Zaman: 04 Eki 2025 06:59

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2012 17:09 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
BEN DE SOL AMORTİSÖRÜ DEĞİŞTİRMEME RAĞMEN KISA SÜRE DE (15GÜN GİBİ) AYNI YERDEN SES GELİYOR TEKRAR AMORTİSÖR DEĞİŞTİRMEK İSTEMEDİĞİMDEN ÖYLECE BIRAKTIM. tavsiyem ses gelen yeri başka bir ustaya göster bazen farklı gözün görmesi gerekebiliyor. sonucuda burada yazıver ben de 3. bir ustadan fikir almış olayım (2 usta benim işi çözemedi daha önce ise 2. ustam çözmüştü başka bir ses olayını)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2012 20:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 19:23
Mesajlar: 79
İsim: dündar
Araç: carisma 1.6 comfort
Ön tekerlerin göbeğini göbekten sıktırın gevsemiş olabılır.büyük bijon anahtarı ile..

_________________
2003 model 1.6 comfort hb


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2012 22:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
av.ilhami yazdı:
BEN DE SOL AMORTİSÖRÜ DEĞİŞTİRMEME RAĞMEN KISA SÜRE DE (15GÜN GİBİ) AYNI YERDEN SES GELİYOR TEKRAR AMORTİSÖR DEĞİŞTİRMEK İSTEMEDİĞİMDEN ÖYLECE BIRAKTIM. tavsiyem ses gelen yeri başka bir ustaya göster bazen farklı gözün görmesi gerekebiliyor. sonucuda burada yazıver ben de 3. bir ustadan fikir almış olayım (2 usta benim işi çözemedi daha önce ise 2. ustam çözmüştü başka bir ses olayını)

Daha önce de bir rotbalançı bakmıştı ve amortisör demişti ama nafile... Keşke arabayı kaldıracağım bir lift olsaydı da rahatça bakabilseydim altına üstüne. Allah'ın izniyle sorunu çözerdim.
Sorun çözülürse inşaallah sonucu yazarım.

dündar polat yazdı:
Ön tekerlerin göbeğini göbekten sıktırın gevsemiş olabılır.büyük bijon anahtarı ile..

Tekerlek göbekleri sağlam sıkıldı.

Her ikinize de cevaplarınız için teşekkürler

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2012 13:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
vural2005 yazdı:
av.ilhami yazdı:
BEN DE SOL AMORTİSÖRÜ DEĞİŞTİRMEME RAĞMEN KISA SÜRE DE (15GÜN GİBİ) AYNI YERDEN SES GELİYOR TEKRAR AMORTİSÖR DEĞİŞTİRMEK İSTEMEDİĞİMDEN ÖYLECE BIRAKTIM. tavsiyem ses gelen yeri başka bir ustaya göster bazen farklı gözün görmesi gerekebiliyor. sonucuda burada yazıver ben de 3. bir ustadan fikir almış olayım (2 usta benim işi çözemedi daha önce ise 2. ustam çözmüştü başka bir ses olayını)

Daha önce de bir rotbalançı bakmıştı ve amortisör demişti ama nafile... Keşke arabayı kaldıracağım bir lift olsaydı da rahatça bakabilseydim altına üstüne. Allah'ın izniyle sorunu çözerdim.
Sorun çözülürse inşaallah sonucu yazarım.

dündar polat yazdı:
Ön tekerlerin göbeğini göbekten sıktırın gevsemiş olabılır.büyük bijon anahtarı ile..

Tekerlek göbekleri sağlam sıkıldı.

Her ikinize de cevaplarınız için teşekkürler


bende merak ettim şimdi nerden kaynaklandığını sonucu bekliyorum ?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2012 11:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
znc yazdı:

bende merak ettim şimdi nerden kaynaklandığını sonucu bekliyorum ?


Hala araştırıyorum...
internetten, servis manualinden vs ....
inşaallah haberdar ederim gelişmeleri

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2012 13:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
vural2005 yazdı:
znc yazdı:

bende merak ettim şimdi nerden kaynaklandığını sonucu bekliyorum ?


Hala araştırıyorum...
internetten, servis manualinden vs ....
inşaallah haberdar ederim gelişmeleri



Motor takozlarını kontrol et istersen ordanda gelebilir


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2012 16:44 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
http://www.x-tremetuning.com/shop/index ... ory_id=968
verdiğim linkde performans bobini var 280 TL. resim büyütüldüğünde bizim meşhur taş sigorta da görünüyor (dikdörtgen prizması ve iki ucunda bakır tel). her araca uyup uymadığını sorduğumda ilgili kişinin olmadığını daha sonra aranmasını istedi. ben aklımdayken yazayım dedim. herhalde yansanayi bobinden iyidir. yanında da taş sigortası var.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2012 19:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
znc yazdı:
vural2005 yazdı:
znc yazdı:

bende merak ettim şimdi nerden kaynaklandığını sonucu bekliyorum ?


Hala araştırıyorum...
internetten, servis manualinden vs ....
inşaallah haberdar ederim gelişmeleri



Motor takozlarını kontrol et istersen ordanda gelebilir


Motor takozlarını yakın zamanda tamir ettirdim. Onların arızasında hem kalkışta vurma sesi geliyordu hem de motor zorlanığında hırlama sesi geliyordu hatta motor resmen böğürüyordu. Tamir ettirince düzeldi.

Fakat benim bahsettiğim ses, tekerleğin altı boşa düştüğü zaman oluyor. Sanki teker düşüp bir yere çarpıyor. Ya çukura girdiğimde oluyor ya da tümseklerde ve kasislerden geçtikten hemen sonra tekerler boşa düştüğünde oluyor. Sesi şöyle tarif edeyim: Bir balyoz veya çekiçle Arabanın şasisine kuvvetlice vurduğunuzda çıkan tek ses gibi sanki. (Bu söylediğimi tabi ki denemedim :) tahmini). Artık buna 'GÜM' mü dersiniz, 'PAT' mı, 'TAK' mı dersiniz bilmiyorum.
Araştırdığım kadarıyla z-rotundan kaynaklanabiliyormuş bu ses. Benimki de ondan olabilir. Çünkü z-rot lar hiç değiştirilmedi. Bulabilirsem onları değiştireceğim inşaallah. Sözde D sınıfı bir araca biniyorum ama gelen seslere bakılırsa hangi sınıfa girer bilemiyorum,belki sınıfta bile kalır...

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2012 14:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
Bizim araçlarda z rot yok.Sesin kaynağı şaseye tekerden giden bir baş parmak kalınlığında bir demir var.Bu demirin bağlantı noktalarında viraj lastiklerini benzeyen bir lastik var.Ben doblo viraj lastiği taktırdım.:D Çukurlara girdiğinizde dediğiniz sesi bende alıyordum lastikleri yenileyince 10 numara oldu.Bu kol taşıyıcıya bağlanıyordu yanlış hatırlamıyorsam ve alt şase sökülüp değiştiriliyor.Bilginize...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2012 15:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
vural2005 yazdı:

Fakat benim bahsettiğim ses, tekerleğin altı boşa düştüğü zaman oluyor. Sanki teker düşüp bir yere çarpıyor. Ya çukura girdiğimde oluyor ya da tümseklerde ve kasislerden geçtikten hemen sonra tekerler boşa düştüğünde oluyor. Sesi şöyle tarif edeyim: Bir balyoz veya çekiçle Arabanın şasisine kuvvetlice vurduğunuzda çıkan tek ses gibi sanki. (Bu söylediğimi tabi ki denemedim :) tahmini). Artık buna 'GÜM' mü dersiniz, 'PAT' mı, 'TAK' mı dersiniz bilmiyorum.
Araştırdığım kadarıyla z-rotundan kaynaklanabiliyormuş bu ses. Benimki de ondan olabilir. Çünkü z-rot lar hiç değiştirilmedi. Bulabilirsem onları değiştireceğim inşaallah. Sözde D sınıfı bir araca biniyorum ama gelen seslere bakılırsa hangi sınıfa girer bilemiyorum,belki sınıfta bile kalır...



İNŞ yakın zamanda çözersin. Şu D sınıfına gelince sana tamamen katılıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2012 15:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eki 2011 11:47
Mesajlar: 423
Şehir: denizli
İsim: özenc
Araç: TOYOTA AURİS 2013
Meslek: büro
Yaş: 28
blackberry06 yazdı:
Bizim araçlarda z rot yok.Sesin kaynağı şaseye tekerden giden bir baş parmak kalınlığında bir demir var.Bu demirin bağlantı noktalarında viraj lastiklerini benzeyen bir lastik var.Ben doblo viraj lastiği taktırdım.:D Çukurlara girdiğinizde dediğiniz sesi bende alıyordum lastikleri yenileyince 10 numara oldu.Bu kol taşıyıcıya bağlanıyordu yanlış hatırlamıyorsam ve alt şase sökülüp değiştiriliyor.Bilginize...



sizin bahsettiğiniz demir zaten ön viraj demiri değil mi ? onlara 2 tane viraj lastiği tutuyor 10 liralık bişey ama değiştirmesi cok zahmetli :D


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2012 17:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2010 17:33
Mesajlar: 1339
Şehir: Ankara
İsim: Caner Gümüş
Araç: 2011 ASX 1.6 İNVİTE
Meslek: Mağaza
Kan grubu: ARH+
Yaş: 33
hemde ne zahmet usta söktüğüne pişman oldu valla çok uğraştı.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2012 19:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
vural2005 yazdı:
znc yazdı:

bende merak ettim şimdi nerden kaynaklandığını sonucu bekliyorum ?


Hala araştırıyorum...
internetten, servis manualinden vs ....
inşaallah haberdar ederim gelişmeleri

ön salıncakların alttan rotilinee baktır.Araç havada olsun.muhtemelen ondan. Yenisini almana gerek yok salıncağı söktürüp alt rotili kaynattırırsan idare eder.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2012 00:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012 21:19
Mesajlar: 16
İsim: ONUR
Araç: carisma 2001
Meslek: muhasebe
Kan grubu: Arh+
Yaş: 22
S.a Arkadaşlar araçlar hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum aracım rolanti halinde çalırken camları acmak için düğmelere bastığımda farlar kısılıyor gibi oluyor bırakınca eski haline geliyor sorun neden kaynaklanıyor olabilir ???


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2012 14:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
blackberry06 yazdı:
Bizim araçlarda z rot yok.Sesin kaynağı şaseye tekerden giden bir baş parmak kalınlığında bir demir var.Bu demirin bağlantı noktalarında viraj lastiklerini benzeyen bir lastik var.Ben doblo viraj lastiği taktırdım.:D Çukurlara girdiğinizde dediğiniz sesi bende alıyordum lastikleri yenileyince 10 numara oldu.Bu kol taşıyıcıya bağlanıyordu yanlış hatırlamıyorsam ve alt şase sökülüp değiştiriliyor.Bilginize...


Ben de sizin bahsettiğiniz o şasiye bağlı olan demirden şüpheleniyorum. Bizim araçta z-rot yok gibi duruyor ama o bahsettiğiniz demiri, maximum bir karış uzunluğunda olan bir demir (ki bence z-rotu) her iki salıncağa bağlıyor ve bence ses ondan da gelebilir. Çünkü lastikleri epeyce deforme olmuş. Bu parçayı internette carisma parçası olarak bulamadım ama lancer ön z-rotu olarak buldum. Fiyatı da ucuz olduğundan öndeki ikisini değiştirmeyi düşünüyorum.
Linki aşağıda:

http://www.otomobilyedekparcalari.com/MITSUBISHI-LANCER-Z-ROTU-ASKI-ROT-SAGSOL-ON-2003-USTU-MODEL-YEDEK-PARCA-FIYATLARI,PR-4487.html
yardımlarınız için teşekkürler. Sorun çözülünce bildiririm inşaallah

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2012 21:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Eyl 2011 20:36
Mesajlar: 975
İsim: Ahmet Emin
Araç: 2014 Astra 1.6 Cdti Sport
Meslek: Öğrenci
Kan grubu: Arh+
Yaş: 0
Rot rot kolu salıncak aks vb ön takımdan ihtiyaçlarınızı uygun fiyatta gönderebilirim.

http://www.etsauto.com/index.asp

_________________
Kalbinizin Sahibine Emanet Olun...


Ye yağlıyı iç suyu, donarsa donsun
Ye tatlıyı içme suyu, yakarsa yaksın
Al arabayı doldur depoyu, yakarsa yaksın..


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2012 19:53 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5654
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
carisma22 yazdı:
S.a Arkadaşlar araçlar hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum aracım rolanti halinde çalırken camları acmak için düğmelere bastığımda farlar kısılıyor gibi oluyor bırakınca eski haline geliyor sorun neden kaynaklanıyor olabilir ???

bence normal benim kullandığım her arabada ki akülerini değiştiririm hafif farlarda kısılma oldu. oluyor. şimdiki aracımda 74 amper varta var alalı 12 ay olmuştur. cam düğmelerine basınca kısılma oluyor ama görünürlüğe etkisi yok

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2012 19:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Oca 2012 12:36
Mesajlar: 367
Şehir: Gaziantep
İsim: İbrahim Vural
Araç: Outlander 2011>Renault Fluence ZE
Meslek: Aile Hekimi
Kan grubu: B +
Yaş: 30
akerimoglu yazdı:
vural2005 yazdı:
Arkadaşlar , herkese kolay gelsin.
Üç sorum olacaktı:
1. Son zamanlarda arcın performansından memnundum. Ama geçenlerde benzin bitmeye yakındı ve ışık hala yanmamıştı. Sonra bir yokuşu çıkarken benzin bitmiş gibi araç teklemeye sallanmaya başladı. Yokuşu zar zor çıktı ve tam yokuş bitince benzin ışığı yandı ve bir dakika sonra düzlükte iken tekrar söndü. Ondan sonra 3-4 seferdir depo yarım iken o yokuşta aynı sorunu tekrarladı ama bu sefer ışık yakmaksızın. Acaba depodaki benzin pompasını mı bozdum? Yoksa depoda bir pislik var da yokuş çıkarken biryerleri mi tıkıyor?
2. Benim araç aslında otomatik vites. Önceki sahibinde iken arıza yapmış ve yaptıramamışlar. Suriye'de bizim araca manuel şanzıman takmışlar ve aracım şimdi manuel. Uzun yola çıkıyorum ve şu hız sabitleyiciyi çalıştırayım diyorum. Hız sabitleyicinin on-off tuşuna basıyorum ve gösterge panelinde yeşil renkli CRUISE yazızı çıkıyor. Sonra 80 üzeri bir hızda giderken kolu yukarı itip sabitlemek istiyorum ama hız sabitlenmiyor. Herşeyi denedim ama olmadı. Sabitlemeyi doğru yaptığımdan eminim. O konuda bir sıkıntı yok. Acaba vites manuele çevrilince artık sabitleme yapılamıyor mu? Ve ya manuelde hız sabitleyici olmaz mı? Ve yahut manuelin hız sabitleyicisi ile otomatiğinki farklı mı? Şanzımanın üzerinde birkaç tane boşta soket var. Ama takılacakları hiçbiryer yok . Ne yapabilirim ?
3. Geri vites ışıklarım yanmıyor. Ampulleri sağlam , kontrol ettim. Acaba bu da mı şanzıman ile alakalı? Ya da geri vites müşürü mü bozuk?
Şimdiden herkese teşekkürler. Üç tane dedim ama epeyce soru sordum :)


1- Benzin pompanız sağlam olmasa, yerinizden hareket edemezsiniz. Muhtemelen deponun dibinde bulunan tortudan kaynaklanan probleminiz var. Müsait bir yerde park halindeyken gazı kökleyerek biraz zorlayın, inatçı bir durum değilse düzelmesi muhtemel.

2- Cruise Control beyni aracın viteste olduğunun farkında değil.

3- 2. sorunuzla benzer şekilde aracınız geri viteste olduğunundan bi haber.

Ben yazdıklarınız ışığında kendimce teşhisleri koydum. 2 ve 3. sorunuzun çözümü bahsettiğiniz soketlerden geçiyor olabilir. Aracın service manualinden elektronik şeması kavranarak otomatikten manuele geçtikten sonra araca bu durumu nasıl algılatabilirsiniz bi değerlendirmek lazım. Aksamlarınızda arıza yok, sıkıntı araç viteste olmasına rağmen elektronik manada bunun farkında olmamasından kaynaklanıyor.


Cevaplarınız için tekrar teşeküür ediyorum.
Birinci arıza hakikaten dediğiniz gibi geçici bir arızaymış ve birkaç gün içinde kendiliğinden geçti.
Üçüncü arızanın sebebi : Aracı manuele çevirince geri vites müşürünün bağlantısını müşüre takmamışlar ya da baskı balata değiştirdiğimde tamirci takmamıştır. Yerini buldum , taktım ve şu an çalışıyor. Geri vitese atınca R ışığı yanıyor gösterge panelinde. Hatta gösterge panelindeki vites göstergesinin de bağlantısını sökmüşler ve ben yerine taktım da öyle çalıştı.
İkinci arızanın sebebini hala bulmuş değilim. Aracın servis manualinden bağlantılarına falan hepsine baktım. Öndeki bir sokette (inhibitor switch: Aracın P, N , D , L gibi boşta olup olmadığını veya viteste olduğunu ecu ya ileten switch. Hız sabitleyici ile yakından alakalı) 1. ve 8. pinler D vitesi içinmiş. Onları bir kablo ile birleştirdim ve arabanın gösterge panelinde D ışığı yandı. (yanılmıyorsam D vitesi en yüksek vites o yüzden D yi seçtim). D ışığı yanmasına rağmen hızı sabitlemiyor. Ne yapabilirim?
NOT: Hız sabitleyici kolu sağlam çalışıyor. Servis manuelindeki gibi söküp Değerleri avometre ile ölçüp baktım. Değerler uyuşuyor.
Şimdiden teşekkürler
Edit: Yazım hatası

_________________
''Elbette güçlükle beraber şüphesiz bir kolaylık vardır.Gerçekten, güçlükle beraber bir kolaylık vardır.Öyleyse, bir işten boşalınca ötekine başla(yıp yorul). Ve ümit edeceğini yalnız Rabbinden iste.'' (İnşirah Suresi 5-8)


En son vural2005 tarafından 10 Ara 2012 22:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2012 19:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Ara 2011 16:02
Mesajlar: 109
Şehir: Gaziantep/İzmir
İsim: Kadir
Araç: carisma 1.8 GDİ Hb
Meslek: öğrenci
Yaş: 21
Arkadaşlar tavan konusunda yardımınıza ihtiyacım var bozuk yollarda çok ses yapıyor 1 parmak kadar da boşluk var tavanda nasıl bişey uygulamam lazım tavana seslerin kesilmesi için?

_________________
TR: Muhakkak ki Allah adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor. // Nahl suresi, 90. ayet


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2012 20:30 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
kadirg27 yazdı:
Arkadaşlar tavan konusunda yardımınıza ihtiyacım var bozuk yollarda çok ses yapıyor 1 parmak kadar da boşluk var tavanda nasıl bişey uygulamam lazım tavana seslerin kesilmesi için?

sunroof sürgüsü yuvasından çıkmış olmasın?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye