Zaman: 04 Eki 2025 08:35

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 00:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2010 14:11
Mesajlar: 111
Şehir: GELİBOLU
İsim: TURGAY
Araç: RAV4-LİNEA
Meslek: KAMU
Yaş: 47
Selamlar,

Öncelikle kullandıgım tek forum bu değilhergün üç forumda yazarım, mesleki olarakta kurduğumuz forumda uzun zamandır tam gün moderatörüm. Dolayısıyla yukarıdaki mesajlara pek yabancı değilimç

opeth in de dediği gibi, 'forum ortamında yazılan yazılarda tamamlayıcı olarak jest ve mimikler yoktur o yüzden bazı yazılanların ciddi mi, dalga amaçlı mı veya lakayıt mı olduğu anlaşılamaz her ne kadar smileylerle desteklense de.'

bu sebeple yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Tam gün online olduğu ve mod luk yaptığım forumda hemen her gün bu olaylarla karşılaşıyorum.

neticeten Ali beyin agresifliği kendi koruma içgüdüsünden kaynaklanmış olabilir.

tuli nickli arkadaşında son yazdığı mesaj hiç hoş olmamış, bunuda arkadaşın savunma içgüdüsüyle yazdığını düşünüyorum,

Ankara75 arkadaşımızında kötü niyetli olmadığını ancak anlatmak istediğini anlatamadığını düşünüyoru.

Bu itibarla yazıyla anlatımın yüzyüze anlatımdan eksikleri olduğu aşikar.

Herkes yazdıklarını tekrar okuduğunda özeleştitrisini yapabilecek olgunluktadır.

Dağıtmak ne kadar kolaysa, birleştirmek o kadar zordur.

Verimli paylaşımlar dilerim.

_________________
2011 ASX INTENSE

1.6 2001 / HB AVANCE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 00:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2010 14:11
Mesajlar: 111
Şehir: GELİBOLU
İsim: TURGAY
Araç: RAV4-LİNEA
Meslek: KAMU
Yaş: 47
Bu arada aracımın frenleri beni tatmin ediyor. Dört teker disk.Ön balatalarım 1 aylık, ABS konusu ise tedirginlik vermiyor değil.

_________________
2011 ASX INTENSE

1.6 2001 / HB AVANCE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 09:56 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
@Ali bey tşk. ediyorum.
Kendimi uzunca bir süre carisma kullanacak forma sokuyorum.Her işimi kendim halledecek şekilde:)
Arkadaşıma aldık, yeğenime ve bir arkadaşıma daha bakıyoruz..
Arkadaşlar bedava usta muhabbeti yapıp korkusuzca girişiyorlar carisma almaya.
Motor konusunda garanti vermesem aldığımız arkadaş giremezdim diyor.

Dün bir merasimde köpek balığı vardı. Yanaştık sahibi orda.Muhabbet ettik biraz. Konfor vs..
Önceden 2000 avance biniyormuş satıp golf almış. Golf'e binemedim hemen sattım diyor. Bununla kıyasladığınızda nasıl dıye sordum.
Carisma bir başkaydı diyor:)
Bizde carisma baktığımızı söyleyince hemen teli eline aldı Aldatmazın satış müdürü ahbabıymış onu aradı var mı diye sordu..
Şu anda yok buluruz dedi telefonları verdik ayrıldık.
Mitsubishi kullanıcıları arasında sanki bir duygusal bağ oluşuyor gibi geldi bana:)


Önce ki mesajlarımda bahs ettiğim teybin düğmesi sorununu da hallettim.
Söküp tinerle temizledim düzeldi.

Abs ile ilgili ne tür endişeleriniz var sevgili rainmans?
Abs fren mesafesini azda olsa uzatır. Bunun dışında frene etkisi olmaz diye düşünüyorum.
Frenlerden endişesi olan arkadaşlar fren disclerinin kalınlığını ölçtürsünler.
Ayrıca balatalar çok uzun sure kullanılmamalı. Mesela benim aracın (proton)arka disclerde geçen gün baktığımda şok oldum fabrika çıkışı orj. Mitsubishi amblemli balataları vardı. Haliyle balata sertleşip bir nevi özelliğini kaybediyor. Arka discler parlak değil benim nedenini bulmuş oldum.

Lpg ile carisma kullanan arkadaşlar videoda gösterdiğim gibi lpg rpm sinyalini bobinden alıp takograf çıkışına bağlarlar ise
(gelişmiş kitlerde değişim yazılımla onaylanmalı.Seçili olan bobin yerine devir saati seçilmeli)
-Bobinlerin olası zarar görme ihtimali ortadan kalkar.
-Kitiniz gelişmiş bir kit ise daha kararlı çalışır.-
-Araç cut-off da ilerlediği zaman ateşlemeyi de kestiği için sinyalin kesilmesi önlenmiş olur.(gelişmiş lpg kitlerinde önemli olmakla beraber eski ve ucuz olanlarda rpm sadece bilgi ve görsel amaçlıdır.)
http://video.yahoo.com/watch/7522871/19934916

ayrıca bu türden çalışmalarımı blogumda yayınlamaya başlayacağım.
Şimdilik sayfaları oluşturma vs acemiliğini çekiyorum.
http://www.cihazat.com

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 10:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
benim araç gündüz rolanti 800 devirde akşam farları açtığında 500 devire düşüyor ve 0 ila 500 arasında durduğunda gidip geliyor klimayı açtığındada böyle elektrikçi arkadaşa gittim beni motorcuya yolladı motorcu tüpçüye git bir baksın dedim benzindede yapıyor bir ayar çeksin düzelir dedi tüpçübağladı aracı baktı uğraştı yapamadı bana dedi elektrikçi işi tekrar döndük en başa gittim elektrikçiye bizim arkadaş oda dedibiraz rolanti yükselt o zaman bende sinirlendim geldim dükkana bugün sabah evden dükkana geldim aracı programladım şu an devir 500 sabitlendi klimayı veya farları açtığında rolanti düşmedi 1-2 tur attım sıkıntı yok gibi inşaallahta çıkmaz sıkıntı benim bu araçtaki en büyük sıkıntım bu araçtan anlayan usta bulamıyorum başka derdim yok


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 10:52 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Senin sorunun biliyorsun rölanti motoru Usta.
Bi ara bozulmuştu, söktün bişeler yaptın düzeldi.
O motor sağlıklı çalıştığında, sen klimayı açtığında hani devir düşüyor ya, 1-2 sn sonra devri eski haline getirir.
Farlar açıldığında filan yine aynı şekilde iş görür.
Tabi ki sabahları da otomatik jikleyi devreye sokar.

Sakın ha tornavida ile rölanti ayarı yapalım diyeni yaklaştırma... Zaten biliyorsun.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 11:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
rolanti motorunun özelliklerini biliyorum rolanti motoru arızalıolsa araç ilk çalıştığında direk otomatik jikleyle çalışıyor gündüz kullanırkende hiçbir sıkıntıyok İNŞALLAH programla düzelmiştir akşam eve giderken belli olacak bakalım

birde dikkatimiçekti 2 tane km varya araçta A-B diye ayıran b sini hiç sıfırlamıyodum yağı değiştiğimde sıfırlamıştım yağı ne zaman değişmemi hatırımda tutar diye gerçi akü kablosu çıktığında sıfırlanıyor her neyse bugün dikkat ettim 1000 km den sonra sıfırlanıyor B KM Sİ


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 11:45 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Aracın normal rolantisi 700Rpm/dk olması gerekir.
Rpm düşük olunca etkilenme olasılığı artıyor haliyle.
Aracınızı bu haliyle rolantiyi 700 e ayarlayın.
Boğaz kelebeğinin üzerinde ki vida ile ayarlayın.
Gaz telini ellemeyin.
Rolantiyi 700 e sabitledikten sonra tekrar programlama yapın sıkıntı kalmayacaktır.
Rolanti ayarını motor suyu 90 dereceye ulaşınca yapın.
Ampulleriniz standart olmayan 90/100watlık(iyi ışık versin diye takıyorlar genelde) ampul ise o ampuller sağlam arabayı bile bozarlar.
Onları kontrol edip 60 watlık standart ampul takın.

@Ali bey rolanti ayarı yapılmaz dıye bır şey yok.
Rolanti ayarı çok düşükse araç 700 e sabitlemekte zorlanır.
Ufak aralıkları kendisi giderir. Aralık fazla olunca bir şey yapamaz.
Rolantinin 500 de olmasıda bunu gösteriyor.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 12:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
aracın rolanti değeri zaten 700 - 800 değeri arasında idi programlanma yapınca araç kendini 500 de sabitledi
ampulleri kontrol edecem ama sıkıntının ampullerden olduğunu zannetmiyorum çünkü klimadada aynısıkıntıyı yaşıyordum programlamayı zaten motor sıcakken yaptım öyle yapılacağını biliyordum inşallah dediğim gibi sorun programlamayla çözülmüştür


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 12:05 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Programlamayı tekrar deneyın yine 500 de kalırsa
200 luk kısmı manual yapmanız gerekir.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 12:21 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Ben boğaz kelebeğinin üzerindeki valfin ortalama konumda olduğu düşüncesiyle söylemişim. Onu eklemeyi unuttum.
Asıl ifade etmek istediğim, tornavida ile ayar tutturacam diye kimseyi yaklaştırmayın demekti.
Valf ortalama aralıktaysa, dediğiniz gibi 750' lerde sabitliyor.
Benimki şu an 900 gibi, ama durumdan hiç rahatsız değilim. Onun için ellemiyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 19:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Umera Usta, benim rölantiye ne diyorsun? Kurcalamaya gerek var mı sence?

Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 19:42 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Resmi biraz tepeden çektik ya mecburen, 50' lik fark fotoyu çekerkenki açıdan kaybolmuş :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 20:45 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Ali bey
Bahsettiğiniz valften çok az bir hareketle ideal Rpm e ayarlamanız daha iyi olur.
Gözden kaçan bir noktadır. Rolantinin yüksek olması yakıtın hem sürüş hemde bekleme modunda fazla gitmesi anlamına gelir.
Birde malumunuz aracın bütün hesaplamaları normal şartlar altında ve söylenen değerlerde yapılıyor.
Bence faydası olur.

Rpm sinyalini takograf çıkışından alma videosunda bahsettiğim değişikliği
atiker fast kitinde uygulayamadım.
Uygulanabilmesi için kitin arayüzünden Rpm sinyali seçenekleri arasında Devir saati olması gerekiyor.
Milano,kme uygulanabileceğini kesin olarak bildiğim kitlerdir.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 20:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
umera yazdı:
Ali bey
Bahsettiğiniz valften çok az bir hareketle ideal Rpm e ayarlamanız daha iyi olur.
Gözden kaçan bir noktadır. Rolantinin yüksek olması yakıtın hem sürüş hemde bekleme modunda fazla gitmesi anlamına gelir.
Birde malumunuz aracın bütün hesaplamaları normal şartlar altında ve söylenen değerlerde yapılıyor.
Bence faydası olur.

Rpm sinyalini takograf çıkışından alma videosunda bahsettiğim değişikliği
atiker fast kitinde uygulayamadım.
Uygulanabilmesi için kitin arayüzünden Rpm sinyali seçenekleri arasında Devir saati olması gerekiyor.
Milano,kme uygulanabileceğini kesin olarak bildiğim kitlerdir.

Hemen aşağıya inip ayarlayayım şunu o zaman.
Sanırım benim kitte de bahsettiğiniz gibi sinyal bobinden alınıyor.
Videodaki mavi (takograf dediğiniz yer) yerden nasıl alacağız sinyali? Sanırım bobinden alan fiş, oraya aynen uymayacak...

Edit: değiştirildi...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 20:57 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Şimdi atikerin diğer kitlerinin arayüzüne bakıyordum..
fast ve multifast kitlerinde uygulanamıyor.
Bizzat kendim denedim fast ta ama sadece voltaj seçeneği var ve 100,100 aralıkla çalışıyor hassas değil yani..
701-799 arasını 700 gösteriyor.
Atikerler tasnif dışı diyelim.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 21:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Oca 2010 23:23
Mesajlar: 230
Şehir: iskenderun
İsim: burak
Araç: carisma GLX
Kan grubu: b +
peki sizin araçlarda rolanti farları açınca düşüyormu aynı 800 devirde kalıyormu bende düşüyor elektrik aksamındamı bir sıkıntı var valla anlamadım programlama yaptıktan sonra şimdi eve geldim titreme olayı kesildi farı kapayınca araç 700 devirde açınca 200 devire kadar düşüyor anlamadım gittim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 21:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Ara 2009 22:58
Mesajlar: 258
bir iki gündür iş icabı foruma göz atamadım ...ama az önce 2 sayfa geriden okumaya başladım baya tatsız şeyler olmuş...biz forumda yeni sayılırız...acemiyiz ..benim şahsen genel olarak profesyonel araba bilgim yok teknik detaylardan fazla anlamam donanımlardan falanda ...ama arabamın carismaların en kırallarından olduğunu hissetmeyecek kadar cahil değiliz...şimdi ben arabamı kendi aklımca avance comford larla yani yeni kasalarla kıyaslıyorum benim arabanın yanında hafif kaldıklarını düşünüyorum...zevkler ve renkler herkese göre değişir....tartışmanın ve kırıcı rencide edici mesajlar yazmanın hiç bi getirisi yok...ben derim benim arabam en güzeli sen dersin benim ki o der benimki...bence küsen abi ve kardeşlerim yazmaya devam etsin...peygamberimiz bir selamın bir hoş sözün bile sadaka değerinde olduğunu bildirmiştir...selamı yayınız buyurmuştur....selamı yayalım birbirimizle hoş muhabbet kuralım...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 21:35 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
@brkyildiz
Birde şuna bakın rolantide çalışırken direksiyonu normal sabit hızla sağa yada sola çevirin.
Rolantide yükselme oluyor mu bakın.
Eğer sorun yok ise rolantinin yükselmesi gerekir direksiyonu çevirmeye başladıktan takriben 5 sn ye sonra başlar, durana kadar devam eder.

@Turgay
:ROFL:

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 21:37 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Farları açınca 100-Max200 devir arası devir düşer ama
Bunu araç amorti ederek tekrar toparlar.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010 21:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
Benim zannımca rölanti motoru arızalı :no:
Sağlam olsa idi, rölanti düştükten sonra düştüğü kadar kısmı tolere eder, toparlardı.
Hoş, 700 devirdeki aracın farların açılmasıyla 200' lere düşmesi de pek bi anormal :fool:
Zaten bu durumun anormalliğini umera üstat tespit etmiş.
Ben şimdi ısrarla rölanti motoru diyorum.

@Burak,
Arızanın tespiti çok kolay.
Daha önce söylediğim gibi, bir tane carisma bulup, rica edip, rölanti motorunu senin arabaya takıp duruma bakmak lazım.
3 tane vida, tek bir soket, 30 sn' de sökülür, 1 dk' da takılır...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye