Zaman: 08 Ara 2025 12:55

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: .....
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 16:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Oca 2016 23:17
Mesajlar: 66
İsim: İlke
Araç: ASX Intense
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: AB
Yaş: 24
....

_________________
'13 Mitsubishi ASX 1.6 Intense


En son coster tarafından 17 Oca 2017 11:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 16:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012 22:23
Mesajlar: 566
Şehir: Antalya
İsim: hakan
Araç: Hyundai i20 1.2 Elite Blue 2015
Meslek: Havayolu
Kan grubu: a+
Yaş: 41
Çok normal bir durum. Aynen de bahsettiğiniz sebeplerden yaşıyorsunuz bu durumu.

_________________
Bir iyilik yaparsın, o senin görevin haline gelir.
"Hayır" diyebilen insanın samimiyetine güvenebilirsin.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 18:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Yan rüzgarlarda ve yüksek süratte yapabiliyor...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: .......
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 20:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Oca 2016 23:17
Mesajlar: 66
İsim: İlke
Araç: ASX Intense
Meslek: İşletmeci
Kan grubu: AB
Yaş: 24
......

_________________
'13 Mitsubishi ASX 1.6 Intense


En son coster tarafından 13 Mar 2017 11:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 22:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
Arabanın hafif olması mıcırlı ve bozuk yollarda çok tıkırtı yapmasına da sebep oluyor.
Araba tam doluyken ise konfor ciddi anlamda artıyor.

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2016 23:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
D olu segment :-)

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 00:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2010 12:47
Mesajlar: 4142
Şehir: İzmi®
İsim: Ali Akde
Araç: 2005 1.5 Instyle AMT
Meslek: Muhasebe Elemanı
Kan grubu: A +
Yaş: 27
mesut taşdemir yazdı:
hero4262321 yazdı:
Arabanın hafif olması mıcırlı ve bozuk yollarda çok tıkırtı yapmasına da sebep oluyor.
Araba tam doluyken ise konfor ciddi anlamda artıyor.

Bugün 6 kişi full bagaj araba oldu D segment


Sende yayları kestirme derdinden kurtulursun :LOL:

_________________
2005 İnstyle AMT AllShift
Landirenzo Omegas Evo (22000 km)
8,5Lt/100km


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 01:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
İlle de D olu olmasına gerek yok D emir ağırlıklı da olabilir ama bu sefer de D eli gibi yakar :)

Aslında benzin Arabistan'daki gibi ucuz olacak ağırlığı 2 tonun altında olan arabaya binmeyeceksin .

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Şub 2016 04:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
Ben bu gün 1.8 ton aracımın sallandığını 120-140km hızlarda şeritte gezdiğini, boğaziçi köprüsünden geçerken köprünün sallanmasının ve rüzgarın da etkisiyle sağ şeride doğru yalpaladığını net hissediyorsam cz3 te o bahsettiklerin gayet normal hocam.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 04:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2013 18:56
Mesajlar: 687
Şehir: İstanbul
İsim: Sezgin
Araç: Outlander Turbo
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 29
mesut taşdemir yazdı:
Şimdi buraya doğru bilinen bir yanlışı yazayım. Ağır araba yol tutar kavramı kesinlikle ve kesinlikle yanlış bir çıkarımdır. Fizik formüllerinde bile ağırlık etkisi yoktur viraj almanın. Tamamen aracın aerodinamik yapısı, ağırlık merkezi, süspansiyon sistemi, tekerleklerin kalitesi, iz ve aks aralığı gibi bir çok etkene bağımlıdır

Ben şahsen aracımın yol tutuşundan memnun değilim.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 11:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2011 23:19
Mesajlar: 259
Şehir: Kastamonu
İsim: Erol
Araç: 2007 Colt MT İnvite
Meslek: memur
Kan grubu: Arh+
Yaş: 33
Kamyon otobüs sollarken bile neredeyse savrulacak gibi oluyor araç geçmeye yakın. Aman diyim dikkat edin.

XT1033 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
2007 Colt MT (Tüpsüz)(05/2014-56.000Km)(12/2014-62000)(11/2015-77140)
Toyo Proxes 4 (29400 - 61850) - (68220 - 77050)
Syron Everest1 (61850 - 68220) - (77050 - ?)
Navitech NX145R
Sis Farı aranıyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 15:20 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
TEM de orta şeritte iken, özellikle sol şeritten otobüs mü otomobil mi geldiğini aynaya bakmadan aracın bu özelliğinden anlıyabiliyorum :D Yavaş yavaş sağa kontrolsüz biçimde gidebiliyor colt... Lancer da hiç yaşamamıştım bunu...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 17:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Kas 2014 02:30
Mesajlar: 217
Şehir: Eskişehir
İsim: Mehmet
Araç: Colt 1.3 Invite MT
Meslek: Kimyager
Yaş: 29
Benim yanımdan kamyon veya otobüs geçtiğinde çekim gücüne kapılıyorum. Mantıken hızlanmam gerek ama araca doğru kayıp yavaşlıyor meret.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 19:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Ağırlık yol tutusunu arttırır çünkü sürtünme kuvvetini artırır ve bu nedenle eski kasa l300 minibüslere ağırlık koyarlar dedim sizde ama saatte 400 km/saat hız yapan araçlari daha da hafifleştirilmiş olarak yapıyorlar dediniz.
Ancak bir kara araci icin yol tutusu pekçok değişkene bağlıdır ve bu değişkenler değiştirilerek yol tutuş değeri de değiştirilir
Değişken mantığını açıklamak için bir örnek verirsek bir çorba tabağını bir kepçeyle tek seferde yada bir kaşıkla 20 seferde doldurmak gibi burada değişkenler tabak kepçe ve kaşığın hacmi ile sefer sayısıdır.
Bir aracın yol tutusunu etkileyen değişkenler
aracın dinamik yapısal değerleri yani aracin agirligi agirlik merkezi ve dengesi teker olculeri aerodinamik değerleri suspansiyon değerleri ve saire
ortam değerleri yani aracın bulunduğu yerin hava basınç nem rüzgar yoğunluk değerleri zemin değerleri yer çekim kuvveti ve saire
Araca uygulanan kuvvetlerin büyüklüğü ve yönü yani araca uygulan rüzgâr kuvvetinin yönü g kuvveti ve yönü aracın gücü
Ayrıca aracın hareket yönü hareket türü yanı araç doğrusal yanı lineer hareketmi yapıyor yoksa dairesel hareket mi yapıyor tekerlerin yönü yada duruşu
Yani uzun lafın kısası yada kıssası bir aracın yol tutuşu değerleri pek çok değişkene bağımlıdır ki bu değişkenlerin değerleri bir şekilde değiştirilerek yol tutuş degerleride değiştirilebilinir.

ağırlık araç düz yolda giderken yol tutusunu arttırır ki konu diğer araçların düz yolda giderken aracimiza etkisidir ancak ağırlık virajlarda ise yol tutusunu azaltabilir bunun sebebi araca fazladan binen g kuvveti durumudur. Gerçi bu arada ağır aracında sürtünme kuvveti artacağı için virajlarda g kuvvetini sürtünme kuvveti dengeleyebiliriz.
Her şey hesap kitap işi sonuçta yeter ki doğanın yasalarına uysun ve yaratan Rabbimizin dilemesiyle her şey mümkün
Tabi ki bir formulde sonucu sabitlemek icin her türlü olumsuz bir değerin etkisini diğer değerleri daha olumlu hale getirerek yapabiliriz.
Bir de genel de büyük lüks konforlu araçlar daha ağır olur enb azından kendisi hafif olsa bile değişmeyen parası ağır olur :)

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


En son akif06eren tarafından 07 Şub 2016 20:02 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 20:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Evet mesut kardeşim ben de onu diyorum aracin yere basma kuvvetini aracin maddesel agirligini azaltırken sipoiler ile rüzgar baskı kuvvetini artırarak yapıyorsun yanı formulde sonucu sabitlemek icin her türlü olumsuz bir değerin etkisini diğer değerleri daha olumlu hale getirerek yapiyorsun

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 20:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Konuyla ilgili

https://youtu.be/TKH1DyV9vNU

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 20:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Nis 2014 13:21
Mesajlar: 1101
İsim: murat
Araç: lancer 1,8 cvt
Meslek: makina imalat
Kan grubu: A+
Yaş: 36
Rüzgar bazen adamın aklını alır uçmayı bilen uçağı bile ters çeviririr

C6903 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 21:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 May 2014 11:07
Mesajlar: 753
Şehir: Ankara
İsim: akif
Araç: ASX INVITE 2013
Meslek: TEKNİK ÖĞRETMEN
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 42
Evet aynı be ya
Aslında 2 ton ustundeki araçlar olayı dediğim gibi yol tutuşundan dah ziyade lüks konfor durumu
Malum spor olmayan lüks sınıf arabalar 2 tondan asagı degil ve haliyle bu araçların yol tutuşlarıda guvenlik durumlarda cok iyi yani olay bu
Ah ah neden benim de bir Mercedes s cupem olmasın
Hastasıyım dede ...
http://www.arabalar.com.tr/mercedes/s-s ... amg-65-6-0

_________________
2 Nasihat
Kulun gözüne girmek için, Rabbın gözünden düşecek işler yapma.
Başkalarının mertebesini düşürmeye çalışmak, kendi mertebeni yükseltmez.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2016 23:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2014 16:39
Mesajlar: 1266
Şehir: Tekirdağ
İsim: caner
Araç: 2011 Lancer invite sr
Meslek: zabıt katibi
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 30
Çok kuvvetl bir rüzgarda bir kere başıma geldi yolda gezinme olayı onun dışında maşallahı var lancer ın ne savurur ne gezer...

_________________
Emeksiz Zengin Olanın, Kitapsız Bilgin Olanın, Sermayesi Din Olanın, Rehberi Şeytan Olmuştur.
Beyaz Meleğim viewtopic.php?f=33&t=9717


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 19 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye