Zaman: 19 Ara 2018 15:50

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2017 21:47 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5195
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
benim de i gözüm köpekbalığında. teknik olarak az yakıt nedeniyle aklımda yoksa outlander düşünüyorum. 1.6 daha az yakıyor gibi görünüyor uzun yolda. sırf bu yüzden 1.6 için bütcemi zorlamak istiyorum.
köpekbalığında 1.5 ve 1.6 kıyaslaması dışında sedan ile HB arasında da zorlanıyorum: normalde HB severim ama sedan daha iyi görünüyor.
güzel bir köpekbalığı seçenek/ bilgi yazısı güzel olurdu ?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 06:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
av.ilhami yazdı:
benim de i gözüm köpekbalığında. teknik olarak az yakıt nedeniyle aklımda yoksa outlander düşünüyorum. 1.6 daha az yakıyor gibi görünüyor uzun yolda. sırf bu yüzden 1.6 için bütcemi zorlamak istiyorum.
köpekbalığında 1.5 ve 1.6 kıyaslaması dışında sedan ile HB arasında da zorlanıyorum: normalde HB severim ama sedan daha iyi görünüyor.
güzel bir köpekbalığı seçenek/ bilgi yazısı güzel olurdu ?


Sedan tavsiye ederim, bütünü halinde Lancer'ın gerçek hali sedan olanı. Sportback Lancer ilk başlarda göze çok hoş gelse de göreceli olarak, kısmen eskiyen veya gözün alışması diye nitelendirebileceğim bir tasarıma sahip. Birçok araç ilk çıktığında tasarımıyla dikkat çekiyor ancak ilerleyen zamanlarda ilk zamanlardaki cazibesini kaybediyor. Lancer Sportback de bence buna bir örnek. Sedanda nasıl güzel bir tasarım varsa eskimiyor, göz alışmıyor. Sportback Lancer, aradaki farkı tam bilmiyorum ama; hatcbackten öte sanki station wagon gibi.

Tasarımın haricinde, malumunuz kısmen yüksek hızlarda hafif bozuk yolda veya virajlarda Lancerlarda hafif bir zıplama olayı oluyor, deneyimim olmadı ancak sportbacklerde bunun biraz daha fazla olduğuna dair buradan bazı deneyimler okumuştum, tabii ki lastik basıncı çok önemli o sebeple net bir kanıya varmak zor.

Mekanik olarak da aynı motor olmasına rağmen Lancer Sedan'ın 0-100'ü 10.7 saniye iken, Sportbackte 11.1 saniye. Bu fark ani hızlanmadan ziyade, ara hızlanmalarda ufak bir fark olabileceğinin göstergesi olabilir. Elbette bunlar çok ufak belki de hissedilmeyecek farklar ancak kağıt üzerinde durum böyle.

Temiz olsun, gönlünüze göre olsun. Gerisi ufak teferruat.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 20:52 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5195
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evolution yazdı:
Temiz olsun, gönlünüze göre olsun. Gerisi ufak teferruat.

aslında olayın özeti bu ama pimpirikli olmak kendi başını ağrıtmak :)
invite ile inform arasında fiyat farkına değen ne var: ESP/tcs hariç.
TCS sadece kaymalarda mı devreye giriyor yoksa "sürekli aktif" olarak da virajlar da vs. araca hafif müdahele ediyor mu: iç ve dış tekerleri duruma göre farklı hızlarda döndürerek dengeyi korumaya aktif olarak müdahele ediyor mu?

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 23:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Eyl 2010 23:16
Mesajlar: 26
İsim: Muhammed
Araç: Mitsubishi Lancer 1.6
Meslek: Seo, web
İnviteda İnforma ek olarak alaşım jant, deri direksiyon, vites topuzu, direksiyon tuşları, bazı sensörler, sis farları, otomatik klima gibi farklar var. Modellere göre farklılık gösterebilir. 2011 den sonra gelen İnformlarda astc standart oldu, o zamanlar SAM diye adlandırılan model hariç, onda astc yoktu.

Tcs olarak adlandırılan sistemin bir türevi dediğiniz gibi (sanırım 2000 model s40 larda vardı bu özellik) tam olarak esp gibi değil, savrulmadan ziyade boşa dönen (ıslak yola giren iki tekerleğin kuru zemindekilere göre dönüş turunun artmasına müdahale gibi) tekerleklere müdahale ediyordu. Asr nin bir tık üstü gibi.

Astc ise tam dediğiniz şekilde her türlü dengesizlikte araca müdahalede bulunuyor, ayrı ayrı her tekerleğe giden gücü kontrol ediyor, düşürüp arttırıyor. (tabii ki evolardaki sawc gibi değil zira bizim araçlar önden çekiş olduğu asıl müdahale ön tekerleklerde kendini gösteriyor, arkalarda ise frenleme ile kendini gösteriyor.) Savrulma, kayma, patinaj benzeri her şeye müdahale ediyor. Dilerseniz kapatılabiliyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2017 23:31 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5195
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Evolution yazdı:
İnviteda İnforma ek olarak alaşım jant, deri direksiyon, vites topuzu, direksiyon tuşları, bazı sensörler, sis farları, otomatik klima gibi farklar var. Modellere göre farklılık gösterebilir. 2011 den sonra gelen İnformlarda astc standart oldu, o zamanlar SAM diye adlandırılan model hariç, onda astc yoktu.


2011 sonrası zaten 1.6 yani 1.6 "inform" da bile ASTC var. bu iyi haber :)

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 00:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2017 00:44
Mesajlar: 4
İsim: Recep
Araç: yok
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
Arkadaşlar 2009 lancer 1.5 otomatik aldım, iki aydır kullanıyorum. Araç 100-120 km arasında titreme yapıyor. Daha aşağı ve yüksek hızlarda problem yok. Lastiklerde problem yok, araç 156binde ve şimdiye kadar her 10 binde yetkili serviste bakılmış. Son bakımı ben yine aynı yetkili serviste yaptırdım ama pek ilgilenmediler. Problem ne olabilir, önereceğiniz İstanbul Avrupa yakası yetkili veya özel servis var mı?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 01:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 587
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Üstad bu titretme fren yapınca mi ortaya çıkıyor, yoksa sadece hiza bağlı mi olarak ortaya çıkıyor. Eğer hıza bağlıysa Aracı manüel vitese alarak her iki yakin viteste de ayni hızda mi ortaya çıkıyor? Yoksa farklı hızlarda mi


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 04:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2017 00:44
Mesajlar: 4
İsim: Recep
Araç: yok
Meslek: öğretmen
Yaş: 33
canztr yazdı:
Üstad bu titretme fren yapınca mi ortaya çıkıyor, yoksa sadece hiza bağlı mi olarak ortaya çıkıyor. Eğer hıza bağlıysa Aracı manüel vitese alarak her iki yakin viteste de ayni hızda mi ortaya çıkıyor? Yoksa farklı hızlarda mi

Fren ile alakalı değil, normal seyir halinde iken 100km ye geldiğinde titreme başlıyor. 110 kmde bir maksimum seviyeye ulaşıyor, 120ye kadar azalarak devam edip 120yi geçince titreme geçiyor. Hız azalırken de aynı şekilde. Sabit 110 ile devam edince titreme de yolcuları bile rahatsız edecek düzeyde sürekli devam ediyor. Hız dışında değişken bulamadım. Manual viteste hiç denemedim, deneyip onu da yazarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 07:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 May 2016 17:20
Mesajlar: 587
İsim: can
Araç: colt2008-Outlander2003/2011
Meslek: Ankara
Yaş: 39
Vitesleri farklı denemeniz durumunda yine aynı hızlarda titreme oluyorsa balans ayarlarını tekrar kontrol etmelisiniz. Lastiklerde sıkıntı yok demissiniz ama o alka geliyor yine. En son balans ayarı ne zaman yapıldı. Lâstik değişimi yada on fren balata yada aks değişimi gibi on tekeri söktüren bir işlem yapıldı mı hic. Kuvvetli titremeden bahsetmişsiniz bu yine balans ayarına işaret ediyor. Ayrıca gaz kestiginizi ve yine o aralıkta titreme olduğunu söylemişsiniz. Bu da motor ve şanzıman ile alakalı olmadığını gösteriyor. Titreme araçta ne kadar süredir var?

Farklı viteslerde farklı hızlarda titreme olursa o zaman balans değil. Başka şeyleri düşüneceğiz.

Baş şüpheli balans ayarı . Balans ayarsizliginin en belirgin işareti belirttiğiniz gibi yuksek hızda belirgin bir km aralığında her şartta kuvveti değişen genelde de kuvvetli titremeye sebep olmasıdır. Titremenin başladığı zamanlarda Hızlıca bir çukura girmiş de olabilirsiniz . Ters bir şekilde etkilediyse balans ayarınız kolayca kaçabilir. Yada kurşunları düşürmüş de olabilirsiniz.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2018 19:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2017 11:54
Mesajlar: 45
Şehir: ANKARA
İsim: mustafa
Araç: 2013 lancer 1.6 invite
Meslek: mühendis
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 50
özellikle arka tekerleklerdeki balans ayarına dikkat. lastiklerde olağan şüpheli, lastikler tekrar incelenmeli.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Haz 2018 01:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Nis 2013 00:47
Mesajlar: 563
İsim: Sercan
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: İng. öğretmeni
Kan grubu: 0rh+
Yaş: 30
Şahsi fikrim, iyi bir lastikçi bulman. 4 tekeri de söktür. Jantların kenarları temizlet, içini boyat, kurut. Lastiklerin yönüne, iç dış temizliğine dikkat ederek taktır. 4 lastik sıfıra sıfır balanslanmalı. Birde iyi bir rotçuda ön takıma baktır. Rot ayarı yaptır. Bir daha 120 ye inmezsin :) Lancer tam bir uzun yol aracı. Üst hızlara çıktıkça yola oturuyor.

_________________
Yapılanlar:

Motora çelik subaplar
Spoiler
Air charger
Pedal Commander

Yapılacaklar listesi:

Açık hava filtresi ve cold air intake

Ön kule gergisi

Ses yalıtım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2018 17:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 59
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 28
Osmn_52 yazdı:
AT: automatic transmission yani otomatik lancer. MT: manuel trans.
Ben de manuel lpgli 2011 1.5 kullanıcısıyım. Genelde herkes arabasını sevdiği için eksilerinden bahsetmiyor. Ben de karşısına geçip aracıma çok beğenerek bakıyorum gayet güzel. Ama eksileri de azımsanacak gibi değil ama napalım seviyoruz işte. İç konsol kapılar tamamen sert plastik bazen arkadaşların araçlarına binince iç geçirmiyor değilim. Aracı alalı 18 ay oldu ve şu an tam olarak 40bin km yol yapmış durumdayım. Yol sesi hakkında kesinlikle yorum yapabilirim. Almadan önce de okuduk gürültü alıyor diye ama aldığı gürültü o kadar da çok değil diyen bir sürü arkadaş vardı. Ama öyle birşey yok arkadaşım uzun yolda insanı çileden çıkaran bir gürültüsü var. Çok yol yapan biri olduğum için bazen sırf bu gürültü yüzünden pişmanlık duyuyorum. Tabi bir sürü etken var en başında lastikler geliyor falan ama çok da birşey fark etmiyor. iyi bir usta ve iyi bir uğraşla yalıtım yaptıracaksın ki bir çoğumuz bunu yaptıramıyoruz o yüzden böyle devam edeceğiz. Bizim lancerlarda iç halıflexin altında yalıtım malzemesi yok. Ayrıca aracın dış sacı da ince doğal olarak gürültü bize eşlik ediyor ve bu yüzden aracın kaportada çabuk göçükler ya da dalgalanmalar oluşuyor. Aldıktan 11bin km sonra subaplar elimde kaldı insana çok koyuyor :) serviste 2975 liraya yaptırdım. Her şeye rağmen arabamı seviyorum ilk olarak gittiği her yerde farklı olduğunu biliyorum sonra o iç genişliği ile reklam yapan c segmenti araçlar halt etmiş Lancer iç genişlik de fark atıyor. Tabi bunun eksisi olarak bagaj küçük. Onu da şahsen ben dert etmiyorum aa bagajın küçükmüş diyenlere valizler bagajda rahat gideceğine insanlar içeride rahat gitsin diyorum. Ayrıca bagajda karşıdan karşıya geçen şasi demiri de büyük avantaj. Trafikte nicelerine şahit olduk arkadan darbe almış günümüz sıfır araçlarının arka taraf şoför koltuğuna kadar yapışıyor. Bence bizler arkaya bebeğimizi eşimizi ailemizi çok daha gönül rahatlığıyla oturtuyoruz. Baya da uzun oldu yazı daha da yazılır da neyse. Arabanın artıları çok eksileri de çok ama sonuçta bu aracı alanlar kafalardaki kalıplaşmış kriterler için değil de gerçekten şahsi zevkine göre aldığı için zekle biniyor, zevkle biniyoruz.

Eline sağlık hocam.



Arkadaşa kesinlikle katılıyorum noktası virgülüne kadar aynı kendi aracımda 1.5 / 2010 model 2016 yılında tanıştık kendisiyle 54 bindeydi şuan 2018 aralık ayındayız 69 bin küsürde aracım beni arıza olsun, tamir vb şeyler konusunda asla üzmedi ama kaporta konusuna gelince kesinlikle dışardan övünerek göğsümüzü gererek baktığımız aracımızın kaportası aslında bir tırt en ufak çakıl da göcüğe sebebiyet veriyor, kapı sesleri hiç tok değil ki ben her yıkamada kapıları WD40 la yağlayan biriyim boyası çok hassas aracım siyah renk belki bu yüzden diğer renklere göre normaldir ses yalıtımı tırt
aracımla bu sene 3 kere şehir dışı yaptım istanbuldayım yazın yalovaya gittim yakın denilebilecek bi seviye çok deneme şansım olmadı fakat ankaraya 1 ay içerisinde 2 kere gidip geldim uzun uzun test ettim bu arada aracım LPG Atiker fakat İstanbul Ankara arası asla gazda kullanmadım İstanbul da anadolu yakasına geçince BENZİN e aldım ve Etimesguta kadar o şekilde gittim 250 tl civarı yakıt almıştım varınca benzin dipteydi kaç kuruş yaktı hesaplamadım şunu belirteceğim, İstanbuldan çıkınca aracımla ortalama 170 km hızla gittim son limit 190ı gördüm arkadaşlar hiç ihtimal vermiyordum
araç 110-160 arasında gerçekten bi bocalama yaşıyor 5 vites yetmiyor diyceksiniz bencede yeterli değil sonuçda şehir içi kullanıyoruz fakat 160 ı devirip 170 civarından sonra bizim köpek balığını tutana AŞK OLSUN! çok iyi gidiyor abi iplerini koparırcasına bırak artık beni yeter ulan der gibi 170- 190 bandı arasında hiç zorlanmadan gaza dokunmanız ile direk kafa atıyor önümde seyreden ne CLA'lar sağ şerite geçip yol vermek durumunda kaldı burdanda havamızı atalım 110-150/160 civarı içeri yol gürültüsü ve motor sesiyle birlikte kabinin içine bomba düşmüş gibi oluyor evet ama 170 civarını geçince motor sesi düşüyor burası çok önemli sanırım burada bi mühendislik söz konusu araç 150 ye kadar boğuyor kendini motor ağlar gibi ama siz ona tatlı tatlı kırbacı vurunca o içindeki ateş gaza dokunmanız ile birlikte ortaya çıkıyor bu yazdıklarım kendi aracım ile test edip yaşadığım gerçekten aklımda soru işaretleri vardı bunların hepsinin cevabını aldım sizlerle paylaşmak istedim
sevgiler, saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2018 14:50 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5195
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
Kullanmadım ama şimdiye kadar almama en büyük engel, benim gibi zamanında Carisma kullanan arkadaşların " Carismadan sonra ses yalıtımı seni üzer" demeleriydi. tabii alacaksan 1.8 kasa al dediler ama onların da fiyatı ben köpekbalığı alma niyetine girince uçtu. tabii köpek balığı ne kadar ses yalıtımı sorunluysa Carisma da piyasanın o kadar üstünde bir yalıtıma sahipti deyip Carismanın da hakkını verelim. Carisma ve Volvo s40 Classic (2004 ve öncesi)hollandada mitsubishi fabrikasında üretildiler, her ikisi de D sınıf olmasına rağmen E sınıfı yalıtıma sahipti. ses yalıtımı iyi f/p araç isteyenlere bu araçları tavsiye ederim.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2018 15:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 May 2018 16:16
Mesajlar: 59
Şehir: İstanbul
İsim: Ali
Araç: Mitsubishi Lancer
Meslek: Kamu
Kan grubu: Arh+
Yaş: 28
Bu arada aracımın lastik pirelli cinturato p7 all season dört mevsim aracımı alır almaz ilk lastikleri ve jantları değiştirmek olmuştu jant olarakda 17 inç bulunuyor üzerinde. lastiklerim den ilk başta şikayetçiydim yazın özellikle ön kafa çok kayıyor hafif ıslak zeminde yine aynı kayıyor ama uzun yağmurda ve karda çok iyi tutuyor kartepede geçen kış deneme şansım oldu :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2018 10:43 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5195
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
prensipte 4 mevsim lastiklere karşıyım: yazın durmaz kışın gitmez. ancak sizinki en azından kışın gidiyormuş.
4 mevsim lastikleri aslında yağmur lastikleri sınıfında değerlendirmek lazım. yani çok kışlamayan ve sıcak yaz görmeyen bol yağmurlu.ılıman kuşak lastiği.
Sonuç: lastiğiniz Mişlen crossclimate den iyiymiş.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye