Sabancı Grubu şirketlerinden Temsa Global'in CEO'su Tamer Ünlü, istifa ederek görevinden ayrıldı. Yaklaşık dört ay önce Milliyet'e verdiği demecinde ‘iddialı projelerinden' bahseden Ünlü'nün bu kararı, kafaları karıştırdı.
Türkiye'nin otobüste uluslararası başarılara imza atan bağımsız markası olan Temsa Global, yeni bir istifayla şok yaşadı. Şirketin ilk kuruluşunda aktif rol alan, 2010 yılında da CEO'luğa getirilen Tamer Ünlü, önceki ani bir kararla görevini bıraktı.
Milliyet'ten Levent Köprülünün haberine göre bu karar akıllara, eski CEO Mehmet Buldurgan'ın istifası zamanında gündeme gelen ve Temsa Global'in satışa çıkarılacağı yönündeki iddiaları da yeniden alevlendi.
Temsa'da görev yaptığı 16 yıllık sürede, otomotiv grubunu oluşturarak Mitsubishi markasının Türkiye'ye getirilmesi ve ardından da otobüs fabrikasının kurularak yerli üretime geçilmesinde aktif görev alan Tamer Ünlü, önceki gün ani kararla görevinden istifa etti.
Karar, çalışanlara da dün sabah gerçekleştirilen bir toplantıyla duyuruldu. Bununla birlikte Sabancı Grubu'nun internet sitesinde de şirketin üst düzey yönetici listesi, önceki gün değişti ve Kamil Dinçer Çelik Genel Müdür olarak yerini aldı.
Şirketi uçurmaya gelmişti Böylece emeklilik nedeniyle görevini bıraktığını ve tatile çıkmayı düşündüğünü belirten Ünlü'nün yerine CEO atanmamış oldu. Temsa Global'de bu yapılanmayla otobüs, Mitsubishi otomobil ve Komatsu'dan sorumlu üç farklı genel müdür görev yapıyor olacak.
Şirket, aynı zamanda Sanayi Grup Başkanlığı bünyesine geçti. Ünlü, Temsa'daki görevini merhum Özdemir Sabancı'nın ricası üzerine bırakıp, 1990'da Toyota projesiyle ilgilenmişti. Adapazarı'ndaki fabrikanın kurulması ve üretime geçirilmesi sorumluluğunu üstlenen Ünlü, şirkette Üretim Direktörü ve Üretim Genel Müdürü olarak hizmet vermiş, sonrasında da 2007'de Toyota Türkiye CEO'su olmuştu. Toyota'dan emekli olan Ünlü, Temsa Global CEO'su Mehmet Buldurgan'ın istifası üzerine 2010'da bu makama getirilmişti.
Her fırsatta Temsa'nın "çocuğu" olduğunu belirten Ünlü, "Temsa'yı yeniden uçurmak için çalışıyoruz" demişti. Ünlü, göreve geldikten sonra 2008 krizi ve Arap Baharı nedeniyle sarsılan Temsa'nın yeniden yapılandırılmasına girişmişti. Şirketin Mısır ve Adapazarı fabrikaları kapatılarak Adana, yeniden tek üretim üssü haline getirildi, İstanbul'daki Ar-Ge de Adana'yla birleşti.
Dört ay önce Milliyet'e demecinde Temsa'nın düze çıktığını, yeni projeler için henüz zaman olduğuna dikkat çeken Ünlü, "Projeleri finanse edecek kazançlı hale gelmeliyiz. Kazanmıyor değiliz ama bankalara ödemelerimiz var. Gittikçe azalıyor. Bunlar bittikten sonra yeni projelere geçebiliriz" demişti.
Otomotivde tek kalesi TEMSA Global Toyota'nın üretiminde 2001 yılında, distribütörlüğünden de 2009'da ayrılan Sabancı Grubu'nun elinde otomotivle ilgili sadece Temsa Global bulunuyor. Mitsubishi otomobilleri ve Komatsu iş makinelerinin de distribütörlüğünü yürüten Temsa Global, Adana'daki tesislerinde Mitsubishi Fuso kamyonlarının montajını da yapıyor. Temsa Global'in 2010 yılında satış listesine konulduğu, CEO Mehmet Buldurgan'ın bu nedenle istifa ettiği haberleri uzun süre konuşulmuş, holding bunu yalanlamıştı.
Emeklilik öncesi projeleri Kendisini tam olarak emekliye ayırmadan önce, gerçekleştirmek istediği 3-4 projesi olduğunu da belirten Ünlü, şöyle devam etmişti:"Kamyon bunlardan sadece biri. Canter'le Avrupa'ya ihracat yapamıyoruz. İdeali, kendi kamyonumuzu yapıp, ihraç etmek. Temsa markasıyla kamyon üretmeyi, otobüste yaptığımızı kamyonda da yapmayı hala istiyoruz. Kendi teknolojimizle üretebiliriz. Tabii ki hemen olacak bir şey değil. Otomotivde bugün bir yatırım kararı alınsa devreye girmesi 5 yılı buluyor. Tüm bunlara Sabancı Holding de destek verecektir ancak önce bizim inanmamız gerekiyor." haber7
_________________ Arabalarım/TestlerimMitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...
|