Zaman: 19 Ara 2025 21:49

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 00:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Arkadaslar,

Bugun yolda kaldim. Yardiminiza ihtiyacim var. Oyku su: Bir suredir, duz yolda (genelde) 60-80 arasi yumusakca hizlanirken araba (GDI otomatik vites) anlik kararsizliklar yasiyordu (bir saniyelik gaz kemse ve ardindan hemen toparlama seklinde). Bu sorunu arada bir duzensiz sekilde yapiyordu, ariza lambasi yanmiyordu. Bugun ailece arabaya dolustuk, 50-60 km yol gidip geldik (sorunsuz). Bizim ev Ankara'nin tepelerinden birinde. Tam duzden gelip yamacin basindaydik ki araba birden gaz kesti, ariza lambasi yandi. Gaza sabit basmama ragmen bir gaz kesip bir toparlayarak zar zor eve kadar varabildik.

Bir onbes dakika evde oturduktan sonra atladim arabaya dogru Sasmaz oto saniyedeki ustamin yanina gittim. 30 km yol boyunca araba 8-10 kere anlik kararsizliklar yasadi ama gaz-kesme diyebilecegim kadar bir sorun olmadi. Ustayla beraber arabayi Seref otoya goturup bilgisayara baglattik. Seref usta, bilgisayar P0300 hatasi gosteriyor dedi. (Bilgisayarda arabanin heryerine baktik, baskaca hata yok.) Bu genel atesleme hatasiymis, belli bir silindirde degil de genel hata kodu oldugu icin sorunun atesleme hata sensorunde olabilecegini soyledi. (Parca kodu MD374437) Bu parcanin fiyatinin 500'den 180+kdv'ye dustugunu ve alirsak sonra geri almayacagini da eklemeyi unutmadi. Parcayi aldik, taktik, hicbirsey degismedi.

Benim usta bir suredir arabaya 4 tirnakli buji takmak icin israr edip duruyordu. (Arabanin uzerinde orijinal bujileri vardi ama gecen aylarda muhtelif bujiler denemistim, hic birsey degismemisti.) Belk bir care olur diye 4 tirnakli bujileri taktim.

Uzatmayayim, ustanin yanindan ciktim, Istanbul yolundan dogru, Ataturk Bulvarina ordan Cinnaha dogru geldim (20-25 km). Araba yolda gene bir kac kez kararsiz kaldi ama gaz kesme denecek kadar degil. Tama kugulu alt gecidinden 60-75 arasi bir hizla Cinnah yokusuna arabayi vurmustum ki birden motor gaz kesdi, sag seride zar zor yanastim ki motor durdu. Ariza lambasi gene yandi. Zar zor arabayi bir kac sokak yukaridaki arkadasimin is yerinin onune kadar goturebildim (gaz kese kese). Orda bir iki saat kaldiktan sonra tekrar arabaya bindim ama araba artik calismiyor. Mars basip motoru calistirdiktan bir iki saniye sonra motor duruyor.

Simdi eve gelince sabahki ariza koduna (P0300) internetten baktim. Hakikaten genel atesleme arizasiymis ama zilyon tane sey buna sebep olabiliyormus (sebepler arasinda MD374437 parca kodlu sensor yok gibi...): Bozuk buji ve kablolari (bu benim icin gecerli degil), bozuk atesleme bobinleri (serviste tanesi 500 TL), bozuk oksijen sensorleri, yanmis egzos valfi, bozuk katalitik konvertor, tikali egr valfi ve borulari, bozuk eksantirik mili sensoru, bozuk beyin vs. Ben bunlarin hepsini degistirmeye kalksam iki araba parasi harcamam gerekir.

Simdi bilgisayar genel atesleme arizasi disinda baska hata vermedigine gore sizce ben ne yapmaliyim? Benim usta suratima aval aval bakti bugun. Belliki hicbir fikri yok. Isin kotusu benim de fikrim yok ve deneme-yanilmaya harcayacak bes kurus param da kalmadi. Gozunuzu seveyim, hakikaten bir fikriniz var ise bana bir yol gosterin. Bildiginiz isinin erbabi bir usta varsa adini yazin. Zira haftaya okullar aciliyor araba bana tam lazim oldugu zaman bozuldu.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 11:05 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
gdi yazdı:
Arkadaslar,

Bugun yolda kaldim. Yardiminiza ihtiyacim var. Oyku su: Bir suredir, duz yolda (genelde) 60-80 arasi yumusakca hizlanirken araba (GDI otomatik vites) anlik kararsizliklar yasiyordu (bir saniyelik gaz kemse ve ardindan hemen toparlama seklinde). Bu sorunu arada bir duzensiz sekilde yapiyordu, ariza lambasi yanmiyordu. Bugun ailece arabaya dolustuk, 50-60 km yol gidip geldik (sorunsuz). Bizim ev Ankara'nin tepelerinden birinde. Tam duzden gelip yamacin basindaydik ki araba birden gaz kesti, ariza lambasi yandi. Gaza sabit basmama ragmen bir gaz kesip bir toparlayarak zar zor eve kadar varabildik.

Bir onbes dakika evde oturduktan sonra atladim arabaya dogru Sasmaz oto saniyedeki ustamin yanina gittim. 30 km yol boyunca araba 8-10 kere anlik kararsizliklar yasadi ama gaz-kesme diyebilecegim kadar bir sorun olmadi. Ustayla beraber arabayi Seref otoya goturup bilgisayara baglattik. Seref usta, bilgisayar P0300 hatasi gosteriyor dedi. (Bilgisayarda arabanin heryerine baktik, baskaca hata yok.) Bu genel atesleme hatasiymis, belli bir silindirde degil de genel hata kodu oldugu icin sorunun atesleme hata sensorunde olabilecegini soyledi. (Parca kodu MD374437) Bu parcanin fiyatinin 500'den 180+kdv'ye dustugunu ve alirsak sonra geri almayacagini da eklemeyi unutmadi. Parcayi aldik, taktik, hicbirsey degismedi.

Benim usta bir suredir arabaya 4 tirnakli buji takmak icin israr edip duruyordu. (Arabanin uzerinde orijinal bujileri vardi ama gecen aylarda muhtelif bujiler denemistim, hic birsey degismemisti.) Belk bir care olur diye 4 tirnakli bujileri taktim.

Uzatmayayim, ustanin yanindan ciktim, Istanbul yolundan dogru, Ataturk Bulvarina ordan Cinnaha dogru geldim (20-25 km). Araba yolda gene bir kac kez kararsiz kaldi ama gaz kesme denecek kadar degil. Tama kugulu alt gecidinden 60-75 arasi bir hizla Cinnah yokusuna arabayi vurmustum ki birden motor gaz kesdi, sag seride zar zor yanastim ki motor durdu. Ariza lambasi gene yandi. Zar zor arabayi bir kac sokak yukaridaki arkadasimin is yerinin onune kadar goturebildim (gaz kese kese). Orda bir iki saat kaldiktan sonra tekrar arabaya bindim ama araba artik calismiyor. Mars basip motoru calistirdiktan bir iki saniye sonra motor duruyor.

Simdi eve gelince sabahki ariza koduna (P0300) internetten baktim. Hakikaten genel atesleme arizasiymis ama zilyon tane sey buna sebep olabiliyormus (sebepler arasinda MD374437 parca kodlu sensor yok gibi...): Bozuk buji ve kablolari (bu benim icin gecerli degil), bozuk atesleme bobinleri (serviste tanesi 500 TL), bozuk oksijen sensorleri, yanmis egzos valfi, bozuk katalitik konvertor, tikali egr valfi ve borulari, bozuk eksantirik mili sensoru, bozuk beyin vs. Ben bunlarin hepsini degistirmeye kalksam iki araba parasi harcamam gerekir.

Simdi bilgisayar genel atesleme arizasi disinda baska hata vermedigine gore sizce ben ne yapmaliyim? Benim usta suratima aval aval bakti bugun. Belliki hicbir fikri yok. Isin kotusu benim de fikrim yok ve deneme-yanilmaya harcayacak bes kurus param da kalmadi. Gozunuzu seveyim, hakikaten bir fikriniz var ise bana bir yol gosterin. Bildiginiz isinin erbabi bir usta varsa adini yazin. Zira haftaya okullar aciliyor araba bana tam lazim oldugu zaman bozuldu.

Ne yasık ki GDI teknolojisinin bu tarz çaresizlikleri oluyor.
Çok çok geçmiş olsun.
Ankara' da yaşayan mitsucu arkadaşlardan muhakkak yardım gelecektir. Bu zaman zarfında siz gereksiz hiçbir harcama yapmayın.
Usta milletinden herhangi birine birşey sorarsın, bi fikri vardır ve ukala ukala söyler. Tutar aynı soruyu başka ustaya sorarsın, o da ukala şekilde cevabını verir. Tutar 3. ustaya sorarsın, onun da muhakkak bir fikri vardır. Nihayetinde üç ustadan alınan üç cevabın hiçbiri birbiriyle tutmaz. Velhasıl kelam, hiçbir usta ben bilmiyorum demez, kafadan birşey sallar...

Benim size maliyetsiz olarak halledebileceğiniz bir fikrim var. Kaputu açıp boğaz kelebeğini bi temizleyiverin. Yerini bulmak çok kolaydır. Bulamazsanız ben fotoğraf çekip size atarım. Boğazı temizlerken, tam sökmenize gerek yok. Şöyle nemli bir bezle (sadece suyla nemlendirilmiş, kimyasal kullanmayın) elinizin uzanabileceği yere kadar silip temizleyin.

İlave olarak, aracınızın kullandığı buji iridyum bujidir. Öyle ustaların tahminine göre buji seçimi yapamazsınız. Yaparsanız sağlam yerleri de bozarsınız. Siz aracın eski bujilerini test edip eğer sağlam ise onları geri takınız.

Buji kablolarını da ölçü aletiyle ölçüp hatalı veya hatasız olduklarını kendiniz test ediniz.

Aracınız GDI olduğundan, ancak bu kadar tavsiye yapabiliyorum. Umarım sıkıntı boğaz kelebeğindedir. Eğer orada ise siz sildikten sonra marşa bastığınızda muhtemelen çalışacaktır. Birkaç dakika çalıştıktan sonra stop edip bu sefer boğaz kelebeğini komple söküp inceden inceye güzelce temizlersiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 16:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Akerimoglu sagolun. Bugun pederin arabayla gittik arkadasin isyerine. Araba calisti eve kadar 7-8 km yolu sorunsuz geldi. Hic 2000 devri gecmedim ne olur ne olmaz diye. Zaten galiba 2500 devir civari gaz kesme oluyor gibi. Ariza lambasi hala yaniyor ama.

Arbada bayram oncesine kadar ucuz bujiler vardi. Iridyumlar bozuk olablir diye onlari cikartmistim. Sonr bauram oncesi ustanin tavsiyesiyle iki tirnakli guji takmistim. Bayram sonrasi adamin bujilerini geri vermek icin cikartirip iridyum bujileri geri takmistim. Dun sabahki sorun oldugunda arabada iridyumlar vardi. Aksam ki sorun oldugunda ise dun aldigim 4 tirnakli bujiler... Ozetle meselenin bujinden kaynaklanmadigini zannediyorum. Buji kablosu konusunu tam anlamadim. Benim arabada bujilerin uzerinde dogrudan atesleme bobinleri var. Resmi soyle: http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=mitsubishi&t_id=5126&id_pic=21548&cod=MD366821

Bogaz kelebegini gecen sene ustaya bir sokturup temizletmistim. Kendim becerebilir miyim bilmiyorum. Bir denerim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 17:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Geçmiş olsun
Şeref oto yetkili servismidir? eğer değilse
Neden Ankarada bir yetkili servise götürmüyorsunuz arıza tespiti için muhtemelen para almazlar.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 19:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Seref oto Temsa yetkili bayi diye biliyorum Seref usta oranin sahibi mi yoksa sahibiyle adas mi orasini bilemem. Dun ilkkez gittim oraya. Efendi, akli basinda bir adamdi Seref Usta. Ariza tespiti icin para almadi, lakin bana sattiklari parca da hic bir ise yaramadi.

Bu arada, aksamustu akerimoglunun dedigi gibi bogaz kelebegini sokup temizledim. Zaten tertemizdi, temizlemesem de olurmus. Ciktim yarim saat turladim. Dik bayir ciktim, duzde gittim, her turlu yol ve suratte denedim. Bir sorun olmadi once. Tam 10 km. gitmistim ki, duz bir ara sokakta yavas yavas giderker birden gene gaz kesmeye basladi motor. 0-2500 arasinda geldi gitti devir bi kac kez. Sonra istop etti. Bir kac kez mars bastim almadi. Sonra kutup basini sokup biraz bekledim. Sonra gene denedim, gene calismadi/calisip aninda durdu motor. En son bir 10 dakika hic birsey yapmadan bekledim. Bu sefer calisti. Eve kadar sorunsuz gelebildim ama son 150 metrede gene gaz kesti, evin onunde de istop etti. Bu kez ariza lambasi yanmadi...

Sanirim benim sorun motorun isinmasi ile ilgili. Bir yerlerde birseyler isiniyor, genlesiyor sanki. Bir fikri olan var mi?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 19:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Bu arada bu meseleyle ugrasirken gereksiz yere bir benzin pompasi (parca kodu MR573627) bir de atesleme hata sensoru (parca kodu MD374437) degistirmis oldum. Ihtiyaci olana cikanlari (sapa saglamlar) uygun fiyata verebilirim. Ben de o parayla cikma atesleme bobini pesine dusecegim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 19:44 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Hallettiniz mi sorunu?
(Meseleyi yeni gördüm.)

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 19:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Bundan önceki aracım 92 model honda civic ile yolda giderken birden araç teklemeye başladı. ve istop etti benzin ışığı yandığı için gidip benzinciden bidonla benzin aldık depoya koyduk yarım saat kadar beklemişti araç sonra çalıştı ve devam ettik 2-3 km gitmiştik ve tekrar aynı sorunu yaptı benzinde almıştık çok şaşırdım kaputu açıp salak salak bakmaya başladık arkadaşı çağırdım geldi baktık ama çözüm bulamadık yine bi 20-25 dakika geçmişti tekrar denediğimde çalıştı araba arkadaşın dükkanın önüne geldik ve yine istop etti çok sinirlendim ustamı aradım olayı anlattım tamam distribitör den olduğunu söyledi.
distribitörün içindeki bi parçayı değiştirdi ucuz bişeydi aracın sorunu kalmadı.

Aynı problemmi bilmiyorum ama sanki benziyo birbirine umarım ufak bişeydir distribitörede bi baktır derim.

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 20:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
umera usta,

yok edemedim. Su anda vaziyet soyle: Bu arada, aksamustu akerimoglunun dedigi gibi bogaz kelebegini sokup temizledim. Zaten tertemizdi, temizlemesem de olurmus. Ciktim yarim saat turladim. Dik bayir ciktim, duzde gittim, her turlu yol ve suratte denedim. Bir sorun olmadi once. Tam 10 km. gitmistim ki, duz bir ara sokakta yavas yavas giderker birden gene gaz kesmeye basladi motor. 0-2500 arasinda geldi gitti devir bi kac kez. Sonra istop etti. Bir kac kez mars bastim almadi. Sonra kutup basini sokup biraz bekledim. Sonra gene denedim, gene calismadi/calisip aninda durdu motor. En son bir 10 dakika hic birsey yapmadan bekledim. Bu sefer calisti. Eve kadar sorunsuz gelebildim ama son 150 metrede gene gaz kesti, evin onunde de istop etti. Bu kez ariza lambasi yanmadi... Sanirim benim sorun motorun isinmasi ile ilgili. Bir yerlerde birseyler isiniyor, genlesiyor sanki

Tosu,
GDI'lerde karburator yok. dogrudan silindirlerin icine enjeksiyon var.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 20:18 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Namaz vakti geldi.
Namazdan gelince eğilelim bu konuya.
Gdi ler elektronik ateşlemeye sahip.Distibritor mevcut değil.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 20:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 12:37
Mesajlar: 3543
Şehir: İstanbul
İsim: Hakan
Araç: Colt invite AMT
Meslek: Banka
Kan grubu: A+
Yaş: 34
Keşke olsaymış distribitör
hemen çözmüştük konuyu :D

*umera
Allah kabul etsin hocam

_________________
fairway - mazda 323 hb - clio 1- cıvıc EG sedan otm. - colt MT - cıvıc EG hb otm. - clio 1.6 16v - toledo otm. - lancer sportback - clio 2 - colt amt


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 20:44 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Elektronik bir karmaşıklık da olabilir. Netice itibarıyla şu an için motor test ikaz ışığı şu anda yanmıyor.
Aracın yanına inip bi programlama yapın bakalım işe yarayacak mı?
Programlama şu şekilde,
- Kutup başlarını söküp 20 dk bekleyiniz.
- Kutup başını bağlayıp aracı hiçbirşeye dokunmadan 20 dk çalıştırınız. (ne gaza, ne elektrik aksamına, ne de herhangi birşeye dokunmayınız. Yalnızca aracı çalıştırıp o şekilde 20 dk bekleyiniz.
- Aracın kendini programladığını elektrik kontrollü camlarımızın 2. kademede düğmeye basılı tutmadan kendini komple kapatabilmesiyle teyit edebiliriz.

Bu halde iken aracı tekrar deneyiniz, fazla uzaklaşmayınız ki yolda kalma durumu olursa zor durumda kalmayınız.

Sonuçları bekliyoruz, kolay gelsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 21:28 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
@toşu
Amin. Cümlemizin inş..
Tşk.

@Gdi
İlk olarak aklıma gelen şu:
Sizin aracınızın (hararet müşürü,basınç sensörü,hava akış metre,hava ısı sensörü) elemanlarından herhangi birisi arızalı olabilir(basınc,hava akış,hava ıs aynı kutuda).
Neden böyle düşündüm? Arkadaşımda Clio var. Araç 3000 devir civarında gaz kesiyor hızlanmıyordu. Gaz kestiği esnada da el freni lambası ile bobin işareti ışığı yanıyordu geçiyordu. Mükerrer bir şekilde devam ediyordu.
Sorun nerede çıktı? :
Sorun hararet müşüründe bir temassızlık vardı. Ordan yapıyordu.

Sizin aracınızda mekanik bir arıza mevcut olamaz. Arıza elektronik gözüküyor çünkü değişkenlik arz ediyor. Mekanık arıza sıcak soğuk farketmez. Hepsinde nüks eder.

Size öneri olarak ilk aklıma gelen şu:
Bir tane tanıdıktan veya servisten boğaz kelebeğini temizlmek için sktüğünüz hava filtresine giden o hortumu üzerinde debimetre ile berbaer alıp sizin aracınıza takarak denemeniz. Bu şekilde hava akış metre,hava ısı sensörü,basınç sensörü testini yapmış olacağız.
Sorun kalkarsa o kutuyu değişeceğiz yok devam ederse sorunun buradan kaynaklanmadığını göreceğiz.
Ayrıca 10-20 lira arası olan hararet müşürünü değiştirmenizi istiyorum. Gdi de hararet ile su sıcaklık sensörü aynımı bilmiyorum. Eğer farklı ise ısı sensöründen bahsediyorum.

Şahsi kanaatim sorununuz hava akış metrede.
Araç sadece hava akış metrenin üzerinde ki soketi çıkarınca motoru durduruyor çünkü. Ben sağlam araçta bu tür testler yaparım. Soketi çıkarırım araç ne tepki veriyor bakarım. Sonra arıza çıkınca çok faydası oluyor.
Oksijendi,darbe sensörüydü falan onlar bu tür sonuçlar vermez.

Bir de imkanınız var ise aracı hem çalışırken hemde bu sorun ortaya çıktığı zaman marşa basarak,aracın sesini alacak şekilde video çekip buraya koymanızı(yahoo videoya yukleyerek)istiyorum.

Ateşleme ile ilgili sıkıntı olmadığını söylediğiniz için oraya değinmiyorum.
Saygılarımla.

Şimdi bu dediklerimi yapma imkanınız ne ölçüde var bilemiyorum.
Eğer parçayı bulamaz isenız denemek için Yıldız daki oto Mitsubishiye bakmayı unutmayın. Şahısla konuşup denersiniz sorun bundan çıkarsa pazarlığımı yapıp alacağım dersiniz vs.

İnş. en kısa süre de hallolur sorununuz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 22:00 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
@Gdi

Linkte motorunuzun üst kapağı,boğaz kelebeği vs. sökülmüş halde resimleri mevcut.
Bakmanızda yarar olabilir.
http://www.cihazat.com/

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2010 22:34 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 10:40
Mesajlar: 2847
Şehir: İstanbul
İsim: Aydın
Araç: 2004 Toyota Avensis 2.0 Elegant AT
Meslek: Öğr. Gör.
Kan grubu: B+
Yaş: 44
dün ali ile gül-al servisindeyken bir tane 1.9 did carisma vardı. usata rolantide gazı köklüyordu yana gittim ne iş diye. dedi "fan devreye girecek mi kontrol ediyorum." bastı bastı harbiden bir süre sonra girdi. aracın silindir kapağı sorun çıkarmış. bu motorlarda hararet olunca devir kesici devreye giriyor dedi. nasıl aracı bu hale getirmiş anlamadım dedi.
eğer gdi araçlarda da bu mevcut ise senin aracın bir süre sonra gaz yememesinin açıklaması bu olabilir. bence sen de bir yere çekip aracı aynen ustanın yaptığı gibi aracın motor ısısını yükseltmeye çalış. bir bak bakalım fan devreye giriyor mu? girmiyorsa senin de bu şekil bir problemin olabilir. o zaman da umera hocamın da dediği gibi soğutma sistemi kaynaklı bir arıza olabilir.

_________________
2011 Honda Accord 2.0 Executive AT


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2010 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Arkadaslar sağolun. Bugün Şeref otoyu aradım, ustayla görüştüm. Cuma-Cumartesi arabayı servise götüreceğim, tabii giderse. Şeref ustayla beraber arızayı bulmaya çalışacağız. Dediklerinizi o gün kontrol ettireceğim. Neticeyi yazacağım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2010 14:26 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Hallettiniz mi sorunu?

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2010 13:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Ara 2009 10:32
Mesajlar: 918
İsim: Yasin
Araç: 1990 Lancer Special Edition :)
Meslek: Biomedikal
Yaş: 26
toşu yazdı:
Bundan önceki aracım 92 model honda civic ile yolda giderken birden araç teklemeye başladı. ve istop etti benzin ışığı yandığı için gidip benzinciden bidonla benzin aldık depoya koyduk yarım saat kadar beklemişti araç sonra çalıştı ve devam ettik 2-3 km gitmiştik ve tekrar aynı sorunu yaptı benzinde almıştık çok şaşırdım kaputu açıp salak salak bakmaya başladık arkadaşı çağırdım geldi baktık ama çözüm bulamadık yine bi 20-25 dakika geçmişti tekrar denediğimde çalıştı araba arkadaşın dükkanın önüne geldik ve yine istop etti çok sinirlendim ustamı aradım olayı anlattım tamam distribitör den olduğunu söyledi.
distribitörün içindeki bi parçayı değiştirdi ucuz bişeydi aracın sorunu kalmadı.

Aynı problemmi bilmiyorum ama sanki benziyo birbirine umarım ufak bişeydir distribitörede bi baktır derim.

Klasik karbüratörlü araçlarda bulunan platin - meksefe yerine geçen parça o yani ateşleme modülü yani bobinden gelen elektriği sırasıyla bujilere dağıtırken platin gibi açılıp kapanıyor,
90-91 model Lancer da bu parçanın servis fiyatı 1000 Tl kadarCIK, yan sanayii ise düzensiz diye biliyorum, bende bu parçadan tırsarak ta olsa biniyorum aracıma (bir abimizin başına geldi de aracından soğudu resmen)

bu mesajla konuyu kirletmedim umarım, belki birinin işine yarar diye düşündüm,
inşaallah Şeref usta sorununuzu en ucuz ve basit şekilde çözer ;)

_________________
Yağmur altında arabasıyla uğraşarak deşarj olabilen adam...

Follow Me Home - Uğurlama & Karşılama Işığı Modülü İçin Lütfen Aşağıdaki Linke Tıklayın.
http://www.mitsubishiclubturkey.com/viewtopic.php?f=37&t=2405


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2010 21:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2010 16:05
Mesajlar: 156
Şehir: Ankara
Araç: 2001 Carisma GDI Avance
Bir aydir yazmamisim. Vaziyet su:

Bogaz kelebegini temizledim, zaten temizdi ya ... yolda kaldim. Ustama egr valfini temizlettim, les gibiydi. Yarim saat sonra gene yolda kaldim. Daha evvel yazdim galiba bu surecte benzin pompasini usta bundandir degigi icin ve atesleme bobinlerinin bagli oldugu atesleme sensorunu (MD374437 nolu parca) servis bundandir dedigi icin bosu bosuna degistirdim. Simdi elimde bitane 200 liralik sensor (eskiden 500-600mus ucuzlamis), bir de 100 liralik pompa var.

Sonra arabayi bir elektronikciye goturdum. Bu arada o gun basima bir is daha geldi. O gun sabah arabaya bindigimde direksiyon ileri geri cok hafiften oynuyomus gibi geldiydi ama cok hafif oldugu icin umursamistim. Sagda solda islerim vardi onlari hallettikten sonra Sasmaza gittim. Istanbul yolu uzerinde Sasmaz kavsaginda kirmizi isikta beklerken birden direksiyon kucagima dustu. Bir an direksiyon koptu sandim, meger yerinden cikmis. Sasmazda elektronikci sikiverdi ama o da yalnis yapmis. Gecen gun gene direksiyonun oynadigini hissedince gidip ustaya sokturdum, meseleyi anladim. Direksyon cubugu uzerindeki metal parca dogrudan arabanin gogusune vidalanmiyor. Kinrit kutusu seklinde ama biraz daha ince, uzerinde dorder delik olan iki adet (sagli sollu) alaminyum parca var, onun icine geciyor. O aliminyum parcada goguse vidalaniyor. Iste direksiyon cubugunu sraan metal plakanin icine gectigi kibrit kutusu gibi parcalara o dorder delikten plastik ile lehimi varmis, onlar kirilmis. Elektronikcinin buna kafasi ermediginden bosuna vidayi sikmis durmus. Ustayla birlikte o deliklerin icindeki plastikleri temizledik once. Sonra iclerine civi koyduk, bosluklarini da metal yapistiricisi ile doldurduk. Sanirim bir daha kirilmaz. Zaten kanaatimce japonlar o parcayi bir kaza halinde plastik lehim kirilip direksiyon katlansin diye oyle yapmislar. Bizim civilerde zaten bir kazda tutmaz kirilir...

Neyse donelim esas soruna. Benim arabanin yolda kalma sorunu cozulmeyince Seref otoya Seref ustaya gittim. Arbayi bilgisayara baglayip bilgisayar elde dort saat Ankara'nin her yerini turladik. Yavas gittim, hizli gittim. Dusuk devir, yuksek devir, yokum mokus derken herhalde yarim depo benzin yakmisimdir. Seref usta senin arabanin degerler iyi degil, cok iyi dedi. Araba da 4 saat boyunca hic ariza yapmadi. Ustayi Sasmaza biraktim, eve dondum, evin sokaginda araba istop etti. Iyi mi... Indim 10 dakika tekerleri tekmeledim.

Bu anlattigim olali 3 hafta oluyor. O zamandan beri yolda birakmadi ama arada bir yokluyor. Eninde sonunda gene yolda birakacak ama esas mesele ariza lambasi yanmasi. O zaman Seref ustaya goturup gene bilgisayara baglatacagim. Insallah bu arada basima bir kaza gelmez.

Bir de forumda bir diger arkadasim yazdigi gibi benim arabada da rolanti sorunu var bir suredir. Farki benim araba otomatik, onunku galiba duz vites. Araba giderken veya bostayken (N) sorun yok ama viteste (D) isiklarda beklerken rolanti bir saniyeligine dusuyor, araba duracak gibi oluyor, sonra duzeliyor, bir iki saniye o sonra gene ayni sey oluyor. Simdi benim bogaz kelebehi ve egr valfi tertemiz, oksijen sensorleri saglam, atesleme hata sensoru sifir, benzin pompasi sifir, sanzuman degerleri Seref ustanin MUT II sine gore optimum, viteste beklerken anlik rolanti dusmesi neden anliyamiyorum. Acaba diyorum umera ustanin bir baska konuda yazdigi gibi rolanti motoru uzerindeki sensorun acisinin ayarindan olabilir mi? (Benim usta onu ezbere ayarlamisti.) Lakin burada benim o sensoru oyle voltajini falan olcup dogru ayarlatabilecegim kimse yok. Belki servis yapabilir ama bende de onlara verecek para kalmadi. Malum devlet memuru adamiz.

Neyse, vaziyet bu iste.

Hadi yazmaya baslamisken bi sey daha yazayim. Bugun kar lastiklerini taktirmaya gittim. Gecen hafta cok yagmur camur vardi ya, kar lastigi ile fren daha guvenli olur diye erkenden taktirayim istedim. Lastik degisimi ve balansi 30TL'ye yapiyolar evin yakininda. Gittim, adam lastikleri degistirirken iki sibop elinde kaldi. Curumusler. Onlari da degistirdim. Cikan yazliklardan biriyle takacagi kisliklardan birinde de civi cikti, onlari da yamalattim. 30 liralik is oldu mu 70 lira. Off off...

Yurumeye mi baslasam ne?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2010 22:33 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
gdi yazdı:
Bir de forumda bir diger arkadasim yazdigi gibi benim arabada da rolanti sorunu var bir suredir. Farki benim araba otomatik, onunku galiba duz vites. Araba giderken veya bostayken (N) sorun yok ama viteste (D) isiklarda beklerken rolanti bir saniyeligine dusuyor, araba duracak gibi oluyor, sonra duzeliyor, bir iki saniye o sonra gene ayni sey oluyor. Simdi benim bogaz kelebehi ve egr valfi tertemiz, oksijen sensorleri saglam, atesleme hata sensoru sifir, benzin pompasi sifir, sanzuman degerleri Seref ustanin MUT II sine gore optimum, viteste beklerken anlik rolanti dusmesi neden anliyamiyorum. Acaba diyorum umera ustanin bir baska konuda yazdigi gibi rolanti motoru uzerindeki sensorun acisinin ayarindan olabilir mi? (Benim usta onu ezbere ayarlamisti.) Lakin burada benim o sensoru oyle voltajini falan olcup dogru ayarlatabilecegim kimse yok. Belki servis yapabilir ama bende de onlara verecek para kalmadi. Malum devlet memuru adamiz.


Rolanti problemi yaşayan iki kişiydi.
Birincisi akcagül. Bu arkadaşın sorunu kısık rolanti valfi.Rolantiyi hafif yükseltince halloldu.
İkincisi:shi_bumi.(1.6) Bu arkadaş ta kendi araştırmaları sonucu oto.şanzıman ile alakalı olduğunu tespit etti sayılır.
Sizin yapacağınız ilk şey. Boğaz kelebeği üzerinde ki rolanti valfini birazcık açıp aracın enjeksiyon zamanını tekrar programlamaktır. Düzelmez ise başka sorunlar aranabilir.
Ufaktan servıs klavuzuna göz atıyorum .
Bir şey bulursam paylaşırım.
Edit:krank,cam olarak değiştirildi.
Ben cam konum sensöründen şüpheleniyorum aslında.
Bobin cam konum sensöründen aldığı sinyal ile ateşleme yapıyor.
Bakalım bulacağız inş.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye