Zaman: 19 Ara 2025 23:09

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Testere Olmak Lazım Hayatta ;)
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2011 17:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2011 15:44
Mesajlar: 4
İsim: ilhan
Araç: Mitsubishi Caris 1.6GLX 2000 Model
Meslek: Kamu
Kan grubu: 0Rh+
Yaş: 35
Değerli Arkadaşlar merhaba, grubun "yeni aktif" üyesiyim. Daha önce Carisma'mı almadan bu sitedeki pek çok bilgiden faydalanmıştım. Şimdi arabayla ilgili öğrendiklerimi sizlerle paylaşma zamanı geldi diye düşünüyorum. Eee ne demişler: "Olma keser; gibi hep bana, hep bana. Olma rende gibi; hep sana, hep sana. Ol testere; gibi bir sana, bir bana."

Arabam 2000 model 1.6 GLX Sedan. Hani şu 4G92 tipi motoru olandan. Sizlerle Carisma ile ilgili izlenimlerimi ve tecrübelerimi paylaşmak isterim.

CARİSMA İLE İLGİLİ GENEL İZLENİMLERİM :

1. Carisma şu anda kullandığım 2. arabam. Başka marka bir arabam daha var ve Carisma'yı genellikle işe gidip gelmek için kullanıyorum, üstelik haftada 1000 Km gibi aşırı sayılacak bir yol da yaptığımı söylemem gerek. Fakat son derece memnunum. Yol tutuşu, yakıt ekonomisi ve performansı bence aynı değerdeki pek çok arabanın kat kat üstünde. Zaten Japon kalitesini tartışmaya bile gerek yok. Bu araç Hollanda'da genellikle Avrupa yan sanayisi parçalar kullanılarak yapılsa da kaporta ve motor açısından son derece güvenilebilecek bir araba. Plastik ve elektrik aksamı için aynı şeyleri söyleyemeyecek olsam da yine de hakkını vermem gerek, Carisma kesinlikle Karizmadır.

2. Arabanın yedek parçaları nispeten biraz pahalı doğrudur, ama bulamadığım parça şu ana kadar olmadı. En son geçen hafta triger seti komple değişti, gergi kayışının rulmanı ses yapıyordu onu değiştirdik, devridaim pompasından da ses geliyordu o da değişti. Bütün bunlardan devridaim hariç tümünü sanayideki parçacı çok rahat buldu ve getirtti. Devridaim pompasını da biraz uğraştıktan sonra bulabildik. O kadar korkulacak bir durum yok anlayacağınız.

3. Düşünen herkese aynı fiyata alınabilecek diğer alternatifleri ekonomi, performans ve sürüş rahatlığı açısından karşılaştırmalarını tavsiye ederim. İkinci el konusunda ise bence endişelenmeye gerek yok, herşeyin olduğu gibi Carisma'nın da bir alıcı kesimi var ve zaten bilen kişi gelir ve beğenirse alır. Bu tüm arabalar için geçerli. Eğer temiz ve bakımlı bir arabanız varsa acaba satılır mı diye düşünmezsiniz.

BUGÜNE KADAR YAŞADIĞIM SORUNLAR VE ÇÖZÜMLERİ :

1. ATEŞLEME BOBİNİ ARIZASI : Yaklaşık 1,5 ay kadar önce meydana geldi.
Semptomları: sarsıntılı çalışma, çekişte azalma, düşük devirlerde ve viteslerde (özellikle 2. ve 3. viteslerde ve özellikle 1500-2000 devir arasında) gaz yememe ve motordan pat-pat şeklinde sesler gelmesiydi.
Sebebi: Silindirlerden bir veya birkaçında ateşleme olmaması.
Çözüm: Derhal bujileri ve buji kablolarını kontrol ettik, sağlam olduklarından emin olduktan sonra motor kapağının üzerindeki 2 adet ateşleme bobinini kontrol ettiğimizde bobinlerden bir tanesinin çalışmadığını farkettik. Ancak sadece 1 silindir devre dışıydı. Bobin bulunduğu silindirden hariç ikinci bir silindire kabloyla gerekli yüksek voltajı aktaramıyordu. Arızalı bobini 100TL karşılığında değiştirdiğimizde sorun ortadan kalktı.

2. HARARET : Bir akşam işten eve gelirken uzun bir rampa çıktıktan sonra meydana geldi.
Sebebi: Radyatör haznesinde yeterli su olmaması.
Çözüm: Radyatör kapağım arızalı olduğumdan fan devreye girene kadar geçen sürede motorun ısısından dolayı radyatörün hemen sağındaki plastik yedek deponun tahliyesinden basınç ve kaynama nedeniyle azar azar ama sürekli olarak su eksilmesi nedeniyle bir süre sonra motoru soğutacak yeterli su kalmamış ve bu nedenle motoru zorlayan uzun rampadan sonra hararet ibresi neredeyse sona dayanmıştı. Arızalı kapağı yeni ile değiştirerek sorunu çözmüş olduk.

3. MARŞ BASMAMASI: Zaman zaman meydana geliyordu.
Semptomları: Bazen arabayı çalıştırmak için anahtarı yuvasına sokup çevirdiğimde gösterge panelindeki ışıklar yanmasına rağmen hiç marş basmıyordu. Bu esnada "tık" şeklinde ses duyuluyor, motor blokunun arka (cama yakın) tarafından ise vınlamaya benzer bir ses geliyordu.
Sebebi: Önce aküden ve immobilizerli anahtardan şüphelendik ancak sorunun marş motoru olduğu anlaşıldı.
Çözüm: Marş motorunun kömürleri bittiğinden kömürleri değiştirerek sorunu giderdik. Marş motorunun motor blokunun arka tarafında egsoz manifoldunun altında ve erişimi zor bir yerde olduğunu hatırlatmak isterim.

4. BAGAJ KISMINDAN GELEN SES :
Semptomları : Özellikle bozuk yollarda veya hız kesicilerden geçerken arabanın arka kısmından metalin metale çarpmasına benzer bir ses geliyordu.
Sebebi: Bagaj kapağı.
Çözüm: Uzun araştırmalardan sonra bagajın arka kolonların altına denk gelen kısmında birbirine paralelduran 2 metal çubuğun yuvalarından çıktığını ve hem kaportaya hem de birbirlerine çarptıklarını keşfettik. Bu çubuklar orjinalde metal yuvalar içerisinde sabitlenmiş, bagaj kapağının doğal yaylanmasını sağlayan çubuklar, ancak yuvalarından çıktıkları için metalik bir zıngırdamayla son derece rahatsız edici ses çıkartıyorlardı.

LPG İLE İLGİLİ HUSUSLAR:

Nisan ayında arabamı aldıktan sonra bu sitedeki tavsiyelere uyarak derhal Atiker Sıralı sistem LPG taktırdım (fast, super fast veya multifast hangisi bilmiyorum ama arzu eden olursa öğrenebilirim). Arabamın performansından ve ekonomisinden son derece memnunum. Genellikle uzun yolda ve otobanda kullandığım Carisma'mın ortalama yakıt sarfiyatı 7.5 lt/100km (LPG). Bu ortalamada %85 otoban, %10 şehir içi, %5 dur-kalk trafik esas alınmıştır. Carisma'sına LPG taktırmayı düşünenler varsa, çekinmeden ATİKER kullanabileceklerini bilmelerini isterim, çünkü arıza lambasının yanması dahil hiçbir sıkıntıya yol açmadı. (ATİKER veya herhangi bir LPG firması ile herhangi bir bağlantım yoktur, yalnızca bildiklerimi paylaşmak ve varsa kafalarda oluşan soru işaretlerini gidermeye yardımcı olmak istiyorum sadece...)

LPG KULLANICILARI İÇİN FAYDALI BİLGİLER :

1. LPG sanıldığının aksine daha yüksek ısıda yanan kuru bir yakıt değildir, yanma ısısı (herhangi bir yakıtın yanma sonrası açığa çıkardığı toplam ısı miktarı) ve tutuşma sıcaklığı (yanmanın başlaması için gerekli başlangıç sıcaklığı) benzin ve dizele göre daha düşüktür. Üstelik daha az kurum oluşturduğu için motora zararı da daha azdır.

2. Benzin deposu içinde bulunan benzin pompası "dalgıç pompa" türünden içinde bulunduğu sıvı sayesinde soğuyan elektrikli bir motordur. Genellikle LPG'li araçlarda yapılan en büyük hata, sadece ilk çalıştırmalara yetecek kadar depoda çok az benzin bulundurmaktır. Halbuki araç LPG'de olsa dahi benzin pompası çalışmaya devam ettiğinden depoda yeterli benzin bulundurulmaması durumunda benzin pompası yeterince soğuyamamakta ve bir süre sonra pompanın arızalanması riski ile karşı karşıya kalınmaktadır. Deponuzda yaklaşık 1/4 (çeyrek) depo benzin bulundurmanızda fayda var.

3. LPG sisteminin periyodik bakımını da aksatmamanızda fayda var. Bunlardan LPG filtresinin her 10.000Km'de bir değiştirilmesi en başta gelen husus. Ucuz veya kalitesiz yakıt kullanımı başta olmak üzere LPG'nin içersinde de motorunuzun performansını azaltabilecek yabancı maddeler bulunabileceğinden filtre bir nevi motorunuzun sigortası. Normalde bu işlem sıradan bir LPG'cide 20-30TL karşılığında 15 dakikada yapılabilen bir işlem ama isterseniz internette hepsiburada.com gibi otomobil yedek parçası satan sitelerde tanesini 2-3 TL'den bir filtre alıp bu işlemi siz de kendiniz yapabilirsiniz.

4. Unutulmaması gereken bir diğer husus ise herhangi bir şekilde kutup başı söküldüğünde veya akü değiştirildiğinde LPG yazılımının da yeniden yüklenmesi gerektiğidir. Normal kullanımda farkedilmeyebilir ama LPG'ci ustanızın aracınıza özgü yaptığı optimizasyonlar silindiğinden ve LPG'nizin ECU'su "geçerli (default)" değerlerle çalışmaya başladığından yakıt ekonomisinde veya performansta azalma yaşayabilirsiniz.

Carismanızı uzun süre rahat ve problemsiz yaşamanız dileğiyle...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2011 17:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eki 2011 14:40
Mesajlar: 2
İsim: Fikret
Araç: Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort
Meslek: IT Uzmanı
Yaş: 31
Yazım formatınız bence mükemmel, hayranlıkla okudum, çok net ve anlaşılır olmuş bence örnek teşkil edebilir. Hayal ettim de bu şekilde forumdaki tüm problemleri toparlayıp derleyebilsek müthiş faydalı olurdu. Zor iş tabi ki...

_________________
_- 2001 Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort -_


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2011 11:54 
Çevrimdışı
Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Şub 2010 13:44
Mesajlar: 5655
İsim: ilhami
Araç: Outlander 2.4
Meslek: memur
Kan grubu: A+
Yaş: 40
sevgili TESTERE ABİ (ifade korkunç değildir umarım :) başka testereler (saw) ile karıştırılmasın!!), gayet güzel bir yazı özellikle lpg bölümündeki 2. madde yani benzin deposunun her zaman 1/4 ten aşağı olmaması gerektiği. ayrıca benim hb araçta da arkadan gıcırtı gelmeye başlamıştı inşallah dediğiniz şekilde çözülür. yoksa gerçekten gıcık bir ses. keşke zaman olsa da daha uzun bir "mct carisma klavuzu" yazılabilse.

_________________
DERDİ DÜNYA OLANIN DÜNYA KADAR DERDİ OLUR!
Sorunlarınızın çözümü için her sorunuzda mutlaka 1-model,motor 2- Şanzıman (otomatik vs.) 3-LPG(varsa markası)4-km.si 5- geçmişini (modifiye, parça değişimi vs.) yazınız!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2011 20:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
gerçekten edinilen bilginin arkadaşlara aktarılıp fayda sağlaması amacıyla akıcı net bir ifade kullanılmış.( bu kadar cümleyi ben yazsaydım kesinlikle imla hataları cirit atardı). paylaşım için teşekkürler.

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2011 06:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
sorunum şu arkadaşlar, kontağı çevirdiğimde gösterge ışıkları yanıyor, arkadan benzin motorunun çalışma sesi vınlaması geliyor ama marş basmıyor tık ta yok üç defadır araba marş basmıyor birinci seferde arabayı bırakıp otobüsle işe gittim akşam denedim çalıştı. yaklasık 2 haftasonra ikincisinde tamirci çağırdım akü takviyesi denedik çalışmadı vurdurarak çalıştırdık atölyede bilgisayara bağladılar sorunu bulamadılar. üçüncüsü ise bugün baktım çalışmıyor kaputu açtım aküye birkaç kere elimle vurdum ve çalıştı (keramet elde sanırım). bu zaman zaman çalışmaması marş kömürlerinden mi dersiniz akü değerleri yerinde


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2011 08:17 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Akü kutup başlarınızda oksitlenme mevcut.
Söküp iyice temizledikten sonra hafifçe gres yağı sürerseniz tekrarlamaz.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2011 07:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
umera yazdı:
Akü kutup başlarınızda oksitlenme mevcut.
Söküp iyice temizledikten sonra hafifçe gres yağı sürerseniz tekrarlamaz.


umera
_opeth yazdı:
eğer devam ederse benzin pompası ve filtresi tıkanmış olabilir. yeterli basıncı elde edemiyosa yeterli yanma yakıtını basamıyor olabilir.


sevgili umera bugün kutuplara baktım +kutup ancak yarım tırnak sıkılabildi. akü üzerindeki gösterge yeşil arabanın göstergesi ise sanırım biraz zayıf yanıyor.
benzin pompasına gelince o bahsettiğim sen normal bir ses olması gerekir aslında pompanın çalıştığına delalet değil midir. yani araba çalıştığı sürece zaten pompa çalışmıyor mu? yukarıda testere de aynı sesten bahsediyor.çözümüde yazmış ama doğru çözüm müdür
işin komiği yaklaşık üç ayda 3 defadır oluyor bu süreçte araba yüzlerce kez sorunsuz tek marşta alıyor :kart: en az 3000 km yol yaptım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2012 02:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
araba 4. kez çalışmadı. vurdurarak çalıştırıp tamirçiye götürdüm marş dinamosunun kömürlerini değiştirdik hakkaten bitmişler dedi usta(80 tl.)
akü bağlantıları zımparalandı. aletle aküye bakıldı değerler gayet güzel
gitmişken tekli cam düğmelerine de çözüm bulduk üçünüde değiştirdi 90tl .
amma az önce misafirlikten dönecektimki araba yine marş basmadı(5. kez) ittirip çalıştırdık evin önüne gelince yokuş aşağı bırakıp bir kaç kez kontak bastım çalışmadı. göstergeler yanıyor. arka koltuğun oradan benzin pompasının sesi geliyor ama marş basmıyor. ne yapacağımı şasırdım


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2012 07:01 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Marş otomatiği kontrol edildi mi?

Şase kablosunun bağlantı yerlerini kontrol edin.
Gerekirse akünün eksi kutbundan motorun gövdesine kalın kablo ile şase çekin.
Daha doğrusu arıza varken kablonun bir ucunu eksi kutba bir ucunuda motorun gövdeye değdirin.
Eğer bağlantılarda sıkıntı varsa marş basacaktır.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2012 21:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
umera yazdı:
Marş otomatiği kontrol edildi mi?

Şase kablosunun bağlantı yerlerini kontrol edin.
Gerekirse akünün eksi kutbundan motorun gövdesine kalın kablo ile şase çekin.
Daha doğrusu arıza varken kablonun bir ucunu eksi kutba bir ucunuda motorun gövdeye değdirin.
Eğer bağlantılarda sıkıntı varsa marş basacaktır.


bugün yine ustaya görtürdüm tam dükkanın önünde yine marş basmadı. usta yoktu kalfası bir kontrolden sonra marş otomatiği dedi yarım saatte bir röle taktı. usta gelince otomatiği değiştirseydin dedi ama iş bittiği için tekrarlarsa otomatiğide değiştiririz dedi. işallah sorunum tekrarlamaz. yaklaşık 5 ayda 5-6 defadır başıma geliyor hayırlısı artık.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2012 21:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Eki 2011 04:36
Mesajlar: 18
Şehir: bursa
İsim: jake
Araç: carisma 1999 gl
Meslek: sanatcı
Kan grubu: brh-
Yaş: 40
[quote="umera"]Marş otomatiği kontrol edildi mi?

dün röle takılan marş motoru bugün yine arabayı çalıştırmadı. ustaya götürdüm. marş otomatiği değiştirildi. artık sorun yapacak bir şey kalmadı sorun olmaz diyerek ayrıldım. marş otomatiği 50 tl işçilik almadı 10 tl bahşiş. ama sorunun devam etmeyeceğinden hale emin değilim. tekrarlarsa yazarım.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye