Zaman: 16 Eki 2025 11:38

Tüm zamanlar UTC + 3 saat





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 10:14 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Sabancı Grubu şirketlerinden Temsa Global'in CEO'su Tamer Ünlü, istifa ederek görevinden ayrıldı. Yaklaşık dört ay önce Milliyet'e
verdiği demecinde ‘iddialı projelerinden' bahseden Ünlü'nün bu kararı, kafaları karıştırdı.

Türkiye'nin otobüste uluslararası başarılara imza atan bağımsız markası olan Temsa Global, yeni bir istifayla şok yaşadı. Şirketin ilk
kuruluşunda aktif rol alan, 2010 yılında da CEO'luğa getirilen Tamer Ünlü, önceki ani bir kararla görevini bıraktı.

Milliyet'ten Levent Köprülünün haberine göre bu karar akıllara, eski CEO Mehmet Buldurgan'ın istifası zamanında gündeme gelen ve
Temsa Global'in satışa çıkarılacağı yönündeki iddiaları da yeniden alevlendi.

Temsa'da görev yaptığı 16 yıllık sürede, otomotiv grubunu oluşturarak Mitsubishi markasının Türkiye'ye getirilmesi ve ardından da
otobüs fabrikasının kurularak yerli üretime geçilmesinde aktif görev alan Tamer Ünlü, önceki gün ani kararla görevinden istifa etti.

Karar, çalışanlara da dün sabah gerçekleştirilen bir toplantıyla duyuruldu. Bununla birlikte Sabancı Grubu'nun internet sitesinde de
şirketin üst düzey yönetici listesi, önceki gün değişti ve Kamil Dinçer Çelik Genel Müdür olarak yerini aldı.

Şirketi uçurmaya gelmişti
Böylece emeklilik nedeniyle görevini bıraktığını ve tatile çıkmayı düşündüğünü belirten Ünlü'nün yerine CEO atanmamış oldu. Temsa
Global'de bu yapılanmayla otobüs, Mitsubishi otomobil ve Komatsu'dan sorumlu üç farklı genel müdür görev yapıyor olacak.

Şirket, aynı zamanda Sanayi Grup Başkanlığı bünyesine geçti. Ünlü, Temsa'daki görevini merhum Özdemir Sabancı'nın ricası üzerine
bırakıp, 1990'da Toyota projesiyle ilgilenmişti. Adapazarı'ndaki fabrikanın kurulması ve üretime geçirilmesi sorumluluğunu üstlenen
Ünlü, şirkette Üretim Direktörü ve Üretim Genel Müdürü olarak hizmet vermiş, sonrasında da 2007'de Toyota Türkiye CEO'su
olmuştu. Toyota'dan emekli olan Ünlü, Temsa Global CEO'su Mehmet Buldurgan'ın istifası üzerine 2010'da bu makama getirilmişti.

Her fırsatta Temsa'nın "çocuğu" olduğunu belirten Ünlü, "Temsa'yı yeniden uçurmak için çalışıyoruz" demişti. Ünlü, göreve geldikten
sonra 2008 krizi ve Arap Baharı nedeniyle sarsılan Temsa'nın yeniden yapılandırılmasına girişmişti. Şirketin Mısır ve Adapazarı
fabrikaları kapatılarak Adana, yeniden tek üretim üssü haline getirildi, İstanbul'daki Ar-Ge de Adana'yla birleşti.

Dört ay önce Milliyet'e demecinde Temsa'nın düze çıktığını, yeni projeler için henüz zaman olduğuna dikkat çeken Ünlü, "Projeleri
finanse edecek kazançlı hale gelmeliyiz. Kazanmıyor değiliz ama bankalara ödemelerimiz var. Gittikçe azalıyor. Bunlar bittikten sonra
yeni projelere geçebiliriz" demişti.

Otomotivde tek kalesi TEMSA Global
Toyota'nın üretiminde 2001 yılında, distribütörlüğünden de 2009'da ayrılan Sabancı Grubu'nun elinde otomotivle ilgili sadece Temsa
Global bulunuyor. Mitsubishi otomobilleri ve Komatsu iş makinelerinin de distribütörlüğünü yürüten Temsa Global, Adana'daki
tesislerinde Mitsubishi Fuso kamyonlarının montajını da yapıyor. Temsa Global'in 2010 yılında satış listesine konulduğu, CEO Mehmet
Buldurgan'ın bu nedenle istifa ettiği haberleri uzun süre konuşulmuş, holding bunu yalanlamıştı.

Emeklilik öncesi projeleri
Kendisini tam olarak emekliye ayırmadan önce, gerçekleştirmek istediği 3-4 projesi olduğunu da belirten Ünlü, şöyle devam
etmişti:"Kamyon bunlardan sadece biri. Canter'le Avrupa'ya ihracat yapamıyoruz. İdeali, kendi kamyonumuzu yapıp, ihraç etmek.
Temsa markasıyla kamyon üretmeyi, otobüste yaptığımızı kamyonda da yapmayı hala istiyoruz. Kendi teknolojimizle üretebiliriz. Tabii
ki hemen olacak bir şey değil. Otomotivde bugün bir yatırım kararı alınsa devreye girmesi 5 yılı buluyor. Tüm bunlara Sabancı Holding
de destek verecektir ancak önce bizim inanmamız gerekiyor."
haber7

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 10:40 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Mitsubishi aracıyla yetkili servise gittikten sonra bu kararı vermiş olabilir mi? Temsa Global'den şikayetçi olabilir :D

Latife yapıyorum tabi hakkında hayırlısı :)


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 11:01 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
Belki Mitsubishi için daha iyi olur herşey...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 11:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Şub 2012 18:45
Mesajlar: 342
İsim: ufuk
Araç: 1,3multijet
Meslek: Photoshop
Kan grubu: arh+
Yaş: 30
AnakinSkyWalker yazdı:
Mitsubishi aracıyla yetkili servise gittikten sonra bu kararı vermiş olabilir mi? Temsa Global'den şikayetçi olabilir :D

Latife yapıyorum tabi hakkında hayırlısı :)

şakası bir yana aracı sadece makinaya bağlamak 85tl 2000 model carisma 1,6 mar oto eyüp. Gene servisten öğrendiğime göre bosh cihazları alternatif olarak kullanılabilir yani sakıncası yok.


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 13:22 
Çevrimdışı
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2011 17:15
Mesajlar: 2479
Şehir: İstanbul
İsim: Erhan
Araç: Lancer 1.8 CVT
Meslek: Kalite Yöneticisi
Kan grubu: BRh+
Yaş: 35
İŞTE GÜZEL HABER :)

"Sabah Gazetesinin haberine göre, Sabancı Holding, otomotiv istiraki
Temsa’yı satma kararı aldı. Sabanci Holding’den konu ile ilgili resmi bir
açıklama yapılmadı."

Umarım Doğuş gibi bir grup alırda marka hakettiği yere gelir...

_________________
Arabalarım/Testlerim
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT > Fiat Bravo > Alfa Romeo 159 > Opel Vectra 1.9 CDTI > Honda Type-R(EP3) > Ford Mondeo 2.0 TDCi/AT > Audi A4 2.0 TFSI Quattro S-Line/AT > Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 14:49 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Evo34 yazdı:
İŞTE GÜZEL HABER :)

"Sabah Gazetesinin haberine göre, Sabancı Holding, otomotiv istiraki
Temsa’yı satma kararı aldı. Sabanci Holding’den konu ile ilgili resmi bir
açıklama yapılmadı."

Umarım Doğuş gibi bir grup alırda marka hakettiği yere gelir...


Doğuş alırsa, Mitsubishi piyasası canlanır kesin. Yalnız doğuş bu işe girmez sanırım. TEMSA üretim de yapan bir firma. Otoyol veya Karsan gibi firmalar talip olabilir kanaatindeyim...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2013 14:58 
Çevrimdışı

Kayıt: 17 Oca 2013 20:51
Mesajlar: 1092
İsim: ali
Araç: veli
Meslek: yok
Google'da biraz araştırma yapınca görülebiliyor... Sabancı 2010 yılından beri satmaya çalışıyormuş. Arada satılmayacağına dair haberler olsada. Son 3 yılda 3 CEO değiştirmiş firma.

Belkide servislerdeki veya TEMSA'dan genel memnuniyetsizlikler bu yüzden kaynaklanıyordur, kim bilir :roll: ...


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  
POWERED_BY Color scheme by ColorizeIt!

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye