ASX ilk alanlardan birisiyim, şuanda aracım 38,000 km. yolu devirmiş bulunmakta. Uzun süredir foruma bakmıyordum, bugün bakınca bayaa güldüm. Güldüğüm konuları sırayla anlatıyım önce sonra konuya geri dönüş yapcam
1 - Çok yakıyor diyenler olmuş, cevap gayet net : bu sınıfta daha az yakan bir araç bulup ona binsinler. MIVEC motoru kullanmaya alışamamış, dur-kalk la ömür geçiren insanların yazacağı bir yorum bu.
2 - Arabanın plastik kalitesi kötü : Bu aracın en çok kıyaslandığı QQ çok daha iyi bir plastik kalitesimi veriyor. Geçenlerde QQ'ya bindim ASX iç donanım olarak çok daha şık ve sade bunu her türlü tartışırım.
3 - Motor çok bağırıyor ve içeri çok ses veriyor : Bunun cevabı aşağıda
4 - Teker sesini çok alıyor : Bunada aşağıda yanıt vercem
5 - Motor isteksiz : En alt devirlerde bile yüksek tork veren bir araç ve 4000 deviri geçtikten sonra zaten inanılmaz bir güç ortaya çıkıyor. Motor 15.000 km.'ye kadar sizi tatmin etmiyorsa biraz daha bekleyin mutlu sona az kalmış
Şimdi gelelim bu konuyu açma sebebime
Bu araç gerçekten çok motor sesi alıyor ve teker sesini aşırı derecede içeri yansıtıyor. Ben aracımda bu problemleri şuanda yaşamıyorum.
Motor sesinin 15.000 km.'den sonra hissedilir şekilde azaldığını göreceksiniz, bunun yanısıra vites asistanına uyarsanız motor sesi gerçekten çok rahatsız edici olmuyor. En etkili yöntem ise aracınız BOR POWER kullanmanız olacaktır, reklam olsun diye yazmıyorum umarım moderatörler kızmaz, bu meret sesi kestiği gibi performansıda inanılmaz katlıyor; 4 aracımdada kullanıyorum. 180 km. hızla giderken aracımda olup motor sesini duymaya çalışanlardan olmanızı dilerim:)
Motor sesinden daha rahatsız edici olan birşey daha varsa o da teker sesi
Teker sesini kesmenin en kolay yolu aracınıza kauçuklu zift atmanız olacaktır. Kaliteli bir markanın ürününü davlumbazların içine ve araç altına sıkarak iyi bir netice alacaksınızdır, birde bunun yanısıra teker sesi en az olan lastik markalarından birini tercih edebilirsiniz ( benim değişim zamanı geldi haliyle
)
Motor sesi ve teker sesini eleştiren arkadaşlara teknik bir detaydan bahsetmek istiyorum.
Bu araçta ön kaput hayli büyük ancak motor küçük ve compact olduğu için yan taraflarda fazlasıyla boşluk kalıyor ve motorun sesinin yankılanıp bizi rahatsız etmesini sağlıyor, ancak ince bir detay varki kaputu açıp bakarsanız görürsünüz : kaputun altında herşeye ulaşmak inanılmaz kolay! Tamircilere yolunuz düşerse birgün ne güzel yapmış japonlar dediğini duyarsınız
Teker seside buna benzer bir sebepten bizleri rahatsız ediyor; aracın 4x4 modeli ASX 4 18" jant kullanıyor ve aynı şase üzerine montaj oluyor, aracın yüksek olması ve 18" sorunsuz çalışabilmesi için davlumbazı geniş tasarlamışlar ve özellikle 16" jant kullanan invite modelinde tekerin sesi yankılanarak içeri giriyor.
Konuyla alakası yok ama herhangi bir konuda 40.000 km. tecrübemden sebep sizlere yardımcı olabilirsem memnun olurum.