen derken bir kullanan bir daha devamini pek getirmiyor nedense o anlamda :D

_________________
A good car gets you from point A to point B. A GREAT car gets you in trouble!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2011 00:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2011 23:02
Mesajlar: 1
İsim: suat
Araç: misubishi carizma
Meslek: matbaa
Kan grubu: arh+
Yaş: 35
slm bende 1.8.gdi elegance var ve aracıma bu araçtan anlaya iyibir usta arıyorum


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2012 12:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ara 2011 16:02
Mesajlar: 109
Şehir: Gaziantep/İzmir
İsim: Kadir
Araç: carisma 1.8 GDİ Hb
Meslek: öğrenci
Yaş: 21
Resim

_________________
TR: Muhakkak ki Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. // Nahl suresi, 90. ayet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2012 14:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Haz 2010 21:01
Mesajlar: 1098
Şehir: Samsun
İsim: S.Uğur
Araç: 2010 lancer 1.5 invite mt yakut kırmızı
Meslek: turizm
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 33
mercedes in şimdi kullandığı 1.8cgı motorun atasıda bu olsa gerek.ilk mitsu kullanmış ama pek fırsata çevirememiş reklamını yapamamış.bu motoru ilk yapan mitsu dediğimde mercedes severlerin hoşuna gitmiyor.mitsubishi yi bilmediklerinden küçümsediklerinden.

_________________
BAYRAKTAR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012 00:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2012 14:32
Mesajlar: 20
Şehir: istanbul
İsim: mustafa
Araç: carisma gdi
Meslek: öğrenci
Yaş: 20
gdi yazdı:
Doğrudan enjeksiyon pek de "vazgeçilen" bir teknoloji değil galiba. Wikipedia'ya bakarsak:

1996 - Mitsu: GDi
1998 - Toyota: D4
1999 - Reno: IDE (Gene 99'sa PSA yani Pejo, Citroen ile Hyundai ve Volvo Mitsu'dan GDI teknolojisini almışlar.)
2000 - VW: FSI
2000 - PSA Pejo ve Citroen: HPi
2001 - Ford: SCi
2002 - Alfa Romeo: JTS
2003 - BMW (Galiba kısaltması yok... 2007'de Mini Cooperlara da doğrudan enjeksiyonlu motor koymuşlar Japonya'da)
2004 - Opel: Ecotec (Ve bolca diğer GM otomobil markaları)
2005 - Mazda :DISI
2006 - BMW: CGI
2007 - Ford: GTDI
2009 - Ferrari, Porsche, Jaguat, Land Rovers vs. doğrudan enjeksiyonlu motor içeren arabalar piyasaya sürmüşler...
2010 - Infiniti (Nissan): DI
2011 - Hyundai: Theta GDI

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Biz sadece Mütsu'nun GDi'sini biliyoruz ama yollarda daha epeyce doğrudan enjeksiyonlu araba var belli ki. Bunların tümünün ortak sorunu da EGR nedeniyle oluşan kuruma bağlı sorunlar. Bu araçların sahipleri araçlarına doğru yakıt (katkısı bol yakıt) koysa, doğru yağ koysa (tam sentetik, bol deterjanlı) ve yağını düzenli değiştirse (her 10.000'de), o zaman dizel istemeyen, tüplüye güvenmeyen herkes doğrudan enjeksiyonlu motorların tadına varılmaz...


direkt enjeksyonlu motorlarda kurumlanma niye çok fazla oluyor ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 30 Ara 2012 14:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2012 17:08
Mesajlar: 1
İsim: kadri
Araç: mitsubishı carisma
Meslek: öğretmen
Kan grubu: ab+
Yaş: 35
selamlar: cevap yazanlara şimdiden teşekkürler bir hafta içinde alacağım için acil cevap lütfen ülkemizde akıt fiatları malum bu nedenle ben ne kadar artları da olsa 1.8 gdı motorun kötümser bir senaryoyla ne kadar yakacağını öğrenmek istiyorum ve mümkünse lütfen litre lt//100 km şeklinde yazarsanız çok sevinirim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2013 16:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ara 2012 12:55
Mesajlar: 3
İsim: engin
Araç: mitsubishi carisma 1.6 avance hb 2004
Meslek: pastacı
Kan grubu: b+rh
Yaş: 25
bu benzin fiyatlarıyla gdi de olsa benznli araca binmek kalın bi cüzdan ister şahsen 1.6 lpg li tercihim olurdu ve nitekimde öyle yaptım 2004 1.6 avance aldım bir ay kadar önce çokda memnunun üstelik gdi ya göre parça fiyatlarıda makul seviyede


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2013 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Nis 2013 23:25
Mesajlar: 7
İsim: Bülent Bekar
Araç: PAJERO Pinin
Meslek: Tulumcu
Yaş: 36
Merhaba..2001 model 2.0 GDİ Pajero Pinin 104.000 km de aracım var.. bu araca tavsiye edeceğiniz uygun motor yağı nedir acaba..Sıkıntım itecek sesinin ilk çalıştırmada çok gelmesi..Şuan kullandığım yağ Castron EDGE 0W30.. SELAMLAR..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2013 16:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eki 2013 16:26
Mesajlar: 7
İsim: serdal
Araç: mitsubishi carizma
Meslek: polis
Kan grubu: b -
Yaş: 32
slm arkadaşlar ilk kez aranıza katıldım elazığda emniyette çalışan bir carisma hastasıyım ve 1999 model 1.8 gdi ls aracım var .aracım 1600 devirde çalışıyor ve gösterge çıkıp iniyor1800 lere çıkıp iniyor 3 sn arayla .ilk çalıştığında 1 vitese atıp normal bir gazla başlıyorum yola 100 km yakıt 32 ile başlıyor arıza göstergeleri yanmıyor sorun yok yani.araç biraz ısınınca degerle biraz düşüyor ama yine de çok yüksek.uzun yolda 100 km de (düz yol) 6 -7 oluyor. sorun nedir sizce


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2013 03:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ağu 2013 14:30
Mesajlar: 14
İsim: Enis
Araç: Carisma
Meslek: Serbest
Yaş: 29
Arkadaşlar bende 1.8 gdi kullanıyorum çok memnun olmama rağmen yakıt konusunda bir istikrar sağlayamıyorum yardımci olursanız sevinirim

_________________
Arabani seversen seni yolda bırakmaz...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2014 17:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Haz 2014 23:50
Mesajlar: 26
İsim: Mehmet Ferruh
Araç: Mitsubishi carisma 1.8 gdi elegance
Meslek: Yönetmen
Yaş: 30
TULUMCU yazdı:
Merhaba..2001 model 2.0 GDİ Pajero Pinin 104.000 km de aracım var.. bu araca tavsiye edeceğiniz uygun motor yağı nedir acaba..Sıkıntım itecek sesinin ilk çalıştırmada çok gelmesi..Şuan kullandığım yağ Castron EDGE 0W30.. SELAMLAR..


Önerilen yağ kaputu açtığınızda üretim tarihi yağı vs... yazması geriyor. Benim motor ustasıda ordan bakmıştı...

Acemiyim ama yardımcı olayım dedim :)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2014 16:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eyl 2014 16:06
Mesajlar: 20
Şehir: Antalya
İsim: Emin Öztürk
Araç: Henüz Yok
Meslek: Ticari Pazarlama
Kan grubu: Arh+
Yaş: 39
Herkese merhaba,
Umarım konuyu hortlatmıyorumdur. Mazur görün, forumda yeniyim, bu ikinci mesajım. Lakin sormak istediğim birşey var ve üye arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim. Son bir aydır Mitsubishi Carisma'ları takip ediyorum. Sitenizden de o sayede haberdar oldum zaten. Şimdi anladığım kadarıyla 1.6 - 1.8 - 1.8 GDI - 1.9 Dizel motor seçenekleri mevcut. 1.8 GDI için hem masraflı ve çok yakar, hem de akıllı uslu kullanırsanız ve bakımlarını düzenli yaparsanız 1.000.000 km'ye kadar kullanırsınız tarzında yorumlar gördüm. Allah rızası için birisi tam ve net bir şekilde açıklayıp kafamdaki soruya noktayı koyabilir mi? Çok kısa süre içinde bir Carisma sahibi olmayı planlıyorum ve bunun için sizin desteğinize ihtiyacım var. Ayrıca artık otomatik vitese geçeyim diyorum. 2000 ve üstü modeller için gerek benzinli, gerekse dizel de otomatik vites olayı nasıl? Çok sık arıza problemi çıkarır mı, başımı ağrıtır mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2014 17:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2011 20:44
Mesajlar: 569
İsim: cihan
Araç: carisma 1.6 avance
Meslek: eksper
Kan grubu: b+
Yaş: 30
1.6 al tam lpg uyumlu.1.8 güzel ama usta yok benzin pahalı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2014 18:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2012 10:56
Mesajlar: 426
İsim: Rıfat
Araç: Mitsubishi Carisma Avance 2001
Meslek: öğretmen
Yaş: 32
Size tavsiyem 1.6 avence modelidir. Temizini bulursaniz kacirmayin. carismalar bebek gibi ilgi ve bakim ister. ince eleyip SIK dikumaniz lazim. Kotuye duserseniz gece gunduz uyumayan bebek gibi hayatinizi zindan eder.

Motorola cihazimdan gonderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: Gdi Teknolojisi
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2014 00:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eyl 2014 16:06
Mesajlar: 20
Şehir: Antalya
İsim: Emin Öztürk
Araç: Henüz Yok
Meslek: Ticari Pazarlama
Kan grubu: Arh+
Yaş: 39
cihan841 yazdı:
1.6 al tam lpg uyumlu.1.8 güzel ama usta yok benzin pahalı.


Cihan Bey, internetten biraz araştırdım. GDI motorlu araçlar için Hollanda menşeeli Teleflex ya da Prins marka, pahalı bulunduğu durumlarda da Atiker'in en uyumlu olduğunu birçok yerde okudum. Siz ne dersiniz bu konuda.
Ayrıca yeni nesil Lpg daha doğrusu Lpi sistemi çıkmış. Bu sistem, alışılagelmiş lpglerde olduğu gibi yanma odalarına gaz olarak değil de sıvı olarak püskürtüyormuş, böylelikle GDI teknolojili motorlarda hem tam uyumlu, hem performansdan zerre kayıp yaşatmadığı gibi motora da zarar vermiyormuş. Ayrıca sezonsal olarak bakım ve ayar yapmak gerekmiyormuş. Fiyat olarak bence diğerlerinden en az iki kat pahalıdır ancak yukarıdaki artıları göz önüne alındığında sanırım biraz mantıklı gibi. Bir Carisma kullanıcısı olarak siz ne dersiniz? Tavsiye edermisiniz?

Aşağıda ayrıntılı açıklamayı görebilirsiniz. (ALINTIDIR)

LPi'nin Avantajları
· Performans Kaybı Yok!
Sıvı püskürtmeli LPi sistemi, "sıvı" haldeki LPG'i emme valfinin hemen önünden gönderdiği için, silindirde bir soğuma meydana getirerek daha fazla yakıtın silindire dolmasına ve motorun daha güçlü çalışmasına imkan sağlar. Bu sayede benzinli sistemden performans olarak hiçbir farkı yoktur.

· Periyodik Bakım Yok!
Sıralı sistem LPG sistemlerinde, düzenli olarak servise gidilerek LPG sistemininin filtre, hava ve coğrafik koşullara göre ayarlama gibi işlemler yapılır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan LPi herhangi bir periyodik bakıma ihtiyaç duymaz.

· "Backfire" Riski Yok!
Backfire; gaz halinde LPG kullanan sıralı sistem LPG kitlerinde, gazın bir bölümünün yanma odası dışında da yanmaya devam etmesine denir. Aracınız için zararlı olan bu durum, sıvı püskürtmeli LPG sistemi LPi takılmış araçlarda yaşanmaz.

· Motor Ömrü Kısalmaz!
LPi, dünyanin en yeni ve lider teknolojisi sayesinde, aracınızın benzinli sistemine çok benzer bir yapıda çalışır. Sıvı püskürtmesi sayesinde, sıralı sistem LPG kitleri nedeniyle motor donanımınızda oluşan yıpranmalar olmaz.

· Yakıt Tasarrufu
LPi, üstün teknolojili sıvı LPG püskürtmesi sayesinde en yüksek verimle çalışarak benzinli sistemlere ve gaz LPG kullanan sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar.

· Sıcak, soğuk, nem, rakım ayarına gerek yok!
Sıralı sistem buharlı LPG sistemlerinde, hava veya coğrafik koşullara göre ayar yapılmaktadır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan LPi, LPG'i sıvı olarak sisteme gönderdiği için dış etkenlerden etkilenmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye