Zaman: 04 Eki 2025 11:15

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 258  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2010 19:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 02:00
Mesajlar: 71
Şehir: İstanbul /Kartal
İsim: Mustafa
Araç: Carisma
Meslek: Elektrik Teknisyeni
Kan grubu: AB+
Herkese merhaba. Yine bir iki sorum olacak benim ama yardımcı olabilirseniz çok sevineceğim.
Yaklaşık 70km hızdan yukarı giderken frene bastığımda, direksiyon titreme yapıyor. 2 farklı rot-balanscıya sordum. İkisi de fren diskinde ki hafif yamulmadan kaynaklanabileceğini söylediler. Diskler sıcakken sulara hızlı girme dediler. Buraya kadar ok.

Şimdi birisi, "Diskleri tornalattırırız. Diski sökmeden araç üzerinde tornalayan yer var." dedi.
Diğeri ise, "Ben tornalamaya karşıyım, yenisini takalım hemen hemen aynı paraya gelir. Hem tornalarsan, bu seferde o yüzey orjinali gibi kaymak gibi olmayacağı için fren balatasını yer. En iyisi ön diskleri ve balataları sıfır takalım." dedi.

Bende şimdi şöyle düşünüyorum. Ön fren disklerini ve fren balatalarını sıfır alayım kendim. Ustaya sadece işçilik parası vereyim. Kendisi bana şöyle fiyat çıkardı.
Valeo marka ön diskler :130TL
Bosch marka fren balatası :60TL (Marka olarak KALE ve başka birşey daha söyledi ama aklımda kalmadı)
İşçilik :40TL

Şimdi ben disk ve balataları kendim temin edip ustaya mı götüreyim diye düşünüyorum. Kendim nereden ve kaça alabilirim acaba?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2010 21:35 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
http://www.otoyedekparcaburada.com/MITS ... 17671.html
tanesi 45 lira.

daiwa balatalar 72 lira.
http://www.otoyedekparcaburada.com/MITS ... 17656.html

Balata tavsiyem daiwadır..
Tornayla falan uğraşmayın değmez.
İşçilik daha az verebilirsiniz
İş çok az 20 dk almaz değiştirmek.
Ha balataları değiştirmişsin ha diskleri işçilik bağlamında fark yok..

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2010 22:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Mar 2010 00:54
Mesajlar: 20
TRW'den şaşmayın derim otostart.com'da bulabilirsiniz .Bende 20 tl indirim çeki mevcut karar verirseniz size gönderebilirim.Ön disk balata takım 161-20=141 TL


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 03 Haz 2010 22:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Mar 2010 00:54
Mesajlar: 20
Arkadaşlar benim sol ön cam tam kapanırken sanki bişeye takılıyomuş gibi geri düşüyor. Camdüğmelerim bozuktu değiştirdim yine düzelmedi . Fitillere baktım tertemiz yani bişeye takılmıyor.Bildiğiniz üzere cam düğmeleri iki kademeli biri otomatik çıkarıyor diğeri elle. Elle (yavaş) çıkarırkende aynı cam geri düşüyor.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 00:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 02:00
Mesajlar: 71
Şehir: İstanbul /Kartal
İsim: Mustafa
Araç: Carisma
Meslek: Elektrik Teknisyeni
Kan grubu: AB+
@umera
Verdiğiniz linklerde araç modeli olarak 97-00 yazıyor. Benim araç 2002. Bir fark var mıdır? Eğer fark yoksa niçin 97-04 dememişler? Ve de ilginiz için teşşekkür ediyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 00:58 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
İlla ki fark vardır
99 a kadar olanlar 14 inç jant.
Ben profilinde ki resmi eski kasa olarak yorumladım:)
yedek parça sitelerine bir göz atmanda fayda var.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 18:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
@mustafa982
Ben her ikisini de valeo almıştım. Disk 90, balata 55' ti yanılmıyorsam. Foruma yazmıştım.
İşçilik için para vermeye değmez. Kendin 30 dkda yaparsın.
Dikkat edilmesi gereken 4 önemli nokta var.
1- Eski diskleri söktükten sonra, diskin oturacağı mecraayı güzelce zımpara ile temizlemeli. 1mm pas kalırsa yeni diskin o çıkıntıya oturan yüzeyi dışbükey olacak, 2-3bin km sonra yine aynı titreme başlayacak. Dolayısıyla ABS erken devreye girip fren mesafesi uzayacak.
2- Disk ve balatalar değiştikten sonra fren pedalı pompalanarak havası güzelce alınmalıdır. Allah korusun o şekilde trafiğe çıktığında, muhakkak ilk birkaç basışta fren bomboş olacaktır. ÇOK ÖNEMLİ!!!
3- Yeni disk ve balataların yüzeyinde mumsu bir katman vardır. Bu katman ortadan kaybolana kadar fren oldukça ağır tutar. Bu bilgi ile hareket edilmelidir. Eski fren mesafenizde duramazsınız.
4- Ürünlerin kutularında "VALEO" yazısını okur okumaz ikna olmamalı. Kutuyu açıp ürünün üzerindeki kabartmalı yazıya bakmalı, menşeinin de ÇİN olmadığına dikkat edilmelidir. İlk diskim VALEO idi ama ÇİN menşeili idi. Aynı sorunu 2 hafta içinde yaşadım (titreme ve fren mesafesinin uzaması). Tekrar değiştirip yanlış hatırlamıyorsam Fransız VALEO aldım, odur budur kullanıyorum.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 19:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 02:00
Mesajlar: 71
Şehir: İstanbul /Kartal
İsim: Mustafa
Araç: Carisma
Meslek: Elektrik Teknisyeni
Kan grubu: AB+
egeli_09 yazdı:
TRW'den şaşmayın derim otostart.com'da bulabilirsiniz .Bende 20 tl indirim çeki mevcut karar verirseniz size gönderebilirim.Ön disk balata takım 161-20=141 TL


http://www.otostart.com/index.php?optio ... Balatas%FD
Çok teşşekkür ediyorum. Peki bu sayfada baktığımız zaman trw marka olan 2 farklı ön balata görünüyor. 62 tl yazandan mı almam gerekiyor?


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 20:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 02:00
Mesajlar: 71
Şehir: İstanbul /Kartal
İsim: Mustafa
Araç: Carisma
Meslek: Elektrik Teknisyeni
Kan grubu: AB+
Ali mesajın için teşşekkür ediyorum. Yeni gördüm şimdi. Bugün bir frenciye daha uğradım. Lastik aldım bu arada. Yanında frenci vardı. Ona da bir danışayım dedim.

Usta disklere bakıp dedi ki; "Senin diskler kalın görünüyor. İnce olsa zaten ben tornayı tavsiye etmiyorum. Yenisini takıyorum. Ama seninkiler için bir sıkıntı olmaz. Zaten makinenin aldığı yüzey 1mm bile değil. Ben de tornalama işlemini aracın üzerindeyken yapıyorum. 30 lira işçilik alırım. Fren balatalarını da yeni takalım. Üzerindekiler yarıdan birazcık daha azalmış. Bu şekilde kullanmak istersen ben balataların yüzeyini de düz olacak şekilde zımparalıyorum. Ama benim tavsiyem balataları yeni takmaktır."

Biraz önce de internetten valeo nun türkiye distribütörünü arayıp konuştum. Dedim ki sizin Mısır' da üretiminiz var mı? Var dedi. Çin de de var dedi. Dedim ustam bana mısır üretiminin iyi olmadığını, mümkünse fransa üretimini bulmamı tavsiye ediyor dedim. Bana cevabı da, hangi ülke üretimi olursa olsun, sonuçta valeo kalitesinin değişmeyeceği. Tabi ki başka bir cevap da beklemiyordum kendisinden. Bana bir de bayii telefonu verdi ama tel. açan olmadı.

Sonuç olarak diskleri tornalatmaya, balataları kendim alıp ustaya sadece torna parası vermeye karar verdim. Senin uyarı maddelerini de dikkatle okudum. Hava alma mevzusunu da dile getireceğim orada.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 20:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Şub 2010 02:00
Mesajlar: 71
Şehir: İstanbul /Kartal
İsim: Mustafa
Araç: Carisma
Meslek: Elektrik Teknisyeni
Kan grubu: AB+
umera yazdı:
...Ben profilinde ki resmi eski kasa olarak yorumladım:)...


Keşke avatarımda ki aracın sahibi ben olsaydım. Ancak o fotoğrafı internetten buldum. :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2010 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Mar 2010 00:54
Mesajlar: 20
http://www.otostart.com/index.php?optio ... Balatas%FD
Çok teşşekkür ediyorum. Peki bu sayfada baktığımız zaman trw marka olan 2 farklı ön balata görünüyor. 62 tl yazandan mı almam gerekiyor?[/quote]


Benim araç 2001 103 beygir 62 tl olan uydu sizinkini bilemiyeceğim.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2010 01:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Oca 2010 14:11
Mesajlar: 111
Şehir: GELİBOLU
İsim: TURGAY
Araç: RAV4-LİNEA
Meslek: KAMU
Yaş: 47
Usta benim baskı balatayı takarken beni aradı abi balataların bitmek üzere napalım dedi, değiştir bulabilirsen sanayıde dedim, o arada sanayiye geldim ustanın elinde balata bulamadık abı dedi, burda japoncu var demi diye sordum yok abi baktık dediler.

Bide beraber gidelim dedim, parçacıya Volvo s40 ön balata sordum var dedi, çıkardı, ustam elindeki çıkan parçayla öpüştürdü aynı parça taktık yani.

Demem o ki parçacı bile bilmiyo bazı şeyleri.

Usta balataların alman olduğunu söyledi 45 lira verdim frenlerden memnunum şimdi.

_________________
2011 ASX INTENSE

1.6 2001 / HB AVANCE


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2010 11:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2010 13:29
Mesajlar: 18
Şehir: istanbul
İsim: Değer
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Kimya Müh.
Yaş: 31
Selam arkadaşlar,
Ben de bugün 2000 Carisma 1.8 GDI Elegance alarak aranıza katıldım. arabanın konforunu, verdiği güveni, hızlanmasını durmasını anlatmama gerek yok. ben birkaç sorundan bahsedeceğim ve sizlere danışacağım.

1) Ben arabayı almadan önce bir tanıdığın ustasına baktırdım. Araç şu an piyasada bulunabilmesi zor şekilde fiziksel olarak çok temiz. Gerek kaportası gerekse kronik arıza olan otomatik cam düğmelerinin sağlam oluşu, ön kapı ceplerinin sağlamlığı v.s yi artıları olarak sayıp, aracın 4. vites dişlisi bozuk olduğu halde arabayı satın aldım(Araç 4. viteste kesinlikle gitmiyor. gaza basınca direk atıyor. elimle bile tutamıyorum.). P.tesi ustamız şanzımanı açıp dişlileri yapacağını söyledi, ayrıca tabi ki ağır bakımdan da geçireceğim. Size sorum şudur, bu şanzıman dişlilerinin değişimi v.s ne kadar sağlıklı olur. Sizce 4. vites dişlisinin bozuk olduğunu bile bile sırf çok temiz (ve yılına göre km si düşük 170.000) diye araç alınır mı?

2) Hız göstergelerinin olduğu konsolda GDI ECO ışığı var. Bana söylenen şu; Eğer bu kullanırken bu ışık yanıyorsa GDI motorun az tüketim avantajından yararlanırsın, ışık sönerse (ani hızlanma, devir ayarsızlığı v.s) araç normal 1.8 lerden bile fazla yakar. Bu doğru mudur? Çünkü aracın vites aralıkları uzun olduğundan alışmam biraz zaman alacak ve sürekli o ışık sönük oluyor kullanımımdan. (Hatta alışmak için ona bakarken kaza yapacağım neredeyse:))

3)teybin ve ekranın olduğu gövdedeki maun kaplamayı sevmedim. Onu füme veya siyah plastikle değiştirmek istiyorum. Parçayı nereden bulabilirim. Dahası, Carismam için parçaların olduğu site v.s var mıdır?

4)Araç boş viteste veya viteste ayak debriyajda park halinde çalışırken bazen hafif bazen çok titremeler oluyor. Bu şanzımanın bozuk olmasından mıdır? yoksa motorla mı alakalıdır?

Ve başka eklemek istediğiniz herşeyi kabul ederim:)
Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2010 12:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 23 Ara 2009 23:14
Mesajlar: 3224
Şehir: İstanbul
İsim: Ali Kerimoğlu
Araç: Carisma 1.8 Gdi
Meslek: SMMM
Kan grubu: 0 +
Yaş: 37
degergio yazdı:
Selam arkadaşlar,
Ben de bugün 2000 Carisma 1.8 GDI Elegance alarak aranıza katıldım. arabanın konforunu, verdiği güveni, hızlanmasını durmasını anlatmama gerek yok. ben birkaç sorundan bahsedeceğim ve sizlere danışacağım.

1) Ben arabayı almadan önce bir tanıdığın ustasına baktırdım. Araç şu an piyasada bulunabilmesi zor şekilde fiziksel olarak çok temiz. Gerek kaportası gerekse kronik arıza olan otomatik cam düğmelerinin sağlam oluşu, ön kapı ceplerinin sağlamlığı v.s yi artıları olarak sayıp, aracın 4. vites dişlisi bozuk olduğu halde arabayı satın aldım(Araç 4. viteste kesinlikle gitmiyor. gaza basınca direk atıyor. elimle bile tutamıyorum.). P.tesi ustamız şanzımanı açıp dişlileri yapacağını söyledi, ayrıca tabi ki ağır bakımdan da geçireceğim. Size sorum şudur, bu şanzıman dişlilerinin değişimi v.s ne kadar sağlıklı olur. Sizce 4. vites dişlisinin bozuk olduğunu bile bile sırf çok temiz (ve yılına göre km si düşük 170.000) diye araç alınır mı?

2) Hız göstergelerinin olduğu konsolda GDI ECO ışığı var. Bana söylenen şu; Eğer bu kullanırken bu ışık yanıyorsa GDI motorun az tüketim avantajından yararlanırsın, ışık sönerse (ani hızlanma, devir ayarsızlığı v.s) araç normal 1.8 lerden bile fazla yakar. Bu doğru mudur? Çünkü aracın vites aralıkları uzun olduğundan alışmam biraz zaman alacak ve sürekli o ışık sönük oluyor kullanımımdan. (Hatta alışmak için ona bakarken kaza yapacağım neredeyse:))

3)teybin ve ekranın olduğu gövdedeki maun kaplamayı sevmedim. Onu füme veya siyah plastikle değiştirmek istiyorum. Parçayı nereden bulabilirim. Dahası, Carismam için parçaların olduğu site v.s var mıdır?

4)Araç boş viteste veya viteste ayak debriyajda park halinde çalışırken bazen hafif bazen çok titremeler oluyor. Bu şanzımanın bozuk olmasından mıdır? yoksa motorla mı alakalıdır?

Ve başka eklemek istediğiniz herşeyi kabul ederim:)
Saygılar.

Eklemek istediğimiz şey,
- KİMSİNİZ?
- NECİSİNİZ?
- YAŞINIZ?
- MESLEĞİNİZ?

Kısacası kendinizi tanıtınız ki haddimizi bilelim... Bizler nacizane kendi halinde yaşayan insanlarız. Yüksek rütbeli insanlara da saygıda kusur etmeyiz. Bir yanlışımız olmasın!


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2010 12:42 
Çevrimdışı
Carisma Uzmanı

Kayıt: 16 Şub 2010 21:02
Mesajlar: 1266
İsim: Bahattin
Araç: Proton 1.6GLX
Meslek: Teolog
Kan grubu: Brh+
Yaş: 30
Daha önce hayırlı olsun demiştim.

4. maddeyle ilgili şüphemi paylaşayım:
Boşta veya viteste iken araç debriyaja dokunur dokunmaz titreme başlıyor ve tam basana kadar devam ediyor, tam basınca azcık bir rahatlama oluyor, sarsıntı azalıyorsa krankta yürüme var mı diye bir kontrol ettirmeni tavsiye ediyorum.
Kenar yatağını yemiş olabilir.Benim başıma geldi.
Kendin test etmek istersen bir kişiye debriyaja bastırıp bıraktırın.Hemen arkasından alternatör ve direksiyon pompası kayışlarının bağlı olduğu kasnağı motor gövdesi tarafına itekleyin.(uzun bir demirle bir ucunu şaseye değdirip güç alarak)
Tekrar bastırıp tekrar deneyin..hareket 5 mm den fazla ise ve bastırınca tok bir ses çıkarsa geçmiş olsun.
Biz debriyaja bastığımızda şanzıman tarafından motor tarafına,volana çok yuk binmektedir.Ayak sürekli debriyajda kullanımlarda genelde ilk semptom kenar yatağı yemedir.
Umarım böyle değildir.

_________________
Bütün lpg kitleri için ayar kabloları..
http://www.lpgkablo.com
Lpg hakkında soru ve sorunlar:
http://www.mscsi.net/destek


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2010 22:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ara 2009 21:01
Mesajlar: 1162
İsim: Emin Yıldız
Araç: 2011 Lancer 1.6 Invite SportSedan SR
Meslek: Advocate
Kan grubu: 0Rh+
@degergio hayırlı uğurlu olsun. iyi günlerde kullanın.


inşallah Umera'nın belirttiği gibi bir sorun yoktur.

4. vites dişlisi tamir ettirmektense çıkma bir şanzuman bulup takmak daha sağlıklı ve ekonomik olabilir. hurdacıları dolaşmak lazım. hatta önceki sayfalarda linki vardı sahibinden.com pert carisma, sorup soruşturmak lazım.

_________________
2011 Mitsubishi Lancer 1.6 Invite SportSedan SR


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 05 Haz 2010 23:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Haz 2010 13:29
Mesajlar: 18
Şehir: istanbul
İsim: Değer
Araç: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
Meslek: Kimya Müh.
Yaş: 31
Merhabalar,
Cevaplarınız için teşekkür ediyorum. Bakalım pazartesi günü ağır bakıma veriyorum arabamı, umarım yüzü astarını geçmez. 2 gündür 4. vitessiz 3ten5 e dolaştığım halde araba çok keyif veriyor. Hele bir sorunsuz hale gelsin düşünemiyorum.
Bu arada kendimi tanıtmadan soru sorduğum için kusura bakmayın. Aslında eski mesajlardan herkesin birbirini tanıdığını hissetmiş olsam da yine de atlamışım.
Benim ismim Değer, 30 yaşındayım, evliyim, İstanbul'da bir kongre merkezinde ve aynı zamanda işletmeci inşaat firmasında idari işler müdürüyüm. Ancak Kimya mezunuyum. Kimyadan ve kimyasallardan hiç anlamam, bir şey soracak olursa baştan söyleyeyim:)
Yeni ve başka sorularım da olacak. şimdilik hoşçakalın
Saygılar.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Haz 2010 21:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
arkadaşlar merhabalar aracımda bazan düşük devirlerde tekleme başladı (lpg de daha da hissedilir ). aracın lpg aksamına baktık herhangi bir sorun yok buji kablolarını değiştirdim yine kesilmedi daha sonra ustam ile birlikte gecenin kör karanlığında araziye çıktık bütün ışık aksamını kapatarak baktıkki bobinlerden kıvılcım atıyor . parçayı araştırdım aksaray japoncularında taiwan malı var 80-100 TL arası fiyat geziyor. parçatreninde ise 120 TL alman vork olduğunu söylüyorlar şimdi onu sipariş vericem. inşallah düzelir . o kadar çok masraf yaptım ki yoruldum desem çok olmaz + hepsi bir kerede olsa ne ala onu yaptır olmadı başka bir arıza onu yaptır başka... bende mi birşey var ustada mı birşey var anlamadım ama hayırlısı ben arabama o kadar para harcadım ama yinede onu çok seviyorum kerimoğlu gibi bir isim koyamadım ama eski Türklerdeki gibi uzun yola çıkacam inşaallah o zaman namını kendisi alacak.(2002 carisma 1,6 avance lacivert hp. )

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Haz 2010 21:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
arkadaşlar ayrıca sağ far motoru arızalı fişini çektik bu durumla alakalı ne yapabiliriz motor bulabilirmiyiz yada başka bir markadan uydurulabilirmi?

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Carisma Sahipleri Buraya...
MesajGönderilme zamanı: 06 Haz 2010 21:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Şub 2010 21:40
Mesajlar: 271
İsim: bekir
Araç: 2002 1,6 avance hp
Selam arkadaşlar,
Ben de bugün 2000 Carisma 1.8 GDI Elegance alarak aranıza katıldım. arabanın konforunu, verdiği güveni, hızlanmasını durmasını anlatmama gerek yok. ben birkaç sorundan bahsedeceğim ve sizlere danışacağım.

1) Ben arabayı almadan önce bir tanıdığın ustasına baktırdım. Araç şu an piyasada bulunabilmesi zor şekilde fiziksel olarak çok temiz. Gerek kaportası gerekse kronik arıza olan otomatik cam düğmelerinin sağlam oluşu, ön kapı ceplerinin sağlamlığı v.s yi artıları olarak sayıp, aracın 4. vites dişlisi bozuk olduğu halde arabayı satın aldım(Araç 4. viteste kesinlikle gitmiyor. gaza basınca direk atıyor. elimle bile tutamıyorum.). P.tesi ustamız şanzımanı açıp dişlileri yapacağını söyledi, ayrıca tabi ki ağır bakımdan da geçireceğim. Size sorum şudur, bu şanzıman dişlilerinin değişimi v.s ne kadar sağlıklı olur. Sizce 4. vites dişlisinin bozuk olduğunu bile bile sırf çok temiz (ve yılına göre km si düşük 170.000) diye araç alınır mı?

2) Hız göstergelerinin olduğu konsolda GDI ECO ışığı var. Bana söylenen şu; Eğer bu kullanırken bu ışık yanıyorsa GDI motorun az tüketim avantajından yararlanırsın, ışık sönerse (ani hızlanma, devir ayarsızlığı v.s) araç normal 1.8 lerden bile fazla yakar. Bu doğru mudur? Çünkü aracın vites aralıkları uzun olduğundan alışmam biraz zaman alacak ve sürekli o ışık sönük oluyor kullanımımdan. (Hatta alışmak için ona bakarken kaza yapacağım neredeyse:))

3)teybin ve ekranın olduğu gövdedeki maun kaplamayı sevmedim. Onu füme veya siyah plastikle değiştirmek istiyorum. Parçayı nereden bulabilirim. Dahası, Carismam için parçaların olduğu site v.s var mıdır?

4)Araç boş viteste veya viteste ayak debriyajda park halinde çalışırken bazen hafif bazen çok titremeler oluyor. Bu şanzımanın bozuk olmasından mıdır? yoksa motorla mı alakalıdır?

Ve başka eklemek istediğiniz herşeyi kabul ederim:)
Saygılar.
------
bizim araçların parça konusunda reno şanzımanı ile parçaların uyduğunu duymuştum ustanız bunu dikkate alırsa faydası olabilir

_________________
" AY-YILDIZ'A SÖZ VERDİK."


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 5142 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 258  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye