Herkese merhaba
Yapacak daha iyi birşey bulamadigimdan bu konuya bor güncel çekmek istedim.
Konuda bahsi geçen aracı aldım. Hatta Mitsubishi buluşmalarina bile katıldım
2013 Şubat ayında aldım aracı 75 bin kmde idi ve 2009 model. Şuan 138bin kmde.
Aracı colt ile kıyaslama şansım pek yok çünkü aradan uzun süre geçti ama 2005 Colt 1.5 ten sonra işler nasıl gidiyor anlatmak istedim.
Yakıt tüketimi :
Aracı istanbulda kullanıyorum. Ev iş arası 10km. Sarıyer. Yokuslari bol ama trafiği genelde sakin oluyor. Colt ile aynı guzergahta 8.7lt lpg veya 6.7lt benzin ortalaması vardı. Ortalama hız 25-35 km oluyor. Aynı şartlarda 1600kg boş ağırlığı olan 1.6 hdi motorla 5.1-6.4 arası ortalama yakaliyorum. Yaz kış tek veya 7 kişi asla 6.5lt nin üstüne çıkmadı ortalama. En son depom 44km ortalama hızda 5.1lt idi. 950km de bir benzinlige uğramak gerçekten iyo geliyor. Lpg fiyatları yer saydığı için colt lpg tabiki az yakiyordu ancak 4 mevsim kullanımda neredeyse coltum kadar az yakan bir araç grand picasso.
Masraflar:
Aracın bakimlarini yetkili servisten ayrılıp kendi servislerini açan meşhur bir ustada yaptırdım. Kullanılan herşey orjinal citroen parçaları. Bu şekilde bakımları 230tl tutuyor. 2-3 bakımda bir mazot filtresi değişiyor tıpkı colttaki buji değişimi gibi. Böyle 350 oluyor. Fren disk ve balatalari colt kadar gidiyor ve daha ucuz. Aracın içi elektronik ancak elektronik sorun yaşamadım. 120bin km sonrası alternor ve bilmemne kapağı falan degismesi gerekti ses yaptığı veya oksitlenme başlaması olduğu için. Bir de 50tlye bagaj açma düğmesinin switchini degistirttim. Araç narin gibi görünse de alt takım ve elektronik şaşırtıcı şekilde sağlam. Masraf açmıyor. Baskı balata ve triger 130 binlerde degismesi tavsiye ediliyor. Aynı kmlerde DPF sıvısı da bitiyor. 350tl civarı da bu masraf çıkıyor.
Şanzıman:
Araçta 6 ileri mcp şanzıman var. Çalışma prensibi AMTye benziyor. Ancak Citroën de aktivator hidrolik temelli elektronik sistemle çalışıyor. Amtden çok daha hızlı vites değişiyor. Kulakciklarla vites değiştirildiginde ise neredeyse sıfır lag ile emriniz yerine geliyor. Ben AMTyi manuel modda hiç kullanamiyordum çünkü elimle vitesi artirsam arada saliselik bir fark oluyordu. Şanzıman yogun trafikte yığılma yapıyor. 135bin kmde baskı balata degistikten sonra miktarı azaldı. Vites geçişleri yığılma haricinde sarsintili değil. Amt deki gibi beyin gaz pedalı tepkilerini kaydediyor ve size göre şekilleniyor. 4000km de bir kendi kalibrasyonunu yapıyor. Easytronic ve AMT den sonra MCP beni tatmin etti. 6 ileri dsgli caddy sahibi arkadaşım bile gayet memnun kaldı. Bahsettigim yığılma ancak istanbuldaki saçma yogun dur kalk trafiğinde bezdirebiliyor.
Şanzıman dan bahsetmisken bu aracın debriyaji değil de volan pahalı. Yaylı tip. O nedenle yetkili serviste 2500tlye değişimi oluyor. Ben orjinal parçaları işçiliği bilgisayarda kalibrasyon dahil 1550tl ödedim.
Picassoyu farklı kılan yanlar:
Aracın görüş açıları muazzam. Cam tavan ile arkadaki yolcular; visiospace dedikleri başın üstüne kadar gelen devasa ön cam ile ön yolcular gerçekten daralmadan yolculuk ediyorlar. Oğlumun favorisi köprülerden geçmek
)
Klima kontrolleri gerçekten çalışılmış. Hiçbir araçta benzeri olmayan garip bir kontrol ünitesi var. Ön yolcunun kendi dijital ekranı arkadskilerin analog kontrol üniteleri var. Aracın klimasi gerçekten çok etkili. Soğuk veya sıcak istediğiniz dereceye yaklasmadan suratiniza uflemiyor. Colt ile çözemedigim bir bugu sorunum vardı. Bu nedenle sonax bugu çözücü kullanıyordum. Kışın karları tenizledikten sonra bu sorun daha da giciklasiyordu. Picassoda bir kere bile böyle birşey yaşamadım.
7 kişilik kullanım; aslında tek çocuklu bir aile olarak 7 kişi diye bir israrim yoktu. Ancak kullanmaya başladıktan sonra çok işime yaradı. 3. Sıra koltuğa 1.75e kadar insanlar binebiliyor. Şehir içi 1.80lik arkadaş bile bindi. 7 kişi olunca koltukların altı ile birlikte 180lt falan oluyor. 7 kişi için tabiiki yeterli değil ama 6 kişiyi bagajlariyla rahatça taşıyor.
Soğutma gözü : aslında coltta da vardi bu ama Picassoda bu göz hem büyük hem de konsolun ortasında. Tek başına yolculuk yaparken de kullanılabiliyor böylece. Harici bir araç buzdolabim olmasına rağmen Picassoda sogutmadan memnun kaldığım için sattım.
Sabit direksiyon göbeği; hava yastığı açısı bozulmasın diye tasarlanmış. Iş görür mü bilmem ama direksiyona adapte olmada zorlanmadim. Aslında göbeğin dönmedigini anlamıyorsunuz bile. Üzerindeki düğmeler ise size uçak kullanıyor hissi veriyor. İç sirkülasyonu direksiyondan aktif pasif yapabilen başka bir araç var mıdır bilmiyorum:)) Klimayi bile direksiyondan açabiliyorsunuz. Hız sabitleme tuşları sol baş parmak altında istanbul içinde bile tunellerde falan kullanıyorum hergün.
Süspansiyon :
Colt sonrası 0403. Vedat da zaten otobüs diyor buna:)). Araç bosken tumseklerde bazen bir yaylaniyor bir calkalaniyor ki içiniz dışına çıkar
)) Ama 7 kişi iken tumsekleri pit pit geciyorsunuz.
Bu arada araç 7 kişi iken bile yatmiyor. Yere pismiyor.
Araç ani şerit değiştirmelerde güvensiz bir his veriyor ancak bir keresinde 90km hızla Cc ile giderken önüme köpek çıktı ve 2 kontra ile kurtuldum. Esp devreye girmedi bile.
Araçta ABS EBD ASR ESP ön, yan, perde ve diz hava yastıkları mevcut. Kış lastiklerimin yağmurda kaydirmasi nedeni ile ESP 2 kez hayatımı kurtardı diyebilirim.
Sonuç : Coltu ile bagajda çığır açan, yakıt tüketimi en az olanlardan biri olarak picassoya geçişte ben memnun kaldım. 60 bin kmlik tecrübe sonrası satarsam yine picasso almayı düşünüyorum. Otomatik bir ASX veya Outlander için ise Kalbimdeki Mitsubishi ateşi hala yanıyor.
Okuduğunuz için teşekkürler.
GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi